We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We have been using the paid B&G app for several years as a backup for our navigation, and because it is easier to zoom in and out quickly on a phone or tablet. Until now, we were satisfied with... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The Triton 2 shows tide direction but is unable to show speed for no reason other than b&g trying to frustrate customers into buying the much more expensive 500 product which does show this simple... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The device installation and compatibility should be presented with the product. For example, the RF25, it should be shown what NAC unit it can work, what drive, NMEA200, etc. 1st - show the fu... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have been trying to contact B&G technical support by phone and Web form for more than a week and no one is responding. I have waited on the phone support line for more than 2 hours on more than one... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Winkelen en mode

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

B&G has been at the cutting edge of sailing innovation for 50 years. Whether you’re motivated by the thrill of your next race or a passion for cruising, our electronics are designed for you. Our racing heritage gives us an unrivalled platform for developing new technology, which is put through its paces by the world’s best, in the most challenging conditions. You’ll find B&G powering Grand Prix victories and inspiring the adventures of cruising sailors.


Contactgegevens

  • Lulworth Close, SO53 3TJ, Chandler's Ford, Verenigd Koninkrijk

  • www.bandg.com

1,8

Slecht

TrustScore 2 uit 5

147 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,8

Alle reviews

(147)

3 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Purchased WS320 directly from B&G after order from a vendor was cancelled

Purchased WS320 after order from a national retail vendor as a package unit was cancelled due to supply chain issues. This was after about six months of trying to get updates and status. Once the order was cancelled, ordered directly from B&G and arrived within about a week. Installed receiver under the deck in the bow of the boat after testing the GPS signal strength in different locations inside and outside of the vessel. The fiberglass deck had the least reduction in signal and the greatest level of protection. Unit sync'd quickly and has been reliable for the few months of use. Would give five starts but the wait for the original order and eventual cancelling was many months.

8 september 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Thanks for your review, Barry. Sorry to hear about the original delays but very pleased to hear that you were able to get it directly from our website fairly quickly. We appreciate you doing business with us. Thanks!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeus3 and Triton 2

The Triton 2 shows tide direction but is unable to show speed for no reason other than b&g trying to frustrate customers into buying the much more expensive 500 product which does show this simple number - for double the price.

The zeus3 plotter products have lots of physical buttons all of which are useless. It doesnt have any buttons to move between your preset screens - its all touch which is a real pain.

Generally very poorly designed products imo.

23 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo B&G

Antwoord van B&G

Hi, Zek. It's disheartening to hear how frustrated you are with our products. We do appreciate you taking the time to let us know what you think so that we can have the opportunity to make improvements to our products. Thanks for your honesty.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Major Customer Service Issues- Now Resolved!

Update (August 2021): After contacting Missy at the service/marketing email, the issue was immediately escalated and resolved within 24 hours. B&G shipped the radio overnight, free of charge. Missy and the executive team were very professional and ensured the best customer service experience. Thank you for all your help!

In March, 2021 I contacted B&G customer service to ask for assistance in servicing a minor defect in a B&G H50 handheld unit.

I was informed at the time that the H50 was out of production and that service could no longer be performed, but that as an alternative a 50% discount would be offered on an upgrade to the latest model of V60-B VHF radio and matching V60 handset. I opted to take advantage of this offer at the time and was told that the new equipment was in stock and would ship immediately upon receipt of the old equipment being traded in. I uninstalled my older H50 and V50 equipment and sent it to B&G/Navico for RMA processing and gave a credit authorization for the discounted upgrade price. After much time passed I inquired as to the status and was told that the new equipment was actually on backorder. After several months of waiting and multiple points of contact with customer service I still had not received the new equipment and have not gotten any meaningful assistance from customer service. I was informed that it was impossible to simply return my old equipment as it is destroyed automatically when returned.

I then followed up every several weeks with customer service, to no avail, and finally inquired if alternative equipment of lesser value could be shipped. I was told that a V60 radio could be shipped instead of a V60-B and was told that this would be shipped free of charge due to the inconvenience of several months of delay. After significantly more time elapsing with no communication I contacted B&G service back again today and was told that the replacement equipment had not yet shipped because a credit authorization was needed for a $500 charge, after having been told the replacement would be shipped to me free of charge previously, and of course I also was not even contacted for a credit authorization.

I find myself in the situation of having shipped a functional radio to B&G early this year on the promise of a discounted upgrade that was purportedly in stock, only to have indefinite and open-ended delays, with no customer service resolution and a complete lack of initiative to resolve the situation. Functionally, this is equivalent to B&G taking the full value of my equipment without compensation. This is a vital and expensive item of safety equipment required for activity on my vessel, and I cannot continue to proceed without a replacement. My communications with B&G customer service are well-documented and made in good faith.

4 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo B&G

Antwoord van B&G

Hi, Maria. I'm so sorry to hear of the issues you've with upgrading your unit. Please send me an email at service.marketing@navico.com if you still do not have your equipment or if you do still need help. I will escalate this situation until we get it resolved. Unfortunately, I was not able to pull up the case by the name you listed on your comment but I'll be happy to help if you reach out to me via email. Thanks, Missy.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Responsive

Although I felt the Email was not "Read" and my concerns about the chartplotter power cable not being addressed, I guess my own perspective and ignorance of the situation is misplaced.
The power cable does work, yet not as illustrated in the manual.
The chartplotter was replaced and is functional.
I am very pleased Navico was responsive to my concerns and resolved the situation quickly and with elevated fairness.

6 juli 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Thanks for your feedback. We're glad that it is working and the issues were resolved. It sounds like we still have an opportunity for improvement here. We'll be looking to see how we can improve our manual to help our customers and we always strive for better communication. We do appreciate you and thank you for your honesty.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This company is amazing!

This company is amazing!
They actually answer the phone when you call, and provide great tech support.
The order and shipping process is very simple and smooth.
I know I can always count on B & G for great products and support.

Bradford Lewis
Seattle, WA

24 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Thanks for the compliment, Bradford! We really appreciate you!! Thanks for the kind words.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

FedEx lost package - now found

FedEx lost package; B&G didn’t respond to my email asking them to look into it. 1-star.

Update: it looks as though they worked with FedEx to locate package; now expect delivery tomorrow. They need better mechanism than a bad rating on “trustpilot.com” to be altered to shipping problems. Upgraded rating to 4 stars.

23 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

We're so sorry for the delayed package. We have requested that our orders team look into this to see if a replacement should be sent or if there's anything we can do to help your package get to you. We see it's currently in Yermo, CA, but there's no delivery date listed. We're so sorry for the delay.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The Nemesis 9 that I purchased and was…

The Nemesis 9 that I purchased and was a very pricey readout and was advertised as, "set up automatic point of sail dashboards or entirely create your own." It said nothing about this feature not working with Triton2 or Vulcan. I have around 13K invested in B&G instruments. I had been sharing with other sailors how the Nemisis will automatically change with point of sail only to find out it doesn't! I asked this question before I installed it and didn't get an answer right away. My plan was to return it if it didn't have this feature. After I purchased it, I found some conversation on Sailing Anarchy that said the feature doesn't work with Triton2 and Nemesis wasn't worth the money. I reached out to see if this was true and it took weeks to get an answer. Looks like I should trust Sailing Anarchy for information rather than B&G? Now I have the instrument installed and had a custom bracket made for the installation so returning it is not a great option. So now I guess I just live with my disappointment and add to the Sailing Anarchy discussion to warn others.

18 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

We're so sorry to hear that you didn't receive the information you needed in a timely manner. We will work to improve our website and knowledgebase to ensure that specs and details are clear. If you do decide to return the item, we are here to help. Again, we're truly sorry you didn't get the information needed.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Placed the order June 10th

Placed the order June 10th, no news til June 17th when I prompted status

17 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

We are so sorry for the delay and lack of communication. We do see that your order will be delivered today, according to the FedEx website. We do appreciate your feedback so that we have the opportunity to make improvements. We're truly sorry for the negative experience you had.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Replacement part runaround

Needed a part to replace a thin plastic piece which broke during installation attempt. They advertised a part kit, but don't actually sell it, though numerous other parts are sold. The B&G rep directed me to purchase the replacement part from one of the many other international locations outside the us. Several were found which had the part in stock, went through the purchase cart login process with shipping addresses and so forth. After shopping on each site, while closing out the purchase each site gave a denial to the effect "we will cancel order for outside the country xyz". So why not stock the product in the US if you stock it elsewhere? And way make a customer jump through hoops trying to purchase outside the country if you knew it was such a waste of time?

17 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

We're so sorry for the negative experience you've had. We've sent you an email to offer assistance. We're also looking into this situation to see why this isn't listed on the US site and how we can fix it. Again, sorry for the issues.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery was very fast

Delivery was very fast. Thanks

14 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Thanks for letting us know! We're so pleased to hear that the delivery was fast. We appreciate you! Thanks!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Connectivity Issue

Connectivity Issue. Bought a new H5000 Race /Color Graphic display to replace the H3000 Race display used with my H3000 Hercules CPU and other displays. Phone based tech support said no Fastnet to NMEA 2000 cable needed. On-line tech support said it is. Bought Fastnet to NMEA 2000 cable and installed on my new H5000 Graphic display. Hooked up cable wires to previous display contacts and am left with a blank screen. Power is fine. Maybe I really didn't need the conversion cable after all. Or there is some other connectivity issue. Stay tuned.

14 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Hi, Jay. We're so sorry for the issues. We've sent you an email to try to assist. Thanks.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

No updates

A week after making a purchase I have no idea if the thing I bought was in stock, when it may ship, and no response to a contact form when I asked for an update.

11 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

We're so sorry for the delay. We're sending an email to offer assistance.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have always been impressed with B&G sailing instruments

I have always been impressed with legendary B&G products. They are top class instruments for sailing. When it came time to upgrade it was my 1st choice.
My purchase with B&G was great with fast shipping, great customer support and service..
I highly recommend B&G products, 1st class all the way

10 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Thanks for the compliment! We appreciate you. Thanks!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

B&G did OK

B&G did OK. FedEx let the package sit in a transit area in MS for four days with no holiday involved and another day in another transit area and never changed the delivery date in their tracking app. had to cancel the crane at great expense and reschedule for another day. Not great FedEx.

10 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

We're so sorry to hear this! We can understand how important it is to have accurate expectations on deliveries. We will look into this matter to see if shipping can be improved in any way. We appreciate your honesty. Again, we apologizes for the shipping issues you experienced.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor communications

I have attempted to purchase 6k worth of components. I have not received one email confirmation of my order even though a hold has been placed on the funds in my account. I’ve called several times now and actually spoken with a few different people who assured me that I would be receiving an email on that day. Still no email. The last correspondence was with Christine who explained that my NAC3 Corepack was out of stock and that the other components wouid be shipping overnight. Still no indication of when and if I’ll be receiving any of what I ordered.

This is an edition to my original review.

Upon further review, in fairness to the company, I see that the funds were originally placed on hold and later the hold was released, which I am grateful for. I stand by my original review of “poor communication” however. There was no email confirmation of the original order, there was no indication that the order had been made other than a hold placed on the funds in my account. I had to search the internet to find a number for the company I placed the order with which I thought was B&G but turned out to be Navico. Once tracking the number down I was given another number to call which was the “e-commerce” division. I eventually spoke to someone that told me the order had indeed been placed but was being “held” because one of the items was on back order. She told me someone would call me to confirm when the order would be filled and that I would be receiving an email that day confirming all of this. Did not happen.
Next day, I call again to speak with another person who told me the missing item would indeed be filled as it was shown to be in stock in their warehouse. Again, an email would be forthcoming that day. Nothing.
Day three of my process of tracking all of this down… BTW, this would be day 6 after placing the original order. Spoke with Christine who I again had to call, who told me the entire order would be filled and that it would be shipped overnight express. She was pleasant and apologetic. I reiterated to her I still had no confirmation email. I told her I was working with some deadlines and needed these items ASAP and if I couldn’t get them within a few days, that I would need to purchase at least one of the items somewhere else. I recieved my first email notification from this company later that day, which stated that they couldn’t get the item that may or may not be in stock.
I’m patient, but when we’re talking about $6000 worth of items that you may or may not have ordered because you only see funds held as pending and no actual confirmation receipt, I start to get impatient. Come on guys, you can do better. Communicate better with your customers.
Brian

My response to the companies response below:
If Navico's trust pilot reviews on this review platform are an indication of their commitment, somethings not working. They made the really "pleasant" response to me below, but didn't reach out to me personally to make an apology for all of the wasted time and effort I put in to attempt to order from them.

6 juni 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

We are truly sorry for the lack of communication. We do appreciate you taking the time to let us know of these issues so that we have the opportunity to correct it. It's disheartening to read about your negative experience. We're truly sorry this happened and will work to improve so that this doesn't happen again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

BanG...Tech team

Coming from a separate industry, commercial construction, I worked extensively with engineers and architects for decades. My experience with B&G's support team I can share; they're respectful & on point! For someone who is still learning, precise & clear input is indispensable. No less, greatly appreciated! The product line speaks volumes, not enough room here, surf the site :)

27 april 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Thank you for the compliment, Tom! We're so pleased to hear that our support team has done a good job helping. Thank you!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The experience was good

The experience was good, was a misunderstanding when I got try to by the first Time I got a email about frauds I didn’t know was from you, I thought was a fraud email try to get information so I never responded and my order was cancel. Know I send my second order, but never got the email so I don’t know it is ok. The money in my account is gone, so. But I love B&G I am changing all my instruments in my sailboat so I need by more staff.

23 april 2021
Logo B&G

Antwoord van B&G

Thanks, Marcelo! We appreciate the compliment. We do see your order shipped out today. Your tracking should be in your email. If it's not, we can provide that, just email us at service.marketing@navico.com. Thanks for doing business with us! Thank you!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer