We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After two weeks of thoroughly frustrating waiting for a parts number today Andrew L took the initiative and solved the problem. I really was despairing of the entire situation and fed up with eating... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My Stoves cooker was delivered with a missing piece via a third party shop. Their customer service told me to contact Stoves direct to cut out the middle man and get the part quicker. Andrew L was... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Crucially the phone was answered promptly. Andrew L was efficient, friendly without being 'matey' and professional. Repair booked within the week. Nuff said.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had an issue with my cooker tripping the isolator switch, so I booked a technician through Stoves for a repair. The technician came out, removed the induction connection, and turned the isolat... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Huishoudapparatuur winkel
  2. Elektronicawinkel
  3. Kookwinkel

Geschreven door het bedrijf

From a small company in the heart of Northern England to one of the largest manufacturers in Europe, Stoves has been at the forefront of engineering and innovation for 100 years. Traditionally, Stoves has specialised in producing a high-quality collection of cooking appliances that are as versatile for beginners as they are for professional chefs. Yet over the years, the company has diversified into all corners of the kitchen and utility room, with the famous Stoves badge now sitting proudly on a great range of refrigeration, dishwashers and wine coolers.


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 25% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(2.380)

323 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

First rate service arranged by Helen Johnson with courtesy, efficiency and amazingly prompt. Engineer she sent was also great. Problem with cooker fixed within 24 hours.

21 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Stoves Richmond deluxe range cooker

Andrew L at customer service was very knowledgeable and helpful and booked an engineer in minutes. Unfortunately this is the second time the cooker has failed within 18 months, hopefully this is the last time whilst still under warranty.

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stoves Richmond Deluxe 90Ei

Stoves Richmond Deluxe 90Ei – I’ve had two and both were not fit for purpose !!
I purchased a Stoves Richmond Deluxe 90Ei range cooker in June 2025 as the central appliance in a new all-electric kitchen. I had previously owned a Stoves Richmond Deluxe dual-fuel range cooker, which had worked reliably, so I expected the replacement to provide the same standard of performance. Instead, both the original unit and its replacement developed serious faults, resulting in a year-long and unacceptable customer experience.
Timeline of key events
• June 2025: Stoves Richmond Deluxe 90Ei purchased
• Late 2025: Problems emerged with inaccurate oven temperatures, noisy and prolonged fan operation, and moisture leaking from the oven doors onto a new oak-engineered floor.
• 29 December 2025 and 9 January 2026: White Eagle Repairs inspected the cooker. Engineers identified temperature and fan faults and noted that they could not explain the moisture problem, despite intact seals.
• 2 February 2026: I contacted Pacifica after receiving no update. I was told parts had been ordered, but there was no clear explanation of what they were for and no apparent record of the moisture issue.
• 16 February 2026: I contacted Pacifica again and was told there was still no progress while they awaited a response from Stoves.
• 19 February 2026: I bought the unit from rangecookers.co.uk and when they intervened, Stoves agreed to replace the unit. It was out of stock so I had to wait 6 weeks.
• 22 April 2026: The replacement unit was installed, but the original unit was not removed as expected and was left in my hallway until 29 April.
• 29 April 2026: I reported serious faults with the replacement cooker, including an apparent thermostat failure in the tall splitter oven, which caused the oven to continue heating far beyond the selected temperature.
• July 2026: A full refund and removal of the Stoves unit were agreed through rangecookers.co.uk. The planned disconnection and uplift on 10 July failed after further communication problems with Expert Logistics, and alternative arrangements were made for 13 July.
Summary of main issues
Performance and safety faults: The original cooker had inaccurate oven temperatures, excessive fan noise, a cooling fan that ran for around an hour after use, a non-functioning fan in the tall splitter oven, and moisture leaking from both oven doors. The replacement unit resolved some fan issues but introduced a more serious problem: the tall splitter oven appeared not to regulate temperature properly and continued heating well beyond the selected setting, raising a potential fire-safety concern.
Customer service failures: Communication from Stoves and Pacifica was poor throughout. I repeatedly had to chase for updates, was unable to contact Stoves directly, and was not kept informed about repair reports, parts, replacement arrangements, or uplift times. The lack of clear ownership made an already stressful problem much worse.
Logistics failures: Expert Logistics failed to communicate properly on more than one occasion. The original unit was not uplifted when the replacement was installed, leaving it in my hallway, and the later planned disconnection and uplift in July also failed after they claimed to have attended without being able to provide proof.
Outcome
Following the intervention of rangecookers.co.uk again, Stoves agreed to a full refund and to remove the faulty unit. I then ordered a Rangemaster replacement through rangecookers.co.uk and this has just been delivered.
Conclusion
This has been the worst customer experience I have encountered. For over a year, I was without a fully functioning range cooker despite having paid for one in June 2025. The first unit had multiple unresolved faults, and the replacement unit presented a serious potential safety risk. Stoves’ communication was minimal, Pacifica could not provide clear information, and Expert Logistics repeatedly failed to manage arrangements properly. By contrast, rangecookers.co.uk acted promptly, pursued the matter on my behalf, and ultimately helped secure a satisfactory outcome.

13 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Stoves

Antwoord van Stoves

Dear Ruth, thank you for taking the time to share your experiences. I was extremely sorry to hear of the poor customer journey experienced, which fell far below the standards we wish to offer to our customers. Your feedback is very valuable to us in improving our products and services. If we can be of any assistance, please contact us at AfterSalesSupport@glendimplex.com.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Stoves enquiry

I got through to the call handler easily and he was very curtious and handled my queries quickly and politely with a job reference and date of engineers visit provided with the minimum of fuss.

9 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Cashback Con

Purchased a Stoves Mini Range cooker, cost nearly £1000.
Applied for the £100 cashback bonus, after them giving me the runner round, asking me for proof of purchase, serial number and countless other requests, after 6 weeks of my last communication with them, I have still not received the cashback bonus and no explanation.
I would suggest anyone purchasing a Cooker, etc.
Don't be surprised if you don't receive the Cashback bonus they are so keen on advertising 🥴

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid the Stoves Richmond Range Cooker …

Avoid the Stoves Richmond Range Cooker at all costs.
Noisy fan which they then come out and replace knowing this is a problem.
Ovens vented from front so you get blown at the whole time the oven is on and for a good 20 minutes after it has been turned off and if like me you have an island not that far away from the cooker can't even put baking parchment on a tray without it blowing off !
Have water leaking out of the bottom of the ovens due to condensation build up and all they will do is replace it with a new one that is going to do exactly the same. This cooker is over £2000 and is not fit for purpose.

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT BUY STOVE PRODUCTS!!! DANGEROUS!!!!!

DO NOT BUY STOVE PRODUCTS!!!! THEY ARE DANGEROUS!
I bought a dual fuel stove cooker, model 600DF (for an extortionate amount of money!)and 3 years on, I had a coffee pot on the stove, there was AN EXPLOSION!!!!
a gas explosion with a very loud noise and some light coming fore the stove and it tripped the electrics!!!
There could have been dramatic outcome of this and
Customer service says there is nothing they can do apart from sending an engineer which I would have to pay for!!!!

4 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid got a stoves Richmond Dulux…

Avoid got a stoves Richmond Dulux double electric oven last year since then Christmas it shorted out the mid Jan the child lock came on they come ment that then 3 weeks later it shorted again come changed the heating element the 3 weeks after the child lock came on got InTouch they finally changed the oven now with the new oven the child lock has come on again so avoid buying them 2 ovens and both same fault

2 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Stoves

Antwoord van Stoves

Thank you for sharing your experience. We are sorry to learn that you have experienced ongoing issues with both your original and replacement appliance, and we understand how disappointing this must be.
Having the same concern reoccur after a replacement has been provided is understandably frustrating. We would like the opportunity to look into this further and review the support you have received.
Please email your contact details and full address to aftersalessupport@glendimplex.com, quoting your review, and a member of our team will investigate this for you.
Kind regards,
Stoves Aftersales Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great aftercare service

I called for support with my new cooker today and spoke to Jason. He was very patient as I looked for all the details. He explained every step carefully and was able to organise the engineer support that I needed quickly.

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Booked a repair waited in all day no…

Booked a repair waited in all day no show. Called only to be told it’s been scheduled for the next day. It would have been nice if they let us know. None existent customer service

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Stoves

Antwoord van Stoves

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your scheduled repair appointment was missed and that you were not informed of the change in advance.
We understand how frustrating it is to set aside time for an engineer visit only to be left waiting. This is not the level of service or communication we expect to provide.
Please email your contact details and full address to aftersalessupport@glendimplex.com, quoting your review, and a member of our team will look into this further.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer