We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The recent security measures have made this process so much harder. Asking for shot lists Call sheet - Treatment - Project brief - Location booking - Shot schedule - Invoice for shoot - Storyb... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

scamming frauds. didnt refund us for a broken iterm that we couldnt use. ruined our occasion and didnt provide us with a refund. money thirsty thieves

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fat Llama has always helped me find the best and easiest solutions. As an independent filmmaker, it can sometimes be tricky to deal directly with film rental companies (deposits, paperwork, time con... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lent out number of random things. Recently laptop got non returned. Excellent service within a week they paid out on the insurance equivalent second hand value which is fair. This platform is amaz... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Geld en verzekeringen

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Fat Llama - the rental site for your stuff. Rent your belongings and earn extra income, or borrow items and save money.


Contactgegevens

3,9

Goed

TrustScore 4 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,9

Alle reviews

(1.527)

18 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Great service, terrible app

I’ve been using Fat Llama for years and the overall service and network is excellent.

However, the app is awful. Constantly buggy, and they don’t seem to be trying to fix it (it’s been buggy for years). For the fees they charge, the users deserve to have an app that works.

21 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Fat Llama

Antwoord van Fat Llama

Hi Jack,

Thank you for taking the time to leave this review.

We're delighted to let you know that we have a new app and web and have fixed a lot of issues that there had been before. Take a look at the FAQ we have on this here: https://fatllama.crisp.help/en/article/new-features-on-fat-llama-q5mfd2/

We hope you're able to enjoy Fat Llama again and the new features we have on the site. If you have any further feedback on the new features, please don't hesitate to contact us.

Best regards,

Fat Llama

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick and easy

Quick and easy. Intuitive interface and rented from a nice guy who gave me quick instructions on how to use the rented equipment.

16 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our one stop for rentals. We trust FatLlama

I have used their service several times before I write the review. The users are verified and can be trusted. The lenders and users are on record gear is good too. The lenders have been really professional to deal with. We are a group of 8 videographers and our only place to rent gear from is here.

4 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was my first time using Fat Llama

It was my first time using Fat Llama - and, oh! I rented out a camera for just $10 and it was worth it. Made my day. Very user-friendly, and great communication with lenders. Would recommend Fat Llama for Torontonians!

3 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don´t use this if you need professionalism.

Experiencing a scam from a low-quality service is disappointing and undermines trust in providers. In a world where service quality should be paramount, it's disheartening to encounter unsatisfactory experiences like mine. It's crucial to choose reliable providers and demand quality and transparency in services. I cannot recommend this service due to its lack of quality and poor customer service. Furthermore, the company seems to endorse suppliers of items who are not serious, failing to meet the information displayed in their profiles, and also expressing mistrust towards foreign clients. It's better to seek more reliable and respectable alternatives that prioritize customer satisfaction and offer an adequate level of quality and professionalism.

27 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Fat Llama

Antwoord van Fat Llama

Hi there,

Thank you for taking the time to leave your review.

We want to assure you we're not a scam company and have been a legitimate peer to peer rental platform since 2017. We're very sorry you had a bad experience on the platform and we'd be happy to try and rectify this if you contact us at info@fatllama.com. We put trust in our owners to provide the correct information and work in accordance with our terms. As a community based platform, we also rely on the community to report things to us directly, so we can take action and put measures in place to stop unreliable people and untrustworthy people from the platform. As well as we have a whole team dedicated to quality control and fraud prevention.

If you have any further feedback please get in touch, we hope you feel you're able to use Fat Llama again in the future.

Best regards,

The Fat Llama Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy and straightforward!

Easy, straight forward, the entire experience was very streamlined and fuss free. I really enjoyed the whole process (perhaps I was lucky and had a very nice renter as my first experience). Nonetheless, this appears to be a wholesome platform which I aim to continue to use going forward.

24 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Takes 10 years to get verified

Takes 10 years to get verified, all the while, they're holding your money. Really terrible service, the lender was happy, I had paid my money and over the course of several emails sent 6 (yes, six) forms of identification, to the point where it was instrusive and still they didn't verify me. I've read reviews mentioning a 10minute interrogative phone call - thankfully I cancelled before that, already 48hours into the '1 hour' verification process. Avoid.

22 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Fat Llama

Antwoord van Fat Llama

Hi Andre,

Thank you for taking the time to leave your review.

We're really sorry you had some difficulties being verified in this case. We verify based on the value of the item and the documents given to us, and sometimes if we do not verify on this occasion we suggest renting cheaper options. We do this to protect the platform in a number of ways. Usually we do need a phone call with renters for very high value items which it may have been in this case. After the phone call things move along quite quickly.

If you'd like to use us in future please let us know and we'd be happy to help you through the process again. Once verified for a high value item, you do not need to go through the process again.

Best regards,

Fat Llama

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

This is a useful service, but website has issues

This is a useful service, but the website is very slow and the notifications that you have a new message are erratic, to say the least. I only knew the hirer had responded by logging in and constantly refreshing the Inbox page.

20 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Fat Llama

Antwoord van Fat Llama

Hi Robert,

Thank you for taking the time to leave this review.

We have since updated the app and web and the notifications are working now, as well as a better layout to make things clearer. We hope you'll come back and use us again in the future!

Best regards,

Fat Llama

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total disaster when it comes to…

Total disaster when it comes to paperwork
When you rent something you go on the rental press "Invoice" button and you are provided with a proper invoice what you rent how much money you spent how much charges was deducted VAT etc.

BUT when you rent out something you are getting email that you receive some money and of course the button "Invoice" does not exist anymore
Than comes the support who is hiding behind a made up name and every single email is made like it comes from a different person which completely refuse to cooperate and help you with whatever you are supposed to receive by LAW !!!!
I am shoked how they manage to survive so much time with such bad paperwork.

When it comes to accounting it is just like polite version of "You got some money so you keep your head down and do not ask question we are not going to help you anyway"

20 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Fat Llama

Antwoord van Fat Llama

Hi Boris,

Thank you for your email.

I'm sorry you were not satisfied with the typical invoices you receive from us at the time. We have since changed and updated the way we do invoices and we hope this is to your satisfaction now. It shows the VAT number, company name and address and you are able to request these at any time.

If you have any further questions about this, feel free to email resolutions@fatllama.com.

Best regards,

Fat Llama

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Took awhile to get verified

It's a very useful website in that it gives you a lot of options around you who are renting their gear. I had a large selection to choose from!

The only issue is that it took way longer for them to verify my ID (they give an estimate of an hour, and when that came and went, I had to reach out to them to speed up the process).

15 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total waste of time

Total waste of time

Tried to set up to rent a lens but they wouldnt accep a credit card statement as proof of address even though it fitted all their requirements

19 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Fat Llama

Antwoord van Fat Llama

Hi there,

Thank you for taking the time to leave this review, we're sorry you did not have a good experience using us this time round.

We do need a specific criteria when it comes to verifying documents, and we have a dedicated team to help you with this. We're always keen to help and suggest alternatives, so if you want to come back and use us again we will be happy to do this - please just email verify@fatllama.com and one of our team members will get back to you with what best to upload to ensure your verification.

Best regards,

Fat Llama

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer