Rocket Mobile New Zealand Reviews 

533
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Awesome experience thanks to Erwin for helping me along the way. He was great communicating how set up the ESIM as I was struggling alone but he made it smooth and easy! look forward to staying with t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

If i could rate any higher than 5 star, i 100% wouldnt hesitate to give it a 10. I had trouble with my eSim, but im sure that was because i left the page when it clearly said not to, otherwise it may... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Reading previous reviews, nothing has changed. Partner decided to join Rocket and they are mucking her around with the number transportability. They have even gone as far as telling her to reset her p... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

While I love having endless data the past few months, I am frequently frustrated with how poor and unreliable the streaming is with various services when I even have 3 or 4 (full) bars of mobile s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Mobiele netwerkaanbieder
  2. ook in
  3. Telefoonmaatschappij

Geschreven door het bedrijf

Winner Best Value Mobile Provider in the 2023 & 2024 NZ Compare Awards. Fuel your phone with unlimited data. No sneaky fees, no contracts and no credit check - just choose the speed you need. Every plan is eSIM ready, and save even more with group discounts.


Contactgegevens

3,6

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

533 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,6

Alle reviews

(533)

17 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rocket Mobile Not replying.

I’ve been a Rocket Mobile customer for a few years now and while the service itself was okay, my recent experience with customer support was frustrating and disappointing.

I requested to cancel my subscription effective at the end of my billing cycle, which is standard practice for any monthly service. However, the support rep canceled my service immediately without my clear consent, cutting me off mid-cycle.

What made it worse was the passive-aggressive attitude and dismissive tone from the rep, who implied I was at fault or unclear when I simply asked for the normal cancellation procedure. It felt like they were trying to pressure me or make me feel dumb for making a reasonable request.

After pushing back multiple times, the issue was finally resolved, but the whole process was unnecessarily complicated and stressful.

If you want straightforward, respectful customer service that handles cancellations properly, this was not my experience with Rocket Mobile.

1 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

Thank you for taking the time to share your experience. We’re genuinely sorry to hear about the frustration caused during your recent cancellation request.

This isn’t the kind of experience we want for our customers and we completely understand how important it is to feel heard and respected when reaching out for support especially with something as simple as ending a service. We’ve taken your feedback seriously and have passed it along to the team for review and coaching.

We appreciate you being with us over the years and while we’re sorry to see you go, we do wish you all the best and hope we can make things right if you ever decide to return.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I explored data plans for off-grid…

I explored data plans for off-grid living: Kogan and Rocket. Now have both. If you have a reasonably recent iPhone you can twin-SIM your cellphone, one physical and the other digital, it's an easy and surprisingly efficient share between networks and will switch to whatever number has data available. You don't even notice it and your phone will ask what number you prefer to call on. I guess this is handy for crooks using burner phones. But Kogan stopped data for no reason. And support was tiresome. No such problems with Rocket $45 p/m plan. And their app is much better. Highly recommend Rocket.

17 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

Thanks a heap for the thoughtful review! We’re stoked to hear you’ve found Rocket Mobile reliable and hassle-free especially for off-grid living where a solid connection really matters.

Awesome to see you're making the most of dual SIM too — clever setup! And we’re glad our app and support have made a difference. We’ll keep doing our best to deliver a service that’s simple, flexible, and built around you.

Thanks again for the recommendation — welcome to the Rocket family! 😊

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just awful.

Just awful.
Speeds are so slow even with four bars reception on 4G. They also make it incredibly complicated to contact them (it’s all AI/bots).
Avoid and use another provider. I can’t wait to switch away from them, gave it 6 months and it’s consistently terrible speeds.

17 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We’re really sorry to hear about your experience — that’s definitely not the kind of service we aim to provide. Slow speeds with good signal can sometimes point to something more specific, and we’d love the chance to look into it for you.

We also want to make sure reaching us feels easy — our chatbot is there to help get you to a live agent quickly, but if that wasn’t clear, we’ll take that feedback onboard. Please drop us a message with your details and we’ll do our best to turn this around for you.

Thanks again for giving us a try, and for the honest feedback — it helps us improve.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Follow on from previous 2 rating.

Follow on from previous 2 rating.
Support was helpful and remedied the problem.

3 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

Thanks for the update! We're glad our support team could assist you and resolve the issue. If you ever need further help, we're always here for you!😊

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Incompetence throughout from top to bottom

I initially joined Rocket Mobile in February 2024, and barring a few issues in set up saw mostly successful service. My original issues were never resolved, & for the price & couldn't be bothered to argue to toss (which you have to do via webchat because they don't have inbound phones, or an email address made public).

Unfortunately further issues arose after I opted to recommend them to a friend as a "cheap & cheerful service". They are 3 months in now with a litany of non-stop problems that customer service will actively argue with us over rather than seeking to resolve, or are quick to revert to passing the blame but don't present solutions.

They also are trigger happy with charging additional services without your consent which is absolutely totally unacceptable.

For a company that piggybacks off of the OneNZ (Vodafone) network, I don't understand how there can be so many persistent technical issues, that they then also refuse to acknowledge exist & seem to be certain it's down to all 7 of our individual phones and not them.

There have been numerous billing issues, billing cycle issues, account access issues, log in issues, then rolling into the customer service team not doing what they say they will to resolve issues, leaving me to start the process over again. It has been agonisingly time consuming & the service has only gotten significantly worse as time has gone on, as has their website, user interface & internal systems.

On my account, which is now 3 accounts because of their incompetence, I have 2 phone lines. In total, to still not have SMS or MMS messaging functioning correctly despite paying for their most expensive plan (which should also have a group plan discount but I've had to fight to get that applied twice), I have spent 16 hours dealing with their customer service without a full resolution of what should be simple problems.

The only service they offer is SIM only mobile plans. It should be as simple as pay your bill, plug it in, away you go. It has not been for any of us.

Be better. This is not a standard of service that people will accept.

5 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We’re really sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. This is absolutely not the level of service we want for our customers, and we appreciate you bringing these concerns to our attention.

We’d love the opportunity to make things right, especially regarding the unresolved SMS/MMS and login issues. We’ve escalated these again with One NZ Networks Team for further investigation, and we want to ensure that your billing and account concerns are also fully addressed.

We truly appreciate your patience and feedback, and we’re committed to improving both our service and support. If you’re open to it, please reach out via chat so we can work towards a resolution for you. If there’s anything immediate we can do to assist while we await updates, please let us know.

Thank you for your patience, and we’ll keep you posted as we work through this.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

ROCKET mobile rocks!

Absolutely fantastic, got up and running with this company all by myself, lots of help with videos on line. I love the dialogue boxes showing that yr number is porting. I trust how this company runs, their self help service on line is exceptional. They are very clear on the importance of following a few crucial steps when transferring your number across and on what hours the chat box is open if you need it.

27 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

Thank you for such a glowing review! We're thrilled to hear that you found our self-help resources and online videos useful, and that your setup process went smoothly. Making the transition easy and transparent is something we strive for, so it’s great to see that reflected in your experience. Welcome to Rocket Mobile ─ we’re so happy to have you onboard!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Was hoping the stacks of bad reviews…

Edited from 1 Star review: Previous review was incorrect. The set up of the Esim and process of it all running can be a little tricky and annoying. I hadn't managed to have it don't properly when doing first review. Other than set up being a little annoying the service seems to have worked perfectly and is what they state in the plan.

30 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

Hi, Apollo. Thank you for revisiting your review and sharing your updated experience. We’re pleased to hear the service is now running smoothly and meeting your expectations.

We understand that the SIM setup process can sometimes be a bit challenging, and we appreciate your patience in getting everything sorted. Your feedback is valuable, and we’re always looking for ways to improve and make the setup process more seamless for our customers.

If you ever need assistance or have any further suggestions, we’re here to help. Thank you for choosing us!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking customer service

I have two plans on a group bundle with Rocket Mobile and have had problem after problem, plans not activating on auto-renew, text messages not sending, and being overcharged. Today I was charged extra for my plan and asked why, was given snarky responses by customer service who gaslighted me into thinking it was correct, newsflash it wasn't and I had to fight tooth and nail for them to see that, no apology or anything once they realized it was a problem on their end (the group discount had been removed somehow) and just really bad customer service experience over all. I don't mind errors or problems happening every so often but its the way your customer help team go about fixing it which would make all the difference. Considering moving to another Telco after this.

13 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

Thank you for your honest feedback, and we're truly sorry for the challenges you've faced with our service. It's clear that we missed the mark on delivering the experience you deserve, particularly regarding plan renewals, text messaging, and resolving billing concerns effectively. We completely understand that respectful and attentive customer support can make a huge difference, and it's disappointing to hear we didn’t provide that in your case.

We take this feedback seriously and are actively working with our team to ensure these types of issues are handled with the care and accuracy you expect. If there’s anything more we can do to address these matters directly, we’ll make it a priority and we'll reach out to you. We appreciate you bringing this to our attention as it helps us improve and create a better experience for all our customers.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

5 Stars!

Switched to Rocket a few weeks back and has been smooth sailing and provides exactly what I need for $25/month!

8 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We’re so grateful for your positive review! It’s wonderful to know our service met your expectations. Thank you!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Once you are up and running it's all good

Review UPDATE: I had a tantrum and their customer support was really helpful! Quick email replies and we managed to get to the bottom of it! They continued to reply kindly even tho I obvi was stressed so was a bit of a dick haha, Thanks, Kris! I also received a phone call which again I very much appreciated.

The app is great, visually appealing, and easy to navigate!

25 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We apologize for the inconvenience you've experienced. We're glad to inform you that one of our customer service agents has resolved your issue. Thank you for your patience and understanding. If you have any further concerns, please reach out to us directly.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Media streaming is unreliable

While I love having endless data the past few months, I am frequently frustrated with how poor and unreliable the streaming is with various services when I even have 3 or 4 (full) bars of mobile signal.
Music songs are stopping each day to load, online learning platforms like Mindvalley and Udemy have long pauses.
I'm on the 10Mbps plan in Auckland. The faster plan wasn't really better either...

I'm debating of switching back to Skinny even though I'll need to watch my data usage again.

1 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We're sorry to hear about your experience. We understand how frustrating it can be when streaming is interrupted. I will send an email so we can troubleshoot this issue with you. We're committed to improving your experience and appreciate your patience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I've been using the $35 plan for 6…

I've been using the $35 plan for 6 weeks, Rocket says this plan is good for
streaming videos etc. First 2 weeks excellent, now every few minutes I'm getting the dreaded circle. I have to either tap my screen a few times and wait 30 seconds or so for the video to return or turn my phone off, and then turn it back on. I am getting very annoyed as it makes streaming very tiresome, it is no longer an enjoyable experience to watch a movie.

3 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

Sorry to hear you've been having issues with your mobile data speed. We'd love to get to the bottom of it so you can get the max speed for your plan. Please contact our crew on Live Chat via your MyAccount or app, and we'll sort you out.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is honestly the worst experience…

This is honestly the worst experience we have had so far with a phone company. The prices seemed good so my husband swapped to Rocket mobile. He was assigned a random number even though we asked for the same number. It has been 2 weeks and he can't get hold of anyone to help. When we finally had a response via chat, they told him to sort it out himself and go to the old mb company. Now that we are wanting to cancel we can't find anyone to do that either. Only during working hours, no one to speak to just automatic responses.

28 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand


We're truly sorry to hear about your frustrating experience. It's definitely not the level of service we aim to provide. We understand the importance of keeping your existing number and we apologize for the inconvenience caused by the porting issues. Thank you for bringing this to our attention, and we appreciate your patience as we work to make things right.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Don’t use this

Don’t use this, get a better kiwi SIM card. Super slow internet with full 4G. Only really works properly if you have 5G. The ‘unlimited’ internet is rubbish because you can’t actually get a connection to use it.

24 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand


We're sorry to hear about your experience. Slow internet speeds can be frustrating, and we understand the importance of a reliable connection. We'd like to help troubleshoot the issue you're facing to improve your experience. Please send us a DM with your details, and our team will assist you further.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As I’m over65 they called me on phone…

As I’m over65 they called me on phone and walked me through the process to get back onto the phone, excellent service

22 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

That's fantastic to hear! We're glad our team could provide you with the assistance you needed. If you ever have any more questions or need further assistance, don't hesitate to reach out. We're here to help!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best plan for unlimited everything❤️‍🔥

Sim was delievered in 1-2 days, ordered the $25 p/m plan with unlimited data/calls/texts & I am easilyy using my existing mobile number ❤️‍🔥 definitely the best plan for unlimited everything!

15 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand


That's fantastic to hear! We're delighted that you had a smooth experience ordering your SIM and transferring your existing number to our service. With our $25 per month plan offering unlimited data, calls, and texts, you can enjoy seamless connectivity without any worries. Thank you for choosing Rocket Mobile! If you have any questions or need further assistance, feel free to reach out.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Confusing and frustrating!

Can't transfer over to this company. It won't accept my card and keeps telling me insufficient funds (there is definitely available funds) when I enter my card details without even had selected a plan yet. App is glitching can't swipe across to any of the products or other options. Sign up is very difficult and confusing. the worst part of all is there's NO phone number to just call and get help with your issue. My Sim card onky just arrived, haven't even topped up and I'm on the the search for a new provider 👍

7 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We're sorry to hear about the trouble you're experiencing with signing up. This certainly isn't the experience we want for our customers. Please accept our apologies for any inconvenience caused. To assist you further, could you please send us an email or reach out to us via live chat? Our support team will be more than happy to help you resolve this issue and ensure a smooth sign-up process.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Joined 2 months ago everything seemed…

Joined 2 months ago everything seemed fine. All of a sudden couldnt text. Found out after chasing them in the first 48 hours through awful chat function, that they had sold my number!! I have moved to 2Degrees quickly because Im desperate for service. Totally making a complaint. I cant get my number back. Someone else has it. Beaware new zealand. I absolutely recommedn to stay with a major and credible company.

30 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We apologize for the inconvenience you experienced. Please rest assured that we take customer privacy seriously, and we do not sell numbers to anyone. If you still wish to retrieve your number, we recommend contacting us directly to request reactivation. Your number should be in quarantine and can potentially be recovered. We understand your frustration and are here to assist you in resolving this issue as quickly as possible.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WARNING! DO NOT GO WITH THIS COMPANY!

DO NOT GO WITH THIS COMPANY!! The slightly lower fees are not worth the time you will put into problems and trying to get answers!
This company had problems with their system and didn't tell any of their customers about it! They could have texted or emailed... Anyway, I spent the next 24 hours (during my work week... when I really need to make phone calls and couldn't) trying to get to the bottom of this. There is NO ONE TO CALL. No phone numbers.... just bots that don't even ask the right questions. Finally, after I had emailed their customer service dept several times without getting anything but an automated "we are onto it" vacuous email, some guy named VLAD just wrote and said: Try it now . Should be fixed. NO EXPLANATION. NO APOLOGIES. This is the WORST COMPANY I HAVE EVER BEEN WITH! Go with Vodafone (now One NZ) ... at least they answer their customer service phones and they're only $5 more a month. Mandi Miller

21 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We're truly sorry to hear about your experience. This is not the level of service we aim to provide, and we apologize for the inconvenience and frustration this has caused you. We're continuously working to improve our systems and customer support processes to ensure situations like this don't happen in the future. If you have any further concerns or issues, please don't hesitate to send us a direct message, and we'll do our best to address them promptly.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service

Bunch of scammers, thry double invoiced me and wouldn't give a refund and ghr customer service is rude

5 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rocket Mobile New Zealand

Antwoord van Rocket Mobile New Zealand

We're truly sorry to hear about your experience. That's definitely not the level of service we strive for. Please send us an email with your details, and we'll do everything we can to resolve this issue promptly. Your satisfaction is important to us, and we're committed to making things right.

Regards,
Vlad

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer