Roofing Ventilation Reviews 

347
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’m happy with the service I received from this roofing and ventilation company. I ordered plastic sheets and connectors for my extension. At first, not everything was delivered, but after I contact... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great product and great communication when ive emailed only reason for 4 stars is the delivery time takes forever. Had problem with first order and they sorted it straight away thank you so much for t... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rather expensive shipping costs, took so long to deliver also they put returns policy conditions against customer’s rights! Once I have challenged them! They sent me an email immediately promising to... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'm always a little apprehensive about dealing with a company I've never dealt with before, especially on-line but my fears were allayed after my order was delivered: A. - on time B. - extreme... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Dakdekkersbenodigdheden winkel
  2. ook in
  3. Bouwmaterialen leverancier
  4. Bouwmaterialenwinkel
  5. Doe-het-zelfzaak

Geschreven door het bedrijf

At Roofing Ventilation Online we specialise purely in the supply of Roof Ventilation Products, Polycarbonate Sheet, Roof Domes and Other Roofing System's. As a specialist we differ from general merchants by holding extensive stocks of all of our key product ranges. These volumes enable us to offer a next day delivery service on the majority of our products and at very competitive prices. We only sell quality products manufactured in the UK by Brett Martin Harcon, a market leading manufacturer. We understand that product accreditations, certification and testing are increasingly important, particularly in the building sector. All our products comply with the latest British and European standards and are CE marked, so when you buy from the Roofing Ventilation Online, you can be sure you will be buying a quality product that is fit for purpose and made to last. We have worked within the merchant industry for the past 30 years gaining not only product experience, but also the knowledge of the requirements that our customers need, from the enthusiastic DIYer to the experienced project manager. We offer a user friendly shopping solution, on a safe and secure site. We will strive to give you all the information you need at the click of a button with the help of installation guides and technical downloads, but are also glad to respond to emails, telephone calls and even snail mail. Visit our Contact us page for all the details you may need.


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

347 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(347)

27 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor quality product

Poor quality product. Did not fit as it should have done. Removed it the next day . Disappointed.

7 september 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Good afternoon David,

We appreciate you taking the time to provide us with your feedback. We sincerely apologise for any disappointment or inconvenience you may have experienced. We note that after receiving your review, we promptly addressed the issue and have since resolved it.

Thank you for your understanding and cooperation. We value your business and hope to deal with you again in the future.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Photos of item a little sketchy

Photos of item a little sketchy. Happy to sell you up on a product but when it's wrong they don't want to know.
I am sure they sell plenty of these but hide behind the 'made to order'. It's not bespoke it's a standard item. But prefer to leave you stuck with it so they can just sell more. Beware

Update.

Why would we want to purchase from you again. We have sourced the correct one from another more helpful supplier

1 september 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Good afternoon,

Thank you for taking the time to provide your feedback. We apologise for any dissatisfaction you experienced with your order.

In relation to the photographs of the item, images for roof tile vents are for illustration purposes only, which is displayed clearly on our website.

Regarding your concerns about our customer service, we would like to assure you that we take every customer issue seriously and strive to provide prompt and effective solutions. After carefully reviewing the details of your order and our correspondence with yourself, we understand that the tile vent ordered did not match the tiles on your roof. We sincerely apologise if it seemed like we were not interested in resolving the issue. Our intention was to work with you to identify the correct tiles for the best possible match, to the best of our knowledge. As a resolution, we suggested placing a new order for the appropriate tile vents that would closely match your tiles.

Please note that these items are made to order to suit specific requirements. Since there are numerous types of tiles available, it is not possible to stock all variations. Therefore, our products are non-returnable, and this policy is clearly stated on multiple sections of our website, which you acknowledged.

If you would like to place a new order for the correct roof tile vents, we would be more than happy to assist you further.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Product good

Product good, delivery very poor, box thrown over 6ft gates with little or no concern as to any damage that may have occurred. Photo's available.
Personally I would have fired this courier.
Lucky no damage this time.

7 september 2023
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Order delivery problems

The order was not delivered within the timescales. It was delivered in 2 parts with the roof sheets delivered after the allocated work slot. We had allocated a four day window for a half day’s work.

8 september 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi,

Thank you for taking the time to leave us a review and we sincerely apologise for any inconvenience this may have caused.

We strive to deliver orders within advertised timescales but we do stress that they are only estimates, and that no work should be scheduled until all goods have arrived on site and have been checked.

This is because there are some things which are outside of our control. In this case the goods were despatched in time but our courier partners ran into some delivery issues.

It appears that we did our best to communicate any delays, and we are always on hand by phone or email as we were on this occasion if you need to speak to us.

Kind Regards,
Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t hold your breath

Delivery was a week late, told that the manufacturer doesn’t offer tracking; then later given tracking. Only get updates when you chase them.

Over a week late told mutiple times the order would be with me on x day so arrange for someone to be in and no delivery happens! To then be told it’ll now be delivered on x date.

Advised if delivery didn’t take place by a certain date then it’d need to be arranged for a specific day. Never happened they just sent out.

Now received and they’ve gone back on their word of offering compensation and only offering £15 delivery back after several days wasted waiting in as advised by them!

Will likely pay more and get from a local shop next time!

31 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi Oliver,

Thank you for leaving us a review, and we are very sorry for the issues you have experienced with this order.

We can see that this was shipped direct from our manufacturing partner to you via a courier service, who have recently introduced a basic tracking system.

It appears that the main reason for the delay was because the order was damaged in transit, and then returned back to the manufacturer, regrettably this can sometimes happen - once this became apparent a second order was sent as soon as possible.

Unfortunately, we are unable to offer specific delivery slots, only estimated delivery windows, and we always recommend that no work is scheduled until goods have arrived on site and have been checked as no compensation is offered in the event of late delivery.

However, on this occasion a refund of the carriage charge has been processed as a gesture of goodwill.

We understand the second delivery has since been made, but if you need to contact us again please feel free to do so.

Kind regards,
Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No one

What can I say excellent service excellent product one good company please don’t hesitate order what you want you won’t be disappointed

5 september 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi Stephen,

Thank you for taking the time to leave us a review.

We are very sorry you received the incorrect tile vent, especially as this item has an extended estimated delivery time as it is bespoke.

As soon as we were notified of the issue, a replacement was arranged and on this occasion it will be delivered a lot quicker than its normal lead time - which works out to be 3 working days after the issue was reported.

We hope that this has been rectified in a timely manner, and has not delayed any work too much.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us again.

Kind Regards,
Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

roof vents

order four roof vents, product good and delivered ok.
latest order one more vent, we cant deliver to you unless you pay £18 delivery. Not consistent!

31 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi,

Thank you for taking the time for leaving us this review.

We are glad to hear you are happy with the vents, and that you choose to come back again for a second order.

The delivery charge has been £18 for roof vents for a long time (including when the first order was placed).

When the second order was placed we had a promotion running that was for free delivery to mainland UK.

The delivery address on both of your orders was the Isle of Man - we were able to ship your first order as the standard fee was paid, but for the second order which included the promotional free delivery charge we could not, meaning an extra delivery fee was required.

Sorry if this was not made clear when we spoke to you after the second order was placed.

We hope to deal with you again in the future.

Kind Regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Was great service until the delivery…

Was great service until the delivery was due and there was a £85 charge if delivery failed ,they have now messaged to say was a error so would definitely recommend

7 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi Adrian,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're pleased to hear that you are happy with the service we provided.

Regarding the delivery, we apologise for any confusion regarding the £85 charge. Please note that this charge applies to a specific range on our website, as mentioned in the despatch notification email. It is not applicable to the products you ordered, and we apologise for any misunderstanding caused. We will make sure to provide clearer information in the future.

Thank you again for your feedback, and please don't hesitate to reach out if you have any further questions or concerns.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best price around

After shopping around for the best price roofing ventilation were the best price. They were very helpful gave great advice . Have recommended to many people. Will certainly use again.

6 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Good afternoon Sophie,

Thank you for leaving us such a positive review! We're so glad to hear that you found Roofing Ventilation to be the best price after shopping around. We believe in providing competitive pricing without compromising on quality.

We're glad to know that our team was helpful and provided great advice. We strive to offer excellent customer service and ensure that our customers have all the information they need to make informed decisions.

We truly appreciate you recommending us to others. Word-of-mouth referrals are invaluable to us, and we're grateful for your support.

We look forward to dealing with you again in the future. If you have any further questions or need assistance, please don't hesitate to reach out.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Placed my order tuesday 15/08/2023…

Placed my order tuesday 15/08/2023 received roofing sheets 18/08/2023 items were well wrapped and in excellent condition, purchased 11 sheets x caroline roofing at 5% discount ,also took advantage of the August delivery reduction £15, thankyou would recommend, seamless transaction.

18 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Good afternoon Neil,

Thank you for leaving us such a positive review! We're delighted to hear that you had a seamless transaction and that you received your roofing sheets in excellent condition.

We're also glad you took advantage of the 5% discount on the Coroline roofing sheets and the August delivery reduction of £15. We strive to offer competitive pricing and promotions to provide the best value to our customers.

Thank you for recommending us. Word-of-mouth referrals mean a lot to us. We look forward to dealing with you again in the future.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to order

Easy to order, came on time. Minor issue dealt with immediately.

3 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Good morning Gary,

Thank you very much for taking the time to leave us such a great review! We’re pleased to hear that your ordering experience was hassle-free and that your order arrived on time.

We also appreciate your feedback about the minor issue you encountered. Resolving issues promptly is a top priority for us and we’re glad we were able to address this immediately for you.

If you ever need any assistance in the future or have any further feedback, please don't hesitate to reach out.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The item is damaged delivery man…

The item is damaged delivery man dropped my driveway I had Emil refund my money still no receive

7 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Good morning,

We sincerely apologise for the inconvenience caused by the damage to your items during transit. We understand how frustrating this can be, and we always strive to address such issues promptly.

Upon investigating the matter, we found that we responded to your email the morning after receiving confirmation and photographs of the damaged items. We assured you that a refund would be processed. True to our word, we processed a full refund the following week.

We believe that we handled the situation swiftly and efficiently. However, if you have any further concerns or encounter any other issues, please don't hesitate to reach out to us.

Thank you for bringing this matter to our attention, and we appreciate your understanding.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Overall for what I paid

Overall for what I paid, it’s an ok product. The quality of the plastic isn’t top drawer and the quality of the paint job definitely isn’t either. However and to be honest, they do look ok installed, so as long as they work I’m fine with them.

3 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi Ashley,

Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We are pleased to hear that you were satisfied with the product after it has been installed and appreciate your honest opinion.

We are sorry to hear that you feel the plastic and paint job did not meet your expectations. We understand how important it is that customers receive the best quality product possible and take any issues seriously. We are not aware of any other complaints regarding this issue, but would appreciate if you could provide us with more information so we can try to help resolve the issue.

We want our customers to be happy with our products and services, so please contact us directly via phone or email if you have any further queries, concerns, or suggestions.

We look forward to hearing from you soon.

Kind Regards,

The Roofing Ventilation

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Did the job well that I had ordered it…

Did the job well that I had ordered it for.

1 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi Mary,

Thank you for taking time to leave us a 5 star review!

We are pleased to hear about your positive experience.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Two orders made.

Two orders made.
Both orders were dispatched quickly and delivered as advised the following day by DX.
The |Coroline roofing sheets were excellent quality and easy to install on a summerhouse.
Very good company and a very good product.
Will be ordering again in the near future.

8 augustus 2023
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Good afternoon Alex,

We are delighted to hear that your orders were dispatched and delivered quickly. It is also wonderful to know that you found our Coroline roofing sheets of excellent quality and easy to install on a summerhouse.

At Roofing Ventilation, we strive for the utmost customer satisfaction in all areas, so it's great to know that you'll be ordering from us again in the future.

We look forward to your next order and thank you for taking the time to share your feedback with us!

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Roofing Ventilation

Antwoord van Roofing Ventilation

Hi Mary,

Thank you very much for taking time to leave us such a great review!

We are delighted to hear that you had a great experience with us and look forward to dealing with you again in the future.

Kind regards,

Roofing Ventilation Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer