Vidalux Reviews 

1.101
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Honest Review: Great Sauna, But Mind the Space and Delivery! Rating: ⭐⭐⭐⭐ (4/5 Stars) Pros: Simple & Sturdy: Straightforward design that feels very sturdy once built. Easy As... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Could not be more happier with our sauna. From placing the order online to the quick confirmation and even quicker delivery, everything was smooth and well organised. The packaging was excellent and... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought the deluxe 3 person sauna from Vidalux and I’m impressed on both counts — price and performance. It heats up faster than I expected, holds temperature without any fuss, and the build quality fe... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I've only just ordered the thing and that wasn't entirely smooth I will tell you more when it arrives but I didn't like being informed that it is a kerbside delivery only after I had ordered it. Fran... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Sanitairwinkel
  2. ook in
  3. Badkamerinstallateur
  4. Bouwwinkel
  5. Saunawinkel
  6. Wellnesscentrum

Over Vidalux

Geschreven door het bedrijf

Vidalux Logo

Who We Are:

The UK’s largest manufacturer and supplier of steam showers, saunas & Baths

We have sold, serviced, installed, innovated, developed and designed more than any other manufacturer in the world – no other leading company in our niche can claim to have as much experience, insight, innovation or knowledge as Vidalux

Our Aim Is Simple

At Vidalux we believe in honesty, transparency and good old-fashioned quality at a reasonable price

We believe everyone should be able to have the luxury they deserve and be able to combine lasting quality and service whilst still having change in their pocket

Did You Know That We

  • Have the largest network of retailers in our niche that trust our quality over all others
  • We're the first in the UK to offer Hybrid Sauna's
  • We have many innovations like our game changing 'Complete Heat' Sauna's
  • Allow a full customisation for our shower cabins
  • Offer DAB Radios in our steam and showers cabins

Vidalux has for a long time been a leading innovator, others simply imitate VISIT OUR WEBSITE contact support

UK's Best Rated Sauna's

UK's First All-In-One Hybrid Saunas

UK's First All-In-One Hybrid Saunas
Vidalux's 'Complete Heat' technology in our Hybrid saunas means you can have all three systems in the same unit with no compromise in the performance of either system

Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(1.101)

185 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Mixed messages have made me question whether to buy

I was about to order the SS80, but I’m now having reservations due to the inconsistent information from Vidalux.
I received an email offering a £25 discount, only to find the offer apparently applies only to sale items — something not mentioned in the email. I then received a “special” giveaway email dated June 7th–30th, despite it now being August.
More importantly, I was told by email that the SS80 could be supplied with a freestanding stool and swapped for the drop-down seat. Having decided on the drop-down seat, I was then told via chat that it was not available on this model, I queried the previous contradictory email, then told that it was available but fitting it involves considerable work removing and refitting the steam generator.
None of these issues individually would be a major concern, but taken together the conflicting information does not give me much confidence in the company’s communication or potential after-sales support. I’m now hesitant to place the order.

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Hi there,

Thanks for taking the time to leave a review, though we need to clear a few things up regarding the information you received, as there is a perfectly logical explanation for all of this.

The Discount Code: Just like almost every retailer out there, our discount codes will never work on items that are already discounted. You cannot double-dip on sales. If the item is already reduced, the system will naturally reject an additional £25 off.

The SS80 Drop-Down Seat: There is a very good reason you received seemingly mixed answers—it’s a complex request. The flip-down seat is not officially sold as an accessory for the steam version of this shower because it requires modification to fit. You absolutely can fit it if you really want to, but it means disassembling some parts on the rear to make space around the steam generator. One agent gave you the official "it's not an accessory for this model" answer, while the other let you know that it is technically possible if you are willing to put in the considerable DIY work. They were just trying to be transparent with you!

It's just our team trying to give you the full, honest picture of what modifying a steam shower entails. We offer excellent after-sales support and are always completely upfront with our customers about what will and won't work out of the box.

Now that we’ve cleared up the confusion and explained the mechanics of the seat, we'd appreciate it if you'd reassess your opinion and If you still want to go ahead with the SS80, we are ready to help.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Hydro Shower Cabin Enclosure Vidalux

After 5y, 6m the enclosure is coming out. 2 years ago the shower head fell off and I had to bodge a repair as the screw attachment fell out and couldn't be refitted, now the rain shower pipe has corroded though at the base. The door wheels have been replaced 3 times as the springs don't last. 2 stars given as it didn't leak but didn't expect to be replacing it already, which means more tiling, new flooring etc etc, disappointing TBH.

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Dear Customer,

I'm sorry to hear that you've had an unusual time with one of our products.

From the information provided, unfortunately, we cannot locate your order. Certainly, we'd hate for you to rip out the entire shower for something that might be easily solved. Please contact our customer service department so they can not only find the order but also help resolve the issue.

For any item under warranty, replacement parts are on offer. Additionally, if you can provide any images or information, we can have a look at why you might be having these unique issues.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Poor instructions to be honest

Poor instructions to be honest, bags of screws with no direction where to use them. Quality of the wood fit is poor, lots of splits chunks out etc.

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Dear customer,

Sorry to hear of the concerns and confusion over the placement of the screws. Please note that the technical helpline is there to assist you with any screws that you might have.

Please reach out to us at customerservices@vidalux.co.uk if there is anything still requiring attention.

Regards

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Totally let down by this company

This review will, hopefully help my fellow trades people to not make the same mistake that I did purchasing a VIDALUX Coniston Walk-In Bath. The bath is totally not fit for purpose if the purpose is to replace an existing bath. The side panel of the VIDALUX bath is an integral part of the bath and CANNOT be removed. This means, that in the vast majority of cases there is NO access to the plumbing under the bath, nor can the support feet be adjusted for levelling purposes.
None of this is mentioned in the sales description and if you ask “Technical Support” for any help you’re going to be VERY disappointed with the outcome. They told me that “there’s a removable access panel on the end of the bath”. This panel is located at the opposite end to and of the plumbing fixtures and in the vast majority of cases would be inaccessible due to it being up against a wall!
This item is literally only any good if it is being fitted into a bathroom which has not yet had any walls built around it…. And as for any future maintenance… forget it!
So, to my fellow trades people…..avoid this VIDALUX bath or be prepared for a VERY difficult installation with absolutely NO HELP from the manufacturer.

10 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you felt let down and found the installation of the Coniston Walk-In Bath challenging.

I have spoken with our technical support team regarding your specific situation, and it appears the difficulties arose because the bath was being fitted into a confined alcove. It is important to note that this is not a standard bath; it is a specialist walk-in bath with a fundamentally different build.

Because of the door mechanism and the need to maintain absolute structural rigidity and a watertight seal, the bath features an integral side panel. This specialized design must be taken into account when planning the plumbing and fitting. Since it is not a normal bath, you may need to take additional precautions with the installation, and accessing the feet for levelling may take a short while longer in a tight alcove space.

While we understand it requires a different approach than a standard tub replacement, please rest assured that there are no issues with the design. We have thousands of happy walk-in bath customers who use this exact model daily without a problem.

We appreciate your feedback and will look into how we can make the installation requirements even clearer for tradespeople in the future. If you need any further assistance, please reach out to our team directly.

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wow what an amazing sauna and health…

Wow what an amazing sauna and health benefit , many others 3 or 4 times the price , so easy to install , less hassle , space saving , perfect and cost effective, improves skin and health , dont wait everyone needs this boost , i would say yes yes yes go for it skin and health improvements

7 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

1 Person Sauna

Prompt service and great product. Fantastic quality.

Absolutely love the new edition to our bathroom, the new 1 person Sauna is not only stunning and simple to operate, but has become a part of our daily routine.  Thank you Vidalux.

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Solara 3 person corner sauna

Good website makes everything clear. I had to contact customer services and they resolved my issue within half an hour. Delivery was on time and the product, an infrared sauna, was well packed with no damage. Assembly was straightforward.
Minor criticism would be the manual could do with more detail in parts.

23 juli 2026
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Vidalux SS80 NO ELECTRICS free standing…

Vidalux SS80 NO ELECTRICS free standing shower cabin, purchased June 26.
This is the second purchase I have made of a shower cabin from Vidalux, from selection on the website to purchase everything was so easy, once the purchase was completed the confirmation support was excellent. I was emailed regarding a suitable delivery date of my choice and when I had chosen a date I was given a window time for delivery. All in all the selection,purchase and delivery date couldn’t have gone any smoother.
As with a previous purchase from Vidalux all components of the shower cabin were packaged for protection and once delivered it had everything required to build a complete shower cabin, as very precise instructions were included I had no problem in completing the self assembly my self, not a problem if your handy the instructions and videos on the Vidalux website are there to assist you if you’re struggling.
However if your not into DIY then you need to bring in someone who is capable of being able to assemble the unit whether they be professional or otherwise, certainly don’t try to assemble it yourself because you may regret it.
All in all I’m very satisfied with my second purchase from Vidalux and would definitely recommend them if your thinking of buying from them, quality units at very competitive prices.

30 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A massive thank you to vidalux

A massive thank you to vidalux for the prompt delivery of our shower cabin. Excellent customer service, friendly helpful staff, fantastic product 😀

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Vidalux RT79 for a small bathroom refurb

Purchased a Vidalux RT79 as we needed a shower in a very small bathroom.
I chose this for its leak free promise and I can see from the construction that it is unlikely that leaks will be a problem.
Delivery was on time and securely packaged on a pallet.
The parts were good quality and fitted together without too much difficulty, that said, the instructions could have been a bit clearer especially for the plumbing connections. A manufacturing defect on the tray was swiftly and easily resolved by the customer service sending out a replacement.
The pod is small enough to fit where the bath was and unfortunately the shelf inside is just where I would bump my head on it, so that is removed.
The rain head is very effective and handset works well although the body jets were not to my liking.
It look smart in the refurbished bathroom.

16 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Shower cabin

Just purchased a shower cabin from Vidalux and I have to say that from ordering through to delivery it has been such a seamless process.
Shower cabins are delivered on a pallet, massively protected to prevent any damage and to a convenient location on your property (access permitting), by professional, accomodating staff.
Ordering was really straightforward with a wide choice of delivery options and
follow up after purchase has been excellent, Vidalux really do appear to value your custom.
Thankyou for an a quality, competitively priced product 😊

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Received my sauna about 6 weeks ago and…

Received my sauna about 6 weeks ago and it's been a great addition to my gym. The Sauna works exactly as described and the customer support us very good for any questions. Would highly recommend.

1 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought shower

Bought shower , arrived bang on time , what more could you ask for
Easy to build and as had them before at other properties it is true they don’t leak 👍👍

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought the deluxe 3 person sauna from…

Bought the deluxe 3 person sauna from Vidalux and I’m impressed on both counts — price and performance. It heats up faster than I expected, holds temperature without any fuss, and the build quality feels well above what I paid. Assembly was straightforward and it’s been solid since day one. Easy five stars.

29 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered Signo Showerguard Kit

Ordered Signo Showerguard Kit. Arrived very promptly, well packaged. Easy to use website and ordering process.

23 juli 2026
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered my infrared sauna on the…

I ordered my infrared sauna on the Wednesday and it was delivered on the Friday!
Well packaged. Easy to put together. And it’s just amazing. Im so happy with it. Managed to get it in the sale which is always a bonus but with the quality, I would have been happy to pay full price. They kept in contact from the minute I made my purchase right up until delivery.

24 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vidalux

Antwoord van Vidalux

Thank you so much for taking the time to leave such a dazzling review! We are absolutely thrilled to hear that you had a wonderful experience with us.

Our entire team works incredibly hard to deliver the highest quality products and service, and knowing that we hit the mark for you truly means the world to us. It is customers like you who make what we do so rewarding.

Thank you again for your kind words and for choosing VIDALUX. We hope you continue to enjoy your purchase for years to come, and we would love to help you again in the future!

Best regards,

The VIDALUX Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer