Transdirect Reviews 

4.014
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I have used Transdirect multiple times to ship the exact same item: a 133cm x 21cm x 33cm box weighing 6kg. My quotes historically ranged between $70 and $120 using these exact dimensions. On my r... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They gave me a date for delivery and it came in earlier than expected so I’m very happy with these guys, it’s not my first rodeo with them either every time they seem to surprise me. I will be using t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had to get a large and heavy item from metro Brisbane to Sydney central for an online buyer of mine. Too large to go by post, and too far for me to delivery myself. Transdirect helped me again to lo... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had mag some wheels that needed shipping. Apparently shipping car parts is an issue. I found Transdirect after messing around with several other courier organisations. My experiences with P&S... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

Verified business

Trustpilot has verified this business is registered with its local government. We’ve confirmed it maintains an online presence and shows no matches on warning or sanction lists.

Government registration: 111218627

  1. Koeriersbedrijf
  2. ook in
  3. Bezorgdienst
  4. Koerier- en bezorgdienst
  5. Post- en pakketbezorging
  6. Rederij
  7. Verzendservice

Geschreven door het bedrijf

Transdirect provides Delivery Solutions for Small to Medium Business, and Consumers, saving them time, money, and making them more efficient.


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

4K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 93% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(4.014)

404 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service

6 september 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Toohey,
Thank you for your review. We’re glad you were happy with the service.
Thanks, Bianca

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding from beginning to end.

Very competitive pricing. A quick early pick-up the next morning. The driver was also easy going. Like he enjoyed his job.
Plus a very good transit time.
The web page was also easy to navigate.
Very user friendly.

6 september 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Nigel,
Thank you for your review. We’re pleased you found the website easy to use and the pricing competitive, with a prompt pickup and quick delivery. It’s also lovely to hear the driver made a positive impression.
Thanks, Bianca.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to use

Easy to use and get multiple quotes

6 september 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Ant,

Thanks for your review. We're glad you found it easy to compare quotes and book with us. We appreciate you taking the time to share your feedback.

Thanks, The Transdirect Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

very good customer service top notch…

very good customer service top notch you speak to a real human who actually understanding not some overseas person. Very good local support

7 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Dan,

Thank you for your kind words. We're glad speaking with someone who understood your needs made a difference. It's great to hear you felt well supported.

Thanks, The Transdirect Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast and effeicent

28 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Bob,

Thanks for your review. We're pleased everything was handled quickly and smoothly. We appreciate your support.

Thanks, The Transdirect Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Always efficient and easy to do…

Always efficient and easy to do transactions with

28 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Annette,

Thank you for your continued support. We're glad you consistently find our service efficient and easy to use.

Thanks, The Transdirect Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Very happy with the service Epuld definitely use them again

28 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Alana,

Thank you for your lovely feedback. We're pleased you were happy with the service and would be glad to help with your next shipment.

Thanks, The Transdirect Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

FLASH SERVICESceiving and delivery

Fast receiving and delivery. I highly recommend this service.

28 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Arman,

Thank you for recommending us. We're glad your shipment moved quickly and you were happy with the service.

Thanks, The Transdirect Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to book online, next day pick up

Easy to book online, great service and quick pickup.

28 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Luke,

Thanks for your review. We're pleased booking online was easy and your pickup was prompt. We appreciate your kind words about the service.

Thanks, The Transdirect Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Choices of companies and prices are…

Choices of companies and prices are great. Easy to use website. Delivery service updates are excellent. It is our go to freight service.

21 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello,
We’re delighted that you value the range of service options, competitive pricing, easy-to-use website and helpful delivery updates. Thank you for making Transdirect your preferred freight service.
Thanks, Bianca.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We tried to send a package from…

We tried to send a package from Victoria to Nahrunda Qld. The postcode of Nahrunda is shared with Gympie. They refused to deliver it and, without any notification are sending it back to us. They need to amend their site as they claim to deliver to postcodes - they need to change it to only say a town name. We provided a phone number for both ourselves and the recipient. They didn't contact us at any point. If they had done so, the recipient would have gone to a depot in Qld and picked it up. Very unsatisfactory that we paid for a service in good faith and it was not provided.

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Craig,

The quote process requires both a postcode and the matching suburb to be selected. Once a service is chosen, the remaining address details are entered to complete the booking.
For this booking, Gympie was selected as the delivery suburb, while the street address supplied is in Nahrunda. Although both locations use postcode 4570, they are separate delivery areas and are not interchangeable. Postcode coverage does not mean that delivery can be completed using an incorrect suburb.
The tracking records that delivery could not be completed because the location was outside Gympie, after which the freight was returned to the sender. Complete and accurate address details are required for a successful delivery.

Kind regards,

Steve

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Problems booking then after that the…

Problems booking then after that the booking was complete at around 9am . the cartons were not picked up . So lets see if they can get it on Monday.

28 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Ian,
We’re sorry you experienced difficulties completing the booking and that the cartons were not collected as expected. If you share your booking number, we can review what occurred and provide more detail.
Thanks, Bianca.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great website for a small business!

Easy to book, very affordable and efficient! So far, so good!

21 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Tanya,
We’re glad you found the booking process easy, affordable and efficient. Thank you for sharing your experience.
Thanks, Bianca.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely disappointing service

Extremely disappointing service. I booked and paid for a courier collection through Transdirect, but after four days of waiting, repeated follow-ups and multiple escalations, my parcels were never collected and I ultimately had to cancel the booking.

What made the experience particularly frustrating was that, their courier partner, CouriersPlease recorded “attempted” collections at approximately 6:30am on two consecutive days, despite the advised service window being 9am–4pm. I was staying at the collection property overnight but no call/intercom buzz was made and I received no notification that a driver had arrived.

I raised this point repeatedly with Transdirect, explaining each time that nobody had buzzed the intercom despite CouriersPlease claiming that an attempt had been made. This made the repeated “attempted collection” scans especially difficult to understand and left me questioning whether the collection attempts had actually been carried out as recorded.

I contacted Transdirect repeatedly throughout the process and was told the collection was being followed up, prioritised and rebooked. On the final day, I was initially told a collection before 12pm had been requested, then later advised of an urgent collection by 3:30pm. Neither happened.

To be fair, the Transdirect customer service representatives I dealt with were polite and responsive. However, as the company through which I booked and paid for the service, the overall experience was unacceptable. I spent four days arranging my schedule around a collection that never occurred and ultimately had to make alternative arrangements myself. I will never use their services again.

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Andrea,
We’re sorry the parcels were not collected after four days, despite multiple follow-ups and rebooking's. We understand your concern about collection attempts being recorded at approximately 6:30am without any call or intercom contact, particularly after you were given different collection expectations. While we appreciate your comments about our team being polite and responsive, we recognise that the overall outcome did not meet expectations.
Thanks, Bianca.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID for commercial freight — lost our shipment - Consignment IRE033430184

Booked a pallet freight service through Transdirect (TNT) for a commercial construction shipment, collected 04/08/2026. One of two pallets was delivered 06/08/2026 — the second, containing sandstone building material, never arrived.

Reported missing 11/08/2026. What followed was over three weeks of "depot searches ongoing" updates with no resolution. On 21/08 we were told the carrier would run a further 5 business days of checks before deciding. The pallet was ultimately confirmed lost.

Transdirect's response was a partial refund of $692.12 — covering only part of the freight fee, described as a "goodwill gesture." No compensation was offered for the value of the lost material itself, which we now have to source and pay for again, along with the freight to transport it, entirely because of this loss.

We understand no Transit Warranty was purchased for this booking, and Transdirect has been clear that sandstone falls outside their standard cover anyway. But a company losing a customer's freight entirely within its own network and then only partially refunding the freight fee — with zero contribution toward the goods lost — is a poor outcome for a paying business customer.

Three weeks, a lost shipment, and a partial refund of the delivery fee is not an acceptable resolution for a commercial freight booking.

We will not be using Transdirect again for business freight, and would strongly caution any other business considering them for anything that matters.

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Jagan,
We’re sorry one of the pallets was lost and for the time taken to complete the search process. We have reviewed the booking and confirmed that no Transit Warranty was selected, while sandstone is also excluded from the standard cover. As a result, a claim for the value of the goods could not be approved under the Warranty, though a partial refund of the freight fee was provided. We understand this was not the outcome you were seeking.
Thanks, Bianca.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing service from Aramaex…

Very disappointing service from Aramex courier, their driver do not even follow a tiny instructions. Also Transdirect policies to be updated since we are in 2026! Seems still using very old policies. Which don't make sense for fast moving world.

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello,
We’re sorry the delivery instructions were not followed as expected. We also understand your concern that our policies did not align with the needs of your booking.
Thanks, Bianca.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So easy to organise through the portal…

So easy to organise through the portal with choices of price, options etc., really smooth process.

28 augustus 2026
Logo Transdirect

Antwoord van Transdirect

Hello Nathan,
We’re glad the portal made it easy to compare prices and service options, and that the booking process was smooth from start to finish. Thank you for your feedback.
Thanks, Bianca.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer