Met veel plezier ooit in Soest mijn eerste Renaults gekocht. Met als hoogtepunt de 5 Alpine. Nu, jaren later rijden we prettige kilometers met onze Dacia (Jogger) nummer 4. Het recente aankoopproces w... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Met veel plezier ooit in Soest mijn eerste Renaults gekocht. Met als hoogtepunt de 5 Alpine. Nu, jaren later rijden we prettige kilometers met onze Dacia (Jogger) nummer 4. Het recente aankoopproces w... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
Bij het plannen van een beurt voor locatie Nieuwegein wordt er al van alles aangesmeerd, zonder dat de auto is gezien of men weet hoeveel ( of in dit geval hoe weinig) er mee gereden is. Het gaat d... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
we hebben een nieuwe auto gekocht.Nissan QashQai.in Waddinxveen stam.wat een service .verkoper Dylan Uijlen. R.P.M Roosingh Purmerend
Bedrijf heeft geantwoord
Na lang onderhandelen toch tot de aankoop van een demo Mitsubishi Colt overgegaan. Auto stond keurig als nieuw in de showroom binnen te wachten op onze komst. Alle tijd voor ons genomen om de b... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
Stam Groep dealer van de merken Nissan, Mitsubishi, Renault, Dacia en Alpine.
Gemini 1, 3824 MH, AMERSFOORT, Nederland
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 80% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 1 week
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Op de website van Stam Amersfoort een mooie occasion gevonden. Na zeer prettig telefonisch contact met de verkoopafdeling hebben wij een formulier ingevuld voor de taxatie van onze huidige auto. Hier kregen wij een inruilindicatie waar we “ongeveer vanuit moesten gaan”. Na dit gehoord te hebben is er een afspraak gemaakt voor een proefrit op zaterdagmiddag. Na een reis van bijna anderhalf uur kregen wij een warm welkom van verkoper nummer één. De auto was reeds voor de deuren klaar gezet voor de proefrit waarna verkoper nummer twee het gesprek over nam.
Na een korte bezichtiging van de occasion begrepen wij dat het niet toegestaan was om een proefrit te maken zonder eerst een akkoord te hebben over de prijs?!? Deze meneer had vermoedelijk de cursus klantvriendelijkheid overgeslagen en begreep niet helemaal hoe hij een klant enthousiast maakt .
De prijs van de occasion was een vaste prijs (geen probleem) waarbij de enige onderhandeling dus zat in de inruilwaarde van onze huidige auto. Ons verzoek om de in te ruilen auto buiten te bekijken was volgens de verkoper niet de moeite waard want de foto’s van het taxatieformulier zeiden hem al genoeg. Dit ging om een serieuze inruilwaarde van €15.000,-. Na een kort staand gesprek van 2 minuten met koffie in de hand was het duidelijke taal van meneer dat er geen enkel gesprek over de prijs mogelijk was. Na de opmerking “Nou meneer, als u niet akkoord gaat dan geen proefrit. Dan houdt het toch op” zijn wij vertrokken. Ondertussen bij een andere dealer (na een zorgeloze vrijblijvende proefrit) een mooie occasion gekocht en een hogere (eerlijke) prijs gekregen voor onze inruil auto. Dus een vrijblijvend proefrit is bij Stam niet toegestaan zonder eerst een deal gesloten te hebben. Na een week op verzoek van Stam nog een ervaringsformulier ingevuld hoe het bezoek aan de showroom bevalen was inclusief terugbel mogelijkheid maar daar hebben we niks meer van gehoord. Doe er uw voordeel mee bij het zoeken naar een occasion.
Hieronder een aanvulling na de reactie van Stam Renault: Wij als klant hebben dit bij uw verkoper inderdaad helaas heel anders ervaren. U heeft onderstaand verhaal na mijn review van uw verkoper vernomen en deze zal vast en zeker gelijk hebben. Een advies voor uw verkoper wil ik toch graag meegeven. Maak het aantrekkelijk voor een serieuze klant. Zeker als deze na meerdere malen zeer prettig telefonisch contact de moeite neemt om ruim een uur te rijden voor een proefrit. Hoe maak ik een klant na ontvangst enthousiast? Sta toch ook eens open voor zelfreflectie. “Het is de toon die de muziek maakt” en dat is wellicht iets om mee te nemen voor uw verkoper bij toekomstige klanten.
Een autobedrijf wat al 110 jaar bestaat is zeker niet niks en ga vooral zo door!! Chapeau..!!! En een 4,3 op Google met 513 (niet geverifieerde) reviews mag zeker door jullie zelf benoemd worden in jullie reactie.

Antwoord van Stam
Als klant word je gestimuleerd werkzaamheden via hun website te plannen. Ik deed dat altijd telefonisch met Renault Leidse Rijn te Utrecht met plezier. Via de website krijg je zonder overleg een datum toegewezen, die niet conform de vraag is. Ik zal even kijken of ik voortaan maar wil bel. Met Renault Leidse Rijn heb ik betere ervaringen

Antwoord van Stam
lichte oplichting.
Op de website zetten ze de prijzen zonder BTW waardoor je denkt dat ze goedkoper zijn dan andere garages. Hun meeste klanten betalen met BTW toch?
Als je je klanten echt wil dienen dan doe zorg je dat ze zo min mogelijk hoeven te rekenen.

Antwoord van Stam
Ik heb 1,5 jaar geleden een Renault trafic gekocht bij deze partij. Een bedrijfswagen van 1 jaar oud en 28.000 km op de teller. Na twee jaar (60.000 km op de teller) is mijn motor finaal in de soep gelopen. Bij een second bleek dat dit een bekend euvel te zijn met deze voertuigen. Na onderzoek blijken deze motoren zwak te zijn en vaker kapot te lopen. De conclusie is dat de motor en nog een essentieel onderdeel vervangen moeten worden. Een kostenpost van €11.000,- voor coulance kom ik niet in aanmerking vanwege een lullige reden. Stam en Renault willen op geen enkele een bijdrage leveren in de kosten en wassen beiden in onschuld. Vlotte praat bij de verkoop maar als er problemen zijn dan zijn ze niet thuis. Ik heb een kostenpost van 11.000 euro en zei nemen geen verantwoordelijkheid. Koop geen renault en zeker geen trafic. Het asociale gedrag van zowel renault als stam is geen visitekaartje. Laat hen links liggen en koop uw auto bij een andere dealer.

Antwoord van Stam
In januari bij Stam Hilversum een occasion gekocht. Deze stond ten tijde van bekijken buiten op een donkere, regenachtige dag. Bij oplevering in de showroom ( vol licht) constateerde ik schades en direct gemeld, iets wat zij vooraf hadden moeten melden. Het zou opgelost worden. Na veel contacten over en weer en een werknemer die er plotseling niet meer werkt, waarbij ik mail en zij alles telefonisch willen doen ( want dan ligt het niet vast) is het nog steeds niet naar tevredenheid opgelost. Ik heb een schaderapport op laten maken waarbij de schades uitkomen op ruim €2000. Doen ze niets mee want zoals zij stellen: het is nou eenmaal een tweedehands auto..... sorry?! Wel een van ruim €20.000! En ja, daar mag ik wat van verwachten! Dus advies: overweeg je te kopen bij Stam Hilversum laat m in de showroom zetten en checken door een schade-expert. Bij welke schade dan ook niet kopen want oplossen doen ze niet streven naar 100% tevredenheid? Hoe dan? Mensen bedonderen en gewoon niet of alleen telefonisch reageren maar niet oplossen of ergens tegemoet komen.
Goede service aardig en vriendelijke verkoper (peter smit je bent een kanjer👍👍👍) nieuwe captur gekocht en hij heeft het goed uitgelegd.
Via Stam Utrecht hebben we voor de tweede keer een Renault occasion gekocht, fijne service. Klantvriendelijk en behulpzaam
Wesley is een superverkoper.
Betreft stam Renault Bilthoven
Tweedehands auto gekocht
Kon alleen na vieren opgehaald worden tegen schemering aan savonds ook stond de auto nat aangeboden net schoon gemaakt volgens verkoper
Later bleek dat er 3 putjes in het dak zaten
Toen het dak droog was
Dan ga je terug in de tijd afspraak na 16.00 tegen schemering aan
Auto nat aanbieden buiten terwijl hij eerst binnen stond ( teveel licht ) op de deukjes ?
Wel erg toevallig allemaal. Vervolgens gebeld doet niks zou er niks aan doen was het antwoord
Wel 27.000 neer gelegd
Gewoon openlijk verzwegen cq verdoezeld
Verkopende partij heeft meldingsplicht namelijk
Hier is door Renault stam in gebreke gebleven bewust
Vervolgens geen oplossingen aangeboden gekregen zelf alles moeten regelen en betalen bij schade bedrijf. Factuur van 302 inclusief BTW 250 ex BTW advies koop hier niks alleen maar gezeik
Ik ben al 4 jaar klant bij Stam en ik werd keer op keer netjes en professioneel geholpen bij onderhoud van mijn (inmiddels 16 jaar oude) Clio waarmee ik in 4 jaar tijd 110.000km gereden heb.
Een keer een probleem gehad dat mijn auto niet harder reed dan 90km/h, naar Stam gegaan en ze wisten gelijk wat er aan de hand was en was ook goed verholpen.
Het personeel helpt je ook supergoed op weg en ze geven altijd uitstekend deskundig advies.
Ik beveel deze autobedrijf 100% aan!

Antwoord van Stam
De naam Eric Welle, verkoper in Amersfoort kan ik niet meer horen. Ik bezocht Stam Amersfoort om mijn Kangoo in te ruilen. Hij beoordeelde de Kangoo, maar ik besloot geen zaken in Amerfoort te doen. Bij Reinier, Stam Bilthoven (op meer plaatsen lees je vriendelijke man) maakte ik een proefrit in een Captur. En we besloten zaken te doen. Tot onze verbazing kregen we een offerte van Eric Welle uit Amersfoort met een veel te laag bod voor mijn Kangoo. Er kwam een iets beter bod, maar we kwamen er niet uit. Een klein verschil, maar deze E. is halstarrig. Dan gaat de koop niet door en we vertrokken. Thuis gekomen kreeg ik het gevoel, dat we Reinier de verkoop gunde, dus terug naar Bilthoven..En weer bleef die halstarigge Eric Welle met onze contacten met Reinier bemoeien. Met Reinier overlegden we om zelf de Kangoo aan de man te brengen en dat was prima. "Wij verkopen uw auto" bood € 1000,00 meer, dan E.W. We hebben besloten de definitieve overdracht van de Captur op Eric zijn vrije dag te doen. Kan hij ons feestje niet verstoren.
Heb in april een hybride renault capture gekocht bij Stam in Amersfoort. Een auto van 9 mnd oud. Omdat ik naar de km stand vroeg kreeg ik te horen van ”verkoper” Erik Welle, dat de auto uit Frankrijk kwam. Ik heb daar verder niets achter gezocht.
Toen ik de auto thuis had en hem op wilde laden, kwam ik tot de ontdekking dat er maar 1 kabel bij zat. Als je n nieuwe hybride capture koopt zitten er 2 kabels bij. Dus ik heb een mail naar dhr Welle gestuurd, of hij alsnog die 2e kabel op wilde sturen.
Daar kreeg ik geen antwoord op, dus maar gebeld. Weer met de vraag of hij die 2e kabel alsnog op wilde sturen. Na 4 wkn had ik nog geen kabel. Dus naar verkoopleider gebeld Andre Baars. Toen kreeg ik te horen, daar het een Franse auto was kreeg ik de kabel er niet bij. Hij gaf toe dat dhr Welle beter had moeten communiceren. Daarmee was voor hun de kous af. Maar voor mij niet! Werd geen excuus aangeboden, eigenlijk zeer onbeschoft te woord gestaan. Toen heb ik een mail naar de directie gestuurd, bellen is onmogelijk, ze staan je niet te woord. Je zou denken met een gerenommeerde dealer te maken hebben, maar ze lijken wel inferieure autohandelaren te zijn.
Want na de mail aan de directie kreeg ik de heer Baars weer aan de telefoon, en die ging ineens zeggen dat de dhr Welle wel degelijk had gezegd dat de kabel er niet bij zou zitten. Dan zijn we ruim 2 mnd verder (nederlandse boekjes moesten ook later opgestuurd worden) Toen ik dreigde het verhaal op social media te zetten, kwamen ze ineens terug, dat ze uit coulance de 2e kabel wel voor de helft van de prijs wel wilde verkopen.
Dus wees gewaarschuwd voor deze inferieure autohandelaar.
Afz heel bekend bij de firma Stam
Een Fiat 500 gekocht, op de snelweg na 3 dagen de voorband gesneuveld, was niet te fiksen en moest vervangen worden, kreeg een factuur daarvoor, betaald
Je vraagt of alles gecheckt is, ja, ja krijg je te horen! Een paar dagen later, weer hetzelfde maar links. Je vertrouwen in dat bedrijf is helemaal weg.
Ik heb de auto moeten sturen naar andere garage om uitgebreid onderhoud en controle, alle banden moesten vervangen, en uiteindelijk een bedrag van bijna € 950, gekost. Kortom: Stam Hilversum steltje oplichters!
word mijn auto door de ANWB naar een stam garage in hilversum gebracht waar ze gaan kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Diverse reparaties werden gedaan maar de storing bleef. Inmiddels 1500 euro verder en nog steeds de storing ben ik zelf maar even gaan googlen. kom ik er achter dat het alleen maar een stekker zou kunnen zijn. Dit door gegeven aan de garage en deze hebben de stekker veranderd. Storing weg maar geen gelijk van de garage hoor. Nee, alle reparaties waren nodig. TUURLIJK. Ik ga er niet meer heen. Stam tsssssssssss
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.