Met veel plezier ooit in Soest mijn eerste Renaults gekocht. Met als hoogtepunt de 5 Alpine. Nu, jaren later rijden we prettige kilometers met onze Dacia (Jogger) nummer 4. Het recente aankoopproces w... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Gemaakt met AI, op basis van recente reviews
Stam Groep dealer van de merken Nissan, Mitsubishi, Renault, Dacia en Alpine.
Gemini 1, 3824 MH, AMERSFOORT, Nederland
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 80% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 1 week
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Een fijne sfeer en zeer klantvriendelijk.
Werden snel geholpen. Ik kom graag weer terug

Antwoord van Stam
Ben keurig gebeld voor extra werkzaamheden bij mijn onderhoudsbeurt. Goede uitleg en verder prettig geholpen.

Antwoord van Stam
Adequaat en snel geholpen door de receptiemedewerker van Amersfoort. Duidelijke uitleg van hetgeen uitgevoerd was. Auto keurig terug.

Antwoord van Stam
Na aanschaf van een nieuwe Renault, binnen een week al lange de kant van de weg met pech. Dan komt het aan op de service van de dealer om daar adequaat naar te handelen. Daar is met bij Stam Amersfoort helaas niet toe in staat. Telefonisch vrijwel onbereikbaar, krijg facturen voor dingen die afgesproken onder garantie/service vallen, problemen worden niet opgelost. De auto rijdt gelukkig wel weer, maar nu ben ik 5 maanden verder en nog steeds zijn niet alle problemen opgelost en er wordt ook geen actie vanuit de dealer ondernomen.
@Stam Dank voor de reactie, maar helaas is die niet correct, wat ook wel weer typerend is. Er is aangegeven dat het simpelweg vergeten is om de onderdelen te bestellen. Na het zoveelste boze telefoontje van mijn kant zijn de onderdelen besteld en een dag later waren ze in huis. Misschien beter om eens jullie bedrijfsprocessen te verbeteren in plaats van het oppoetsen met een mooi verhaal.

Antwoord van Stam
Bedrijfswagen ter reparatie en APK aangeboden bij Stam Bussum met suggestie voor soort reparatie!
2 maal verkeerde diagnose door Stam maar wel reparaties uitgevoerd dus factuur! Na 3e reparatie probleem opgelost dus betr. factuur betaald! Inmiddels wel al 3 maal stilgestaan vanwege de accu dus los eindje! Op mails wordt na maanden eens gereageerd. Vooral met het verzoek om te betalen. Echt zo slecht. Wij gaan nooit meer naar Stam Bussum.
Wij brengen een Renault bus naar garage Stam voor een storing onder garantie auto is een jaartje oud , we gaan hem ophalen is de hele gereedschapskast om gevallen omdat ze gingen proefrijden en met 60 km per uur over een hoge bult heen gereden ik heb er foto’s van gemaakt. Mijn vader heeft daar 30 jaar gewerkt toen was het een goed bedrijf maar nu is het meer een klus rommel bedrijf!!!

Antwoord van Stam
Betreft Stam Amersfoort. Van de zeer goede garage die het eens was is het nu een zeer slechte garage geworden.
Krijgen de vele problemen met dacia jogger niet opgelost maar vervolgen het ook niet zodat er wél een oplossing komt. Vaak geheel niet telefonisch bereikbaar. Na schade geen idee hoe af te handelen met leasemy: ik kon het zelf uitzoeken! Segerink en Wolters in Apeldoorn wist wél hoe het werkte en vlot opgelost.
Verkoop (Pascal) is prima verkoper die meedenkt, maar helaas is de rest van de organisatie niet meer kloppend. Voor mij inmiddels genoeg redenen om hier nooit meer te komen
Bijgaand mijn onaangename ervaring met de Stam Groep.
Januari 2024 bij Stam Garage Renault/ Nissan een Nissan Qashqai gekocht van 2,5 jaar jong.
Deze auto zou schadevrij zijn. Bij de proefrit trok de Qashqai sterk naar rechts en er zat linksachter een verkeerde achterband op. De verkoper gaf aan dat het naar rechtstrekken opgelost zou worden en er zou een nieuwe achterband gemonteerd worden.
De achterband is opgelost (hoewel de garage eerst twee verschillende merken op de achteras had gemonteerd).
Het naar rechtstrekken was echter niet verholpen. Na terug geweest de zijn bij Stam Nissan Hilversum was de auto weer uitgelijnd maar het probleem niet opgelost.
Vervolgens heb ik een second opinion aangevraagd bij een schadeherstelbedrijf en bij een bandenspecialist. Het blijkt dat de auto wel schade heeft gehad. De rechterkant was overgespoten en er was een nieuwe voorruit geplaatst. Volgens de bandenspecialist staat de stuurstang scheef en/ of was er waarschijnlijk iets met de wielophanging.
Toen begon de slechte service van Stam.
De auto weer terug en Stam heeft hem zogenaamd weer uitgelijnd.
Daar de auto nog steeds naar rechts bleef trekken was dit onveilig omdat je constant tegen moest sturen om niet in de berm te belanden.
Vervolgens informatie ingewonnen hoe dit verder aan te pakken daar Stam blijkbaar niet genegen of niet capabel was het probleem te verhelpen.
Ik heb Stam nogmaals een laatste kans gegeven en anders zou de koop ontbonden worden.
Hiertoe heb ik samen met de chef werkplaats een testrit gemaakt. Hij constateerde ook dat de auto sterk naar rechts trekt, maar het zou opgelost worden.
Daarna hebben ze hem 2 dagen gehad omdat er onderdelen vervangen moesten worden. Toen ik hem terug kreeg was er meer dan 130 km mee gereden!
Vervolgens, toen ik vroeg wat er aan gedaan was, was het antwoord: de auto is uitgelijnd. Ik was met stomheid geslagen. Het probleem was uiteraard niet opgelost. Hoe kan je als, voorheen gerenommeerde garage, de auto 4 keer uitlijnen zonder dat het probleem wordt opgelost?
Stam wilde nergens aan mee werken en vertraagde de hele gang van zaken. Wij wilden echter zo weinig mogelijk rijden in deze onveilige Qashqai.
De Rechtsbijstandverzekering, die ik moest inschakelen, heeft vervolgens een keuring laten uitvoeren door DEKRA automotive. De DEKRA bevestigde in hun uitgebreide technisch rapport dat de auto niet goed is en schade heeft gehad. Stam was echter nog steeds niet bereid de koop te ontbinden.
Nu echter na ruim 13 maanden is de koop eindelijk ontbonden. Echter nog steeds niet voordat de eerste stap naar de rechter gezet moest worden.
Stam heeft zichzelf niet als Ambassadeur gedragen door ons meer dan een jaar met veel spanning in een onveilige auto te laten rijden. Stam heeft geen enkele zelfreflectie getroond of verantwoording genomen.
Ik hoop wel dat Stam hier lering uittrekt dat je zo niet met klanten om kan en mag gaan.
Wij zijn echter gelukkig nu Stambassadeur af.
Op 11 januari 2024 is mijn auto bij Stam Bussum gerepareerd voor apk. Er zijn tandheugelhoezen en stofhoes stuurhuis vervangen. Toen ik het Stam terrein weer afreed (langzame scherpe bocht naar links) slipten mijn voorwielen. Dat vond ik raar. De auto stuurde ineens slecht en onstabiel. Ik ben meteen terug gegaan maar Stam zei dat de auto opnieuw uitgelijnd was en dat ik "er even aan moest wennen". Auto bleef slecht rijden en laatste maanden slipten de voorwielen steeds sneller weg in bocht naar links. Ook bij richels in de weg schokten de wielen raar. Afgelopen maand de auto voor apk naar Kwikfit gebracht. Er moesten nieuwe voorbanden op. De monteur vroeg verbaasd wat ik met die banden had gedaan, ze waren zo scheef afgesleten. Ik vertelde mijn verhaal over slechte wegligging en vroeg of het misschien kon liggen aan niet uitlijnen. Dat bevestigde hij. Toen ik de auto kwam halen zei een andere monteur ook dat de auto niet was uitgelijnd. Kwikfit heeft er nieuwe banden opgezet (en uitgelijnd) en de auto rijdt weer als een zonnetje. Ik heb een mail naar Stam gezonden met bovenstaand verhaal, in reply op hun factuurmail van vorige jaar die ik bewaard had. Ik wilde dat ze de kosten van de (niet uitgevoerde maar wel door mij betaalde) uitlijning plus nieuwe banden die er nu op moesten zouden betalen. Stam zond een mail terug met een lijst aan vragen die ze allemaal zelf hadden kunnen beantwoorden door het factuurnummer dat in de door hun gezonden factuur te bekijken. Blijkbaar hebben ze hun administratie ook niet op orde. Kortom; geen enkele moeite doen om bovenstaand recht te zetten. Laat staan de schade vergoeden. Oh ja, ik moest ook dan maar even de oude banden komen laten zien. Zoals de waard is......Update; dag later een mail van Stam (met als afzender alleen 'garantie', ik had hem al bijna in de spam gezet) Ze willen nog steeds bewijs dat ze de auto technisch niet goed hebben afgeleverd (wat natuurlijk niet te bewijzen is), facturen etc. Ze hebben dus echt de factuur niet meer. Kortom, niet bereid op goed vertrouwen te vergoeden. (Waarom zou ik in hemelsnaam zo'n verhaal verzinnen voor die paar honderd euro?) Ik ga met de factuur (ik heb hem nog wel) en mijn verhaal naar Vara Kassa.

Antwoord van Stam
Heb op 14 januari een review geschreven over mijn ervaring bij Renault Stam in Bussum op 18 december
Deze review had ik zelf gemaakt omdat er in de werkplaats werdt gezegd u krijgt nog een vragenlijst vanuit Renault deze heb ik nooit gekregen
kreeg dezelfde dag een antwoord met als antwoord we nemen deze week nog kontakt met u op het is nu 31 januari en heb nog niemand gesproken .
Ook is mijn onderhoudsbeurt nog niet terug te vinden in mijn Renault
Ik vraag mij nu af is Stam wel aangesloten bij Renault Nederland
OP maandag 6 januari langs de garage in Amersfoort gereden, omdat ik 2 storingen in de auto had, de ene melding was een steeds terugkerende foutmelding van de airbag en de andere was dat mijn LPG systeem een storing geeft, kan niet meer op LPG rijden. Na het onderzoek kreeg ik te horen dat op het LPG systeem een onderdeel stuk was welke besteld moest worden en over de airbag zou men nog overleggen en ik zou in de loop van de dag terug gebeld worden. Op vrijdag 10 januari maar eens zelf gebeld, men was erg druk en zouden me terugbellen, niet dus. Woensdag 15 januari nog maar eens gebeld, wederom kreeg ik te horen dat het erg druk is, maar ik zou terug gebeld worden. Op 21 januari ben ik gebeld na aanleiding van een terugbelverzoek van 10 januari, deze oproep heb ik gemist (ook ik moet wel eens na het toilet), de voicemail was ingesproken, ze weten niet waar het precies over gaat, maar of ik later kan terugbellen of een mailtje sturen. Bij het terugbellen werd gezegd dat ik zou worden teruggebeld, mijn onderbuik gevoel voelde niet goed, dus heb ik ook nog dezelfde dag een mail gestuurd. Vandaag is het 28 januari en u raad het al, totaal geen reactie tot nu toe. Mijn auto loopt nu op benzine, deze brandstof is bijna 3x duurder dan LPG, bovendien betaal je ook meer wegenbelasting, naast de ergernis heb ik ook een financiële strop, ik heb begrip voor als het wat drukker is, maar dit slaat echt alles!
De slogan die men hanteert: Stam streeft naar 100% tevredenheid Word STAMbassadeur! Je kan een cijfer van 1 tot en met 10 geven, laten we beginnen
met een -10. Jammer, men maakt de naam STAMbassadeur niet waar.
Voor iedereen die een auto wil kopen: verwacht je service, dan zou ik maar een andere dealer zoeken er zijn genoeg anderen.
Vandaag 29-01-2025 ben ik gebeld door Garage Stam, ze wisten waar het over ging (pfff), heb uitleg gekregen over de storingen, tevens is er direct een garage afspraak gemaakt. Na de onmacht van de afgelopen ruim 3 weken ben ik blij dat er nu eindelijk schot in zit. Men kan de afgelopen weken niet terugdraaien, maar na dit gesprek voelde ik me toch weer klant en stukken beter. Top!

Antwoord van Stam
Kwam toevallig binnen bij stam Nieuwegein maar werd keurig geholpen teruggebeld en kreeg uiteindelijk een fantastische auto Renault Rafale Atelier Alpine

Antwoord van Stam
Als je een minder positieve review schrijft wordt deze verwijderd.
Vorige week geschreven dat Stam Utrecht geen fijn bedrijf is, de communicatie verloopt zeer stroef en als je iemand aan de lijn krijgt is deze niet vriendelijke en als je auto kapot is duurt het soms wel 2 maanden voordat deze gemaakt wordt, dus pas op als je naar Stam Utrecht gaat

Antwoord van Stam
Het bedrijf is zo gefocust op geld verdienen dat als er iets mis gaat bij een klant er alleen service wordt verleend die geen geld kost. Dus veel mooie woorden, weinig daden, het ligt nooit aan Stam. Als je dus een auto koopt en je hebt verder nooit klachten dan is Stam net zo goed als elke andere, maar als je wel ooit een beroep wil doen op garantie of service, dan wordt er heel moeilijk gedaan.

Antwoord van Stam
Stam Amersfoort. Vandaag voor onderhoud geweest en zeer goed geholpen door de dame ( Mirjam ) van de receptie. Afspraken nakomen en behulpzaam zijn. Mijn complimenten, dit is een verlengstuk van de verkoop en zeer belangrijk voor een vertrouwd gevoel.

Antwoord van Stam
Onze vaste verkoper van Stam Utrecht, te weten Tim Zaadnoordijk, weet ons altijd te verrassen met uitstekende inruil en aankoop adviezen. Ook nu weer zeer tevreden over de begeleiding en infoverstrekking van onze nieuw aangeschafte Renault captur.

Antwoord van Stam
Nieuwe Dacia Duster het is een ramp navigatie werkt niet Intelligent Speed Assist Active Emergency Braking System Grootlichtassistent Lane keeping assist Vermoeidheidsdetectie via het stuurwiel al deze systemen werken niet al vanaf de aflevering 😡

Antwoord van Stam
Bij Stam Soestdijk mijn auto gister voor apk gebracht, bijzonder goede, snelle en vriendelijke service!
Blij met deze garage!

Antwoord van Stam
Bijzonder slechte service bij Nissan/ Renault garage Stam – absoluut geen aanrader!
Wij kozen bewust voor een officiële Nissan garage, in de verwachting dat zij onze auto goed zouden kennen en het onderhoud professioneel zouden uitvoeren. Helaas bleek niets minder waar. Onze ervaring met Nissan garage Stam was een aaneenschakeling van fouten, waardoor we maar liefst vier keer terug moesten komen voor een simpele APK en kleine beurt.
• 1e keer: Auto gebracht en aangegeven dat een van de remlichten niet werkte. Aan het eind van de dag kregen we te horen dat er onderdelen besteld moesten worden en dat we een nieuwe afspraak moesten maken. De auto heeft de hele dag stilgestaan zonder dat er iets mee was gedaan.
• 2e keer: Auto opnieuw de hele dag weggebracht, maar toen bleek dat het remlicht niet eens besteld was. We moesten dus nóg een keer terugkomen.
• 3e keer: Bij de volgende afspraak hadden ze het verkeerde remlicht besteld, waardoor we wéér een afspraak moesten maken.
• 4e keer: uiteindelijk was de auto pas na 4 keer klaar. Daarnaast zou de auto worden schoongemaakt, maar dat is nooit gebeurd. Uiteindelijk kregen we slechts €140 korting op de factuur van €1300,-.
We begrijpen dat er een fout gemaakt kan worden, maar dit sloeg alles. We voelden ons totaal niet serieus genomen. Het vertrouwen in deze garage is volledig verdwenen. Wij raden iedereen ten zeerste af om hier je auto te laten onderhouden of keuren. Zoek een betrouwbare garage die zijn afspraken wél nakomt.

Antwoord van Stam
Geweldige garage , vriendelijk en klantgericht

Antwoord van Stam
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.