Met veel plezier ooit in Soest mijn eerste Renaults gekocht. Met als hoogtepunt de 5 Alpine. Nu, jaren later rijden we prettige kilometers met onze Dacia (Jogger) nummer 4. Het recente aankoopproces w... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Gemaakt met AI, op basis van recente reviews
Stam Groep dealer van de merken Nissan, Mitsubishi, Renault, Dacia en Alpine.
Gemini 1, 3824 MH, AMERSFOORT, Nederland
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 80% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 1 week
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Gisteren onze mooie Renault Arkana mogen ontvangen. Het hele verkoopproces en overdracht werd zeer goed verzorgd door Bobby.
We zijn heel blij met de auto en de goede service van Stam, en dan met name van Bobby.

Antwoord van Stam
Begin oktober onze nieuwe Renault scenic afgehaald in Amersfoort. Auto geleverd inclusief trekhaak. Na ongeveer twee weken de trekhaak voor het eerst gebruikt waar wij constateerden moeilijk bij de stekkerdoos te kunnen. Hierover mail gestuurd naar Stam met verzoek of de stekkerdoos meer naar de trekhaak kon worden gehaald. Hierop werd ik na enkele dagen door een telefoniste gebeld. Aangegeven wat de wens was. Kreeg direct te horen dat dit absoluut niet mogelijk was. Dacht bij mijzelf knap dat je dat door de telefoon kunt zien. Hier bij de plaatselijk Renault dealer even langs gegaan. En die was stukken hulpvaardiger en binnen half uur was stekkerdoos verplaatst naar onze wens.
Ik heb helaas geen grip op wie de auto levert ivm lease auto werk, maar als ik zelf de keuze heb zal ik mijn volgende auto zeker niet via Stam laten leveren.
Na een teleurstellende ervaring van ca 2/3 maanden terug mbt ,( en toen niet opgelost probleem) en het uitblijven van een reactie op mijn daarop volgende email, heb ik een review geschreven. Zeer kort daarna (was toen op vakantie, om die reden heeft het allemaal langer geduurd) werd ik gebeld door de service manager, die mijn klacht serieus nam en hij gaf aan eea uit te zoeken en terug te bellen. Heeft hij kort daarop ook gedaan en gaf toen aan dat er inderdaad nogal wat verkeerd was gegaan. Afgesproken om na mij vakantie contact te hebben en een nieuwe afspraak te maken, om mijn probleem serieus en op hun kosten te onderzoeken. Dat is de afgelopen dagen gebeurd en het probleem is opgelost (de oorzaak is niet echt duidelijk geworden). Het was prettig communiceren en fijn om serieus genomen te worden. Edwin...bedankt.

Antwoord van Stam
2 jaar geleden een auto bij stam Nieuwegein , wat een top bedrijf bij de aankoop Henri en daarna onderhoud afgelopen 2 jaar , vandaag even voor een klein probleem geweest maar wat een leuke ontvangst en contact , top bedrijf

Antwoord van Stam
Ik heb een vervangende sleutel besteld voor een Renault Trafic.
Tot 2 keer toe was Stam Amersfoort niet in staat om de sleutel te koppelen aan de auto (inlezen).
Vervolgens contact opgenomen over de status, ik zou worden terug gebeld, nooit gebeurt.
Ik probeer zelf contact op te nemen, kansloos, wordt aan het lijntje gehouden.
Een zeer teleurstellende ervaring. Begrijp niet waarom ze Dealer off the Year zijn, niet vanwege de service neem ik aan.

Antwoord van Stam
Zaterdagmiddag een proefritgemaakt bij Stam Nieuwegein. De auto werd gebruikt door een medewerker wat te zien was aan de lege Red bull blikjes in de middenconsole. Na de verder prettige rit wilden wij in gesprek gaan over een offerte maar dat bleek niet mogelijk want de betreffende verkoper was alleen en had daarover geen beslissingsbevoegdheid. Beetje bijzonder maar goed. Afspraak gemaakt dat ik maandag teruggebeld zou worden over ons voorstel. Helaas, om half vijf uiteindelijk zelf maar gebeld. Daar kreeg ik na enig wachten te horen dat ik binnen dan en 30 minuten teruggebeld zou worden. Uiteraard om kwart voor Zes maar een boze email gestuurd dat dit geen manier van zaken doen is. En dan verwacht je op zijn minst om 09:00 de volgende dag een telefoontje van Stam Nieuwegein maar, helaas om 10:15 nog geen reactie, niet op de mail en niet telefonisch. Klaarblijkelijk is Stam Nieuwegein al aan de taks voor de maand Augustus want ze willen niet meer verkopen.
Update 29-08-2024 Uiteindelijk en gesprek gehad met de verkoopleider en een nieuwe aanbieding gekregen met een flink verbeterde verkoopprijs maar toch besloten om bij een ander dealer, die naast direct een gevoel van serieus genomen te worden gaf, voor een iets duurdere uitvoering een aantrekkelijke aanbieding neerlegde, de aanschaf te doen.

Antwoord van Stam
Komen afspraken niet na. Vandaag zou bij stam Utrecht mijn ruit van een tussenschot vervangen worden, onderweg ernaartoe krijg je een belletje dat ze niet geleverd zijn en weten niet wanneer en zei nog doodleuk het kan wel maanden duren.wat een achterlijke beleid hebben ze daar.klant is geen koning maar wel als je een auto koopt maar daarna niet meer

Antwoord van Stam
Stam garage in Amersfoort fantastische service! Airco van de auto kon op korte termijn nog ingepland worden ivm vakantie. Auto werd thuis opgehaald omdat deze ingepland was in andere vestiging en vanmiddag zelfs weer thuis afgeleverd. Helemaal top! Bedankt!!

Antwoord van Stam
Ongeveer een jaar geleden heb ik een occasion gekocht bij Stam Utrecht. Richting het einde van de garantie periode ontstonden er twee mankementen aan mijn auto, dat kan nou eenmaal gebeuren. Beide keren heeft Stam zijn verantwoordelijkheid genomen en zonder moeilijk te doen de (dure) mankementen verholpen. Voor één reparatie kreeg ik zelfs toestemming om die bij een andere merkdealer uit te laten voeren. De kosten hiervan zijn direct aan mij vergoed. Ook het inplannen van de reparaties was heel flexibel. Ik ben heel tevreden met hoe Stam alles heeft opgelost en ik zou zo weer een occasion kopen bij Stam.

Antwoord van Stam
Bij de dacia dealer stam in Utrecht staat een nieuwe dacia duster TCe 130 6MT Journey te koop voor 27830 euro
Dat lijkt me een goede prijs, dus op zaterdag 1 juni naar Utrecht om de auto te gaan kopen.
Het enigste waar we het nog over eens moeten worden is de inruil prijs van mijn oude duster
Eerst nog een proefrit gemaakt in een duster en de sleutels van mijn duster aan de verkoper gegeven zodat hij mijn duster kon gaan beoordelen.
Terug van de proefrit krijgen we koffie.de verkoper komt op een inruil waarde van 5500 euro, daar mee ga ik akkoord.
De koop kan afgerond worden zou je denken 27830 - 5500 = 22330 euro te betalen.
Maar niets is minder waar de verkoper duikt achter de computer en begint hevig te typen en loopt 2 keer weg voor overleg .
Na enige tijd wordt mij de offerte overhandigt die komt uit op 23850
Ook begint de overte met een koop prijs van 28850 euro ,ik geef aan dat de auto die ik wil kopen 27830 euro kost en laat de auto waar het mij omgaat op mijn telefoon zien.
Op mijn vraag waarom is het antwoord dat moet nou eenmaal zo, kortom er volgt een heel theater
Ik besluit maar naar huis te gaan zonde de van de tijd.
Op maandag wordt ik gebelt door de verkoper die mij een nieuw voorstel mag doen.
Er volgt weer een heel verhaal waar ook weer niets van klopt.
Ik geef nogmaals aan dat de auto die ik wil kopen 27830 kost als ik daar 5500 van aftrek kom ik op 22330 euro.
Er moet weer overlegt worden.
De verkoper komt terug en gaat op zoek naar de auto online maar kan hem niet vinden zegt hij .Ik kijk zelf ook even ,heb de auto onder een link opgeslagen maar geen auto meer te zien.
Ik zeg tegen de verkoper dat het niet gek is dat hij de auto niet kan vinden omdat hij de advertentiekan net ofline heeft gehaald.
Lichte paniek!
Hij komt terug en feliciteert mij met de aankoop van de duster voor 22330 euro.
Kort daar na staat de auto weer online maar wel op een andere plaats.
Tot op de dag van vandaag 2-7 staat mijn auto nog te koop op de site !
hij stuurt mij per mail de factuur en heb deze meteen betaald.maar even niet goed opgelet en toch 20 euro teveel betaald
Wat gebeurd hier allemaal ?

Antwoord van Stam
Auto APK gekeurd, kon er op wachten. Binnen half uur klaar en tevens dure reparatie creatief opgelost. Bob bedankt!!

Antwoord van Stam
In de eerste plaats heeft Stam ons een goede aanbieding gedaan, een bus met weining kms en een gunstig bouwjaar. Daarbij inbegrepen: een heel jaar garantie zonder extra kosten. Plus een grote beurt en APK. Bij aflevering alle tijd genomen en alles is piekfijn in orde, en schoon! Een perfecte aflevering, kortom. Bedankt, Peter!

Antwoord van Stam
Vanmiddag bij Stam Dacia dealer in Nieuwegein geweest met de intentie een nieuwe Dacia duster 2024 te kopen. Ik wilde graag mijn auto inruilen zoals gemeld op de Dacia website, op basis van kenteken en km stand kon ik 3000 euro krijgen voor de auto. Ik hoopte op iets meer en had een nieuwe Duster gekocht maar kreeg na 10 minuten te horen dat ik 500 euro kon krijgen voor de auto, wat ik echt als een belediging heb ervaren, de verkoper Henri kon verder niets, ik had nog begrip gehad als er werd gezegd dat ze niets met de wagen zouden kunnen….. anyway teleurstellende middag en maar op zoek naar een ander merk nieuwe auto en een betere dealer

Antwoord van Stam
Goed en prettig geholpen. Auto zou na de afspraak gewassen worden, was helaas niet gedaan maar dat is de volgende dag meteen gedaan. Kwamen de auto van thuis ophalen. Top!

Antwoord van Stam
Zeer slecht bedrijf
Auto kon niet worden geleverd in maart en zou pas eind juni of later komen.
Hierdoor en door zwaar tegenvallende persoonlijke situaties besloten om ervan af te zien waarbij in 1e instantie beloofd was dat door de beschreven omstandigheden er geen kosten in rekening zouden worden gebracht.
Annulering niet verwerkt of ze doen alsof hun neus bloed en ineens kon de auto worden geleverd halverwege Mei.
En nu moet ik ineens 2000 euro betalen die ze lekker in eigen zak steken als winst.
Nederlandse overheid moet zich schamen dat dit soort bedrijven gewoon consumenten kunnen oplichten op deze manier.
Dit bedrijf moet zich schamen dat ze op zulke manier zaken doen.
SCHANDE!
Naar locatie Amersfoort voor een proefrit in een Renault Kangoo. Op de site geadverteerd nagenoeg nieuwe auto, zonder schade. Bij aankomst blijkt de auto toch op enkele plaatsen schade te hebben. Bij onderhandeling zeer starre houding en is men niet bereid de klant tegemoet te komen. Een service pakket met gratis apk voor een nieuwe auto is een beetje flauw en daarmee neem je de klant niet serieus. Al met al zo'n 160 km voor niets gereden. Geen excuus niets.
Daarna naar locatie Nieuwegein daar stond ook een Kangoo geadverteerd. Blijken van niets te weten en zeggen dat hij op transport staat. (zet hem dan niet op de site) Wederom geen excuus en een schamele lach. Hier gaan wij niet meer komen, wat ons betreft een slechte ervaring helaas.

Antwoord van Stam
Heel professioneel en meedenken met de klant...TOP !!!

Antwoord van Stam
Aankoop van de auto was goed geregeld maar de aftersales is erg slecht in Utrecht.
Heb je nog vragen als de auto gekocht is en je rijd er in dan zijn ze niet thuis.
Probeer de hele dag iemand te pakken te krijgen maar er wordt niet teruggebeld en mails worden niet beantwoord.
Stam regeld het....(niet), dat woord zijn ze vergeten erbij te zetten.

Antwoord van Stam
150km naar Amersfoort gereden. Renault Trafic gezien. Inruil Mercedes Sprinter 314CDI uit 2018. Klopt, had schade en best stevig. Schade is van tevoren getaxeerd op 4500. Verkoper ging hem taxeren en kwam op een inruilwaarde van 3000 Euro!!!
Gevraagd hoe ie eraan kwam. Antwoord: "Waar ze voor verkocht werden minus de schade". Nou had ik dat al uitgezocht van tevoren echter denk ik dat verkoper gewoon "Mercedes Sprinter uit 2018" heeft ingetikt. Dan kom je inderdaad op 8900 ex btw. Trek er de schade af en dan .....oke. Tik je echter de 314cdi in dan kom je echt ergens anders op uit. Ik denk dat verkoper dacht: Die trapt er wel in.....of hij is inderdaad gewoon dom
Update na reactie Stam: Er is aangegeven dat bij 3 andere bedrijven een inruilwaarde is afgegeven van 10 tot 12000 euro echter dat de bus nét niet alles had hoe we het wilden. Daar was geen boodschap voor. Verkoper heeft gewoon het “goedkoopste Sprintertje” aangehouden wat ie kon vinden en daar het schadebedrag van afgetrokken. Dat is de enige manier om op 3000 Euro te komen. De goedkoopste Sprinter 314CDI staat voor 15500 ex. Er zit geen schadepost van 12500 euro op de bus. We hebben de offerte van hersteller Gerritsma, een zeer bekende schadehersteller. Desgewenst zullen we een kentekencheck tesamen met de schadeofferte hieronder publiceren. Als Stam dan de waardes van verkoper publiceert is alles voor de lezers duidelijk.
Of erken dat verkoper een fout heeft gemaakt. Dat is niet erg he. Maar dan komt het in ieder geval niet over alsof je iemand wil oplichten.
Ik bedoel: Onderstaand een bus van eenzelfde model met bouwjaar en km idem. U mag mij vertellen of deze schade minder erg is dan onze bus. En waarom deze prijs al ongeveer 4 keer jullie inruilbod is.
Kijk op Autowereld. Zoek naar Mercedes Sprinter 314 2018 schade. Te koop voor 10999 ex btw
Dus vertel me: Onkunde, domheid of oplichters?
Update voor Stam: Vanwege de reviews over de Renault Trafic hebben we besloten deze maar te laten gaan. Dat is ook logisch. Als je altijd met een Mercedes hebt gereden moet je niet terug naar het dal willen met een Renault. We zijn dan ook geslaagd met een prachtige Vito en hebben 11.400 ex btw teruggekregen voor onze “o zo waardeloze” Sprinter. Ik zou dan als advies meegeven te overwegen of Stam Amersfoort niet beter haar verkopers mag inlichten, want op deze manier kan ik het woord OPLICHTING toch echt niet uit mijn gedachte weren
Update 30-4: Het is duidelijk dat Stam Amersfoort haar fout niet wil erkennen en geeft hiermee dus duidelijk te kiezen voor de weg der OPLICHTING

Antwoord van Stam
Onderhoudsbeurt laten doen bij Stam Soestdijk. Kon er op wachten in wachtruimte. Bijzondere vriendelijke ontvangst ( door Wilco), uiterst gastvrij. Ik vond t top!!

Antwoord van Stam
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.