Santander Consumer USA Reviews 

505
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am a disabled senior citizen and my income has decreased. Therefore some bills have fallen behind and gone into collections. However, I always pay my rent, car note, car insurance and utilities on t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible!!!!! Represantives keep stalling telling me 3 to 5 days everytime I call for my refund unbelievable frustrating talking to people overseas having to explain myself over and over again. They... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Santander Consumer call centers are suspicious. I called Santander Consumer USA 3 times this month; each time I called, it sounded like the same person with an accent. The 3rd time, I asked to speak w... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible service, They put on hold and then silently transfer the call back in the queue, so you have to explain your issue again and again. TERRIBLE CUSTOMER SERVICE! Agents have 0 Subject matter kno... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autofinanciering en -lening bedrijf

Geschreven door het bedrijf

Santander Consumer USA Inc. - Specializes in automotive financing for dealers and consumers. We offer a wide array of finance and auto-related products plus a robust loan servicing operation. Part of global banking leader Santander. Through its Drive®, RoadLoans® and Santander Auto Finance brands, Santander Consumer USA Inc. offers automotive financing through a network of dealer partners. Our finance programs help consumers with a wide range of credit situations purchase quality vehicles.


Contactgegevens

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

505 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 99% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,4

Alle reviews

(505)

350 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had vehicle financed through their…

I had vehicle financed through their company that was totaled in May my insurance check was coming in between 5-7 buisness day's my payment was do on the 27th of the month and I called and asked about this and I was told I should be fine because it should be within a few days of payment. I see this month which is September that my credit score has dropped to 650 behind a loan so I'm thinking someone has hacked me and I find out its Santander for 60 days late. I had no bill in the mail like I would get each month, no phone call for late payment. I called and the representative told me that they had reached out and gave the last four digits of the number I did not know so I asked for her to give me the whole phone number. They had been calling my job had put this in for my main contact number, my question why was mail no longer used when you billed me this way all the time and I still have not got an answer. I just want everyone to check your credit score every week bc to me they did this purposely

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Patrina! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers. Trustpilot has sent you an email requesting additional info, or you may contact us at 888.222.4227. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The man was very helpful and patient…

The man was very helpful and patient with me.
He made the experience easy and helpful.
I wish more people on the phone calls I have to make were as professional and courteous as this man was. Thank you

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Billy! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible credit terms for a 700+ credit…

Horrible credit terms for a 700+ credit score (9.5%) for 60 month term. No one at Parks Toyota bothered to ask my husband if adding me to the loan (800 credit score and breadwinner) would offer better credit terms. I immediately called Santander on Monday morning (after completing the sale Friday 7pm) and was told the loan was funded by Parks Toyota but when I called Santander they had no record and I was unable to stop financing. This is being reported to CFPB and I am also refinancing with my credit union for a 5% interest rate. I also explicitly stated we would not accept financing terms with a prepayment penalty and was told by the finance manager and Kyle Carter that there was no PPP but that was inaccurate as the terms show a penalty for prepaying within 6 months. I am going to pursue this aggressively as I work in the financial industry and know my rights! Shame on all of you!

4 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello there! Thank you for taking the time to share your feedback. We understand your concerns regarding the rate and terms of your financing. Please keep in mind that Santander establishes contract rates based on several factors, which may include the down payment, vehicle value, applicant's creditworthiness, and credit rating. The approved contract terms are provided to the applicant for review and may be accepted or declined before the agreement is finalized. Once the contract has been signed and finalized, the agreed-upon terms cannot be changed. Please also note that from the date the contract is signed, it can take approximately 30–45 days for the account to be established in our system. During that timeframe, our representatives may not yet be able to locate the account. Santander does not charge a prepayment penalty for paying off your auto loan early. However, our auto loans are simple interest contracts, which means interest accrues daily based on the outstanding principal balance. Because there is a daily per diem interest charge, the payoff amount may vary depending on the date the loan is paid in full. We appreciate you sharing your concerns and hope this information helps clarify the financing terms.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute worst

Absolute worst customer service and inability to perform a basic ACH payment process. I spent hours on the phone in frustration - I wish I'd never used them.

UPDATE: I see that Santander has responded with a "call this number" suggestion - thats the number I've been forced to call countless times already, so I dont think I will be doing that unless I absolutely have to. I will concede that out of the myriad of customer service reps and supervisors I have spoken to, 1 supervisor was well informed and helpful.

28 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Gavin! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers. Trustpilot has sent you an email requesting additional info, or you may contact us at 888.222.4227. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommended.

Highly recommended.

24 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello TJ! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer support

Customer support and service.

28 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hi Mark! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Website

Website is great

27 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Katherine! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The approval was fast

The approval was fast. The details of the loan agreement were cleared and uncomplicated. Ways to make payments appear easy and convenient l.

15 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Elvin! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What a terrible company!!

What a terrible company!!! All customer service is out of US and speak horrible English! They know nothing and have no info when you need it. The new chat systems make you sit on hold forever and the countdown only goes up! Crap company, crap service, crap help. Go else where!!!

24 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello there! Hello! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers. Trustpilot has sent you an email requesting additional info, or you may contact us at 888.222.4227. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a very nice gentleman helping me…

I had a very nice gentleman helping me out very patient helping me reset my account and walk me through it step-by- step . Thank you

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Paul! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I don't care for this company at all,I…

I don't care for this company at all,I was told when I acquired the loan that any extra I payed would go towards the principal, which I have made my payments on time and paid extra each time I paid I still get charge interest on the extra I pay and it doesn't go all towards the principal, bad thing is even though I pay extra I still have to make a regular payment even though I pay extra,this is like having to pay a credit card my credit is awesome had an awesome score but my 2nd loan I'd awful. I suggestion stay away from this company.

20 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Sharon! Hello! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers. Trustpilot has sent you an email requesting additional info, or you may contact us at 888.222.4227. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sazal made my experience pleasant

The gentleman that helped me his name was SAZAL he was so very nice very professional and had my situation resolved quickly. I appreciated him.

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Jena! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⭐ Very Poor Experience with Santander…

⭐ Very Poor Experience with Santander Consumer USA

My recent experience with Santander Consumer USA has been extremely frustrating.

On Friday the 18th, I made a payment at 3:19 p.m. using PayNearMe, the payment service Santander uses to process payments.

I later contacted Santander because my account was still showing as past due. I explained that the payment had already been made, but no one could locate the payment or explain where the money was.

What has been even more frustrating is the communication with Santander. I was asked to send proof of payment by fax so they could investigate the issue. In 2026, it is extremely inconvenient that, in order to send documentation for a payment, the only option they provided was fax instead of email or a secure online system where documents can be uploaded.

As a customer, I should not have to resolve a problem between Santander and PayNearMe when I made the payment through the payment system provided to me.

The payment still has not been located or credited to my account, and I am now concerned that Santander may try to charge me a late fee for a payment that I already made.

I expect Santander to investigate the transaction, locate the payment, properly credit it to my account, and remove any late fees related to this situation.

This has been an extremely frustrating experience, and the lack of an efficient and modern way to communicate and submit documentation has made what should be a simple issue much more difficult than it needs to be.

22 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello there! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers, and we will be happy to have a specialist look into this for you. Trustpilot has sent you an email requesting additional info. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I had customer service worker Shaivam…

I had customer service worker Shaivam employee number 442704, I have been struggling logging into your guys's new account. Aunt have called multiple times without being able to get this figured out. When he picked up the phone I was only on the phone for 10 minutes. He stayed with me for every question was understandable, Patient and help me all the way through. I was very grateful for him

22 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Keyanna! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Santander Consumer call centers are…

Santander Consumer call centers are suspicious. I called Santander Consumer USA 3 times this month; each time I called, it sounded like the same person with an accent. The 3rd time, I asked to speak with someone who spoke English fluently; I was told there was no one available, hmmm. The representative had a regional accent. I had to keep asking the Rep. to repeat themselves - it was frustrating. I get that banks and companies outsource their calls to other countries, but they need people who can speak English w/o and accent; Santander Consumer USA, this includes YOU!

22 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello there!  Thank you for taking the time to share your feedback. We hate to hear your experience hasn't met your expectations. We appreciate you bringing your concerns to our attention and will make sure your feedback is passed along to the appropriate team for review. Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible service

Terrible service, They put on hold and then silently transfer the call back in the queue, so you have to explain your issue again and again. TERRIBLE CUSTOMER SERVICE! Agents have 0 Subject matter knowledge. When in doubt go to answer is disconnect call or wait for final bill

21 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Manik! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers. Trustpilot has sent you an email requesting additional info, or you may contact us at 888.222.4227. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Polite and professional

Polite and professional

21 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Simo! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The worst company

The worst company. Car was a total loss and I had GAP that Santander claimed to have sent the information over to but did not. Santander left me having to go through hoops to get in contact with someone to tell me who my GAP claim was even being handled through only for me to find out THEY NEVER SENT THE INFORMATION over. So now I’m screwed out of my GAP payment because I couldn’t get the right documents in within 90 days.

21 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Elicia! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers. Trustpilot has sent you an email requesting additional info, or you may contact us at 888.222.4227. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I can’t wait to be out of this Loan

I can’t wait to be out of this Loan. This is a horrible company in more ways than one. The app is awful, you can’t understand the customer service agents, they don’t provide anything other confusion and frustration when trying to get important things handled. I would NEVER recommend them, hopefully they get bought out by competent people.

21 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello Ms. Robinson! Thank you so much for taking the time to provide your feedback. This isn't the experience we want for any of our customers. Trustpilot has sent you an email requesting additional info, or you may contact us at 888.222.4227. Please review your email at your earliest convenience. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

easy to follow instructions to set up…

easy to follow instructions to set up account. Call center was very professional and courteous

19 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Santander Consumer USA

Antwoord van Santander Consumer USA

Hello there! Thank you so much for taking the time to provide your feedback and we appreciate your business. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to give us a call at 888.222.4227. Have a great day!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer