Insignia Wellness Reviews 

1.021
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery good BUT incorrect item was delivered. Trying to get it sorted is very hit and miss. Since this post Insignia has contacted me, the outcome has been brilliant, much better than I expecte... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Having callid Insignia I foud them very helpful and answered every question that I had on the product. The salesman was very helpful with the purchase and would recomend them to deal with, Many than... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The telephone calls with company members was fabulously. We understood what we needed and what we bought. The on going customer support has been great

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Called on Insignia on the Monday for advice relating to ordering a 3 way valve. Got through to Jamie who was very knowledgable and extremely helpful. He promised next day delivery and took my or... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Wellnesscentrum
  2. ook in
  3. Bouwwinkel
  4. Fabrikant
  5. Sanitairwinkel
  6. Saunawinkel

Over Insignia Wellness

Geschreven door het bedrijf

The UK’s largest manufacturer and supplier of steam showers and saunas

Established in 2006, It's fair to say Insignia is not just about showers, it's more about innovation and technology which in turn creates a first-class experience for our customers!

Did you know?

  • We are the longest running shower cabin company in the UK
  • Boast the largest network of retailers in the UK.
  • Hold many design rights for their innovative designs.
  • Are the only shower manufacturers with DAB Radios in their showers.
  • Are the only shower company that allow you to customise your shower, your way!
  • Have a 2 story showroom with working models for you to try.
  • Have over 40,000sq of UK warehousing
  • Most items are in stock and ready to go

    Showroom
    Visit us between 9am - 5pm (Mon-Fri) and view all our products, try out our steam showers or relax in a sauna. Long drive, no problem we have refreshments to rehydrate you.


  • Contactgegevens

    4,5

    Uitstekend

    TrustScore 4.5 uit 5

    1K reviews

    5 sterren
    4 sterren
    3 sterren
    2 sterren
    1 ster

    Vraagt klanten om een review

    Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

    Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

    Reageert doorgaans binnen 1 week

    Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

    Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

    4,5

    Alle reviews

    (1.021)

    101 reviews in de afgelopen 12 maanden

    Een review schrijven
    Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Amazing customer service

    Amazing customer service. My twin wheel was faulty and is just out of warranty but they replaced it still as a gesture of good will. Thank you

    17 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your 5-star review!

    We're delighted to hear that you had a positive experience with our customer service team. While your twin wheel was just outside of its warranty period, we're pleased we could assist with a goodwill replacement and get you back up and running.

    At Insignia, we always strive to support our customers wherever we can, and it's fantastic to know our gesture made a difference.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Good service on order and to delivery

    Telephone contact was good and once the order was placed follow up was immediate.
    Efficient company who answer the phones and respond quickly

    15 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    We're delighted to hear that you had such a positive experience with our team. Providing helpful advice over the phone, responding promptly, and keeping our customers informed throughout the ordering process are all things we pride ourselves on.

    It's great to know you found our service efficient and appreciated being able to speak to our team directly. Your feedback means a great deal to us.

    Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

    Insignia steam bath cheap and nasty

    Purchased a steam bath and the plug mechanism snapped when twisted to open the plug causing water to run over the overflow and leak onto our kitchen ceiling, very poor and cheap quality plug mechanism along with the digital pad with dab radio which decides to turn on and off as and when it wants. The purchase is still within its year warranty so raised a ticket to get the replacement plug mechanism and was to conveniently for them that the waste parts aren’t covered under the warranty and is £29 to purchase the same crap cheap mechanism so will probably happen again. Would highly recommend not to purchase one of these poorly designed baths as they don’t work as they should and all the parts aren’t covered under cheap rubbish and replacements are at the expense of the buyer.

    8 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for taking the time to leave your feedback, Glen.

    We are sorry to hear that you have been disappointed with your experience and understand your frustration regarding the issue with the plug mechanism.

    Whilst we appreciate that component failures can be frustrating, we would like to note that this particular waste and plug system has been used across our bath range for over 15 years and has proven to be both reliable and durable. As such, the issue you experienced is not something we commonly encounter.

    Although waste components are classed as serviceable parts and are not covered under our standard warranty terms, we nevertheless supplied a replacement free of charge as a gesture of goodwill and in the interests of customer service. We felt this was the fairest way to help resolve the matter, despite the component falling outside the scope of the warranty.

    We are also sorry to hear of your concerns regarding the digital control panel. This is something we would be happy to investigate further should the issue still be ongoing, as electronic components are assessed separately under warranty where applicable.

    Customer feedback is important to us, and we will ensure your comments are passed to the relevant teams for review.

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Poor quality

    insignia 1500sr
    Bottom panel has been fiberglassed to tub making it impossible to remove so had to cut through it with a dremel.
    When the panel was finally removed it had resin all over the top.
    Steam generator output cant be fitted due to other pipes in the way had to bend it away for clerance.
    Holes in most parts did not line up even though one or two did in a row leaving 2-3 that dont. Seal missing.Nowhere does it state there are 2 plugs that have to be plugged in so now have to have a extra one fitted.
    Nice product badly thought out avoid.

    29 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    We're sorry to hear that your installation experience did not meet your expectations. We appreciate that encountering difficulties during assembly can be frustrating.

    Our products are designed to be assembled in accordance with the installation instructions provided, and while the vast majority are installed successfully, we understand that alignment issues or access constraints can occasionally arise. We do have a technical number which is available Mon-Fri, I hope you were able to use this service.

    We are also sorry to hear that a seal was missing from your delivery. I trust this issue has now been resolved?

    We value all customer feedback as it helps us to continually improve both our products and the information we provide to customers during installation.

    Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

    No after care and poor quality outdoor sauna

    I had an outdoor sauna delivered and installed in October. Within a few days both side panels had warped and the wood had sprung out. Insignia came out c 4 weeks later to replace both side panels. There is still a gal on one side where the unit is misaligned due to the defect. I wrote to them this week (May - c 6 months after instal) to inform then of 5 issues (thermometer has stopped working, gasket for probe fallen out ceiling, door insulation fallen off, door handle loose and door not shutting on latch) and was basically told the warranty only covers parts so I had to fix the issues myself. No accountability for the poor quality of the physical unit. The sauna is great but is starting to fall apart after 6 months. I would be very wary.

    29 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for taking the time to share your feedback, Gary.

    We are sorry to hear that your experience has not met your expectations. Following your initial report regarding the side panels, we arranged for replacement panels to be supplied and fitted, and we apologise for the inconvenience caused.

    With regard to the more recent issues you have mentioned, our warranty covers the supply of replacement parts for manufacturing defects identified during the warranty period. The items referenced in your review, including the thermometer, probe gasket, door insulation, handle, and latch, are all serviceable components that can be supplied under warranty where applicable.

    As with all timber products installed outdoors, some movement within the wood can occur as it naturally expands and contracts in response to environmental conditions. However, we appreciate your concerns and understand your frustration given the number of issues you have experienced.

    We are pleased to hear that you are enjoying the sauna itself. While we appreciate your concerns, we remain confident that, with the appropriate maintenance and replacement of any serviceable components when required, it will continue to provide years of enjoyment.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Jamie was very helpful

    Jamie was very helpful. He listened to my request and advised me accordingly, ensuring I got the product that suited my needs. The whole experience was seamless.

    19 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for taking the time to leave us a review.

    We're delighted to hear that Jamie was able to assist you in finding the right product for your needs. Providing helpful advice and ensuring a smooth, hassle-free experience is exactly what we strive for, so it's great to know we achieved that for you.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Enquiry

    Question answered quickly by Jamie

    18 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your review. We're pleased to hear that Jamie was able to answer your question quickly and provide the assistance you needed. We appreciate your feedback and thank you for choosing Insignia.

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Shockingly bad service - talk to the hand cus face ain't listening!

    Shockingly bad service. Problems with our outdoor sauna cabin from day 1 - the glass door doesn't close probably. The company has no interest in resolving our issue. Now contemplating robust measures to seek redress. Not recommended.

    27 april 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Hi David,

    We’re sorry to hear you feel disappointed with your experience.

    The sauna purchased was an ex-display model installed in September last year, and as with many outdoor timber products, some adjustment of doors and fittings can occasionally be required over time due to natural expansion and contraction caused by weather conditions. We understand this can be frustrating.

    Following contact regarding the door alignment, replacement hinges and seals were supplied under the terms of the product’s parts warranty, and we have continued trying to assist with resolving the issue.

    While on-site adjustments are not covered under the warranty provided, we certainly never want any customer to feel unsupported and a member of our team remains in contact to offer guidance and assistance where possible. We are also putting together additional support guidance for customers relating to routine sauna door adjustments and maintenance.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Great Customer Service.

    I recently moved into a house with an Insignia Shower Unit installed. I had some questions about function/parts etc. I spoke to Jamie on the phone and he went above and beyond in helping me see what I needed to do to bring my shower 'up to date'. Although the shower was installed in 2016 and the warranty had run out five years ago, he still talked me through what parts I needed.

    6 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your wonderful review, we really appreciate you taking the time to share your experience.

    It’s fantastic to hear that Jamie was able to assist you and provide the guidance needed to help bring your shower up to date. Even though your unit was installed some years ago and outside of warranty, we always aim to support our customers wherever we can.

    We’ll be sure to pass your kind words on to Jamie, he’ll be delighted to hear your feedback.

    Thank you again for choosing Insignia

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Customer Service does not acknowledge change in quality

    I purchased the Platinum White Synthetic Wood Effect Floor for 900mm Quadrant to replace my old one. I contacted customer services several times regarding the imbalance and a replacement was sent, the issue continued. I then looked at the back of my old one and realised that had 22 grips and the new one had only 11. I removed some of the grips and added them to the new one but it did not help and it is not easy to do as you have to know where to attach so they don't rub against the grooves in the shower floor. I'm now left with a squeaky imbalanced floor mat and Insignia have not acknowledged this difference in manufacturing. Not worth the money until they rectify and go back to delivering a better product. I'd like to point out the addition of grips was Insignia's suggestion because of the movement, the movement and squeakiness was there and that was Insignia's solution as they refused to address the issue themselves.

    1 januari 2026
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for taking the time to leave your feedback. We’re sorry to hear that you’ve been disappointed with your replacement floor mat.

    We understand your concerns regarding the difference in the number of support grips compared to your previous model. Over time, manufacturing designs can be updated or revised, however all replacement parts supplied are produced to the correct specification for the product.

    We’re sorry to hear that you are experiencing movement and noise from the mat, particularly after attempting modifications yourself. As the floor mats are designed to work within specific tolerances and fitting positions, alterations may affect how the product performs once installed.

    Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

    It's a great shower

    It's a great shower. Big enough for two.

    1 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    We’re really pleased to hear you’re enjoying your shower and that the size works well for you. Plenty of space makes all the difference. Enjoy!

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Clean shower for hard water

    So pleased with our shower cubicle. It gives us more confidence as we have timber floors. Cleaning, a big issue with me, is much easier than panels and tiles. We will definitely buy another and with the steam option and seat for extra luxury. Thank you to Insignia staff for being available to talk.

    1 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    We’re so pleased to hear that you’re enjoying your shower cubicle and that it’s given you added confidence with your timber floors. It’s also great to know that you’re finding it easier to clean compared to panels and tiles; that’s a big benefit for many of our customers.

    The steam option and seat are fantastic additions, so we’re sure you’ll love that upgrade when the time comes!

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    I bought a platinum steam shower over 2…

    I bought a platinum steam shower over 2 years ago and love it! Everything from purchase to installation was seamless. I would recommend buying this product if like me you’re not a plumber but can undertake basic diy. Jamie was more than helpful and went above and beyond for me.

    1 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your fantastic review, we really appreciate you taking the time to share your experience.

    It’s great to hear that you’re still loving your platinum steam shower after over two years, and that everything from purchase to installation went smoothly. That long-term satisfaction is exactly what we aim for.

    We’re also pleased to hear that you found the product suitable for a DIY installation and that Jamie was able to support you throughout, we’ll be sure to pass on your kind words.

    Thank you again for choosing Insignia

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Thank you to the team at Insignia…

    Thank you to the team at Insignia shower, we bought one of the insignia steam generators with all the extras and it has been amazing.

    Special thank you to Jamie and Nero for all the support during and after our purchase.

    1 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    We’re delighted to hear that you’re enjoying your Insignia steam generator and all the added features. It’s great to know it’s been such a positive experience.

    A special thank you as well for mentioning Jamie and Nero; we’re pleased they were able to support you both during and after your purchase. We’ll be sure to pass on your kind words.

    Thanks again for choosing Insignia.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    2 person outdoor sauna looks great in my garden

    Received my new 2 person outdoor infrared sauna on Friday which was fully installed by Insignia (except for the electrical connection). Really pleased with the quality and design which has exceeded expectation. The maintenance free wood effect aluminum outer case is such a bonus compared to a natural wood that needs to be treated. Jamie helped me with the purchase which was seamless. Craig and Alex did the install which was trouble free and professional. Alex took the time to explain the controls which was much appreciated. Good job Insignia!

    17 april 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your fantastic review, we really appreciate you taking the time to share your experience.

    We’re delighted to hear that you’re pleased with the quality and design of your new outdoor infrared sauna, and that it exceeded your expectations. The maintenance-free aluminium exterior is definitely a popular feature, so it’s great to hear you’re enjoying that benefit.

    It’s also great to know that Jamie made the purchasing process seamless, and that Craig and Alex delivered a smooth and professional installation. We’ll be sure to pass on your kind words, especially to Alex for taking the time to walk you through the controls.

    Thank you again for choosing Insignia, and we hope you enjoy your sauna for many years to come.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    I've ordered a shower spa unit

    I've ordered a shower spa unit,
    Jamie White was super helpful and knowledgeable, it was good to speak with someone who knows what there selling, he kept me up to date and as worked with me while i sorted the plumber out
    Thanks again Jamie White

    8 april 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your great review, we really appreciate your feedback.

    It’s fantastic to hear that Jamie was able to provide such helpful and knowledgeable support throughout your purchase. We’re glad he kept you informed and worked with you while you arranged your plumber to make the process as smooth as possible.

    We’ll be sure to pass your kind words on to Jamie.

    Thanks again for choosing Insignia.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Outdoor hybrid sauna

    Jamie provided information and guidance when selecting the hybrid sauna and was in regular contact.Good liaison with ourselves and electrician to ensure correct wiring and the delivery and installation team were very professional. The sauna looks great, both infra red and traditional functions are easy to use. We were advised on what finish to apply to the outside and on maintenance. We would strongly recommend this company

    17 februari 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your fantastic review, Mary. We really appreciate you taking the time to share your experience.

    It’s great to hear that Jamie was able to provide clear guidance throughout the selection process and maintain strong communication with both yourselves and your electrician to ensure everything went smoothly. We’re also pleased that the delivery and installation team met your expectations.

    We’re delighted that you’re enjoying your hybrid sauna and finding both the infrared and traditional functions easy to use. It’s good to know the advice on finishing and maintenance has also been helpful.

    Enjoy your sauna!

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    I have gone direct to Insignia for my…

    I have gone direct to Insignia for my Platinum dual shower, as I met with Nero Patel who showed me the product at the showroom and advised me on the installation. When I had an issue he resolved it with a day. So thank you Nero , I have also shown friends my insignia shower purchase.

    31 maart 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your great feedback. We really appreciate you taking the time to share your experience.

    It’s fantastic to hear that Nero was able to support you both in the showroom and with your installation, and that your issue was resolved so quickly. We’ll be sure to pass on your kind words to him.

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    All my correspondence was dealt with in…

    All my correspondence was dealt with in a timely fashion and therefore no complaints.

    The sauna was delivered on time, well packaged and no damage/s to anything.

    Sauna was built (by myself and a friend) without any problems. I did give it 2 coats of Barn Paint where needed before it was built, as i did not want to get caught out with the weather and all went well.

    All in all from my initial enquires, purchasing, delivery and the build, all went well.

    Happy Sauna

    31 maart 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for such a lovely, detailed review!

    We’re really pleased to hear everything went smoothly from your initial enquiry right through to delivery and installation. It’s great that the sauna arrived in perfect condition and that the build process was straightforward for you.

    Sounds like you did a great job prepping it too, always a smart move with the British weather!

    Enjoy your sauna, and if you ever need anything in the future, we’re always here to help

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Very helpful when choosing what Sauna to purchase

    The purchasing process for a sauna has been really great. I have been looking at lots of options and need advice on what to choose and Jamie at Insignia has been super helpful and responsive. Would really recommend

    31 maart 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Insignia Wellness

    Antwoord van Insignia Wellness

    Thank you for your kind words!

    We’re really glad to hear you had such a positive experience while exploring your options. Choosing the right sauna is an important decision, so it’s great to know Jamie was able to support you with helpful advice and quick responses.

    We truly appreciate your recommendation and are always here if you need anything further

    Dit is Trustpilot

    Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

    Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

    Lees meer over Trustpilots reviewproces.

    Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

    Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

    Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

    Lees meer