Medical Communication Services Reviews 

123
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Keep away at all means. They target small businesses. Represent themselves as part of NHS. Very cunning and misleading with no information that there is no cooling off period. Basically no right to c... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The communication from Mike was excellent and the designs produced really good. We didn't know what to expect but the designers took all our input on board. When we asked for a couple of edits - only... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

They were efficient at getting back to me and made the changes I wanted. Always polite and easy to discuss suggestions with. However, sometimes it took a while for the edits to be made and new versio... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A friendly and positive experience. I thoroughly enjoyed working with Abigail and Siobhan, they gave tips and advice, and listened to me in what I was trying to portray. I also found them very warm... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Communicatieadviesbureau

Over Medical Communication Services

Geschreven door het bedrijf

Improve your patient experience by using Medical Communication Services digital signage platforms. Designed for hospitals and medical facilities, our software enables you to effectively communicate with everyone in your hospital. We currently support over 400 healthcare providers throughout the UK including NHS Hospitals and BMI facilities.

Digital signage and interacting with patients is one of the easiest ways to convey and communicate a variety of important messages or information.

Improve your patient experience by using Medical Communication Services digital signage platforms. Designed for hospitals and medical facilities, our software enables you to effectively communicate with everyone in your hospital.

Our digital signage helps cut through the noise and improves communications in any busy environment. All content broadcast on the screens is managed in a single, easy-to-use dashboard.

We use the latest marketing strategies to ensure your business receives the maximum exposure within the facilities we serve. Our diverse range of products and our large estate of medical facilities means we can offer you a great coverage and footfall within your local communities.

Our design and production team have vast knowledge and experience within this sector and will ensure we exceed all of your expectations. Our team are fully committed to ensuring you are delighted with your feature and portraying you in the best manner to the NHS, private patients and staff using the hospitals.

Contactgegevens

3,3

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

123 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 93% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,3

Alle reviews

(123)

40 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent experience

Excellent experience with Medical Communication Services. They are incredibly responsive, knowledgeable, and reliable. They handled our request with total professionalism and delivered high-quality results ahead of schedule. 5/5 stars!

18 maart 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your fantastic feedback!

We’re delighted to hear you had such a positive experience working with Medical Communication Services. It’s great to know the team’s responsiveness, professionalism, and reliability stood out, and that you were happy with the quality and delivery.

We really appreciate the 5-star rating and look forward to working with you again!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivered what the promised

Delivered what the promised. Good communication, very supportive and stress free

5 maart 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your kind review. We’re delighted to hear that everything was delivered as promised and that the process felt supportive and stress-free for you. Clear communication and making the experience as smooth as possible are really important to our team, so it’s great to know that reflected in your experience. We truly appreciate your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic experience

An easy step by step guide to follow with a great finished ending.

24 februari 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your kind feedback! We're delighted to hear that you found the process easy to follow and that you were pleased with the finished result. It was a pleasure working with you, and we really appreciate you taking the time to share your experience.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They were really great to work with

They were really great to work with. They were helpful, in constant contact, professional, and did a great job.

30 januari 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your kind words and for taking the time to share your experience. We’re delighted to hear that you found our team helpful, professional, and easy to work with throughout the process.

Providing clear communication and a positive experience for every client is very important to us, so it’s great to know this was reflected in your project. We truly appreciate your support and look forward to working with you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mick was great to work with

Mick was great to work with
His communication was great and he kept me up to date with everything which was really appreciated

27 januari 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your kind feedback.

We’re so pleased to hear that Mick was great to work with and kept you fully updated throughout the process. Clear communication is really important to us, so it’s wonderful to know this made a positive difference to your experience.

We truly appreciate your support and look forward to working with you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Staff are a credit to you

Mick acting as the company representative couldn't have been more supportive or helpful and the resulting work was 100% better than if he'd not gone above and beyond to assist us. Highly recommended.

4 februari 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you so much for your wonderful feedback.

We’re absolutely delighted to hear how supportive and helpful Mick was throughout your experience. He truly cares about delivering the best possible outcome, so it’s fantastic to know his efforts made such a positive difference and helped achieve a result you’re really pleased with.

Your recommendation means a great deal to us, and we genuinely appreciate your support. We look forward to working with you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great communication and very efficient…

Great communication and very efficient at creating my advert. Very pleased.

3 februari 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you very much for your kind feedback.

We’re delighted to hear that you were happy with the communication throughout the process and pleased with how efficiently your advert was created. It’s great to know we delivered an experience you’re happy with.

We truly appreciate your support and look forward to working with you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

Excellent customer service, they pay attention to detail and make sure everything is perfect. I worked with Mick and he was excellent, his customer service was incredible and very impressed overall with this company.

23 december 2025
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your fantastic feedback. We’re delighted to hear you were impressed with the level of detail and service you received. Mick will be thrilled to hear your comments — we’ll be sure to pass them on to him. Thank you for taking the time to share your experience; it’s greatly appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good service

Good service

15 januari 2026
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your feedback. We appreciate you taking the time to share your experience and are pleased you were happy with the service.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I would like to share a terrible…

I would like to share a terrible experience with this MSC advertising company.

I am a small business owner running an aesthetic clinic and, like many independents, I manage everything on my own. I was looking for an advertising company that could connect me with the medical field, and I came across this company. I initially felt reassured because they claimed to be connected with the NHS.

During the meeting, the representative showed me an NHS badge, which made me believe this was a trustworthy service. He arrived late and rushed the meeting during my lunch break, pressuring me to sign immediately. I specifically asked about cancellation, as I was planning to leave the UK the following year. He reassured me that I could cancel after one year and said this was a standard NHS contract. He also told me it was the last day of the offer, leaving me no time to properly read the contract.

Looking back, I can see how naïve I was. The NHS badge misled me, especially as I had worked for the NHS for many years and trusted it.

After one year, I attempted to cancel the contract. The advertising had been completely unsuccessful—I did not receive a single client from their service. Instead of allowing me to cancel, I received an email stating that my payment was overdue and that I was required to pay the entire next year upfront, despite previously paying monthly by direct debit. At that point, I was told cancellation was no longer possible.

The company later denied that their representative had implied any NHS affiliation.

This experience felt extremely misleading and unprofessional. I would strongly advise other small business owners to be very cautious before engaging with this company.

25 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for taking the time to share your experience. We’re very sorry to hear how this has left you feeling, and we apologise for the distress and frustration caused.

We take concerns around communication, sales conduct, and clarity of terms extremely seriously. This feedback has been reviewed internally, as it does not reflect the standards we aim to uphold.

We would welcome the opportunity to discuss this directly and look into the matter further. Please contact us so we can review your concerns in detail and respond appropriately.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is a company to avoid for any new starters

This is a company to avoid for any starting companies. they came to my office and provide me with some statistics of possible referral. when i tried to follow this they delayed the response until a while they said the salesman who prom ised those statistic is not working for us anymore therefore we can not do anything about it. I never recieved even one phone call. when i asked them they will say less is more on your adverts

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

We’re sorry to hear about your experience and apologise for any frustration caused. This is not the level of service we aim to provide.

We would welcome the opportunity to discuss your concerns and see how we can help. Please feel free to contact us directly so we can look into this further.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer services

Excellent customer services.
Highly recommend!

18 december 2025
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your kind words! We’re really pleased to hear you had such a positive experience with our customer service. Your recommendation means a lot to the whole team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service, very quick to respond to messages and move things forwards. Patient and helpful

12 december 2025
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for the kind feedback — we really appreciate it. We’re pleased to hear you found the service responsive, patient, and helpful, and we’re glad we could move things forward smoothly for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Medical Communication Services has been…

Medical Communication Services has been exceptional from start to finish. Their team is highly professional, responsive, and truly understands the importance of clear and accurate communication in healthcare. They consistently deliver high-quality work on time, and their attention to detail is second to none.
What impressed me most is their commitment to ensuring that every message is both precise and patient-friendly, which makes a huge difference in improving care and trust. They go above and beyond to meet deadlines and adapt to specific needs without compromising quality.
I highly recommend Medical Communication Services to any healthcare provider or organization looking for reliable, expert communication support. Five stars without hesitation!

4 december 2025
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for such a thoughtful and detailed review. We’re truly pleased to hear that you found our team professional, responsive, and attentive to detail throughout the process. Clear, accurate, and patient-friendly communication is at the heart of what we do, so it’s great to know this made a positive difference for you.

We really appreciate your recommendation and the trust you’ve placed in Medical Communication Services. It’s been a pleasure working with you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What We Went Through Should Not Happen to Anyone Else

I’m writing this because I honestly don’t want anyone else to go through what we went through with Medical Communication Services. This whole experience has caused us so much stress, and if sharing our story helps someone avoid the same situation, then at least something good can come out of this.

Right from the beginning, communication was a struggle. We were often left waiting, unsure of what was happening, and trying to make sense of things on our own. Important information wasn’t shared with us, and most of the time it felt like we were chasing answers rather than receiving them. When you rely on a service, you expect clarity and honesty, but instead, we were met with silence and confusion.

The biggest shock came when we found out — unexpectedly — that our contract had been renewed automatically. We had absolutely no idea this was going to happen. There was no warning, no email, no reminder… nothing at all. We weren’t told the contract was ending, that it would renew by itself, or that new charges would appear. We didn’t even know we had the option to cancel. It genuinely felt like everything was happening without our knowledge.

When we tried to reach out and resolve things calmly, we weren’t really given the chance. Instead of talking to us or helping us understand anything, additional charges were placed on the account. Before we could even make sense of the situation, the account had already been passed to Cristendex, a debt collection company. We didn’t receive proper notice, and we didn’t have the opportunity to resolve anything directly before it escalated.

What made the situation even more upsetting is that we had already sent notice by email — believing we had followed the correct procedure. Later, we were told that the notice had to be sent by post, and that it needed to be sent six months before the service end date. These requirements were never explained to us at any stage. It felt like rules were only mentioned after decisions were already made, and always in a way that left us feeling helpless and disadvantaged.

Meanwhile, the collection company continued to contact us, which added even more pressure. The calls and emails became overwhelming, especially knowing that the charges were connected to a renewal we didn’t agree to and didn’t even know about. It has honestly felt emotionally exhausting — the kind of stress that follows you through the day and affects your sleep, your work, and your peace of mind.

As a business, this has taken a toll on us too. Instead of focusing on our clients, our work, and growing the service, we’ve had to spend time dealing with something we never expected. The worry, the uncertainty, and the financial strain have been incredibly difficult. No business should have to go through this simply because of unclear terms and communication that doesn’t support a fair and transparent relationship.

Overall, our experience has been extremely difficult. The lack of clarity, the unexpected renewal, and the sudden involvement of a debt collection company left us feeling unsupported and overwhelmed. This is not something we ever anticipated, and it’s not something we’d want any other person or business to experience.

I’m sharing this openly and sincerely, from the heart, so that others can make an informed decision. No one deserves to be left stressed, confused, or blindsided like this. Clear communication and fair treatment are basic expectations, and unfortunately, our experience didn’t reflect that. I truly hope that by sharing what we went through, others can avoid facing the same emotional and professional strain that we did.

1 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for sharing your experience, and we’re truly sorry for the stress and frustration this situation has caused. It’s clear that communication around your contract and renewal terms did not feel clear or supportive, and we apologise for the upset this created.

We also understand how concerning it was for the matter to escalate before you felt you had the opportunity to resolve it directly with us. That is never the experience we want customers to have.

We appreciate your feedback and are reviewing our processes to ensure renewal information and notice requirements are communicated far more clearly in the future.

If you’re willing, we would welcome the chance to discuss your case directly and work towards a fair resolution. Thank you again for bringing this to our attention.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

We’re glad to hear you found our service prompt and clear — that’s exactly what we aim for. If there’s anything else we can help with, we’re always here to support you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could rate zero star I would

They call you telling you they are from a local hospital searching for local professionals, which lead to me responding and saying yes to the meeting, they are an independent company, If I could rate zero star I would.
They take advantage of young and new business owners. I stupidly let the sales man pressure me into signing.
I had to take this as a learning curve.
The price is ridiculous, they harass you with emails and phone calls.
I had not one lead or enquiry either. Don’t fall for their scam tactics.
Not worth the money, I took it on the chin and paid the 12 months, but please please do not let them pressure you like they did me, do not sign!!!

27 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

Thank you for your feedback, and we’re genuinely sorry to hear about your experience. We never want anyone to feel pressured or disappointed, and we regret that we didn’t meet your expectations on this occasion. Your comments are taken seriously, and we’ll use them to improve our service moving forward.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

misrepresented campaign

End of year summary: Not a single enquiry, hard to understand process, lack of updates. I feel completely mis-sold to.
Initial call apparently was from a local hospital searching for local professionals to help their patients and staff which lead to me responding, only later in the process was it clarified that they are not in fact calling from the hospital but rather an independent company who puts up advertisements with the hospital's consent. The point about helping patients and staff was clarified to mean that they simply expect a lot of patients and staff to walk past these advertisements.
Felt extremely pressured to sign there and then, being pushed to take bigger advertisement spaces and told my industry was one of their top three most successful in other areas - adding that the business cards have to be regularly topped up they are so successful. Also adding that they have an extremely high retention rate so most companies re-list with them on more expensive packages at the end of the year.
I had to chase them to find out when the advert was going live and for details.
Once it was "live" for almost 2 months and I'd had no calls I asked two friends who worked in the hospital to take a photo of the advert boards for me, but after days of searching they couldn't find these boards anywhere.
When querying this I was sent two photos of blurred-out boards which seemed tucked away in corners and surrounded by other boards full of leaflets and adverts.
Even with comments about which units these were in my friends who work there still couldn't find these boards.
MCS's response to the lack of enquiries was that my advert should be redesigned, and when I questioned the business card taking they advised they "do not hold any statistics on this".
I requested the redesign which was apparently sent to the redesign team but again I had to chase to see if this was ever installed, which apparently it was but never confirmed.
MCS never even bothered to contact me at the end of the year to discuss renewal terms, assuming they anticipate once-off annual payments which do not renew

5 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

We’re sorry to hear that you were unhappy with your experience. We always aim to be transparent about how our campaigns operate and to provide clear communication throughout the process.

Our team works closely with hospitals to ensure all display boards are placed with permission and remain visible to staff, patients, and visitors. We’re sorry if any part of this wasn’t clear or didn’t meet your expectations.

Your feedback has been shared with our management team so we can continue improving how we communicate and support our customers. If you’d like to discuss this further, please contact our customer service team at customer-services@medicalcommunicationservices.co.uk

Thank you for taking the time to share your experience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waste of money

I haven’t had one single job from this. I went to the hospital and the cards were hidden. I complained, they said they had sorted it. I went in a few months later, still covered so I rang them and they said they would put another board up but they didn’t. Save your money. Shame I can’t add the photos of the boards.
Edit.. you didn’t just fall short on one occasion. 3 times. There were other cards on that board from other businesses who were also not visible. Over a £1000 spent on advertising. This company is terrible.

18 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

We’re really sorry to hear about your experience and appreciate your feedback. We always aim to deliver a high standard of service, and it’s disappointing to hear we fell short on this occasion.

If you’d like to discuss this further, please contact our customer service team at customer-services@medicalcommunicationservices.co.uk

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers, Avoid!

Scammers, do not trust. Do not use this company. Firstly they address themselves as if they are calling directly from the hospital, however they are an ad company and they will take your money but not offer the services. Please stay very clear.

25 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Medical Communication Services

Antwoord van Medical Communication Services

We’re sorry to hear you feel this way. To clarify, we work on behalf of hospitals, not as representatives from them. Our advertising campaigns are created in partnership with NHS hospitals and healthcare organisations to help support community initiatives and patient services. We’re always happy to explain exactly how our programmes work and how your business is featured

Please reach out to us at customer-services@medicalcommunicationservices.co.uk so we can review your account in detail and address any misunderstanding directly.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer