Photospecialist Reviews 

667
•
TrustScore 3 uit 5

2,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely no complaints from me. After being given a pair from the hospital so I could see my TV, I bought the max event glasses so I can still enjoy life away from the home, they are amazing. Optici... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered a Sony camera for £519 in August and never received it. After weeks of emails and chasing for updates, the camera was being returned to the company. I asked for my order to be cancelled and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Website looks like a UK company but it isn’t. Delivery was considerably delayed over what was promised on product page to over a week, and no replies to emails. No tracking information provided. Produ... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

BenQ 270S arrived in good condition in just the manufacturers box... after nearly 2-weeks with little communication other than being told there were 'delivery delays due to a system update'... Hmm. Ot... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Fotowinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Photospecialist is a leading specialist retailer of photographic and video equipment since 1974. As well as bringing you the widest range of products possible, Photospecialist has always stood out because of the outstanding product knowledge of its staff and practical experience in the market. Our product consultants are avid photo and video enthusiasts who know their craft very well and know what they're talking about. So you as a customer can be assured that our recommendation will be the best solution for your needs.


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

667 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 29% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,8

Alle reviews

(667)

52 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

From 5 down to 1 (fixed to 2 after finally getting refund)

Very frustrating customer experience! Support unresponsive.

May 3 - Received my camera and reported that it's in the wrong box + has someone's fingerprints on the display + seals on accessories were opened as well (I ordered a new camera!). Reported to the store immediately (1pm UTC).
May 4 - No response.
May 5 - Still No response.
May 6 - Finally responded to me after I left poor rating on Trustedshops. Sent the order back.
May 12 - store got return delivered.
May 15 - store confirmed, promised refund in 5 working days (10 max).
May 29 - No refund received. Contacted store asking for refund.
May 30 - Responded that there was an error made and refund was not processed. Suggested to either send refund or send me a replacement (ignored the fact that I requested refund in first place in my follow up email!) . I responded same day before noon that I need my money back ASAP as I already bough the camera in another shop. No answer or ACK.
May 31 - "The refund has just been forwarded to our administration and will take place within 3 working days." No proof of processing, no ETA on when I'll get my money back.
Jun 1 - Got response with a proof that refund has been processed. Finally received my refund.

--- original 1 star feedback ---

Sent me a used camera instead of a new one with someone's fingerprints on its display out of the box in a wrong box (instead of body only I got body only in kit lens + body box).
Didn't respond to my emails until I rated their shop with 1 start on another portal.
Never getting back on emails with comprehensive response.
Refund wasn't processed due to some error and yet I have no clue whether it was processed or not because again they don't get back to me over email.

Conclusion: landed (hopefully not just gave away!) 1,393.88 EUR to this shop for nothing for over a month already with 0 understanding of when I'll get my money back... Buyer Protection from trustedshops has expired while I was waiting for false promise that I'll get my refund in 5-10 business days which didn't happen.

31 mei 2023
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for taking the time to leave this review.

I am so sorry to hear that this has happened. Of course this is not the exprerience that I want you to have with us.

I tried to pull up your account, but I do not have enough information to find anything.

Can you please send me an email to reviews@kamera-express.nl, then I can assist you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Photospecialist-Shady business practices! DO NOT BUY!

€350+ orders lost in transit since May 13th. I'm still waiting to be refunded and customer service is unresponsive. 3 weeks have passed, no order arrived, and no money back. They are a very shady business and I regret so much purchasing through them and not via a local store. I'm reporting them and I'll be filing a dispute with my bank to get my money back. Horrible company and TERRIBLE customer service!

13 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for taking the time to write this review.

My apologies this has happened. I have pulled up your order and I can see that your order has been cancelled. So the refund will be taking place. You have been informed about this by email today.
When a package has gone lost, we need to investigate, because it is a large amount, we do have to wait for a respons from the courier. An investigation can take up to 2 weeks, but due to low staff it has taken longer to reply to you.

I will inform you as well by email.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tripod

The tripod I received is of excellent quality, I have had no issues with it and find it to be a reliable piece of equipment, photospecialist has been very helpful in finding the right one.

10 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

£6000 order gone missing

£6000 order gone missing. No refund. No response. They say that they have opened an investigation with UPS but this was over 10 days ago with no response at all.

22 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for taking the time to write this review.

I have contact you via email, because UPS needs to investigate this.

I will keep you informed by email. My apologies that this is taking so long.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

poor customer service

Ordered from Photospecialist before and was really pleased. Second time around not so much!! Ordered a new £2600 lens which went missing. Contacted customer service who actively opened an investigation with UPs and then after 1 day of contact I haven’t herd anything since and I’ve emailed them 3 times. It’s now been over 10 days!! Really disappointed. I want my money back!!!

4 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Hello Grace,

Thank you for taking the time to write this review.

What a terrible situation. I see that there is an ongoing investigation and this could take up 2 weeks, but if I am correct, this has passed that time.
I will requested for the department to contact you ASAP to get this solved.

My sincere apologies for this.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wish I read the bad reviews before purchasing

Well, I wish I read the bad reviews sooner. I ordered a big printer 7 days ago, looking at delivery between 3-5 days. Estimated delivery yesterday, yet nothing was actually happening with the order. So called them this morning, and I heard the usual 'the system crashed, I need to look into this and will email you later'. I asked for call back instead of email as I am on a go today, but was told it would be an email as the guy is finishing at 12.30pm.
I don't care what time you finish, your opening hours say otherwise so I assume there should be someone else? So I just tried calling back now at 2pm (as of course no email) and all lines are switched off, and no message on the answerphone about office being closed.
I know how customer services should work, been there, done that, and so far this is appalling. I know things can go wrong, but after spending 1k on a printer I would appreciate better service & attitude. I'm losing another few days due to looming weekend and need the printer for work. So sort it out.

12 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for taking the time to write this review.

What a terrible situation. My colleague wanted to make sure to keep his eye on it.
Due to low of personal we try to help everyone, but as you know how customer services work, you also can understand that this can be a struggle.

I see that you did get an email the same day, before my colleague logged off with a track&trace of UPS and I can see that is has been delivered 4 days later.

My apologies that this has not gone as smoothly as we wanted it too.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Initially, no replies to email to return broken item

I bought a Fuji Instax for a friend and it is broken. I have been emailing since 27.04.23 to get a return label. I get automated messages about how busy they are but still no label almost a fortnight later.

Shortly after this was published I received an email and a return label for the product. I have adjusted my rating accordingly.

25 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

My apologies that you weren't helped sooner with your issue. I am happy to read that it did work out in the end.

Thank you for adjusting your review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have to admit after reading some of…

I have to admit after reading some of the 1 star reviews after placing my order i was a bit dubious about my purchase.
On saying that i have nothing but praise.
My order was placed and sent out immediately. It arrived by UPS a day earlier than expected. Full tracking number and updates.
Great prices so will definitely use again.
Love my new lowepro 500.

4 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

I can imagine that would scare you a bit, but thank you for your trust! I am happy to read that everything went smoothly.

Sometimes things go wrong and then we try to fix this as soon as possible, but some things take time.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bad attitude to problem solving issue.

Having to send a brand new hard drive back as it keeps crashing. When I spoke to PS all I got was ‘are you sure it works with your Mac’ I’ve bought 8 of these drives and never had a problem. Sure, every now and then tech goes wrong but the attitude immediately was it can’t be the drive.
I’ve just spent €20 to post it back for ‘repair’ when I think they should just replace it under guarantee. I’m glad I didn’t buy a camera from these people.
Fingers crossed they do the right thing, I’m completely happy to update this review if they do the right thing quickly.

23 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for taking the time to write this review.

I have found that there has been contact, so I will contact you by email, so we can resolved this as soon as possible for you!

My apologies that this is not going as expected.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience with Photo Specialist…

Great experience with Photo Specialist UK - I enquired on the availability of a Canon G5X Mark 2 a few weeks ago. It was out of stock then but I was contacted as soon as it was back in stock and at an excellent price so I ordered the camera online and it arrived a few days later beautifully packaged. It is a great camera and an excellent service from Photo Specialist UK. I cannot recommend Photo Specialist UK highly enough. I will certainly do business with them again.

24 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Great to read you are satisfied with us! Hope to see you again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great prices and 5 year warranty

Great prices and 5 year warranty. I purchased an LG Ergo 27UK580-B from Photospecialist after lots of research and I'm really pleased with the service and monitor. You can more features and a slightly better screen for more money, but this represents pretty good value IMO

Pros:
- Stand is high quality and very robust (this was a big selling point for me)
- 4K IPS, pretty standard brightness, no dead pixels
- Good value for money

Cons:
- Would be great if it had USB-C, but for the price I wasn't really expecting it
- Slightly chunkier bezels than you might find on other monitors

2 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

I am happy to read you are so satisfied with us and the monitor!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Ordered my Ricoh griii on Monday morning and received it on Wednesday morning. From the Netherlands to Scotland in two days. Fantastic.

29 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for the compliment!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service all-round!!

Excellent Service all-round!!
I was initially worried about ordering from this online shop after reading the reviews but did it anyway as nowhere else stocked what I needed.
I was very chuffed when my order showed up on time. Would definitely recommend & shop here again. 5 stars!!!

20 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you so much! I am glad to hear you gave it a try. Of course something can always go wrong, but that is never our goal.
I hope to see you again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Spot on excellent service

I Just cannot fault photospecialist.co.uk. Noticed prior to ordering that some reviews were extremely critical. Nevertheless, I gave them the benefit of any doubt I had and I am so pleased I did. The delivery took 3 days from order placement (Holland to UK) via UPS. The Binoculars for the price paid are just amazing, I cannot believe the quality and an unlimited lifetime warranty from Bresser as well! (They clearly have confidence in the robustness of their products). Based on the excellent service received I have no problem recommending photospecialist.co.uk

20 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you so much for your trust in us! I am happy to hear everything is to your satisfaction.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No problem here and a great price

After reading reviews for this site I was cautious and a little reluctant! But I needn't of worried! Before ordering I thought I'd just see if there was anyone on the end of the phone....there was, a friendly chap who answered my questions. I ordered a compact camera which he had checked was in stock, so I went ahead and ordered. Placed order Tuesday, and it arrived Thursday. Perfect 👌 I had no issues at all with these guys and feel the whole process was simple and straightforward, and also saved me quite a few £££'s with the great prices.

23 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

I am happy to hear that you tried the company even though the bad reviews. Sometimes things go wrong, but that is not usual. As you has expierenced.
Hopefully we'll see you again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs!!

Avoid at all costs! Purchased a projector at over £1000 11 days ago, everything looked ok, tracking was updated the next day with a delivery date, item never arrived that day and now my messages are being ignored. Do yourself a favour and do not use as this seems to be a regular occurence, really dissapointed as the projector was for a charity event and ended up borrowing a sub standard projector! No other option but to try and raise a dispute with my bank
Further to the reply on here which was pointless as the answer was just the same, which was that an investigation will take place which can take 2 weeks, i think its pretty shocking that its always the customer left out of pocket while these things take place! The issue has now been raised with my bank who will proceed in due coarse with a chargeback, just a shame you must go to these lengths to get your own money back!

Update on this.... We are now on 16th of April and still no projector, UPS accepted this was their fault cant find my parcel and have issued the seller with a claim and told me ths seller should send me a replacement or refund but 6 days of emailing this shocking company and not a single reply, absolute sbocking customer service and even though the loss of my parcel is not their fault i stand by my original review of avoid at all costs due to their customer service! Shocking!!

26 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Hi Andy, my apologies that you are still waiting for an update. I can see you have had email conversation and my colleague has informed you friday that we are starting an investigation for you. I will inform you further by email.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Returned emails

Photospecialist is there something up with your email? I've recently been talking to customer service about a sun lens defect since January that was suppose to be sent out months ago but now all my emails are being returned as your not accepting them??

1 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

There was an issue last week, but it should be working again. Could you please try to email to reviews@kamera-express.nl otherwise or share your details via here? We would love to help you as soon as possible!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We were after a digital camera for our…

We were after a digital camera for our daughters bday, the canon camera we wanted seemed to be out of stock most places, so when we saw they had one my husband rang to double check, they confirmed they had it ready to dispatch and if I managed to buy before 2pm it would go out that day. Guess what, took the money , sent an invoice . didn't ever contact us again no tracker as promised, no response to any contact, phone number on invoice not known!!
We should have checked them out but as they seemed to be so helpful we were disarmed. In the process of trying get trusted shops to realise they are scammers, they direct you to their site, as it has good reviews but impossible to actually review on that site without paying..
Some of the positive reviews on this site must be dodgy , which makes me less likely to trust this area too.

21 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for providing your details. Unfortunately there was a glitch in our system and therefor it wasn't able to e-mail us. We will contact you now immediately about your order.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OK I was concerned by the reviews and…

OK I was concerned by the reviews and was cautious. Having said that they were 20% less expensive than Any Other Offer and 25% than most. I had to phone a few times to get through and getting an email reply is hard but once you speak to staff they are helpful. I challenged the reviews and its obvious that 1st people complain and don't compliment 2nd Brexit has an impact but the goods arrived on time and exactly as described and with no additional charges. What you see is what you pay. To be clear I have only received the printer and not set it up so not needed support but the basics of the sale are good at a very good price.

28 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Photospecialist

Antwoord van Photospecialist

Thank you for the compliment. The traffic on the telephone is more then expected, so sometimes it takes a while to get through. My apologies for this .
I am happy to hear that everything went smoothly.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer