digiDirect Reviews 

1.235
•
TrustScore 3 uit 5

3,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wish I had read these reviews before buying from this (highly search engine sponsored) retailer. My purchase changed overnight from "Multiple items in stock, Express Shipping 1-3 days, easy" to "So... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The staff at Cannington DigiDirect are fantastic -the young man who helped me when I was purchasing a new Canon RF 24-70 2.8L lens was incredibly helpful and professional. The store was immaculate and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

No actual follow-up to initial receipt of my email. Obviously very busy people in store, so I can see why they don't rate more than 3 stars to online requests.or emails - just too busy. Finall... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchased a Panasonic eneloop fast charger which comes with 4 x AA 2000mAh std eneloop batteries and I also purchased one pack of 4 x AAA 800mAH std eneloop batteries. Ordered online 6 July 2026... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Camerawinkel

Geschreven door het bedrijf

Your leading digital camera experts! digiDirect prides itself on price, range and service, covering a wide range of digital imaging needs.


Contactgegevens

3,0

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 54% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,0

Alle reviews

(1.235)

253 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't shop online with DigiDirect

Purchased a few items online to do some marketing content; DigiDirect listed all items as available and shipping at 5-8 business days.
It has been two weeks without notification as to why multiple items haven't yet even been sent. I needed them for work and now won't have time to get it done. Would have been much better off shopping elsewhere.

DO NOT purchase from this company online. Lack of response, and slow times.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Martain,

Thank you for taking the time to write us a review, I apologise for the experience you have had with us and for any inconvenience caused. We have recently upated our website messaging and timeframes for our out of stock and backorder items based on feedback provided. We apologise that our previous messaging wasn't clear. If you require assistance with your order please don't hesitate to reach out to customersupport@digidirect.com.au

- Isobel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful customer service

Awful customer service. We ordered Nano Leaf Backing Plates 5 weeks ago. My partner has sent multiple emails requesting updates and they have told us they’re out of stock etc. However when you go on the website they are still available to buy. Absolute scam of a company. He still hasn’t received them.

12 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Millie,

Thank you for taking the time to write us a review. Unfortunately, we aren't able to keep all our items in stock at all times due to demand. Our website displays the stock status on the product page, occasionally we experience supplier delays. If you can no longer wait please reach out to us at customersupport@digidirect.com.au and we can organise a refund for you.

- Isobel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing warranty service

Very disappointing warranty service

I purchased a product from DigiDirect and had to make a warranty claim. It has now been a month since I sent it back, and I still haven’t received a satisfactory resolution.

12 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Junaid,

Thank you for taking the time to write us a review, I'm sorry to hear about your experience. If you could please provide some information about your order or contact us at customersupport@digidirect.com.au we would be more than happy to take a look and resolve your enquiry.

- Isobel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't ever buy from digiDirect. There is no guarantee your online order…

There is no guarantee your online order will actually be fulfilled, and customer support is practically non-existent. I purchased an Epson ET-8550, only to receive an email stating it was out of stock and would take 3 to 4 weeks or longer to arrive. I immediately reached out to cancel the order and request a refund. Despite sending multiple emails and calling support numerous times, I have received absolutely zero communication or assistance. Online chat is useless, and you are incredibly lucky if you ever get a reply from their email team. I have been completely ignored and am still waiting to get my money back.

3 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Vishwa,

I apologise for the experience you have had with our customer support team and for any inconvenience caused. Unfortunately, our team is working through a large backlog of contacts due to a glitch we experience on the website. We are working hard to get to your request, if you could please confirm your order number or reach out to customersupport@digidirect.com.au we would be more than happy to assist.

- Isobel

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

No Stock No Stock No Stock

No Stock No Stock No Stock, service is great, pricing is great, but always outta stock mann

4 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Jian,

Thank you for taking the time to write us a review, we appreciate your feedback. The digiDirect team are working hard trying to source high demand items, if we don't have any stock at the time of purchase you will be put on the backorder list and as soon as we receive stock you will be notified.

- Isobel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They don’t indicate that it is out of stock

After placing the order, it was not shipped within the expected timeframe. When I contacted the store to check on the status, I was informed for the first time that the product was not available anywhere in Australia and that it would take at least five months to arrive. No such delivery timeframe was disclosed at the time of purchase.

I requested cancellation and a full refund in person at the store, by email, and by phone. However, I have received no response, confirmation of the cancellation, or information regarding the refund. I am extremely disappointed that I have been left waiting for such a long time and that the matter has been handled so poorly.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Shun,

Thank you for taking the time to share your experience, I apologise for this and for any inconvenience caused. Your feedback is appreciated and we have recently updated our messaging on our product pages to clearly indicate the stock status for future purchases. If you still require further assistance with your order please dont hesitate to reach out customersupport@digidirect.com.au

- Isobel

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The staff at Cannington DigiDirect are fantastic!

The staff at Cannington DigiDirect are fantastic -the young man who helped me when I was purchasing a new Canon RF 24-70 2.8L lens was incredibly helpful and professional. The store was immaculate and all the staff that were on were busy keeping it perfect. I bought it on 2nd September, around midday. Appreciate you!

2 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Trish,

Thank you so much for taking the time to write us a review. I have passed on your feedback to our Cannington team, this will make their day.

- Isobel

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

9 weeks waiting and still no ETA

Ordered a product online showing estimated 2 weeks for stock. 9 weeks later and many emails, still could not even get an ETA. The process was very frustrating. Customer service was professional and they did promptly refund once requested, so have increased to 2 stars because of that.

3 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Alex,

Thank you for your review. We apologise for the delay in receiving your order and for any inconvenience this may have caused. We usually expect out of stock items to arrive from our suppliers within 2 weeks, however, sometimes we experience delays in receiving stock. I apologise that you were not notified earlier of the new ETA. I have passed on your feedback to our proactive team for review.

- Isobel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid digiDirect

Avoid digiDirect – appalling customer service and a complete loss of trust

I would strongly recommend thinking twice before ordering from digiDirect based on my experience.

I placed an online order on 31 May 2026. The items were not shown as being on backorder, and I actually paid extra for express shipping because I expected them to be dispatched promptly.

After only part of my order arrived, I contacted digiDirect and discovered that the remaining items were actually on backorder. To their credit, they refunded the express shipping charge — but that was where the satisfactory customer service ended.

What followed was three months of delays, broken expectations and extraordinarily poor communication.

In June, I was initially told the items would be available in approximately 2–3 weeks.

On 8 June, digiDirect acknowledged in writing that the items had not been shown as backordered when I purchased them and told me I had been added to an email list to receive ongoing updates. Those ongoing updates did not eventuate.

On 16 July, after further contact, I was asked to allow another 1–3 weeks.

I waited another FIVE weeks.

On 16 August, after chasing them yet again, I was told the products might arrive in mid to late August.

They didn’t.

Throughout all of this, I was almost invariably the person having to initiate contact. Even more remarkably, digiDirect’s website continued to describe backordered products as being within an “estimated 2 weeks for delivery to digiDirect” despite my having waited months.

Eventually, after almost three months, I submitted a detailed formal complaint, set out the entire history and proposed a reasonable resolution. I specifically asked for a senior manager to respond within three business days.

They didn’t even acknowledge the email.

Six days later, I had to contact them AGAIN and advise that I intended to escalate the matter to Consumer and Business Services before I finally received a response.

At that point they offered to cancel the outstanding order and give me a discount if I paid additional money to purchase more expensive replacement lights.

After this experience, why on earth would I give this company more of my money?

The fundamental problem is no longer simply that an order has been delayed. It is that after three months of inaccurate supply estimates, promised updates that did not occur, repeated chasing and an unanswered formal complaint, I have completely lost confidence in digiDirect’s ability to reliably fulfil an order or communicate when something goes wrong.

I purchase a significant amount of photographic and video equipment and had previously bought from digiDirect on multiple occasions. I won’t be doing so again.

Delays and supply-chain problems happen. That’s understandable. What distinguishes good retailers is how they communicate with customers and how they resolve problems when they occur. In my experience, digiDirect failed spectacularly on both counts.

There are plenty of other photographic retailers competing for your business. Based on my experience, I would strongly recommend giving your money to one of them instead.

2 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Lane,

Thank you for taking the time to write us a review. We apologise for the extended delays with your order and for any inconveniences this may have caused you. Unfortunately, some of our suppliers experience extended wait time for shipping stock, especially for highly backordered items. Our website messaging has recently updated to clearly reflect this for any future order, we also endeavour to keep customers updated when we receive updates from our suppliers. If you still require assistance please don't hesitate to reach out to us at customersupport@digidirect.com.au

- Isobel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Paid for item, then told it was oversold

I placed and paid for a printer through digiDirect because I needed it for my business production starting in September.

After payment was accepted, I was then informed that the item had been oversold and that I would need to wait another 3–4 weeks.

I explained clearly that this delay would not work for me and asked either for a suitable equivalent model that was actually in stock and could be dispatched immediately, or a full refund.

After several emails, I was still waiting for a clear resolution and refund confirmation, which has been very frustrating.

The main issue for me is that payment was taken before I was advised the product was unavailable. If an item is not actually available, customers should be told before payment is accepted.

I hope digiDirect resolves the cancellation and refund promptly.

29 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Mickael,

Thank you for taking the time to write us a review. I apologise for the experience you have had and for any inconvenience caused. Your feedback has been passed on to our web team and we are making efforts the stock status on our product screens larger and clearer. If you still require assistance please reach out to us at customersupport@digidirect.com.au

- Isobel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

misleading or deceptive conduct

I believe this business is engaging in misleading or deceptive conduct: advertising products at competitive prices, accepting full payment, and then cancelling orders when fulfilment is no longer profitable. In my case, the business made a false representation about the availability of a current product, claiming it was discontinued despite it being actively stocked by other major Australian retailers. In effect, an item was advertised, my funds were held for two weeks, and the order was cancelled once the market price rose. This appears to be a form of bait advertising.

I have formally reported these practices to the ACCC and Fair Trading.

TLDR: Report them to the ACCC if you experience similar issues, or avoid them entirely if you can.

Update / Response to James:

Thanks James. To clarify the record: this wasn't a request for an "alternative". It was a confirmed order for a specific card at $18,990, paid in full on 13 August, with your written ETA of 3–4 weeks. You cancelled and refunded on day 14, inside your own estimate.

Your email to me said the card had been "discontinued by our suppliers" and that you "cannot supply this via any other means or via other distributors". It is NVIDIA's current workstation flagship, it was in stock at other Australian retailers when I ordered, and it is in stock at Scorptec today at $24,999. Your reply here says instead that no alternatives were available "at the same price". That is the actual issue: the market price rose roughly 30% after you took my payment.

I sent three emails on 28 August, including a formal complaint requesting a response. The first and only human response came 18 days later, on 15 September. The response did not address the complaint: it answered none of the questions asked and restated the refund. It arrived the same day as the company's replies on two public review platforms.

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Paul.

Thank you for taking the time to leave a review, and I do apologise for the experience you have had with this order. We do try and forfill all customer orders or provide alternatives when we can't; however, as we did not have any similar alternatives at the same price for your order, the only remedy we had available was to provide you with a full refund.

We have also reached out to you via email regarding this as well; however, if you have any further concerns, please do not hesitate to reach out to us at customersupport@digidirect.com.au

-James

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered almost two months ago

Ordered almost two months ago, and my monitor has still not been delivered, with no ETA given after emailing several times.

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Jason.

Thank you for your review, and I do apologise for the experience that you have had with this order. We are currently going through a system & website overhaul. Some items have not been correctly synced into the new system just yet, so there may be a few glitches regarding stock levels; we apologise for the confusion. We do try our best to advise customers of stock levels on our website, or in cases like this, we do try to contact our customers as soon as possible after purchase so that we can keep them informed as best we can. We are in the process of amending our new system overhaul so that we can avoid this from happening in the future.

If you still require any assistance with this, please reach out to us at customersupport@digidirect.com.au, and we can assist you further.

-James

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good communication

One lost a star because they need to update there stock but when i was very upset about it they were so quick with response and very good with their communication. I know what i ordered is rare but i didn’t know how rare until i ordered it which isn’t their fault. Shoutout to amazing Arianne P for dealing with me

14 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Kay,

Thank you for your review.

We are working to improve how we display stock levels on our website. This has been a major project we have been working on for some time and we are hoping to implement changes soon.

We thank you for your patience and hope we can show you a better website soon.

- Jess

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Faulty cage, failed warranty repair, no response

I don’t usually leave negative reviews, but after eight months trying to resolve this privately, I think it’s fair to share my experience.

During digiDirect’s 2025 Black Friday sale I purchased a SmallRig camera cage kit for a Panasonic Lumix S5 IIX at a discounted sale price, along with accessories intended to be used with that cage. The accessories were delivered, but digiDirect later refunded the cage without my approval after telling me it had been discontinued and that there was “no suitable alternative” available. I was willing to wait for stock, but the order was simply refunded. I returned the accessory purchased from digiDirect, but I had also purchased other accessories for that cage system from other retailers and was left with equipment that could not be used without a cage.

Because I still needed the setup, I spent the next three months trying to arrange a comparable replacement with digiDirect, which I eventually purchased from them. Unfortunately, the cage arrived faulty: one of the threaded mounting holes wouldn’t accept the screw. I documented the problem with photographs and video and returned it under warranty.

digiDirect said they had addressed the fault by replacing the screw, but also offered me a replacement cage. I opted for the replacement. Instead, digiDirect refunded the purchase without my agreement, again saying stock was unavailable. I then insisted that the assessed cage be returned. When it arrived, it was in a worse condition than when I sent it in: the screw appeared to have been forced into the thread and would now spin endlessly without coming out, making the cage unusable.

After receiving the unusable cage back, and being told the warranty claim had been closed, I immediately sent a second video showing the new problem. I also proposed a suitable alternative replacement model. I sent several requests for support but received no response. I then escalated the matter to senior management with a detailed timeline and supporting evidence. That executive escalation also received no acknowledgement or response.

After more than eight months and multiple opportunities to fix the problem, digiDirect never supplied a working cage, and I am left with a range of accessories but no cage to use them with.

Attachment: Video showing the cage after digiDirect's warranty repair. The screw rotates continuously but will not come out, leaving the cage unusable.

30 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Fehraz,

Thank you for leaving your review.

We have looked into this situation for you and can see that the cage you had purchased was classed as obsolete by the supplier with no alternatives available. Once this was realised, we refunded you and organised the product's return at no cost.

We are sorry this was not the outcome you expected.

- Jess

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Please just reply to your customers

I can see that Jess and James are very busy replying back to reviews but I’m starting to think that no one else works in their customer support office. I have sent a few emails regarding problems I’ve had with DigiDirect with no reply. My last email sent out was advised by the Department of Consumer Affairs to let them know that they need to come up with a reasonable solution to fix the problem and reply within a reasonable timeframe which I gave them seven working days to get back to me. This email was sent 14 days ago now, no reply. The item they are trying to replace (as I was told over the phone because I had to keep calling them due to no email replies) is out of stock but online was showing they currently had it, misleading right?….. Anyways, I never write bad reviews as I always try to speak with someone directly to try and resolve the problem, however calling them leads to being told to email them, emailing them leads to being ignored and I figured the best way to get an actual reply is to write a review, they seem to see those. It’s been a tiring six weeks of trying to get answers and solutions from you guys, so as someone who will now never be a returning customer based off a more than poor experience with DigiDirect, I am hoping my last resort attempt provides a better outcome then previous tries.

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Maya,

Thank you for your review.

We requested more information from you so we could address your issue directly. We request that you contact us again at customersupport@digidirect.com.au with your order information so we can address your issue and make this right.

- Jess

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OUTSTANDING Service

I had the pleasure to deal with Jess, who I must say bent over backwards to make sure I got the right product to video my Daughters wedding and made sure I received my camera on time. Fantastic Service. I will buy from digiDirect again. OUTSTANDING Service Jess

17 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Russ,

Thank you so much for your amazing review!

It was a pleasure to assist you with your order and get you ready for your daughter's wedding. Here at digiDirect, we always try our best to get your gear in your hands as soon as possible. Especially for something as important as a wedding.

We hope to see you again soon!

- Jess

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

ORdered back order item

ORdered back order item. No delivery after 7 weeks and a customer service query confirm the ETA is 2-4 more weeks "but could be extended".

17 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi,

Thank you for your review.

As we have not received a follow-up regarding your specific order, we are unable to assist with this issue with you directly.

We are currently working on improving how stock is displayed on our website. We are hoping to integrate these changes soon, but we want to make sure we get it right for our customers.

In the meantime, we recommend reaching out to us directly for ETA information so we can provide updates as they become available to us.

- Jess

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast Shipping

Fast Shipping, super quick delivery. Only takes roughly 1 less then a week for express shipping for rural areas

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Holly,

Thank you so much for your review!

We try our best to get parcels to rural parts of the country as quickly as possible. Everyone deserves to get their order speedily, no matter where they live.

We hope to see you again soon!

- Jess

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Purchased a camera with a bonus item…

Purchased a camera with a bonus item worth $189 however never sent the bonus item and instead just offered $50 gift card. Would have purchased the camera for cheaper elsewhere I had known this. False advertising.

2 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Chris,

We are sorry we were unable to provide the bonus item. This item was only available while stocks lasted. Unfortunately, stock ran out faster than expected, and we were unable to provide the bonus item for some customers. We apologise that you were a part of this group that could not receive the free item. We offered a $50 discount code as compensation for all customers who did not receive the free item. We are sorry this was not enough compensation for you.

- Jess

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible customer experience. Took 10 days to receive an in-stock order via express post.

6 days after placing the order (with express delivery), I had to call them to be told that my items were definitely in stock, but there was an error on their end, and my order had been placed on an invisible hold, which needed to be "escalated" so it could be posted the next business day. You'd think that would be visible on my customer portal, or at the very least followed up without me having to prompt them.
Another phone call near the close of the following business day, and they reluctantly sent me a tracking number and tax invoice, promising that it was already on the way. That tracking number did not show up until that evening, and certainly didn't leave the warehouse until the following afternoon.
9 days between placing the order and it being sent. Not exactly express.

Sent an email to support a few days after placing the order, and only received a reply after the products had already been delivered.

The online portion of this business is clearly understaffed, has poor infrastructure, and is barely a shell of a Shopify store. Horrible customer experience.

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo digiDirect

Antwoord van digiDirect

Hi Sean,

We sincerely apologise for the experience you had with us. We recently changed our internal systems, which caused a greater delay than we anticipated, which appears to have impacted your order.
In regards to the tracking information, AusPost will not register the tracking number until it has been scanned into their system, this can be after it has already been collected by AusPost and has left our facility.

We apologise that your order was affected by delays and we hope we can prove to you in the future that these changes will provide a better experience for you.

- Jess

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer