Met veel plezier ooit in Soest mijn eerste Renaults gekocht. Met als hoogtepunt de 5 Alpine. Nu, jaren later rijden we prettige kilometers met onze Dacia (Jogger) nummer 4. Het recente aankoopproces w... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Gemaakt met AI, op basis van recente reviews
Stam Groep dealer van de merken Nissan, Mitsubishi, Renault, Dacia en Alpine.
Gemini 1, 3824 MH, AMERSFOORT, Nederland
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 80% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 1 week
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Veel oudere campers buiten.die er niet uitzien vooral niet schoon en veel gebreken.zeker voor de aangeboden prijzen.gaan hier geen camper kopen.

Antwoord van Stam
Oplichters!!! STAM Amersfoort
Kom je daar met een brandend rood lampje. Kunnen jullie mij helpen, uitlezen wat het betekent?
Auto daar een dag gestaan, uitslag mevrouw de olie is pikzwart. Er moet een onderhouds beurt gegeven worden.
Maar dat is net een maand geleden gedaan door een garage in Brabant waar ik de auto heb gekocht. Nee hoor kan de olie is pikzwart.
Volgende dag krijg ik een offerte dat het zo’n 400 a 500 euro kost.
Bel de garage in Brabant en vertel dit. Men is verbaasd want de olie is voor de verkoop ververst en het oliefilter ook. Waarschijnlijk is het niet met de computer gemeld waardoor het lampje brand. Kwestie van resetten/invoeren.
Voor de zekerheid laat ik de olie nog chechen bij een vak garage en er blijkt niks aan de hand te zijn, olie is gewoon GEEL als honing.
Ik voel mij belazerd door Stam Amersfoort en dan ook nog €89 laten betalen voor de diagnose die zij hebben gesteld zonder te kijken!!
Toen ik een paar weken geleden vernam dat er op een nieuwe Dacia Spring een landelijke korting werd verstrekt van € 3000 vanwege een te grote voorraad, leek me dat dan ook een geschikt moment om eens een proefrit te maken in mogelijk mijn eerste elektrische auto.
Zo kwam ik terecht bij Stam Utrecht. Ik sprak een proefrit af in een rood model, dat in het echt het midden bleek te houden tussen bruin en oranje. Verder reed de auto prima, hoewel ik in het begin wel moest wennen: automaat, geluidloze motor en alweer veel meer knopjes dan ik gewend was van Dacia. Maar hij reed als een zonnetje en ik besloot te informeren naar een andere kleur. Uit de in Nederland voorradige modellen koos ik een beige variant, want het karakterloze wit, grijs of zwart is voor mij geen optie als je toch kan kiezen.
Met deze auto ben ik sinds een maand prima tevreden tot nu toe. Echter, over de voorlichting en financiële afhandeling bij Stam ben ik veel minder tevreden. Als relatieve leek ben ik daar wel in een paar valkuilen getrapt, met halve waarheden en verzwegen details. Zo werd het aankomende nieuwe model van 2026 getypeerd als weinig nieuws, iets wat door het Autoweek artikel van 6 oktober dit jaar grondig wordt weersproken en ook iets waarover de verkoper in 2026 ongetwijfeld een heel ander verhaal zal ophangen!
Voor mijn inruil-Dacia met - toegegeven - twee forse parkeerschades en wat krassen wilde de verkoper maar €1000 geven, terwijl deze op basis van bouwjaar en kilometrage volgens de BOVAG-site zonder schades een dagwaarde vertegenwoordigde van €7050. Zo’n laag bedrag kon ik onmogelijk accepteren. Maar de verkoper hield vol dat er niet meer in zat, omdat ze ook op inruilauto’s moesten verdienen tegenwoordig en ik al een korting had van €3000 (niet de echt de verdienste van Stam, maar goed). Op dat moment had ik afscheid moeten nemen om elders mijn licht op te steken, maar deed dit helaas niet. De verkoper bood aan het bedrijf Autovendi in te schakelen, dat voor autoverkoop bemiddelt tussen particulieren en autobedrijven. Hij vulde graag een aanvraag voor me in bij Autovendi en stuurde alle foto’s mee. Een dag later had ik een bod van €2750, nog steeds te weinig naar mijn smaak, maar meer dan €1000, dus ik stemde toe en het verkoopcontract kreeg ik per mail toegestuurd. Zo was voor de verkoper de weg vrij om mij een Dacia Spring te verkopen.
Daarna ging er veel mis. De inruilauto werd bij de ophaalafspraak door de koper geweigerd, omdat deze volgens hem niet voldeed aan de omschrijving. Een overeengekomen contract is blijkbaar geen bindend document bij Autovendi. Bij een tweede koper gebeurde hetzelfde. Zelfs de derde koper - ik was inmiddels noodgedwongen gedaald naar een vraagprijs van €1800 - was niet tevreden en wilde maar €1000 geven voor de auto. Ik was dus inmiddels weer terug bij af, maar om van de ellende af te zijn stemde ik zwaar teleurgesteld en gefrustreerd in met het laatste bod van €1000, met dank aan de bemiddeling van Stam en Autovendi.
Ook de factuur van Stam bevatte een aantal verrassingen, zoals de prijs voor rijklaar maken, met €1234,90 onevenredig hoog voor deze kleine auto en was er een toeslag van €600 bij de door mij gekozen auto voor een extra snelle laadoptie die ik niet nodig had. Verder bleek een opbergruimte voor de laadkabel onder de motorkap (hoe onlogisch ook) geen standaardoptie, maar een extra accessoire van ruim €200.
Al met al een bijzonder onprettige ervaring. Men is tot de verkoop heel vriendelijk bij Stam en de verkoper lacht om al je grapjes, maar zakelijk is men keihard en als je eenmaal betaald hebt, heeft men weinig tijd meer voor je.
Na veel merkdealers te hebben bezocht, is Stam Waddinxveen en echte verademing. Alleerst konden wij voor het eerst fatsoenlijk parkeren bij ons bezoek. De showroom oogt netjes, compleet en er staat ook echt wat. De sales (Rowan) kan goed luisteren en neemt ons serieus. De testauto staat klaar met de neus de goede kant op zodat we niet hoeven te manouvreren. Na de testrit een koffie en verder een babbel over de kleur, etc. Ook hier is weer geduld voor ondanks het late tijdstip. De offerte meeggenomen en kort hierop de bestelling gedaan. Voor mij een ouderwetse ervaring zoals je deze zelden nog treft.
Ben voor controle van de Nissan juke bij Stam Waddinxveen geweest, zeer vriendelijk personeel top ben al jaren klant naar volle tevredenheid.
Met vriendelijke groet Rob B
Gouda
Vandaag bij Stam Waddinxveen geweest voor controle remblokken en remschijven gelukkig niets aan de hand
Zeer netjes te woord gestaan en goede service
Mvg
Vandaag een prachtige Renault Megane gekocht en heel netjes geholpen.Kwam later in de middag en wou graag de auto meenemen en dat hebben ze keurig opgelost.Ook een goede uitleg en tevreden naar huis vertrokken.Denk persoonlijk dat sommige klanten graag een review plaatsen als ze niet tevreden zijn.Dus kom maar op als je goed bent geholpen.

Antwoord van Stam
2 jaar geleden hier een auto gekocht, daarna al behoorlijk wat uitdagingen gehad en na een jaar er echter komen dat t om een schade auto gaat. Gebracht om uit te lijnen, toen door gestuurd naar euromaster daar zelf de rekening moeten betalen. Kom je er 2 weken later achter dat er zelfs een boete gereden is. Dat is inmiddels een jaar geleden, werkelijk waar 1 ster is nog te veel. Vind het ronduit schandalig dat dit nog niet afgehandeld is!

Antwoord van Stam
Zojuist mijn Nissan Qashqai opgehaald bij Stam Nieuwegein. Het trajekt hieraan voorafgaand werd vakkundig en uitermate vriendelijk begeleid door Job van Oirschot. Zijn meedenken had voor mij, als klant, veel toegevoegde waarde.

Antwoord van Stam
Via actie Nissan private lease in contact gekomen met Rowan Slingerland van Stam Waddinxveen. Qua communicatie van informatie traject tot aan bestelling uitstekend verzorgd door Rowan. Vandaag een geweldige ervaring tijdens in ontvangst nemen van de Nissan Qashqai. Rowan heeft alle knoppen en foefjes goed en duidelijk uitgelegd. Als klant zeer tevreden.

Antwoord van Stam
Vandaag mijn Dacia duster hybride bij Stam in Nieuwegein opgehaald ,service en uitleg van de auto waren wederom perfect ,deze garage is een aanrader voor zowel aankoop als service van je auto.

Antwoord van Stam
Bij onderhoud Nisan Pulsar werd geconstateerd dat distributieketting waarschijnlijk vervangen zou moeten worden. Ivm aankomende vakantie groen licht gegeven voor vervanging maar monteur wilde dmv olie verlies de noodzaak onderzoeken. Nu blijkt dat deze wel vervangen dient te worden maar Stam geen tijd heeft. Dus keihard geen alternatief heeft geboden of meegedacht met scenario dat vakantie niet door kan gaan nu de ketting pas de 24e kan worden vervangen.

Antwoord van Stam
Zaterdag Renault Austral opgehaald. Tevreden over de auto. Alleen jammer dat er 2 nieuwe achterbanden van Michelin onder gezet zouden worden maar door hogerhand besloten werd dat er Nexen banden onder zijn gezet.
Jammer dat ik nu voor wel Michelin banden heb en door de kosten te drukken achter Nexen banden heb. Dat was niet de afspraak. Een domper op verder een goede koop. Ook de aflevering was helaas geen feestelijk moment. Toen we de auto op kwamen halen, werden op het laatste moment de plekjes die we op de auto zagen nog weggewerkt met een lakstift. Helaas is dat niet eerder gedaan.
Ok. Apart verhaal. Maar onderweg onze gekko ontsnapt. Raad het al. Achter het dashboard gekomen. Via maps bij deze renault dealer gekomen. Die hebben mij uitstekend geholpen!!! Fantastische service fijne mensen pakken direct aan. Zeker een aanrader om de auto naar toe te brengen. Nogmaals heel veel dank voor jullie goede service! En de gekko, die ligt weer heerlijk op zijn plekje te slapen of er niets gebeurd is!
Toppers!

Antwoord van Stam
Touch screen Qashqai (J12 van 2024) na 1 jaar gebruik onder garantie vervangen. (scheurtjes in het scherm en valt regelmatig uit). Hopelijk houdt deze het langer vol. Maar...........een paar dagen later na vervanging en onderweg naar Zuid Spanje werkt ineens de electrische bediening van de bestuursstoel niet meer. HET WAS IN HET WEEKEND DUS NISSAN DEALERS DICHT. Mijn vrouw kon me dus niet helpen met rijden onderweg. Maandagmorgen in Figueras naar een Nissan dealer. Zekering kapot.!!! HEEL VREEMD VOLGENS DE DEALER. Heeft het wellicht te maken met de vervanging van de touch screen ?? Ergens kortsluiting? Ben fantastisch geholpen in Figueras en konden wij blij onze weg van de laatste 600km vervolgen. Conclusie: Ben toch zeer teleurgesteld in de kwaliteit van mijn Qashqai. Oa: Losse bout in motor ruimte, losse beugel airco leidingen, veel speling in kap van de radiator fan, maar maakt geen lawaai meer, vervelende irritante rammel onder dashboard kastje hetgeen ik zelf gevonden heb en kunnen oplossen met opgevouwen radiatorfolie en gafa tape ( 2 plastic delen trilden tegen elkaar) en de klep van het dashboard kastje rammelde. Ook zelf opgelost. Maw: De verwachte Japanse kwaliteit is uitermate tegengevallen tot nu toe. In mijn 25 jaar van VW Passat (diesel) heb ik bv nog nooit een kapotte zekering gehad of ergelijke rammels. Zet mij wel aan het denken of ik de Nissan over 1 jaar aprox toch weer inruil voor bv VW. De tijd zal het leren. Wellicht zijn de kinderziektes er nu uit. Wel moet ik zeggen dat de Nissan heerlijk rijdt, stil is en eigenlijk toch wel zuinig in verbruik op lange ritten. (5.8 a 6.3 p/100 km). Gemiddelde snelheid 102 km/u, dus ik rijdt zeker in Frankrijk op rustige momenten 130km /u. Tot slot: Vreemd dat Nissan geen lakstift verkoopt voor hun eigen kleur Fuji Red. Uiteindelijk gevonden bij een lakspecialist in Veenendaal en is de exacte kleur.
Heb vandaag mijn opel grandland opgehaald. Nette service en goed geholpen. . Ook het contact met verkoper Ralph van den Bos op locatie Soestdijk was netjes en op mails werd altijd snel gereageerd. Vandaag auto opgehaald dus kan nog niet bepalen of dit een goede koop is of niet maar het gevoel is goed. afwachten :)

Antwoord van Stam
KOOP HIER GEEN AUTO!
Er wordt door de verkopers en personeel heel vriendelijk gedaan, maar ondertussen wordt je zwaar opgelicht.
Bij mij begon het met de inruil van mijn oude auto. Ik kreeg vrij weinig terug aangezien er harsplekjes op het dak zaten wat er niet meer uit zou gaan. Vervolgens staat een paar weken later deze auto voor een hoger bedrag te koop dan waar ik hem destijds voor gekocht heb.
Zelf had ik een mooie vrij nieuwe auto bij Stam gekocht. Hierop bleek later op de bumper lakschade te zitten. Deze was voor de verkoop mooi gecamoufleerd zodat deze niet opviel. Ook verkoper Ozan Sirin heeft bevestigd het bij de verkoop niet gezien te hebben.
Totdat ik met de auto door de wasstraat ging, en deze schade op de bumper wel zichtbaar werd. Daarop gelijk contact opgenomen met Stam, de oplossing die in eerste instantie geboden werd was te lachwekkend voor woorden. Ze konden een lakstiftje bestellen, en dan kon ik het zelf bijwerken. Hiermee natuurlijk niet akkoord gegaan.
Daarop volgende een welles nietes spelletje. De lakstiftjes stonden in bestelling, maar waren moeilijk leverbaar. Inmiddels waren we ruim 4 maanden verder. De plek op de bumper bijspuiten was volgens Ozan niet mogelijk in verband met de kleur van mijn auto. Dan zou de hele bumper opnieuw gespoten moeten worden. Uiteindelijk heb ik geeisd dat ik of een nieuwe bumper op de auto wilde hebben, of de complete bumper opnieuw spuiten. Dit was mogelijk, maar de kosten waren dan wel grotendeels voor mijzelf.
Daarbij kreeg ik te horen dat ze niks anders voor mij konden doen. Ik heb het daarna nog op de garantie gegooid, maar daarbij kreeg ik als antwoord dat de lak niet onder de garantie valt.
Kortom, ze doe heel aardig in je gezicht, verkopen je een mooie auto, maar als er vervolgens mankementen zijn, laten ze je mooi in de kou staan zonder de problemen op te lossen, tenzij je het zelf betaald.
Wees slim en koop hier geen auto! Voor mij is ook duidelijk dat ik nooit meer een stap bij Stam binnen zet. Dit is mij zwaar tegengevallen, en dan nog meer aangezien het een officiële Renault dealer met meerdere verstigingen is.
Update:
@stam amersfoort, dank voor jullie antwoord. Het verhaal zoals hierboven beschreven is precies zoals het gegaan is. Als jullie gewoon netjes het probleem hadden opgelost en op jullie kosten de bumperreparatie hadden uitgevoerd zoals het hoort had hier een positieve review gestaan. Jullie zeggen dit niet te verdienen, maar in mijn ogen verdienen jullie niet beter. Graag wil ik andere mensen behoeden op een miskoop en al het gedoe wat er bij komt kijken, wat uiteindelijk bij jullie allemaal voor niks is.

Antwoord van Stam
Ze boden mij een occasion aan met diepen krassen, zelfs deuken. Hun reactie was; u krijgt er een lakstiftje bij?!"
De auto was gekrast, gedeukt, niet schoon, onderhoudslampje brande, waarschuwingslampje van de bandenspanning brande. Zonder inruil geen extra korting. Onderhoud kan wel, wel extra betalen...
Mijn reactie;
De prijs is marktconform een auto zonder diepe krassen en butsen.
Jullie geven geen reactie op het feit dat jullie een auto proberen te verkopen met diepen krassen en butsen, zo maken jullie het alleen maar erger, vlek op vlek. En jullie noemen jezelf een "Merkdealer ".
Door dit zal ik nooit meer bij jullie een auto kopen of jullie aanbevelen.
Jullie zullen ook de klanten die geen nieuwe auto kunnen betalen, serieus moeten nemen.

Antwoord van Stam
Wederom een prettige ervaring bij Stam Renault Utrecht geholpen door Tim.
Een aantal jaar geleden hebben we een auto gekocht bij Tim Stam Renault nu komt de Renault 4 electric en denk zal even vragen bij Stam voor inruil onze huidige auto. Krijg vrij snel een mailtje terug van Tim omdat hij ons toen ook geholpen heeft. Ik heb alles met Tim kunnen regelen via mail dat voor mijn echt top was omdat het ivm operatie aan de rug op dit moment niet mogelijk was naar Utrecht te gaan om alles af te werken.
Nette inruilprijs snel alles geregeld.
Zie er naar uit om mijn nieuwe Renault 4 bij Tim in Utrecht op te halen zodra hij er is.
Door de nette service ga ik ook nog accessoires voor de R4 bestellen bij Stam dus een goede service = win-win.

Antwoord van Stam

Antwoord van Stam
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.