Solgaard Reviews 

2.521
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

On my most recent trip one of the corner pieces came off of my luggage. I sent a photo to customer support and immediately received a response offering to replace the luggage. I worked with Armley who... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Even after owning my Solgaard large carry-on for over three years, they still cover their warranty by replacing my luggage that cracked during a trip. Their support team was amazing, no hassles no q... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My Solgaard check in suitcase has been my absolute favorite piece of luggage that I have ever owned. I bought it 3 years ago and have taken it all over Europe, the U.S. and Mexico. Sadly, it got da... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My daughter gave me the Carry On Closet 3 years ago and then the handle stayed stuck so I email the Solgaard team and got an immediate response. Armely got everything I needed and was able to issue a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Koffer- en tassenwinkel

Geschreven door het bedrijf

A design-driven brand using business as a force for good. Solgaard's premium luggage and accessories collection is crafted through sustainable innovation. Pioneers of utilizing recycled materials in its fabrics (Shore-Tex®) and travel gear (including the award-winning Carry-On Closet®), in cooperation with The Solgaard-Nyx Foundation and its network of plastic collection impact partners, Solgaard cleans up six pounds of ocean-bound plastic with every purchase. As of April 2025, approximately three million pounds of ocean-bound plastic has been cleared from coastal communities as part of the brand’s regenerative business impact commitments. Relentless in his pursuit to create an economic engine for good, Norwegian Canadian entrepreneur and designer, Adrian Solgaard, founded Solgaard in 2016. Solgaard is B Corp Certified. Learn more at: www.solgaard.co and www.solgaard.co/impact.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(2.521)

331 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trustworthy, gracious, FAST

I had a few bags break, life happens, but I trust this product! More importantly, this team is where the trust comes in! I have never had any issues with customer service. They are quick to respond, don't make me feel like the bad guy, and are gracious! In today's world, I will stand by people like this 100%.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Dani, thank you for your thoughtful review. We’re glad our team could respond quickly and graciously to your needs. We’re honored to have earned your trust and recommendation.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Innovative Design; Bad Service

I really wanted to like Solgaard, but unfortunately my experience was incredibly disappointing. I placed an order on 03/13 for a Carry-On Closet Original and a Venture Backpack. The Carry-On Closet arrived within about 10 days, which was great, but the Venture Backpack never showed up.

On 04/08, I contacted customer service to ask why the backpack still had not shipped. I was then informed that the black color I originally ordered was out of stock and was offered the option to switch to blue instead. It was frustrating that I had to reach out first rather than being proactively notified, but I agreed to the color change. I was told a replacement order would be expedited and shipped on 04/09.

By 05/10, I still had not received any updated tracking information or meaningful updates. While the customer service representatives were polite, they ultimately were not helpful in resolving the issue. After nearly two months of waiting, I finally requested a refund on 05/11.

Overall, the experience was extremely frustrating and difficult to deal with. Based on this experience, I would not purchase from Solgaard again.

As with anything, highly recommend you check the 1 and 2 star reviews. I believe they may be spamming fake reviews— the customer service was unbelievably poor. If you want to be vexed and frustrated, purchase from Solgaard; if you’d rather great experiences, find an alternative.

11 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Jaymin, we’re sorry to hear about your experience with the Venture Backpack order. We understand how frustrating the delays and lack of proactive updates must have been. Your feedback is important, and we’ll use it to improve both communication and fulfillment processes. Please reach out to help@solgaard.co so we can revisit your case.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional customer service

I have the large original Solgaard carry-on suit case and love it since I bought it 5 years ago. Recently I contacted customer service after a break in the shell. I had an answer within 5 minutes saying they would warranty the product and send me a replacement. Wow!
The suitcase itself has great functionality and flexibility. I highly recommend this company and its products!

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

A. Krusenbaum, thank you for sharing your experience. We’re glad our team could respond within minutes and arrange a replacement for your suitcase. We appreciate your recommendation and continued trust in Solgaard.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am a big fan of Solgaard

I am a big fan of Solgaard. I purchased the Large Check-In suitcase in January 2023. Recently I starting have a difficult time with the interior clasp as well as noticed a crack starting in the upper corner of the exterior of the suitcase. Solgaard prides themselves on a Lifetime Warranty and truly backing their product. I witnessed that first hand. I sent them an email stating the issues along with a few photos and I promptly recieved a reply and the shipping confirmation for my new replacement suitcase. Yes, I owned it for 3 years, but again this company proved they really do stand behind their Warranty. I will remain a big fan of a company that takes care of the customer and stands behind their product!

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Tina, thank you for your kind words. We’re glad our warranty program supported you after three years of use and that our team could promptly arrange a replacement. We’re honored to have you as a loyal customer.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The Solgaard representative

The Solgaard representative, Joan. She worked through the issues I had with the luggage and quickly issued a return label for full refund.
Truly great customer Service. Thank you, Joan!

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Felicia, thank you for recognizing Joan’s support. We’re glad she could quickly issue a return label and resolve your concerns. We appreciate your trust in Solgaard.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have been a happy Solgaar user for…

I have been a happy Solgaar user for over 5 years. On our last trip, one of the lock mechanisms broke off, and there was some stress-related damage to the case itself. This was a carry-on bag. I sent a photo of the issues, and within days, we were shipped a replacement. We travel a lot and just couldn't be happier with the product!!

2 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

David, thank you for your thoughtful feedback. We’re glad our team could quickly arrange a replacement after the lock and case damage. We’re honored to support your frequent travels.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I will never purchase another suitcase…

I will never purchase another suitcase from any other company. I had an issue with my wheels on my luggage making a noise like a flat spot. I was directed to Jay who promptly sent me a new set. While replacing my wheels I noticed a crack in the luggage shell by the wheel. Jay is sending me a replacement suitcase now. Best customer support EVER! Thank you Jay!

4 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Thank you for sharing your experience. We’re glad Jay could promptly assist with your wheel issue and arrange a replacement suitcase. We’re proud to provide durable products and responsive support.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am such a fan of this luggage made by…

I am such a fan of this luggage made by Solgaard. I own two of their pieces and I always trust they are going to fly me to my destination city without problems and will be wheeled to my final lodging destination, even in Cefalù, Italy, with uneven cobblestone streets and walkways. They are well made for a traveler!

Recently I had a problem with a corner of the luggage. I contacted Solgaard and sent photos. Right away they offered to send me a replacement.

My gratitude is huge and I will be happy to share that with anyone who asks a recommendation from me as to what luggage I think is the best and most trusted to travel well. It is Solgaard for me.

27 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Thank you for your kind words. We’re glad our luggage has supported your travels—even on cobblestone streets—and that our team could quickly arrange a replacement when needed. We appreciate your recommendation and loyalty.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

amazing warranty

I've had my suitcase for 3 and a half years and one of the hinges recently broke where 2 of the rivets popped out. I took a picture, submitted it to customer service, and that same day they were preparing to ship me a replacement suitcase at no charge. Great customer service and warranty program!

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Jason, thank you for sharing your experience. We’re glad our warranty program worked seamlessly for you and that our team could ship a replacement the same day. We’re honored to have earned your trust.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best luggage I’ve ever owned

Best luggage I’ve ever owned. Out with old zippers, these are extremely durable with TSA approved locks. Highly recommend.

26 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Konnor, thank you for your kind words. We’re thrilled you’re enjoying the durability and TSA‑approved locks on your Solgaard luggage. Your recommendation means a lot to us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional customer support experience.

My customer support experience was just so good! Jay with “The Solgaardian Squad” helped me kindly, efficiently and with great ease. My suitcase buckle was malfunctioning and there were several cracks in the suitcase. He immediately ordered a replacement for me and it’s already on the way. It’s refreshing to have a company truly stand behind their product. Love Solgaard!

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Ragda, thank you for recognizing Jay and our Solgaardian Squad. We’re glad your replacement was arranged quickly and that you felt supported throughout the process. We’re proud to stand behind our products.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great luggage, better customer service.

My large carry-on closet functioned very well for years and dozens of trips. On one trip, I got it back with some cracks in the shell. In a very short time, Solgaard requested some basic info including some pictures and was able to process my warranty replacement in less than a day. Truly excellent customer service and I have zero reservations about my replacement. Even after processing my replacement they gave me helpful suggestions for recycling or repurposing my busted carry-on closet. I'll buy my next suitcase from them for sure.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Sean, thank you for your thoughtful review. We’re glad our team could process your replacement quickly and even provide recycling suggestions. We appreciate your loyalty and look forward to supporting your future travels.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service!

25 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Sam, thank you for your kind words. We’re glad our team could assist you and provide a positive experience.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My check in trunk has been a life saver…

My check in trunk has been a life saver on long trips the past few years! After noticing a crack on the shell, I reached out to customer service. They were very prompt and helped me identify that my warranty covered the damage! A brand new trunk is on the way, same style and color! I greatly appreciated how easy the exchange was and the great. Customer service!

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Ariel, thank you for sharing your story. We’re glad our team could confirm your warranty coverage and send a replacement promptly. We’re honored to support your long trips with Solgaard.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The product and customer service is outstanding

The product is great. What was even better was the customer service. My 5 year old check-in was damaged at the airport. Solgaard immediately sent me a replacement. Amazing and rapid response.

20 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Scott, thank you for your kind words. We’re glad we could replace your check‑in quickly after the airport damage. We’re proud to provide both durable products and responsive service.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely amazing luggage

Absolutely amazing luggage, sturdy and reliable, and without an external zipper it removes the main point of failure in luggage from my experience.

The warranty is also excellent. I have a few older ones that got pretty battered during extensive travel, and they sent us replacements immediately. The process was easy, the customer service team was so helpful, I can't say enough good things about them.

15 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Lohr, thank you for your thoughtful review. We’re glad you appreciate the zipper‑free design and that our warranty program has supported you through extensive travel. We’re honored by your recommendation.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Customer service is non existant

Customer service is non existant. I ordered 2 pieces of the carry on luggage with the understanding I will receive it within 2 weeks at the latest. It's been 4 weeks, still no luggage. I sent a email to follow up on the order, no response. It was marked shipped a week ago but Fedex has not received the packages. Neither carry on was labeled back ordered when I placed the order. Customer service is useless. They don't respond to questions like they said they would. Read other reviews, (not on their website) They will tell the truth about Solgaard. Horrible customer service.

28 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

William, we’re sorry to hear about the delay and lack of communication you experienced. We understand how frustrating this must have been. Your feedback is important, and we’ll review it carefully with our team to improve both shipping updates and responsiveness. Please reach out to help@solgaard.co so we can revisit your order and ensure it’s properly addressed.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Warranty Repair/Replacement

Customer Service for warranty replacement was quick and very communicative. The only issue I really had is that I purchased a Carry On Closet about 4+ months ago and the closet itself starting ripping. I contacted customer service and again, very quick and efficient but what they sent me (black) did not match what I purchased (beige/gold trim).
I was informed after inquiring that the beige/gold was not available anymore -- which is disheartening because the color was purchased to match the inside fo the suitcase that it came in. The black is just generic and does not match. This the only reason for the "2-star" -- they should be correct replacement for items with a 6 months period. Otherwise -- it is a good product.

17 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Cyle, thank you for your honest feedback. We’re glad our team could quickly process your warranty replacement, but we understand your disappointment about the unavailable color. We’ll share this feedback internally to improve consistency in replacements.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service was amazing!!!

Customer service was amazing. After traveling with my cousin, I decided to order a suitcase from Solgaard. I received my item not even a week later. However, I realized that I ordered the wrong size; ordered large and meant to get a medium. I called customer service and immediately got someone on the phone. They were very friendly and helpful. They provided me with instructions on returning the large suitcase I got, in exchange for the smaller size I wanted. The process was so easy/painless, unlike my experience with a other luggage company I ordered from before. Super excited to receive my smaller luggage and take a trip. I will only be ordering luggage from Solgaard moving forward :-)

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Solgaard

Antwoord van Solgaard

Tracey, thank you for sharing your experience. We’re glad our team could quickly help you exchange for the right size and make the process painless. We’re honored to be your go‑to luggage brand moving forward.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer