purearts.com Reviews 

92
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I'm currently waiting on a response as to when my Assassin creed order will be dispatched. According to the website it is in stock so should be dispatched between 2 and 6 business days. However, I'm... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Been shopping at PureArts since the start of my collection! Besides that the quality is amazing the shipping cost are fair compared to many other statue companies Not only the statues are amazin... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered an Assassin’s Creed statue in January, a delivery was attempted in July and sent back to their depot, no biggy I thought. I contacted customer support and paid $10 for redelivery F... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

been shopping here since i started collecting 1/4 statues. besides premium quality, they have some of the best customer service! pre orders can take some time but that's with every statue company s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

92 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 38% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,4

Alle reviews

(92)

71 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Every one seems to have the same…

Every one seems to have the same problem and for some reason they have an excuse for everything. They blamed my delay on some bull crap and its annoying :if you don’t have that figure available let me get one thats available. Its been 6 month since I finalized the purchase

2 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

All items on the site show right in the description if something is a pre-order and the current delivery ETA or if the item is in stock. The entire collectibles statue industry works this way, pre-orders are standard with any company. If you want to change your order, it can be arranged at support@purearts.com.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fraud

It's been over a year ago I ordered an AC figurine, paid for it and still nothing. No updates whatsoever. This is a scam.

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

You likely ordered a pre-order item, please refer to the website for shipping ETAs on preorders or please email us at support@purearts.com for additional assistance.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

C’est une arnaque

C’est une arnaque.

Ils prennent l’argent et n’envoie jamais la figurine. Quand on les contactes ils répondent pas ou alors envois un liens de suivis qui mène nulle part.

Figurine commandé en janvier, aujourd’hui plus de 3 mois après, toujours rien, figurine marquer comme livrée sur le suivis, pure arts dit qu’ils ont pas expédier et qu il reste quelque chose à payé (alors que tous a été payer d’avance)

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

Hello Valentin,

I'm sorry that you had issues with your order. I attempted to look you up, however I have no support tickets from anyone named Valentin in the last 8 months. I also cannot find any orders placed in January under your first name or last names (we exported all orders from January and searched the report for your name). Are you sure this was ordered with us or maybe under a different name? Also are you sure you purchased something that was in stock and not a pre-order or a back-order? I invite you to send a new email to support@purearts.com and ask for Dan to review your case for you. Also, if you were asked to pay an additional amount, it could be that shipping was not billed correctly or another issue, but I was not able to find any case or order for you so it can't be confirmed. Hope to hear from you soon and I'm sure it can be resolved!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Lost $800 of money(part 2)

Good of you to finally reply, however, as of this writing, it has been over 4 months and I still have not received delivery!! I do not believe this company intends to complete this order, and I will need to pursue means of recovering my losses.

11 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

Hi Jared, it's been awhile but I wanted to confirm to you and those seeing this review that as explained, this item was unfortunately sold out and went on backorder during Comic Con and that a new shipment from our factory was due later in the year. I know having items sell out during a show sucks and is very disappointing and confusing when you were told otherwise. Unfortunately, our staff working the show floor didn't realize this particular item was sold out at the time as we don't keep these larger statues physically at the show. This rarely happens and we apologize. After checking the shipping records, I'm showing that as promised, the stock did arrive and started shipping to all backorders in late February so I hope your helmet arrived and you're happy with the final product despite all the hassle. Hope to see you at NYCC in 2026, please come and say hello. If you still have an issue with this, please email support and ask for Dan to review your case. Thanks and take care!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Pratiques frauduleuses

J'ai eu le même problème qu'un autre utilisateur au sujet de la commande de la figurine Starfield Vasco commandé en septembre 2023 et évidement jamais reçu puisque jamais mis en production et toujours repoussé.
J'ai essayé de demander des explications / justifications autour de la clause des 15% d'acompte, aucune réponse valable, juste que "c'est la règle".
Donc pour eux faire une précommande fictive et demander 15% d'acompte sur 400$, sur du vent, c'est légal.
Fuyez ce site et ces pratiques frauduleuses.

1 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

We apologize for the long production delay on Vasco, this has been an extremely challenging product to produce (probably our most difficult to date) and we want to make sure its done right. The final product is currently in active production with parts casting almost complete. You can track the progress for Vasco and all our other pre-orders at https://www.purearts.com/pages/purearts-project-status-etas

Thank you for your continued patience and apologies again for the delay.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vorsicht, Betrüger

Sie sind auf jeder Messe vertreten. Ich möchte nicht wissen, wie viele Kunden sie bereits abgezockt haben. Habe im August 2025 bestellt, Geld wurde sofort abgezogen, Lieferzeit 4. Quartal 2025.
Nach heutiger Nachfrage: Lieferung 1. Quartal 2026.

Das sind absolute Betrüger, hochkrimminell.

16 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

Apologies for the delay in receiving your items, it's not uncommon for a production run to have a delay, and while unfortunate, it is certainly not criminal or a scam. We have shipped hundreds of thousands of products around the world to customers and distributors so I promise you, we are not a scam. Please note you can track the production and shipping status of all our pre-orders at any time via https://www.purearts.com/pages/purearts-project-status-etas and you can contact support@purearts.com should you have any questions about your order (I tried to look up your order with your name here in Trustpilot but none were found). I hope you enjoy your collectible once you receive it!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use this website

This website is horrible! They are willing to take your money but not willing to update or give you news about your purchase. They will, however, shove every single flyer, pamphlet, or news about everything else you did not purchase, even though I un-subscribed. I wish I could give them a zero star but you have to five them something.

18 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

Hi there, sorry to hear that you are experiencing issues with your order. Please note that you can check the production status of all our pre-orders at https://www.purearts.com/pages/purearts-project-status-etas and be sure that purearts.com is whitelisted with your email provider as we constantly send email updates. We also post shipping notifications, low stock warnings, etc on all our social media accounts. If all else fails, you can also email us any time at support@purearts.com and we'll get back to you within 24 - 48 hours.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away.

I purchased a Johnny Silverhand statue for $999. The statue came with the 'Screen' / half of the statue base unable to fit.

When trying to separate the statue parts the base began to fragment. After sanding down part of the base I managed to combine the two part.

The 'buttons' on the statue however had come loose and rattled around inside. Thinking I could separate the two parts of the base, I took my tiny screwdriver; only to discover the screws were just plastic / part of the model and immediately fragmented.

The whole thing is sealed. The buttons don't work. The screws that look like the hold the back on; are decorative. It's a solid model.

Unable to use the buttons, I use the cheap included remote; which despite the plastic-thing meant to keep the battery from discharging; it was dead.

So, I was left with a piece that couldn't be combined and broke in the attempt; a broken control panel and a remote that has discharged.

I filed down the base with a razor. Superglued back the fragments and ordered the some mini-paint to hopefully fix up the last cracks in the base, since I'm unable to return it.

The statue itself is nice. But not $999 nice. After spending hours repairing this still partially broken purchase; I'm left regretting my purchase.

14 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

Hi Anders, I'm sorry to hear that your statue was received with these issues! I checked for orders for a Johnny Silverhand under both names here in Trustpilot and I have zero orders or tickets open. Further, all our clients are able to contact us if they received a damaged unit and we offer various solutions up to and including full replacement at no charge, so it's strange that you would start trying to modify the statue without even reaching out for a resolution. In addition, the remote requires direct line of sight to a specific spot on the statue to work, so chances are that was the issue vs a dead battery.

In the future, we would recommend you always contact the manufacturer when you receive something from any company with manufacturing defects before you start trying to modify the article. We would happily resolved this for you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible. Just horrible

Afters months of waiting for my order, it dibally got sent. Atleast, they say it was sent. Because it never came. I checked tracking. It was returned, nevwr even entered Norway.
I sent messagw and they didnt have answers why it got returned, they resent, and just instant returned, and same again. Im not even sure they actually sent it.
I said i wanted full refund. They couldbt do it. They needed to wait for the courier and to find out what was wrong, i then didnt hear anything for over a week, i sent a message asking for update. Tok half a week sithout even an answer. I didnt get an answer befor ei sent s new mail saying i want a refund( they sure dont like the refund word)

So after much waiting, i got message that they had found out whats the problom and can resend, or i can get refund minus 15% and the shipping cost.
So. Not even my foult, it was all their foult and they was gonna keep 15%.
Horrible deal. Horrible customer service, and when the item finally came. It looks nice, but not close to the quality expected for that price

11 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo purearts.com

Antwoord van purearts.com

With all due respect, it is most definitely not our fault when UPS, FedEx or DHL etc lose a shipment and we are required to go through a claims process to either find the package or receive a refund on the shipping and resend. It seems this review belongs to Chronopost, who are responsible for the lost package and forcing us to go through a claims process before we could re-ship.

The customer service team worked very hard to get your issues investigated and resent your package and I can see that both your orders were delivered and were happy with your collectibles.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nous avons reçu trois figurines pour…

Nous avons reçu trois figurines pour COLLECTION.
Deux des boîtes sont abîmées (enfoncées ou déchirées), car colis mal protégé. C’est très embêtant pour une collection.
Nous avons contacté l’entreprise qui refuse de faire une reprise et un remplacement.
Pourtant c’est eux qui ont mal emballé et on a payé très cher.
Bref une grosse arnaque, passez votre chemin.

5 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

J'ai passé commande (paiement intégral

J'ai passé commande (paiement intégral, actuellement il semble que leur politique de réservation ait changé) d'une figurine Starfield Vasco chez Purearts (pure arnaque) en septembre 2023 et livraison le 3eme trimestre 2024 (pré-commande).

Depuis le 3eme trimestre 2024, report au 1er trimestre 2025 puis 2eme trimestre 2025 et maintenant 3eme trimestre .... vous avez compris l'idée !

Lors de mes relances pour avoir une idée d'une réelle livraison, ils m'ont orienté vers leur planning de production des différents modèles qu'ils réalise.

J'ai constaté que la statuette n' a même pas passé le stade de pré-prodution (il y a 5 paliers) donc aucun changement depuis 2023 ! le projet doit être dans un carton au fond des toilettes de l'entreprise !

Donc, après quasi 18 mois (soit 6 mois de retard dans la livraison), j'ai demandé une annulation de ma commande. Si celle-ci s'est réalisée sans difficulté, ils retiennent 15% parce que la commande a plus de 30 jours.

Je trouve cette clause abusive, car ils ne respectent pas leur engagement et surtout AUCUNE perceptive d'évolution dans la réalisation et livraison. Le projet est mort né, mais ne le retire pas du catalogue !

Aujourd'hui, si vous voulez commander, c'est pour le 3eme trimestre 2025 .... toujours en post-production comme ça ils sont certains de prendre 15% à chaque fois, c'est facile, efficace, une belle arnaque !

11 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I ordered a 1000$ Pontiff Statue, Not what Expected

I ordered a 1000$ Pontiff Statue. I expected some prime quality when I received, though when I got it, it was stiff and the pieces didn't fit. The light didn't work and the crown shattered when we picked it up. Cape didn't fit on him, nothing. So I contacted them promptly, they were courteous I'll say that much. I had to destroy the statue in order to get a new one, which made me question the true value of these statues. So I did, then when we received the second one, the light STILL didn't work, everything else fit, thankfully, except the cape, which had to break in order to fit on. Though I gave up and just contacted them in order to receive a partial refund which they gave me 20%. It's beautiful, but for it's flaws, it's not worth 1000$.

4 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I’ve been a loyal customer of PureArts…

I’ve been a loyal customer of PureArts for years, having ordered statues worth several thousand euros, and I’ve always been satisfied with the overall quality—until my most recent experience completely changed that.

I never received my last order and immediately contacted customer service. It took them over 8 months to propose a “solution” that was not only unfair but also illegal: they wanted to refund me with a 15% deduction and refused to reimburse the shipping costs. For a loyal customer, this is beyond unacceptable.

When I informed them of my right to a full refund, they refused. I had no choice but to involve my credit card company, which now seems to be resolving the matter in my favor. However, PureArts’ response to this was to ban me from placing any future orders.

This experience has left me extremely disappointed, and I can no longer recommend PureArts. I will also be leaving an honest review on relevant platforms to warn other potential customers about how this company treats its loyal customers.

9 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Misleading prices

Terrible customer service. They had a sale advertised on the front page and in my cart but checkout reverts to full price. Customer service unhelpful. Disappointed.

3 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Arm of Malenia

I purchased an amazing replica from them in the Bandai Namco store. Extremely satisfied.

29 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SAV inexistant

L'article acheté présentait un défaut.
Malgré un premier mail et une relance pour signaler le problème, je n'ai eu aucun retour de leur part.
Bref, le SAV est inexistant.
Ce n'est pas sérieux. Il ne faut donc pas acheter chez eux !

25 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very long delivery delay and poor customer service!

We pre-ordered a statue for more than 2000 dollars and had to wait a whole !two years! for delivery. New delivery dates were announced again and again and not kept. You get the feeling that Pure Arts takes your money and doesn't care about the customers.

Furthermore, we recently received a second figure that we had also pre-ordered a long time ago. Unfortunately, we had to realize that the SERIAL NUMBERS on the box, the figure and the certificate DO NOT MATCH. The individual parts of the figure also do not fit together correctly. It seems that the parts of two figures were mixed. Unfortunately, Pure Arts' customer service doesn't care about this at all. We were told several times that nothing would be exchanged and that the problem would not be solved by Pure Arts. Conclusion: If things don't go well, you are completely on your own and don't get what you paid for.

23 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought the cyberpunk 2077 V statue. Great support.

Bought the cyberpunk 2077 V statue. I had a problem with statue I received and even though I had bought the statue through a third party, PureArts went above and beyond the call and sent a replacement to fix the problem.

Very positive experience. I would buy again, but directly through them. technically, they were under no obligation to help since I had bought my V through another vendor.

13 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Dark Souls Statues

Really love Purearts Dark Souls statues, recently received my Yhorm 1:12 size and it's brilliant, fits the vibe of Dark Souls 3 perfectly, just like their Pontif Sulyvahn.

9 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ne recommande pas du tout

Ne recommande pas du tout. J'ai acheté une figurine qui présentait un défaut. Refus d'échange. J'ai dû la renvoyer à mes frais sauf qu'ils ne se sont jamais déplacés pour la récupérer au dépôt de livraison. Ils avaient 15 jours pour le faire. Je ne suis donc ni remboursé et j'ai payé les frais de retour pour rien !

23 maart 2024
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer