Banner for Luxaflex UK

Luxaflex UK Reviews 

277
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My vertical blinds are 19 years old. Unfortunately two of them had to be shortened. During that process several clips on the bottom plates broke. I contacted Luxaflex and within a few days Kerry se... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I called Luxaflex for some technical support with the blinds that we purchased around 2 years ago. I spoke with a gentleman called Callum, who was absolutely fantastic with the help and advice that he... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

We installed a number of Luxaflex Motorised Duette blinds 6 years ago. The lift cords keep breaking and Luxaflex do not provide a repair service. Appalling in this day and age! Simply rotten service.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

**Updated review, Josh sorted the issue with an apology and replacement part sent free of charge with two spare, thank you Josh**. Non existent after sales service. Sent multiple emails but ignored... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Raambekledingwinkel
  2. ook in
  3. Jaloezieënwinkel
  4. Luifel leverancier

Geschreven door het bedrijf

At Luxaflex®, we believe window coverings should do more than simply dress a window. They should make a meaningful difference to the way you live, enhancing comfort, privacy and style throughout your home. For more than 70 years, we've been creating made to measure blinds, shutters and awnings that combine innovative design with exceptional craftsmanship, helping homeowners create spaces that feel more comfortable and enjoyable every day. From energy efficient Duette® blinds and elegant Pirouette® blinds to roller blinds, shutters and outdoor awnings, every Luxaflex® product is tailored to your home and designed around the way you live. Whether you're looking to make the most of natural light, enjoy greater privacy, improve energy efficiency or create a seamless connection between your indoor and outdoor spaces, our bespoke solutions are made to fit beautifully and perform for years to come. Innovation has always been at the heart of Luxaflex®. Our PowerView® Automation system allows you to operate your window coverings using a remote control, smartphone app, voice assistant or smart home system, bringing effortless convenience to everyday life. Luxaflex® products are available exclusively through our network of trusted independent retailers and selected John Lewis stores. Our retail partners offer expert advice, professional measuring and installation services, helping you find the right solution for your home. From the first consultation through to installation and aftercare, we're committed to helping you create a home that's beautifully designed around you. To explore the full Luxaflex® collection and find your nearest retailer, visit www.luxaflex.co.uk


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

277 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(277)

46 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OUTSTANDING Customer service

We needed some replacement toggles for our blinds that had gone missing. I emailed customer support and received a prompt reply saying they were waiting for them to come back into stock and would let me know. A couple of days later, they got back to me to say they had received them and asked for my address. In the end, I received the new toggles free of charge. Brilliant customer service — thank you so much!

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Andrew,

Thank you for sharing your experience.

It's fantastic to hear that our Customer Support team was able to help with your replacement toggles and keep you updated throughout the process. We know it's often the small details that make the difference, so we're pleased that the team followed up as soon as the parts were back in stock and ensured they reached you quickly.

Feedback like this is always appreciated, and we'll be sure to share your comments with the team.

Thank you for choosing Luxaflex®.

The Luxaflex® Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Helpful company

I needed some new tension blind fixtures for a customer that had become brittle. Luxaflex just asked for some photos of the part and send out plenty of replacements. Great and helpful company.

5 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

AB Handyman Services,

Thank you for taking the time to leave a review.

It's great to hear that we were able to help with the replacement tension blind fixtures.

We're grateful for your feedback and pleased that you found the process straightforward and helpful.

Thank you for choosing Luxaflex®.

The Luxaflex® Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quality products

Quality products, excellent support, I needed new strings and mechanism for an 18 year old blind and I e-mailed support and they just sent me the parts.
Thanks Kerry

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Robert Oldham,

Thank you for taking the time to leave a review.

It's wonderful to hear that your 18 year-old blind is still going strong and that our team was able to provide the replacement parts you needed. We take great pride in the quality and longevity of our products, so feedback like this is particularly rewarding.

We'll be sure to pass your thanks on to Kerry, who will be pleased to know that her support helped get your blind back up and running.

Thank you for choosing Luxaflex®.

The Luxaflex® Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very efficient and a big shout out to…

Very efficient and a big shout out to Dawn Lewis for great customer service.

28 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Sally,

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you received such efficient service and that Dawn made such a positive impression. Providing helpful, professional support is at the heart of what we do, and it's wonderful to know Dawn's customer service stood out.

We'll be sure to pass on your comments to Dawn, who will be pleased to receive your recognition.

Thank you for choosing Luxaflex®.

The Luxaflex® Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very prompt

Very prompt, helpful response to enquiry for spare part. Correct spares arrived speedily and well packaged.

23 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Lorna Wain,

We're pleased to hear that our team was able to provide a prompt and helpful response to your enquiry. It's great to know that the correct spare parts arrived quickly and were well packaged, allowing you to get everything sorted with minimal inconvenience.

We'll be sure to share your kind comments with the team, who will appreciate knowing their service made a positive impression.

Thank you for choosing Luxaflex®.

The Luxaflex® Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My bespoke roller blind just keeps on living!

A bespoke roller blind I have had for some 10 years developed a problem with the gear mech. After contacting technical support I was very pleased to find they could send me a new replacement part at no cost. Now the blind is back up and working again!! This is wonderful and I thank the guys at Luxaflex for helping me even though my blind was no longer in warranty! 🔝

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Daniel,

Thank you for taking the time to share your experience.

We're pleased to hear that our Technical Support team was able to assist you and provide a replacement part to get your blind working again. It's especially rewarding to know that, even after 10 years of use and outside of the warranty period, we were able to help extend the life of your bespoke roller blind.

We'll be sure to pass your kind comments on to the team, who will be delighted to know their support made such a positive difference.

Thank you for choosing Luxaflex®.

The Luxaflex® Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I contacted Luxaflex on 21st March

I contacted Luxaflex on 21st March, filled out a form to arrange a consultation. Email came through to acknowledge my request. I haven't heard anything back. Is this how you run your business?

21 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wanted to edit my original review but…

I wanted to edit my original review but I can't so here is an update.
9 Blinds across three rooms.
Initial issues: one blind didn't work and needed to be remade.Another had issues and was eventually remade - after install it was evident it was far too long and had to be remade again.
In the meantime lots of issues with blinds dropping off schedules or just not operating from the remote. We added a wifi gateway to improve signal to no avail. Realised blinds were randomly losing their times in their inbuilt clocks so dropping off schedules. Had to factory reset them all. Gateway proved poor so added a wired in gateway which proved much better. All seemed stable ... for couple of weeks. Then One blind would stop half way and refuse to do anything apart from creep downwards an inch at a time, then 24 hours later another started same issue. Engineer comes couple weeks after this and reflashed all the 3 blinds in the living room after detecting issues with all 3. They are now worse than ever - seem to have been installed with conflicting firmware and just do random things and options are no longer available on the app for them. They beep 3 times when open indicating power losss when batteries are full, don't close properly - get to bottom and then go up several inches, two open and stop about ten inches from the top and one goes tight to the top and you can no longer adjust this on the app! At this point I am so fed up with them I just want the whole lot removed and the walls repaired and put up curtains and have done with it. It has been an awful experience that has taken up so much of my time and energy and patience. So many visits from folk trying to fix them. It's tiring, no it isn't, it's exhausting! All very depressing.

26 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

We are truly sorry to hear your experience has been exhausting, please note this is not normal practice. Could you please email marketing@luxaflex.co.uk with your details, which dealer you bought these from and we'll make sure we look into this further for you. The last thing we want to do is cause anymore disappointment and will try our best to resolve this efficiently. Many thanks
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely disappointed with the after‑sales service

Extremely disappointed with the after‑sales service. I was very happy with my blinds at first, but once they needed a repair outside the warranty, everything went downhill. Luxaflex take an unreasonably long time to reply and simply direct you to local dealers for repairs. None of the dealers were willing to help, and one even told me it would be cheaper to replace the blind entirely because repairs are so expensive.
For a premium product, the customer support is shockingly poor. As soon as your warranty ends—and conveniently that’s when issues start—there seems to be no real assistance available. It’s frustrating, time‑consuming, and likely to cost you far more than expected.
Would not recommend. AVOID

3 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Hello, We're sorry you were not satisfied with our after sales. We are a trade company so your contract lies with the dealer. Could I ask you to email marketing@luxaflex.co.uk with some details of your order and we'll look into this further.
Many thanks
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

You want honesty ?

You want honesty ? These blinds are total garbage. We spent over £6000 on nine motorised blinds. Three have had to be replaced, one didn’t even work. One has been replaced THREE times and we are even having issues with this third replacement! They are awful. Gave us a free hub because they said other issues we had was due to signal but the hub made no difference! Blinds will just drop off the remote so don’t operate, they rarely all work on their schedules. The inbuilt clocks are constantly defaulting to Nov 2 at 00:00:00 so refuse to work with google command or on a schedule.
Spend so much of my time troubleshooting to no avail. Regret the day we ever had these installed. Luxflex show no concern whatsoever - just come back with ‘try this…’ when you already have many times. In hindsight I’d have just bought curtains.
Oh and the batteries ! Told they can last anything up to 12 months on normal use. Ha! Dropped to 50% in a few weeks! Nine blinds and only got one charger.

6 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great after-sales service!

Recently a plastic clip (I now know it's called a "bottom bar button") broke on one of our Venetian blinds that we had fitted by John Lewis at least 15 years ago. I contacted Luxaflex via their website (I also contacted John Lewis who were equally as helpful) and they sent me, free, four replacement clips by post. So we now have three spares in case any more go...

5 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Hi David, so glad our team could help you. lets hope you enjoy them for another 15 years.
Many thanks
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor LiteRise design and bad service

They say "buy cheap, buy twice"... but you don't expect to be told to buy again when you've supposedly bought a premium, luxury product.

We had five Luxaflex Venetian Blinds fitted - three of them were LiteRise controlled. All 3 of these LiteRise Venetian blinds have now broken. We've had issues with loose LiteRise tabs on these blinds, but now the bottom bars have come off from the blinds causing them to be completely useless.

We've been told that Luxaflex no longer offer repairs and that our only option is to buy replacements! Not even any apologies offered. Very disappointed in the service response and quality of these blinds.

Great materials in the bars and louvers themselves, but you don't expect to be re-buying all your blinds every few years! The high price and premium brand does not fit with the quality and service you receive.

3 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Dear Matt, We're really sorry to hear this. Can you email marketing@luxaflex.co.uk with some order details and we'll look into this for you?
Many thanks
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great response from customer services…

Great response from customer services regarding broken fixings, supplied spares as soon as we identified the parts.

24 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Hello, glad we could help and thanks for the 5 star review.
Regards
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor design, faulty manufacturing and lack of customer service

Paid a fortune for a completely defective design. They’re too heavy, fall constantly, and the top is impossible to access for anyone with a normal-sized human arm. I contacted them repeatedly, and they refused to help. Absolutely unacceptable.

15 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Hi Daniel, We're really sorry to hear this. Please could you email marketing@luxaflex.co.uk with some details so we can look into this further?
Many thanks
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First rate company and product

Reliable long service (25 years and counting) and spare parts like clips still available by return and without charge. You must be impressed by that!

10 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Glad you're impressed and happy to help. Thanks for the great review.
Regards
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have various quality Luxaflex…

I have various quality Luxaflex products in my house whereby one of them due to use had broken clips. I searched everywhere for replacements with no success as the unit is over 10 years old. I made contact with Luxaflex to ask for help and they promptly responded to my request amazingly offering to send out some replacement parts. I received a quantity of clips immediately and were also FOC, what great service and help! Would recommend them as there products are really great. Thank you!

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Thanks Wayne for the great review. Glad we could help.

Regards
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Appalling customer service

Very pleased with the motorised blinds until we needed a repair. Luxaflex are ridiculously slow to respond. Send links to unhelpful videos and then brushed us off with "check local dealers". The first dealer referred me to a repairer who said he would come that day - didn't come, didn't let us know and didn't reply to calls or messages. Similar with other local dealer - sent videos, when that did not work stopped responding to calls and messages. Worst customer service for such an expensive product.
AVOID

6 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Dear Ken, Apologies for the late reply and for the unhelpful replies. Please could you email some order details to marketing@luxaflex.co.uk and we'll look into this further.

Many thanks
The Luxaflex UK Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing customer service rang for a…

Amazing customer service rang for a part for my blind spoke to a really helpful lady part delivered next day thankyou so much highly recommended

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

Glad we could help! Thanks for the great review.

Regards
The Luxaflex UK team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Contacted Luxaflex after sales and within 2 days replacement complimentary part received. First class service

8 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Luxaflex UK

Antwoord van Luxaflex UK

We're so glad you had a great experience. Many thanks for the great review.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer