HS Walsh & Sons Ltd Reviews 

127
•
TrustScore 5 uit 5

4,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have bought casting supplies from H S Walsh. The quality is always excellent, and if I have any queries the staff answer the phones quickly and deal with things rapidly. Their casting flasks are hea... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great, Fast delivery using Royal Mail! ( Thank God, not EVRI!!!) Please keep using Royal Mail!!! Ordered a Jewellery loupe and Hallmark book, both appear good quality! Interesting to now view th... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A superb gemstone wholesaler .. very can-do and helpful team, with fast turnaround. A wide selection to browse on their online shop. It’s set up for my clients to browse too - as their prices display... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Needed advice re changes & standards of ring gauges & sticks. Walsh's staff went out of their way to provide full info. Then called me back as they had more advice. Exceptional customer service - rar... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Sieradenmateriaal leverancier
  2. ook in
  3. Gereedschapgroothandel

Geschreven door het bedrijf

H S Walsh & Sons have been a leading supplier of tools, equipment, clock and watch materials to the jewellery and horological trades for over 75 years. Serving clients from individual designer makers and independent retailers to large industry groups such as the Company of Master Jewellers, the Signet Group and Rolex, we are renowned for our excellent customer service. With branches in the Jewellery Quarter, Birmingham and Hatton Garden, London we are at the heart of the trade, offering person to person sales, backed up with help, advice and demonstrations from our knowledgeable staff, many with decades of experience. Our head office in Biggin Hill, Kent, supports our branch structure, handles our ecommerce through our website www.hswalsh.com and manages our corporate partner needs. We not only serve the domestic market but trade world wide, exporting to over 150 countries. We are proud to work with some key industry brands such as Durston, GRS, Bergeon and Horotec and are UK & Ireland agents for both Witschi Electronic AG horological testing equipment and Sunstone Orion laser and pulse arc welding machines. Biggin Hill: 01959 543660 Birmingham: 0121 236 9346 Hatton Garden: 020 7242 3711


Contactgegevens

4,8

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

127 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,8

Alle reviews

(127)

62 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service and after sales

I purchased a faulty quartz movement from these crooks and tried two brand new batteries out with the one supplied which was a dud after checking so sent the movement back at my expense. They call me and let me know that they checked it and it worked fine so they are taking the p and will not refund the return postage.
I have spent a fortune at HS walsh but will not be purchasing anything again from them and will use Cousins for all my watch making requirements from now on. This is the second time I have had problems the last time they sent out faulty watch cleaning equipment and their sales buyer argued with me on the phone.
Avoid H.S Walsh at all costs cousins are buy far the cheaper .

19 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

We are sorry you are not happy with our service. However in this case the movement you returned was checked by our watchmaker with 65 years experience and there wasn't any fault, it was working. It's likely the batteries you were using were at fault. Our returns policy can be found under our terms and conditions on our website. I can see this item was refunded for you.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

No appreciation for honest customers here

Any views, am I being unreasonable? I have ordered several times from HSW and the service has been OK. Recently ordered some watch repair gear and 2 boxes arrived. One had my order and the other an engraver listed at several thousand pounds sent to me in error. I've no idea if they could have tracked it to me, but since unsolicited goods doesn't apply in this case, and my honest nature, meant I immediately phoned them to tell them of their error. They were pretty incredulous this could have happened and said they it was for one of their major customers and would arrange a collection the next day. I stayed in all day to be sure not to mjiss the courier, who never arrived. Another phone call the next day and they said they would definitely pick up the following day, which they did. At this point I had stayed in for 2 days, made several phone calls, retaped the box and made sure the labelling was clear. My wife said later the company must be very grateful and what compensation had they offered for my wasted time and effort not only to get the machine back to them, but to avoid their embarrassment with a major customer. I had to admit they had offered nothing and hadn't called specifically to thank me. I think some appreciation was warranted, maybe 5% off my next order? A win for both of us. In all honesty it's the lack of appreciation that rankles, do I just expect too much from my fellow humans?

7 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

We are extremely grateful for you alerting us to the error in despatch. I'm pretty certain my colleague did thank you at the time but if they didn't I can only apologise. We are sorry there appear to have been some issues with the courier picking the goods up, it wasn't something I was made aware of. You are more than welcome to a discount off your next order and we'll be in contact to arrange just that. You are a valued customer and we really appreciate your honesty.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Parts Service Excellent

Enquired about a spare part for our Grayson clock. Part sent free of charge. Top service, recommended.

29 december 2022
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unreliable

They let me down badly. I ordered a special watch strap on the 11th December and paid for courier service. UPS decided it was easier for them to dump it at a so called called collection point some distance away. I am disabled, cannot leave the house. I lost count the number of times H S Walsh promised that the package will be delivered to my house before Christmas. It was not and no explanation was offered. It was part of a Christmas present,now we'll and truly ruined.

25 december 2022
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

We are sorry you missed the original delivery and were unable to collect from the local pick up point. We subsequently sent another shipment free of charge which arrived the following day after your call. You also then received the original UPS shipment as we requested they deliver as you couldn't pick up due to a disability. I'm not really sure what else we could have done, you've received two orders and only paid for one.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic Company

Fantastic company, great prices and brilliant service as always. Hard to find businesses as good as this these days.

18 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought some silver plating solution…

Bought some silver plating solution from them, not sure if it would work but willing to give it a go. So pleased with the result, does everything they claim. Started with a sentimental favorite, and can't believe the result! Now to spend the day re-plating lots of old my rings....

14 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Advice on welders

As always with Walsh's I recently had a fantastic experience buying a welder. Anthony took so much time out to show us the machine, made sure we knew all the details and was on hand to help when we contacted with questions after the purchase. I cannot fault the service - it was impeccable and it was so reassuring and helpful at a time when we were making a significant purchase for our small business. Thank you!

10 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hi i went down to HS Walsh in…

Hi i went down to HS Walsh in Birmingham to look at the Orion welders and Laser welders. I made an appointment with Anthony who was extremly helpful and ran through the pros and cons of both the laser and pulse Arc orion welders.
He let me have a go on the machines so i could get use to how they worked, there was no pressure sales just honest advice. I told Anthony i was just here to asses the two types etc. A was in the process of winding up and thanking Anthony for his time then something came over me and i thought Why Not !! and i bought the Orion C-100, i think he was alittle shocked that i had suddenly made up my mind we both had a laugh about it and the deal was done.
Many thanks to Anthony for his helpful service.

30 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Anthony

Anthony - as always is helpful and honest about what the kit will and will not do - which makes decisions on kit very easy.

27 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very happy customer.

I have always had a good experience with Walshes. They are helpful and very knowledgable about the goods they sell. I was making a major purchase (for me) and spending a lot of money. Anthony could not have been more helpful, giving up his valuable time to go through my options and make sure I got the right machine for my needs. I’m very happy with my purchase. Thank you so much.

18 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

excellent service

Friendly, knowledgeable staff, great communication throughout my purchases and nothing was too much trouble. Advice was honest without being pushy or sales focussed. I have bought tools from H S Walsh for over 20 years and they have always been great.

17 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic tool shop

I have always purchased tools from Walsh tools. Their product range an knowledge is excellent. They have great customer service.

2 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Item out of Stock but Refunded at Once

I phoned first to check that they had the item I wanted in stock before I placed an online order. Unfortunately for me, by the time it was processed, it was no longer in stock. I was sent an email from Sales putting my item on backorder but because I couldn't wait for more than a month, I phoned and asked for a refund. This was processed straight away, for which I am grateful. The customer service was very good and I will return.

24 februari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchased some GRS equipment from…

Purchased some GRS equipment from Anthony Hodge last week received next day as promised, great service from Anthony very helpful regarding advice on the correct product for my needs. have purchased from Walsh's a few times now and have always been happy with the service. Thank you

20 december 2019
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service - and my clock works again!

I had lost a winder for my (very old!) clock. Staff were really helpful and even when I’d given up on sorting it managed to source one and send to me. Am really grateful and thank you for great service.

20 november 2019
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

100%

Very helpful, friendly staff in the birmingham branch, always willing to go out their way to give advice and help out best they can, 100% customer satisfaction.

10 juni 2019
Review zonder uitnodiging
Logo HS Walsh & Sons Ltd

Antwoord van HS Walsh & Sons Ltd

Thank you for your feedback, very much appreciated.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer