We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Leider nur schlechte Erfahrung mit dem Kundenservice. Bei einer Retoure wurde nur ein Teil erfasst, sämtliche Kontaktversuche blieben unbeantwortet. Auch bei Klarna ist der Händler bereits bekannt für... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⭐☆☆☆☆ – Sehr enttäuschender Kundenservice Ich bin wirklich sehr enttäuscht vom Kundenservice. Seit Wochen warte ich auf eine Rückmeldung zu meinem Anliegen. Mir wurde am 11. September mitgeteil... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

According to Evri, the watch has got damaged in transit and both Evri and Xplora are ignoring my emails so I have no watch. I get an automated response from both companies stating that there was a p... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Die Uhr und die damit verbundene App ist sehr unzuverlässig. Die Uhr hat eine sehr geringe Akkuleistung. Oft funktioniert die Ortung nicht, eines der wichtigsten Tools in meinen Augen. Oft kann man vo... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Elektronicabedrijf
  2. ook in
  3. Horlogefabrikant

Geschreven door het bedrijf

Xplora, your child's first phone. Call, text and locate your child with the built-in GPS, on the test-winning smartwatch for children. Trusted by more than 700,000 families worldwide! Choose from a range of models and a variety of colours


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

703 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 76% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,4

Alle reviews

(703)

245 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Faulty product

Faulty product and customer service has been worse than abysmal. Still have not had my daughter’s watch replaced

Update on original review - Customer team have since reached out to come to a resolution. Many thanks for looking into this.

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Daniel,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about the experience you had, this isn't the standard we aim for.

I can see that someone from our team got in touch and sent out a replacement. We hope this has resolved the issue for you.

We apologize again for the inconvenience.

Have a great day!

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Purchased phone almost 3

Purchased phone almost 3
weeks ago. No shipment despite a 3-5 BD delivery promise, no customer support response to any ticket submitted. Inclined to think they are fraud.

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi,

Thank you so much for the feedback. We're sorry to hear about the issues you experienced with shipping and customer support, that's not the experience we want to deliver to our customers.

We'd like to look closer at your situation, please reach out to us at +44 20 8016 3768 (Mon–Fri 12:00–15:30), or via our contact form: https://xplora.co.uk/pages/support

Kind regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Xplora und Kinderrechte

Anbei meine Nachrichten an Xplora via Instagram:

-20.7.2026: Hallo!

[…] leider musste ich bei der Influencerin @ellathebee aka Alin Schluroff ein weiteres Mal feststellen, dass sie ihren siebenjährigen Sohn „Wimi“ für Content und Werbung benutzt, ihn also monetarisiert. Jüngst geschehen im gestrigen YouTube-Video „Smartwatch für Kinder | Monatsfavoriten“ […]: [Verweis]

Frau Schluroff stellt dort […] Produkte vor, die sie ihrer Community empfiehlt. Der Junge hat […] sogar eine eigene Kategorie, „Wimi“, und seine Mutter bespricht […] gestern eure Smartwatch, die Xplora X6Play: [Screenshots]

Ab Minute 24:08 […] plaudert sie wie so oft ungefragt und unautorisiert […] aus seinem Leben. […] Und Frau Schluroff erzählt, wie sie die Uhr das erste Mal eingeführt haben, nämlich zu einer auswärtigen Übernachtungsparty. Das Pikante hierbei ist, dass sie davon bereits - nicht als Werbung gekennzeichnet! - am 27.6.2026 auf ihrem Instagram-Account berichtet hat, denn auch dort hat der Junge vor 140.000 Followern keine Privatsphäre. Nachdem Mutter und Kind die Uhr also „getestet“ haben, wollte sie Frau Schluroff ihrer Community zeigen, sollte sie damit zufrieden sein. […]: [Belege Story]

Im gestrigen YouTube-Video war somit der Moment gekommen und Frau Schluroff sprach ganze sechs Minuten über […] das Nutzungsverhalten ihres Sohnes. Das Produkt verlinkte sie in der Infobox zu Am*zon. Der Link ist mit einem Sternchen versehen, was diesmal nicht erläutert wird, […] aber aus früheren Videos […] geht hervor, dass Frau Schluroff Affiliate-Links mit * kennzeichnet, also eine Provision bekommt, wenn ihre Follower darüber kaufen. Und die ist gar nicht mal so „klein“, wie sie im Text propagiert, denn bei 2,5% für mobile Elektronik bekommt Frau Schluroff für jeden Kauf der knapp 177€ teuren X6 fast 4,50€! [Belege]

Frau Schluroff verdient also mit ihrem Sohn […] richtig Geld. Dabei ist unerheblich, dass er diesmal nicht zu sehen ist. Denn seine Privatsphäre wird durch die Erzählungen seiner Mutter ja trotzdem verletzt. Bereits 10.800 Menschen ihrer 193.000 Abonnenten haben dieses Video gesehen und man fragt sich, was die das Leben eines Siebenjährigen angeht?
Frau Schluroff und der Kindsvater Friedrich Pätzke sind gegen Kritik immun und auch Meldungen beim Jugendamt interessieren sie nicht, wenngleich dies die Zurschaustellung des Jungens auf öffentlichen kommerziellen Kanälen als „aus pädagogischer Sicht M*ssbrauch“ bezeichnet.

Welche psychischen Folgen dies alles haben kann, könnt ihr bei […] nachlesen [und in] einem entsprechenden Rechtsgutachten […]: [Verweis]

Auch wenn ihr nicht der Auftraggeber dieser Produktpräsentation gewesen seid, würde mich daher interessieren, […] wie ihr mit solchen Fällen umgeht […].

- 23.7.2026: Hallo!

Darf ich nochmals um eine Antwort bitten?

Und dann hab ich offenbar meine Hausaufgaben nicht gemacht, denn das, was ich bei @ellathebee kritisiere, praktiziert ihr doch bereits seit geraumer Zeit selbst, und zwar als Auftraggeber. So plaudert der Ex-Bachelor @felix am 19.2.2026 in einem Werbe-Reel für die X6Play über seinen Sohn und den bevorstehenden Schuleintritt […] Auch @die_bildungsexpertin erzählt über ihre „zehnjährigen Zwillingsmädchen“ am 3.2.2026, als sie Reklame für euer Startphone macht. […]

Noch schlimmer wird es am 19.8. und 12.12.2025, als @papa_basti_und_seine_familie Werbung für euer HMD Fusion X1 macht und in diesen Reels seine Tochter mitwirken lässt.
Auch @louisa.thomas benutzt ihre minderjährigen Töchter, als sie am 21.1.2026 […] Werbung für eure Kindersmartwatches macht.
Bei @the.hendersons wirkt der Sohn am 8.2.2026 bei der Reklame für die Uhr mit, genauso wie am 15.2.2026 der [Junge] Hauptdarsteller im Werbe-Reel von @nohi.loves.eli ist und die Zuschauer sogar mit durch den Tag nimmt.

[…] Ich bezweifle, dass die mitwirkenden Kinder für ihr Engagement ordnungsgemäß bei der zuständigen Behörde angemeldet und ihr Einsatz zeitlich und inhaltlich von dieser überwacht wurde. Dasselbe gilt für eine Entlohnung, denn das Honorar werdet ihr den Eltern überwiesen haben. Das ist also sehr wahrscheinlich Kinderarbeit, die ihr möglicherweise beauftragt, mindestens aber toleriert habt, zu euren Gunsten […]. Von der Verletzung der Privatsphäre ganz zu schweigen, denn hier handelt es sich nicht um anonyme Schauspielerkinder, von denen man sonst nichts weiß.

Dass es diesbezüglich in Zukunft bald strengere Regeln für Social Media geben soll inklusive einer fairen Entlohnung für mitwirkende Kinder, dafür setzt sich eine Expertenkommission ein, die neulich der Bundesfamilienministerin folgende Handlungsempfehlung vorgelegt hat […]: [Verweis]

[…]

***

Nachrichten noch nicht mal gelesen.

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Vielen Dank für Ihre Nachrichten und dafür, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihre Bedenken mitzuteilen.
Bei Xplora sind das Wohlergehen, die Privatsphäre und die Sicherheit von Kindern wichtige Aspekte bei allem, was wir tun.

Im Rahmen von Kooperationen mit Content Creators stellen wir Hinweise und Vorgaben zu verschiedenen Themen bereit, darunter zum Schutz der Privatsphäre von Kindern und zur verantwortungsvollen Gestaltung von Social-Media-Inhalten.
Uns ist bewusst, dass Fragen im Zusammenhang mit der Präsenz von Kindern in Social-Media-Inhalten zu unterschiedlichen Auffassungen und wichtigen Diskussionen führen können. Aus diesem Grund begrüßen wir die Rückmeldungen von Kund:innen, Eltern sowie anderen Interessengruppen zu diesen Themen.

Wir werden Ihre Hinweise berücksichtigen und die von Ihnen genannten Content Creators kontaktieren, um sie erneut auf unsere diesbezüglichen Vorgaben hinzuweisen. Darüber hinaus werden wir unsere internen Prozesse und Leitfäden weiterhin überprüfen, um sicherzustellen, dass sie unseren Erwartungen entsprechen und verantwortungsvolle Marketingpraktiken unterstützen.

Vielen Dank nochmals, dass Sie uns auf Ihre Bedenken aufmerksam gemacht haben.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Great idea but poor execution

Great idea but poor execution. Bought the Xplora One phone for my son as it sounded like a great option of a basic phone still with GPS and parental controls.
In reality it isn’t - the phone clunky and slow. Battery life is horrendous, needs charging daily despite barely being used. Notifications on the guardian app are very hit & miss.
After only 6 weeks he now cannot hear anyone on phone calls and the ring volume is broken so he cannot hear it ringing either. Settings are so basic and not user friendly.
Worst of all customer service is almost non existent. Take days or weeks to respond, if at all. We have a broken, almost useless phone that wasn’t cheap to buy & a very disappointed child.
Such a shame but I wouldn’t recommend.

24 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Kate,

Thank you for sharing this feedback with us. We sincerely apologize for the issues you've had with the XploraOne and the lack of support you received, that's not acceptable.

I can see that customer service has now been able to reach out to you regarding the issue with the phone. I hope they're able to bring this to a prompt resolution.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Got there in the end

I initially gave a scathing 1 star review as the activated sim arrived not working and there seemed to be no way to contact anyone apart from chatbot and unanswered emails.

However on seeing the review someone contacted me and from then on the service was very good, sending a new SIM which worked and following up to check everything was okay. A couple of weeks in using the product and so far it is actually very impressive.

I would say whilst the majority reviews on here are bad do persevere because the customer service once you are in contact is very good and the product too.

23 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi John,

Thank you so much for this feedback!

We're really glad to hear someone was able to reach out and get the SIM issue sorted, and that the follow-up to check everything was okay made a real difference.

We also want to say thank you for taking the time to encourage others to stick with us past that first hurdle. Hearing that the experience turned around this way is genuinely encouraging, and it's exactly the kind of service we aim to deliver every time, not just after a bad first impression.

Have a great day.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Non existent customer service for the Guardian app

Customer service for the Guardian app is basically non-existent. All instructions for the Guardian app are for the smartwatch - nothing to do with the HMD phone - and they simply will not acknowledge this. No response despite follow ups. I cannot recommend this company, which is clearly riding on what they offer - but they cannot back it up if things go wrong. I will be cancelling my subscription.

23 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Anton,

Thank you so much for the feedback. We sincerely apologize for the lack of customer service you've experienced recently, that's unacceptable. We really appreciate you sharing this with us, as it helps us improve our products and services.

If you're still having difficulties with the HMD phone, I'd recommend checking out the link below, from our support site, which explains the core features of the Guardian app for the HMD phone. I hope this helps!

https://support.xplora.com/app/managing-screen-time-on-the-hmd-fusion-x1

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Am liebsten würde ich null Sterne…

Am liebsten würde ich null Sterne vergeben. Meine Uhr ist noch keine zwei Jahre alt, wurde kaum genutzt und ist nun völlig unbrauchbar. Der Grund dafür: Der Hersteller hat kurzerhand die Server und den Support eingestellt. Das "Entgegenkommen" des Kundenservice bestand lediglich darin, mir zwei Gratismonate anzubieten – unter der Bedingung, dass ich einen neuen Vertrag abschließe. Das ist für mich kein Kundenservice. Nein danke!

21 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi,

Thank you for taking the time to share this. We're genuinely sorry for the experience you had with the product and with how the situation was handled. That isn't the standard we want for our customers, and we regret that it became this way. We really appreciate you taking the time to share this with us and we will make sure to utilize it in future product and service developments.

Best regards
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't bother - utterly useless

After a lot of research on which would be the best device for my 9-year-old twins, I bought two Xplora watches for their birthday. We’ve had the watches for just over two months. Having thought it was initially teething problems, unfortunately I can categorically say these watches are borderline useless.
I have been unable to make calls on the device as expected on multiple occasions, as have the boys when they wanted to call me. Messages don’t get through from myself to them. The map doesn’t configure. So I can’t always see where their location is. And there is no support from customer service.

Everything it promised to help me keep them safe, and it doesn’t consistently deliver on any of these. It’s a real shame.

£280 down the drain plus the monthly subscription fee. Do not bother getting one.

22 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Kristin,

Thank you for taking the time to share this with us, and for the detail you gave. We're genuinely sorry to hear about the issues you've experienced.

We understand how frustrating it must have been to deal with this, especially when it comes to your child's safety. That kind of worry shouldn't come from the product meant to ease it, and we take that seriously.

We attempted to reach out regarding this and wish to issue you a replacement. We really hope this helps put things right and that it goes some way toward restoring your trust in us.

If you have any further questions or concerns, please don't hesitate to reach our support team on +44 20 8016 3768 (Mon to Fri, 12:00 to 15:30) or through our support form:

https://xplora.co.uk/pages/support. We're happy to help however we can.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor bit of tech, poor customer service

This is a very poor bit of kit. It's unreliable, has a poor battery, poor charging connection so sometimes doesn't charge,not waterproof at all. Messages take minutes to come through. The app is clunky. The watch gets stuck in school mode and won't come out of it.

Xplora cut off the SIM claiming excessive use and then I had to wait several days for their useless customer service team to get in contact. They told me it was excessive use but couldn't tell me what/when the use was
I think it was an error because the watch is barely used.

I wish I'd read the reviews on here prior to purchase. We've been putting up with this for well over a year and I think we'll probably get something else soon.

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Matt,

Thank you so much for this feedback. We sincerely apologize for all the issues you've been having with the watch, that's not the experience we want to deliver to our customers. We can see on our end that customer service has been able to reach out regarding the issue, and we hope it gets resolved promptly.

We appreciate you taking the time to provide us with such detailed feedback, it's valuable information that we'll use in future development of our products and services.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Xplora neuste App totaler Frust

Wir nutzen seit knapp vier Jahren die Smart Watch. War bisher ganz zufrieden bis wir nun dieses Jahr zur neuen App gezwungen wurden. Die neuste App hätten sie sich sparen können. In allen Punkten Verschlechterung. Funktioniert so gut wie nie. Werden Vertrag jetzt kündigen und nicht mehr nutzen. Sehr schade.

17 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Summer,

Thank you for sharing this, and for four years of using the watch. We're sorry to hear the new app has made things worse rather than better after such a long, positive experience.

Please call us at +49 40 74307563 (Mon–Fri 09:00–18:00) so we can look into what's happened.

Kind regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

After a month

Sons watch broke after a month the screen just went black tired to contact them they get back ask for all the details then nothing at all . Would never recommend this watch it’s cost €200 and not working and no support when brought directly from website !!! VERY DISAPPOINTING TO

13 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Eimear,

Thank you so much for the feedback. We sincerely apologize for the experience you had with us. We can see on our end that someone was eventually able to reach out and help you with the problem, that's great to hear.

Still, the wait and lack of response were clearly a frustrating experience, and we need to do better on that front.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought this watch 3 weeks ago for my…

I bought this watch 3 weeks ago for my daughters birthday and have been unable to make call on the device as expected since. I spent an hour plus setting up the watch and talking to the support chat bot which then put me through to the customer service team who I have emailed 3 times now and not received any reply. Numerous attempts to call have been unsuccessful. I bought both the watch and sim from the company and am so disappointed at how I’ve been treated by the lack of customer service team.

17 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Polly,

Thank you so much for sharing this feedback with us. We sincerely apologize about the issues you have experienced. We see on our side that customer service were able to reach you and that the issue has been resolved. Again, we are really sorry about the issues and the inconvenience of it all. Glad that we could get it all sorted out.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unzuverlässige Ladefunktion und Akkuanzeige

Ich hatte noch nie für so einen stolzen Preis so eine unzuverlässigen Ladestation für eine Gerät. Nach mehrfachem Lesen, Umsetzen und Kontrollieren aller Supporthinweise bin ich überzeugt, dass die mechanischen Ladeverbindungen qualitativ alles ander als zuverlässig sind. Bin extrem entäucht.

16 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Stefan,

Thank you for sharing this. We're sorry to hear the charging connection has been unreliable, especially after you've already worked through the support guidance yourself. That's a frustrating experience, particularly given the price.

Please call us at +49 40 74307563 (Mon–Fri 09:00–18:00) so we can look into this specifically.

Kind regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I've been misled since day one

I've been misled since day one. It's also nearly impossible to reach their support team , they are manipulative and lying. I was told it was just a small delay of 'just one month' and was also promised a refund. Stay away from this company and their products, as they are thieves and scammers, very manipulative. I have already begun taking legal action and reporting them to consumer rights in Ireland.

Edit: Finally I have received my refund , thank you

31 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Andrei,

Thank you for sharing this feedback. We sincerely apologize for the difficulties you experienced with both our products and our customer service. That's not the experience we want to deliver to our customers.

We can see on our end that the situation has now been resolved and a full refund has been issued. We apologize again for the inconvenience this caused.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Still waiting for response

Update:
Xplora have responded promptly after seeing my review on trustpilot. A replacement strap is on the way.

Still waiting for response, I purchased order on 3/6/26 and received 12/6/26. The watch itself is perfect no issues on technical side. But the bit on the strip has snapped and my son can no longer wear the watch until replaced not even having the watch a month and having paid a lot of money for the watch the quality of the straps are quite poor. I got though to their AI bot and am still awaiting email from the team as per bot. I’m hoping that this issue can be resolve soon

9 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Niamh,

Thank you for the feedback. We really appreciate that you took the time to share this with us. We apologize about the issues you experienced with the watch strap, it's great to hear that a replacement is on the way!

Best regards
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rubbish cistomer service abd product

I have attempted to contact customer service without any success and no response from emails.
The Xplora Kidzi watch is terrible, keep well away from it.
It doesn't connect when the other person answers the call. This happens consistently and is infuriating.
Please DO NOT buy this watch!!!

14 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Paul,

Thank you so much for the feedback!

We sincerely apologize that your experience with customer service and our product has been so difficult, that's not the experience we want to deliver.

We're glad to hear that someone from our team was able to reach out to you regarding the issue and resolve it. We hope this has helped restore some of your confidence in us. Again, we apologize for the inconvenience this has caused.

Best regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disaster

The company had already stopped supporting the watch bought from a Jewellers in Berwick as a Christmas gift. I contacted the company and they basically said tough. The watch is totally of no use.

14 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi,

Thank you for sharing this. As this watch was purchased from a jeweller's rather than directly from us, it may be from an older model range that relied on 2G or 3G connectivity. As those networks are being phased out across the UK, older devices like this are increasingly unable to connect, regardless of the watch's condition otherwise.

We understand this is a frustrating outcome for a gift that should still be usable, and we'd like to take a closer look at your specific case. Please get in touch with us at +44 20 8016 3768 (Mon–Fri 12:00–15:30) or via our contact form: https://xplora.co.uk/pages/support

Kind regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gute Idee, aber für Eltern, die auf Verlässlichkeit angewiesen sind, aus unserer Erfahrung ungeeignet


Wir nutzen seit April 2026 zwei Xplora-Uhren für unsere Kinder. Unsere Erfahrung, komplett per E-Mail dokumentiert:
Uhr 1 hatte von Beginn an Verbindungsprobleme: Der Standort wurde nur selten aktualisiert, Nachrichten kamen zuverlässig nur im WLAN an, Telefonate waren kaum verständlich. Die baugleiche zweite Uhr funktionierte am selben Ort und Schulweg einwandfrei, ein allgemeines Netzproblem konnten wir daher ausschließen. Auf unsere Reklamation kam zunächst nur eine automatische Bestätigung, reagiert wurde erst nach einer Erinnerung eine Woche später. Ein Ersatzgerät für die Prüfzeit wurde uns ausdrücklich verweigert. Die eingesendete Uhr kam nach wenigen Tagen unrepariert zurück: Der beiliegende Prüfbericht vermerkt lediglich einen Displayschaden außerhalb der Garantie und geht auf die von uns gemeldeten Verbindungsprobleme mit keinem Wort ein. Eine kostenpflichtige Reparatur wurde uns nicht angeboten. Unsere Frage, ob wir die Ausfallzeit für unser Kind gegen Bezahlung ausgleichen können, blieb unbeantwortet.
Uhr 2 wurde innerhalb weniger Wochen zweimal gesperrt. Beim ersten Mal lag ein Abbuchungsfehler vor, der nach mehreren Kontakten korrigiert und erstattet wurde. Beim zweiten Mal wurde der Vertrag im laufenden Betrieb wegen einer angeblich offenen Rechnung deaktiviert. Die vom Support genannten SMS-Zahlungserinnerungen haben wir nicht erhalten. Laut Support kann ein deaktivierter Vertrag nicht reaktiviert werden; wir sollen eine neue SIM-Karte bestellen und einen neuen Vertrag abschließen. Die automatischen Ticketbestätigungen enthielten zeitweise statt einer Vorgangsnummer nur einen Systemplatzhalter.
Meine persönliche Einschätzung: Die Grundidee des Produkts ist wirklich gut. Aber eine Kinderuhr ist in erster Linie ein Sicherheitsprodukt. Eltern, die sich im Alltag oder im Notfall auf Ortung und Erreichbarkeit verlassen müssen, können das nach unserer Erfahrung hier nicht. Der Support wirkte auf uns langsam, wenig lösungsorientiert und ging auf konkret benannte Fehler oft nicht ein. Ich habe den Eindruck gewonnen, dass am Service gespart wurde und die Bedürfnisse von Familien nicht wirklich verstanden werden. Für Eltern, denen Verlässlichkeit wichtig ist, können wir das Produkt daher leider nicht empfehlen.

13 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Jan-Philip,

Thank you for taking the time to document this so thoroughly. We're sorry for the experience you and your family have had, both with the connectivity issues and with how the support process was handled. This isn't the standard of reliability or service we want to provide, especially for a product meant to give parents peace of mind.

We'd like the opportunity to look into this properly. Please get in touch with us at +49 40 74307563 (Mon–Fri 09:00–18:00), and we'd genuinely welcome the chance to make this right if you're open to giving us another try.

Kind regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Als wir die Smartwatch xplora X6 play…

Als wir die Smartwatch xplora X6 play erhielten, war sie bereits beschädigt, die SIM-Karte funktionierte nicht und jetzt, nach zwei Monaten, ist das Display kaputt!!! Ich kann sie nicht empfehlen!!!

11 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Wojciech,

Thank you for sharing this. We're sorry to hear the watch arrived damaged, that the SIM card didn't work, and that the display has now broken as well. This isn't the standard we want to deliver.

Please call us at +49 40 74307563 (Mon–Fri 09:00–18:00) so we can look into this for you.

Kind regards,
Xplora

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely terrible service.

Absolutely terrible service.

Order was delayed because they required a separate subscription 'activation' to allow the orders to be shipped out.

Turns out when the watches finally arrived, they hadn't actually activated anything on their end, so there's been multiple days between getting a sim activated, which you then need to received separately a phone number to even begin using the watch.

Customer service doesn't reply within 2+ days & the phone number has no one to answer.

Just go with Garmin, it will cost extra but at least you won't have this attrocious service.

10 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Xplora

Antwoord van Xplora

Hi Matt,

Thank you for taking the time to share your feedback. We sincerely apologize for the experience you have described, both with the delayed shipping and with the trouble activating. That is not the standard we aim to provide, and we are sorry for the frustration this has caused.

If you are still open to the idea of getting the issue resolved we'd encourage you to provide your information via our contact form: https://xplora.co.uk/pages/support

Alternatively, you can reach us directly on the phone at +44 20 8016 3768 (Mon–Fri 12:00–15:30)

Best regards,
Xplora

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer