We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The staff and ATD were really friendly and knowledgeable. They demonstrated the products that would suit our family needs. Fantastic service would recommend this company for anyone wanting to replace... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Très mauvaise expérience !!!! J’ai commandé chez AudioTechDirect depuis la France pour £214.96. La facture initiale indiquait explicitement que le total incluait 20% de VAT, soit £35.84.... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had upgrade. 2011. Range Rover 2011. Face lift . And hard wired dash cam. Stereo is now wireless .Apple car play. Loads of apps world radio app. Waited while they fitted. Excellent workmanship. Very f... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Head unit delivered really quickly, for my VW transporter T5.1. Fitted without any problems, just had to call the support line to set up my aftermarket rear view camera. Fantastic piece of kit, now... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Autostereoapparatuur winkel
  2. Auto-accessoire winkel
  3. Auto-accessoirewinkel

Geschreven door het bedrijf

Audio Tech Direct Ltd has grown into one of the UKs largest authorised car audio, mobile and tech internet dealers, with thousands of satisfied online customers. We are all about trying to bring the best and most contemporary products available. We've been here officially since 2014. We specialise mainly in the In Car Entertainment area, we offer a huge range of car stereo’s from single DIN units, double DIN units and car specific units plus a range of stereo accessories such as reversing cameras and media cables. In fact, we are the UK's largest supplier of OEM-style fit head units with over 100 types to choose from and we are also the UK's largest supplier of reversing cameras, with over 80 different variants to choose from. We are very passionate about our business and we spent months vetting our complete product range to make sure only the very best items made it onto our shelves and finally onto you. We have a team of auto-electricians and audio specialists who can advise you with absolutely anything with your purchase. Our after sale support is second to none. Plus should an item ever need to come back to us for any reason then it will come back to a UK address and also be inspected by one of our in-house technicians. Overall, we offer excellent support and a stress-free UK retailer experience. From our head office facility in Shropshire, our dedicated team provide sales, marketing, technical and after sales service for all here for you. Orders are processed seamlessly throughout the day and our sophisticated despatch system utilises the latest technology to ensure the right products are released on time quickly and efficiently.


Contactgegevens

3,8

Goed

TrustScore 4 uit 5

71 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OEM Style Android head unit for Vx Mokka…

I wanted an Android head unit for my Mokka that would look like an OEM factory fit, rather than a tablet stuck on the fascia, and ATD were the only ones that seemed to do that. It cost a bit more than the fleaBay and AliExpress cheapos, but would integrate with the car systems through a CANBUS box, so I went for it.
I called to check a few things before ordering online, and Sarah at ATD was brilliant, giving sound advice on adding a DAB unit, and putting my mind at rest on fitting this unit.
It arrived just after Xmas (fairly quickly considering the post around then), and fit fairly easily. I had some issues with it 'talking' to the car through the CANBUS, but after a couple of calls Sarah sorted me out (my head unit now thinks it is in an Astra, but it works!).
The unit is brilliant and I love it, and I am grateful to Sarah and ATD for all their help. I plan to keep my Mokka (Astra?) for a long time, so it's a good investment. Highly recommended.

1 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought head unit for my car

Bought head unit for my car. Seller recommended additional items which were not required for my car. Furthermore, the media unit arrived after 2 weeks with no instructions whatsoever. Luckily paid through PayPal. I requested a return and here is where all the drama started. The seller first asked me to close the return request on PayPal if he is to provide advice on installation. Of course I didn't. He then kept telling me how he doesn't understand why I want to return it. As a result, I had a bad feeling that he might be a dishonest seller, so I decided to take a video and pictures of the unit before sending items back using special delivery on my own expense. Unsurprisingly, the seller had broken a plastic bit on the back of the unit and refused to refund, claiming that I had broken it. Little did he know that I had all the photographic proof to confirm that the item was in perfect condition when I sent it. PayPal reviewed my case and of course refunded me eventually. Bottom line is, this is a dishonest and malicious seller. I would advise to avoid.

Edit: The seller now has responded to my review yet again with lies. I have the email where they ask me to close the PayPal case in order for them to provide further help. Furthermore, at no point did they say that the unit required professional installation. Also, I never said that their unit is not working or that it is working simply because it was never installed. I am astonished that the seller is blatantly being dishonest with regards to the broken bit. I have photographic and video evidence showing that I sent the unit in perfect condition. I am happy to provide these if required. It is crystal clear to me that this company is far from being professional, trustworthy or reliable. Again, I advise buyers to think well before getting entangled with them.

12 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hello,

We sincerely apologise for the challenges you've faced, and we appreciate you bringing your concerns to our attention. We take customer satisfaction seriously and aim to provide a seamless experience for all our clients. However, we would like to address some of the points mentioned in your review to clarify the situation.

Upon reviewing our records, it appears that you were informed of a delay in the shipment of the item, as the head unit was out of stock at the time of your order. At that point, you indicated that you were willing to wait for the item, and we proceeded accordingly. Once the item was delivered, you requested installation instructions, and we informed you that the installation would require a professional technician due to the various potential challenges involved, which are not easily conveyed in written instructions for DIY installation.

We also noted that you opened a PayPal dispute over the weekend, and it wasn't until Monday that you mentioned difficulties with the installation. Specifically, you mentioned that the plugs appeared incorrect. In response, we clarified that there are two plug options and advised you to carefully check the positions of the battery and ground pins, which is highlighted by a large yellow sticker on the unit to assist with proper installation.

Later, you mentioned that neither the original radio nor the new unit was functioning. Based on this, we believe the issue may have been caused by incorrect connections, which could have led to blown fuses due to reverse power being applied. Subsequently, you updated us, stating that both the stock radio and our unit were working again.

After reviewing the email exchanges, we did not find any communication where we explicitly instructed you to close the PayPal dispute. However, we did advise that the return process should be handled through PayPal, as you chose to use their return process instead of our own.

We made every effort to assist you with installation and to explain the necessary checks, but it seems there may have been some confusion regarding the installation process. This is precisely why we recommended seeking professional installation to ensure the product functions properly.

Finally, we received the product back with a damaged quadlock connection on the rear. Based on our experience, this type of damage is typically caused by excessive force when disconnecting the quadlock without releasing the lever. The unit was not shipped in this condition, and we believe it was returned in this manner.

We remain committed to providing the best possible service and would be happy to assist you further with any questions or concerns. Please don't hesitate to reach out if you require additional support.

Given the above, we are uncertain why the was the need for this negative review, as we have consistently been accommodating and supportive throughout the process, including the return. We remain committed to providing the best possible service and would be happy to assist you further with any questions or concerns.

Kind regards,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

great experience

I ordered a L200 android CarPlay unit from ATD. From the initial enquiry about what I needed they couldnt of been more helpful, they told me exactly what I needed it came in a bundle, it arrived m next day, I fitted it but couldn’t get the steering wheel controls to work I sent them a message they sent me one straight back telling me to check some settings (which was very easy) I got it sorted in minutes and I couldn’t be happier

17 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Android Auto Radio For Nissan Micra K12 C&C Carplay DAB GPS SatNav IPS Head Unit

Do NOT trust this company I'm extreamly shocked by their response to my complaint furthermore I was sold items that don't even match the unit bought this includes digital car camera also DAB radio Ariel.
AVOID THEM LIKE THE PLAGUE!!!!!!

8 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your dissatisfaction and would like to address your concerns.

Upon reviewing your purchase and communication with our team, we can confirm that the items you received, including the digital camera and DAB aerial are fully compatible with the Android Auto Radio you purchased. This compatibility information is clearly outlined in the technical overview and product description provided on the respective listings.

We always strive to ensure our customers are well-informed prior to purchase. If there was any confusion or misunderstanding regarding the technical details, we’re happy to clarify further. This appears to be a simple misunderstanding.

Your satisfaction is important to us, and we would love the opportunity to resolve any remaining issues. Please feel free to contact us directly so we can ensure this matter is handled promptly.

Kind regards,
ATD Customer Support Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent installation and support

My experience is that this is a thoroughly trustworthy and caring company, with an emphasis on providing quality installation, tailored to what was best for me. I had a Kenwood car radio fitted, and a reversing camera with sensors. A UK company that truly deserves five-stars for their expertise and support, in my opinion.

14 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Initial delays but was later rectified

Initially had some issues with postage delays but the company corrected the situation and upgraded the postage service free of charge.

29 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hello,

Apologies, it seems we were let down by technology in the first instance but we managed to sort it out between us.

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I purchaed one of ADTs head units for…

I purchaed one of ADTs head units for my car and I asked for some technical information,and within minutes I received all the technical information I ask for from customer care.1st class service 5*****

22 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi,

Awesome, pleased to hear you were happy with our services.

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Complete SCAMMERS

Complete SCAMMERS! Will not refund me after receiving a faulty part . Aggressive messages received

17 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hello,

We are beyond disappointed that you've sought out to leave this review about us.

The truth of the transaction was that you purchased a camera from us, then reported it wasn't working. We asked you several troubleshooting questions, which you declined to answer and kept telling us the wrong information about the install as you did not understand the difference between aftermarket and original OEM. After several attempts to help, we advised it was best to be returned for testing and inspection. At this point you discovered the cable had been pinched and twisted. As a result, the inner cables were broken/damaged. You then said that we must have sent it out like this. We've been doing this a very long time and the cameras we sell are exclusive to ATD. They are our own brand. All are serial numbered and manifested. This product was brand new when it went out and we know the damage was not there when you received it because you had cut the white loop for the gridline options. The damage to the cable was 3 inches away from it so it would have obviously clear to you that this damage was present when you cut the white loop. It is without doubt, damage caused yourself or your installer during installation. The camera cable has been caught, twisted and then pulled. It is this and only this which has caused the damage.

You opened a PayPal case to recover your funds. We complied with PayPal. PayPal refunded yourself but also compensated us for the transaction as they did side with us on this claim.

To clarify, you were not scammed. We have ended up with a camera which was fully functional when it went out, coming back damaged beyond repair.

You did receive a full refund and we never sent you any aggressive messages. We politely informed you that this would not be covered warranty. You then exercised your PayPal protection and stopped responding to us.

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good pre-sale and after-sale support

I am absolutely delighted with my new system. Here is why…

Undoubtedly, the replacement ‘Infotainment’ system purchased from ATD is intended for expert fitting with minimal instructions in the box. That said, the support provided both before and after sale means anyone with some basic understanding can achieve a great result with a new unit providing far far more capability than the standard unit it replaces.

My experience…

During multiple telephone and email conversations, we confirmed that the proposed unit was the best match for my car from their range of products.

Once the unit arrived, ATD promptly answered my questions about connections and then provided accurate details on a few settings changes to ensure the unit worked correctly.

Fitting one of these units does require some basic understanding and I watched a few online videos related to my car to see how to extract the existing unit and how to pull through some wires (specifically the GPS and 4G/5G aerials). Once fitted, ATD provided accurate answers to my configuration queries, all of which were settings that are not normal ‘user’ features. Then all done.

I now have wireless CarPlay/Auto connection, far better sound quality with full tone controls, a far bigger (9”) display than the original equipment (6”), new on-screen graphic features now appearing (door left open, heater controls being changed) and improved graphics for actions such as the parking sensors. Plus it looks great and modern.

I highly commend ATD for their product (which was totally tailored for my car with all templates and wiring customised for my model) and their friendly service and expertise.

That said you must be comfortable with understanding some basic wiring tasks and terminology about your vehicle and be able to articulate any issues you are having. ATD has the staff to assist and their response was always quick and accurate.

Alternatively, get one of these units fitted by a professional car electrician who will have no difficulty providing you with a superb solution. It will probably take them an hour or perhaps two to fit and configure.

2 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi,

Thank you for the kind review :)

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

customer support !

I messaged the company late on a Friday. The customer service was excellent, they took the time to help and guide me in selecting the part I needed.

Superb company and customer service team ! Couldn’t be happier !

2 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi,

Always happy to help :)

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had really issues with the radio…

I had really issues with the radio installation. The Team from audiotech helped me a lot. There was a language barrier but they didn't care and gave me step by step all tipps that i needed. Also due to the fact that i ordered not a very high costly item made them really sympathetic ! Thx Kolli

2 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi Kolli,

Happy to help :)

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Couldn't be happier with the service…

Couldn't be happier with the service and advice given for my new radio. A company who knows what they are talking about, excellent knowledge and fitting service. I would definitely use again and would advice others to do the same

31 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi,

Thank you for your kind words.

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This review is has been forwarded…

This review is has been forwarded purely on aftermarket feedback. There are no instructional videos or diagrams/notes to give the customer additional installation information, hence only 1 star

29 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hello,

Sorry to hear you feel you have had a bad experience. However, this review is factually incorrect. We provide wiring diagrams for our reversing cameras here - https://audiotechdirect.com/blog/

You can also find many, many videos on youtube detailing how to wire a reversing camera should you require something more in depth, and our staff would always be happy to point you to one should you request one.

I am sure you can understand that is is impractical and unreasonable to expect us to provide video instructions for every product we sell.

Please consider actually engaging with the emails our customer service team send you instead of review-bombing us. Should you still require assistance, we are of course still happy to help you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

get refund


they ignore defects and to get a full refund becomes a headache. Incorrect pinout and cable color is normal. The range that they sell can be found on Aliexpress for half the price with a money back guarantee. I do not recommend buying directly from their website. Use eBay if you really want to buy from them. Take care of yourself, Remember, nerve cells do not recover.

10 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hello,

First and foremost we are very sorry you feel you had a bad experience. Your initial issue was that we sent you a cable with a trigger wire that was green, not red as pictured. We understand that this may be a little confusing but ultimately, the colour of the cable does not matter and can vary depending on the manufacturer. It will still function as intended.

We tried to explain this to you but you seemed unsatisfied with the response, after which we did not hear from you again. You can return any item, for any reason under distanced seller regulations within 30 days of purchase (We even sent you the returns form). However it seems for some reason you have chosen not to do that and instead leave this review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely fantastic service

Absolutely fantastic service, were so thorough with getting my CarPlay unit for my Fiat 500 connected and set up as well as getting my adometer fixed. Couldn’t recommend more!

27 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi Riley,

Thank you for your kind words.

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OUTSTANDING

There is only one word that sums up this company - OUTSTANDING. Sarah was patient with all my questions right at the beginning to ensure I got the right stereo and supporting cables. Fast delivery, superb condition just spot on. The car however made things tricky but James the technician jumped in, asked for pictures and within 30mins had resolved the issue and has been on hand to talk me through the changes. I would thoroughly recommend this company and the people behind the company. Thank you all for an amazing experience simply OUTSTANDING

20 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi,

The team here are always happy to help. Thank you for the kind words and recommendation.

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Factory fit versus Mail Order

So glad I let ATD install my Media Player.The guy I dealt
with (the owner, no less! ) was fantastic and indeed,
everyone at the Co.that I spoke to or met were so helpful.I have no hesitation in recommending ATD. To anyone

21 februari 2024
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hi,

Thank you for your kind comments :)

ATD

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

RCD360 for VW T5

Really helpful advisor on the phone who helped to check I was purchasing the best and right product for my vehicle. Quick delivery following placing of order and really easy and quick installation. Very pleased with service and product.

17 januari 2024
Logo Audio Tech Direct

Antwoord van Audio Tech Direct

Hello,

Thank you for the kind words.

Many Thanks,
Audio Tech Direct

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer