Arctic | Rental Cars Reviews 

118
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastisk service, nem afhentning og returnering af bil ved lufthavn, var nem at få fat i ved bare det mindste spørgsmål, havde behov for en forlængelse af leje da vores fly var forsinket 6–7 timer... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service from Arctic. We rented a new Peugeot 2008 in perfect shape, and everything from pickup to communication was incredibly easy. When our flight was delayed, they immediately helped us e... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hired a car for 4 days with Arctic cars whilst exploring this incredible country. We found the whole process really easy and straightforward. From the online booking to collecting and then returning t... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everything worked perfect. Easy online booking with competitive price. Super smooth pickup at airport (loved to not have to stand in line and discuss add-on insurance etc). No problems with car and sm... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Autoverhuur

Geschreven door het bedrijf

Car rental agency - open seven days a week


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

118 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(118)

37 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The car we had was really good

The car we had was really good, super smooth to drive. It is also super convenient to pick it up / drop it off directly at the airport.

13 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Thank you so much for your 5-star review! We're thrilled to hear that you had a great experience with the car you rented from us. It's fantastic to know that the car was in excellent condition and provided you with a smooth and enjoyable driving experience. We're also delighted that our airport pickup and drop-off service added convenience to your trip.

Your satisfaction is our top priority, and we appreciate your feedback. We look forward to serving you again in the future for all your car rental needs.

Thank you for choosing us and recommending our services!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everything worked very well

Everything worked very well. We were very satisfied with the car (new and clean), the information etc.
The company can be recommended

11 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Thank you so much for your 5-star review, Keld! We're thrilled to hear that everything went smoothly during your rental experience. It's great to know that you were satisfied with the car, its cleanliness, and the provided information. We appreciate your recommendation and hope to have the opportunity to serve you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy pick-up, easy drop-off

Easy pick-up, easy drop-off.
On arrival in the airport I quickly got the key from a keybox, and on departure I just parked the car and dropped off the keys in a dropbox. Couldn't be any easier. This is the second time I've used Arctic, and I would definitely use them again.

30 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Thank you for choosing Arctic for your car rental needs, Adam! We're delighted to hear that you found our pick-up and drop-off process easy and hassle-free. We appreciate your loyalty as a returning customer, and we look forward to serving you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. Would recommend this product.

9 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Thank you so much for your positive review! We are delighted to hear that you had a great experience with Arctic | Rental Cars. Your satisfaction is our top priority, and we look forward to serving you again in the future.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The best service EVER!

1 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Thank you so much for your positive review! We are delighted to hear that you had a great experience with Arctic | Rental Cars. Your satisfaction is our top priority, and we look forward to serving you again in the future.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good overall despite miscommunication.

Edited:
After posting a poor review, I got the right attention from the company. They apologized and said that the problem was the car agency from the damaged car(not ours), who wasn't responding and providing a valid damage receipt. Fair enough.

Still this issue took way too long to be resolved and in the meantime our full deposit was withheld for 5 months.

19 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Thank you for taking the time to update your review. We appreciate your understanding of the situation and apologize once again for the miscommunication and the delay in resolving the issue. We understand that holding your deposit for 5 months was not ideal, and we will learn from this experience to improve our communication and processes in the future.

We're glad that the issue has now been resolved and hope that we can regain your trust. Your feedback is invaluable in helping us to provide the best possible service to our customers. Should you choose to rent with Arctic | Rental Cars again, we will do our utmost to ensure a smooth and positive experience.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great car rental

Great car rental. Nice and quick communication beforehand, as I needed the license plate number for a ferry booking. Easy pick-up and drop-off. Friendly staff on the phone and email. Easy online booking and transparent surcharges, so no surprises in fees.

30 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hello Anne,

Thank you so much for your 5-star review! We're thrilled to hear that you had a great experience with Arctic | Rental Cars. Our team works hard to ensure a smooth and hassle-free process, and your satisfaction is our top priority. We appreciate your kind words regarding our communication, friendly staff, and transparency.

We look forward to serving you again in the future, and please don't hesitate to reach out if you have any further needs or questions.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fint med keybox så man kan hente nøgle…

Fint med keybox så man kan hente nøgle uden at noget person er tilstede. Tilsvarende kan man aflevere bilnøglen igen i en keybox.
Arctic Rental Cars har også et kontor bagest i bygningen med Car Rental.
Vi fik en Honda Jazz Hybrid. Den bruger lidt benzin, og oplagrer batteriet på turene nedad bjerge.
Jeg kan absolut anbefale at leje bil hos Arctic Rental Cars.
Fint med depositum, så de tager sig af betaling for brug af undervandstunnellerne på Færøerne.

30 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hej Steen,

Tusind tak for din 5-stjernede anmeldelse! Vi er meget glade for at høre, at du havde en positiv oplevelse med Arctic | Rental Cars og nød vores keybox-system, som gør det nemt at hente og aflevere bilnøgler.

Vi sætter pris på dine rosende ord om vores kontor, den Honda Jazz Hybrid du lejede, og vores depositumssystem til betaling af undervandstunneler på Færøerne. Din tilfredshed er vores største prioritet, og vi er glade for, at vi kunne imødekomme dine behov.

Vi ser frem til at betjene dig igen i fremtiden og står altid til rådighed, hvis du har spørgsmål eller yderligere behov.

Med venlig hilsen,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy online booking system

Very easy and quick to use online system. Simple and clear contract with all necessary information. One of the best rental experience I had. Great car, exactly as expected.

28 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hello Izabela,

Thank you so much for your 5-star review on Trustpilot! We're thrilled to hear that you found our online booking system easy and quick to use, and that you appreciated the clarity of our contract. We strive to provide a top-notch rental experience, and we're delighted that we met your expectations with the car you rented.

We look forward to serving you again in the future, and please don't hesitate to reach out if you have any further needs or questions.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Excellent. I have rent more than a hundred cars around the world. Often god service, but Artic top them all. No questions were looked upon as problems, and the personal support was super. Ingemar Falk, Ljungskile Sweden.

13 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hello Ingemar,

Thank you so much for your fantastic 5-star review on Trustpilot! We are thrilled to hear that our service stood out among your numerous car rental experiences around the world. At Arctic | Rental Cars, we pride ourselves on providing exceptional personal support and ensuring that no question goes unanswered.

We're delighted to have exceeded your expectations, and we look forward to the opportunity to serve you again in the future. If you have any further needs or questions, please don't hesitate to reach out.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Smooth as silk!

Everything worked out very good! I filled in all information in advance, and was able to use to "pickup"-box at the airport. The car was easy to find, it was clean and in good condition. Arrival was even more smoother - parked the car outside the car-rentals, dropped the key in the keydrop. Easy and very convenient! I had a nice stay at Faroe Islands, and the rental-car certanly was indeed a good experience! :)

8 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hello Torbjørn,

Thank you so much for your outstanding 5-star review! We're delighted to hear that your experience with Arctic | Rental Cars was "smooth as silk." We strive to make the entire rental process as seamless and convenient as possible, from the pickup-box at the airport to the easy return with our key drop system.

We're thrilled that our rental car contributed to your enjoyable stay at the Faroe Islands, and we look forward to the opportunity to serve you again in the future. If you have any further needs or questions, please don't hesitate to reach out.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Alt gik smertefrit og alt i alt en god oplevelse

Alt gik smertefrit og alt i alt en god oplevelse.
Lidt rod i beregning af tunnelafgifter men dette blev rettet med det samme.
Jeg kunne godt ønske mig at jeg fik en kvittering på afleveringen af bilen relativt hurtigt efter afleveringen. Jeg måtte kontakte Arctic efter en uge for at høre om de overhoved havde registreret at jeg havde leveret bilen tilbage.
Vi må se hvor lang tid det tager for at depositummet kommer retur til min konto. UPDATE: Depositum minus tunnel afgifter var retur på min konto dagen efter jeg modtog opgørelsen. :)
Det er på tide at GPS er inkluderet i billejen. I disse tider med GPS på mobilen giver det ikke mening at tilbyde dette som en ekstra service.

18 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hej René,

Tak for din 4-stjernede anmeldelse og din konstruktive feedback. Vi er glade for at høre, at du havde en god oplevelse med Arctic | Rental Cars, og at eventuelle fejl vedrørende tunnelafgifter blev hurtigt rettet.

Vi beklager eventuelle forsinkelser i forbindelse med kvitteringen for aflevering af bilen og depositummet. Vi tager dine kommentarer til efterretning og vil arbejde på at forbedre disse processer for at give vores kunder en endnu bedre oplevelse.

Vi værdsætter din feedback vedrørende GPS og vil tage det i betragtning, når vi evaluerer vores serviceydelser og tilbud. Vi ønsker at tilpasse os vores kunders behov og forventninger.

Vi håber at kunne betjene dig igen i fremtiden og står altid til rådighed, hvis du har spørgsmål eller yderligere behov.

Med venlig hilsen,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Never rented a car so easily

Never rented a car so easily. Best system I ever came across. The car was so perfekt. Everybody could learn from this company

1 november 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hello Else,

Thank you so much for your fantastic 5-star review! We're thrilled to hear that you found our car rental process to be the easiest you've ever experienced. At Arctic | Rental Cars, we strive to provide a seamless and efficient system for our customers, and we're glad to know we exceeded your expectations.

We appreciate your kind words and are delighted that the car was perfect for your needs. We look forward to the opportunity to serve you again in the future. If you have any further needs or questions, please don't hesitate to reach out.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Manglende depositum retur

En ellers gnidningsfri oplevelse, indtil at jeg skal modtage mit depositum retur.

Det er lidt over en måned siden at bilen blev booket, og tre uger siden vi afleverede den retur, og jeg mangler stadig indbetalte depositum retur. På trods af henvendelser til Arctic, er det ikke lykkedes mig at høre fra dem angående depositum, hvilket er meget foruroligende.

Jeg håber ikke at de falder under den klassiske biludlejnings oplevelse.. Opdateres løbende.

Depositum blev modtaget retur, 4 måneder efter bilen returneret.

Mvh. Thorbjørn Braad

4 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hej Thorbjørn,

Tak for din anmeldelse på Trustpilot. Vi beklager dybt den frustration og bekymring, du har oplevet vedrørende dit depositum. Vi vil gerne give dig og andre brugere en forklaring og forsikring om, at vi tager denne sag meget alvorligt.

Som du nævner i din anmeldelse, gik der 2 måneder og 6 dage fra bilen blev indleveret til du fik tilbagebetalt depositum. Vi er helt enige i, at dette er alt for lang tid. Vores mål er at betale depositum retur inden for 5 dage, og vi vil gerne undskylde, at dette ikke skete i dit tilfælde.

I den periode, hvor du lejede bilen, var vi udfordret af pandemien, og det har desværre haft indflydelse på vores arbejdsprocesser. Dette er dog ikke en undskyldning for ikke at leve op til vores egne procedurer og forventningerne fra vores kunder.

Vi vil meget gerne gøre det godt igen og finde en passende kompensation for din dårlige oplevelse. Kan du kontakte mig direkte ved at skrive til magni@arctic.fo? På denne måde kan vi finde en løsning, der kan give dig en mere positiv oplevelse med Arctic | Rental Cars.

Endnu engang beklager vi den ulejlighed, dette har forårsaget, og vi ser frem til at rette op på situationen.

Med venlig hilsen,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Very quick to respond to email

We had to cancel our trip so I have not experienced getting the car handed over. This review is about communication with the company – which I will give the 4 stars for.
I contacted them by email in start November 2020 to hear if winter tires were include on their rental in late December. Already the next day I received the answer that they are included. Base in this I booked a group B + - Honda Civic or similar for 6 days over the New Year.
Unfortunately the Covid19 situation change dramatic in Copenhagen so very late evening the day before Christmas, I had to write them an e-mail that we had to cancel our reservation. This is 4 days before pickup. To my very positive surprise I received a personal confirmation email within one hour (this is December 23rd around 10pm). Refund was deposited my bank account already 3 days after.
It was a very reassuring experience that I got my money back so quickly when you consider that it is between Christmas and New Year, and that they write that it can take up to 14 days.
Overall a 4 star experience and I will not hesitate to book a car from them again.
The reason why I only give them 3 star review is the cancelation fee of DKK 500. I think it is too high a fee. In my case the cancellation fee was almost 24% of the total rental price. If I have rented a smaller car in a shorter period the cancelation fee could easily end up to mere more the 50% of the total rental.
When that said, it was not a surprised because it is clearly stated in the rental terms.
However, if a cancelation fee is really necessary it would be more fair to say 10% of total rental or the cost of 1 day rental.

10 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hello Peter,

Thank you for taking the time to share your feedback with a 3-star review. We're pleased to hear that our communication met your expectations, and you appreciated the prompt response to your inquiries and the quick refund process.

We understand your concerns regarding the cancellation fee, and we appreciate your suggestion for a more proportional fee based on the rental cost. We continually strive to improve our services and policies, and we will take your feedback into account when evaluating our cancellation fees.

We're glad that you would consider booking with us again, and we hope to have the opportunity to provide you with a 5-star experience in the future. If you have any further needs or questions, please don't hesitate to reach out.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

God service!

Vi havde lejet bil og blev opgraderet. En god bil - Honda Civic med automatgear - som var fremragende på øernes mange stigninger.
Desværre havde jeg misforstået vedr. betalingen for brug af tunnellerne under havet, så jeg betalte direkte til tunnelselskabet. Da jeg fik regningen fra Arctic Cars var der 2 ture på fakturaen. Jeg gjorde opmærksom på, at jeg kun havde taget en tur og den havde jeg betalt direkte. Næste dag var pengene retur.
Det oplever man ikke altid - faktisk sjældent - med udlejningsselskaber verden over. Godt gået!

10 september 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hej Kim,

Tusind tak for din fantastiske 5-stjernede anmeldelse! Vi er glade for at høre, at du havde en god oplevelse med vores service og nød opgraderingen til Honda Civic med automatgear.

Vi beklager eventuelle misforståelser omkring betalingen for brug af tunnellerne, men er glade for, at vi hurtigt kunne løse situationen og returnere de ekstra penge. Hos Arctic | Rental Cars er vi stolte af vores ærlighed og gennemsigtighed, og vi arbejder altid på at sikre, at vores kunder får den bedst mulige service.

Vi sætter stor pris på din anerkendelse og håber at kunne betjene dig igen i fremtiden. Hvis du har yderligere spørgsmål eller behov, er du altid velkommen til at kontakte os.

Med venlig hilsen,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We CAN truly recommend...

We hires a car directly from Arctic Car's (Faroe Islands) own web page, and booked a car for 4 days.
All 'paperwork' was done up front, and extra driver was for free. They charge a DEPOSIT of 200 euros, up front.
Tip: Add the sea-sub-tunnel pass, it's good value for money.
Confirmation came instantly, and all worked fine.
On the day of arrival, we got an email with the code for the key-box in the airport's Car Rental Center (out of the airport to the right).
Unfortunately it didn't work, but a press on the help bottom connected us to Arctic Car straight away, and they came down and delivered the car - dripping clean.
The car was just handed over, without any paperwork needed to be done.
There was a small damage on the car, which we took a photo of, and emailed it to Arctic Car (unfortunately they never replayed to this email, but it later turned out, that it was NO PROBLEM).
The car was 'bigger and better' than the car we booked - no complaints about that :-)
We delivered the car back, with full tank and in same condition as we got it, at P4 Parking at the Airport as told, and send an email to Arctic car, that the car was parked, and the key was dropped in the ked-drop-bog, exactly the same place, where key-collect is.
After a few days we got an email return, said that all was fine, and the deposit was returned in full.
SO, we can truly RECOMMEND ARCTIC CAR on the Faroe Islands.

27 augustus 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Arctic | Rental Cars

Antwoord van Arctic | Rental Cars

Hello Carsten,

Thank you so much for your detailed 5-star review! We're thrilled to hear that you had a positive experience with Arctic | Rental Cars, from booking on our website to returning the car.

We apologize for the initial issue with the key-box, but we're glad our team was able to quickly resolve it and deliver the car to you. It's great to know that you enjoyed the complimentary upgrade and found the sea-sub-tunnel pass to be a good value.

We appreciate your recommendation and are delighted that you were satisfied with our service. We hope to have the opportunity to serve you again in the future. If you have any further questions or needs, please don't hesitate to reach out.

Best regards,
Magni Brøðraberg
Arctic | Rental Cars

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer