Collection Pot Reviews 

4.603
•
TrustScore 4 uit 5

4,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A great way to get monetary gifts for weddings, birthdays etc. The whole process was very easy to follow and set up our pot. Easy for guests to deposit into the pot too with no issues.. Also very easy... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company took two payments instead of one despite me entering my card details only once. I attempted to make contact several times and when they finally responded the refund they promised a week... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy to set up and use. I created it to do a collection for my mums birthday, shared it with her friends (most are in their 70s) all found it easy and convenient. Great reminders and communica... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Took over a month to get funds from pot due to the id verification (which I wasn't happy to have to use) routinely timing out during submissions. Then it forced an update to full legal name that I do... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Betalingsdienst
  2. ook in
  3. Betaalservice
  4. Donatiecentrum

Over Collection Pot

Geschreven door het bedrijf

Girl in a jacket
Collection Pot is a digital group gifting platform that allows people to contribute money towards a common goal or gift. Whether you're looking to raise money for a work colleague's leaving present, a teacher's end-of-term gift, or a group event like a birthday or baby shower, Collection Pot makes it easy for everyone to contribute.

One of the key features of Collection Pot is its ability to accept payments from various sources. You can use Visa, Mastercard, which means that people can contribute even if they don't have an account.

Another unique aspect of Collection Pot is that it sends the Collection directly to the recipient when it closes. This means the recipient can choose the gift and receive something they want. You also can leave a message on the wall of the Collection Pot that can be seen by everyone who contributes; it's an excellent way to show the spirit of giving and express gratitude.

Whether you're looking to raise money for a group event or want to show appreciation for someone, Collection Pot makes it easy for everyone to contribute. With its easy-to-use interface, payment card and country agnosticism, and direct-to-recipient functionality, Collection Pot is the perfect platform for all your group gifting needs.

create a pot

Contactgegevens

4,0

Goed

TrustScore 4 uit 5

5K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 78% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,0

Alle reviews

(4.603)

525 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have been using this app for several…

I have been using this app for several years now and I am really positive about it. It is easy, smooth and quick way to collect contributions for different occasions, as in my case - teacher’s gift about Christmas, end of year, etc. I would highly recommend it.

15 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy to use!

Very easy to use!

9 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Mads,

Thank you so much for your lovely feedback! We’re so happy to hear that you found Collection Pot easy to use.

We’re always working to make the experience as simple and enjoyable as possible, so it’s great to know that it worked well for you.

Come back any time you’ve got another reason to celebrate.💛

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely disappointing experience.

Extremely disappointing experience.

I set up a Collection Pot for my dad’s birthday, and three days after his birthday I still cannot access my account.

I’ve spent around five hours over the last three days trying to resolve this. I’ve used the chatbot multiple times, spoken to a member of the support team, and followed every troubleshooting step I was given, including clearing my browser data, trying different browsers and devices, and attempting to complete the verification process. None of it has resolved the issue.

I’ve also emailed customer support and have received no response. Today I haven’t had any response through the chatbot either.

The most frustrating part is that family and friends have already contributed money, yet I have no way of seeing the collection or accessing the funds. As the organiser, this has been incredibly stressful and embarrassing, particularly as the birthday has now passed.

I appreciate that technical issues can happen, but what matters is how a company responds. After several days, many hours of my time, no meaningful communication, and still no resolution, I feel completely let down. I expected a much more reliable service and significantly better customer support, especially when people are trusting the platform with money for an important family occasion.

I cannot recommend this service based on my experience.

12 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Sarah,

Thank you for sharing your feedback. We’re truly sorry to hear how frustrating and disappointing your experience has been, especially as this Collection Pot was created for such an important occasion as your dad’s birthday.

We completely understand how stressful it must have been to be unable to access your account after your family and friends had already contributed. We appreciate the time and effort you’ve spent trying to resolve this, and we’re sorry that the troubleshooting steps provided so far did not resolve the issue as quickly as we would have hoped.

We’d like to reassure you that we have been in contact with you via email to help resolve the login issue, and our team is continuing to support you in getting access to your account and Collection Pot.

We’re sorry that your experience has not reflected the level of service we aim to provide. We appreciate your patience while we work with you to get this resolved and hope we can restore your confidence in our service.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

so clear and easy to use

so clear and easy to use. Effective and efficient. Would choose this site every time.

9 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Rianne,

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re really happy to hear that you found Collection Pot clear, easy to use, and efficient.

Making the process as simple and straightforward as possible is exactly what we aim for, so it’s fantastic to know that you had such a positive experience.

We really appreciate your kind words and your continued support. See you next time there's something worth celebrating!💛

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Fantastic concept, solves many issues in one platform, flawed opaque costing model

I love the principle of this system, the key points in the marketing are true and for a widely geographically diverse team as mine, a system like this makes a lot of sense. But I'm massively disappointed with the cost! I thought I was paying for the team to make their contributions without fees. Turns out EVERYONE experienced this leading to huge overall costs incurred. I accept there are hosting costs, support costs, development costs, and everything else associated, but it's a money grab. If this was reduced so only the host had to pay fees so contributors (who typically have exceedingly busy lives and don't want unforeseen surprises), aiding transparency for overall costs, I can see this being a very successful platform. As it stands, I won't be using this again.

12 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Mark,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We’re really pleased to hear that you found the concept of Collection Pot useful, particularly for bringing together contributions from a geographically diverse team.

We’re sorry to hear that the fees came as a surprise and that this impacted your experience. We understand how important transparency is, especially when organising collections where multiple people are contributing, and we appreciate your feedback around making the costs clearer upfront.

Our fees help us maintain and improve the platform, provide customer support, and keep the service secure and reliable for our users. That said, we’re always reviewing how we communicate our pricing and how we can make the experience as straightforward as possible.

Thank you again for sharing your thoughts. We’ll make sure your feedback is passed on to the relevant teams as we continue working to improve Collection Pot.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Can't get access to money

This is such a joke. So many bad reviews!!!

Same as lots of other people on here, my colleague hasn't been able to retrieve the money. The chat bot is saying it might b her browser, but she has tried two different ones. There is no customer service number to call either.

13 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Montana,

We're sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must be.

This certainly isn't the experience we want anyone to have. We'd really like the opportunity to look into what's preventing your colleague from accessing the funds and help get this resolved as quickly as possible.

As we can't identify the Pot from your review, could you please ask your colleague to contact us at hello@collectionpot.com with the Pot link or the email address associated with their account? Our team will investigate the issue and work with them to get everything sorted.

We appreciate your feedback and hope to resolve this for you soon.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great for a wedding collection.

Thank you so much for your services.
We used Collection Pot via a QR CODE to use as a means of collecting financial gifts from our wedding guests, which we used towards our honeymoon. It was easy and straightforward, but most of all secure.

I recommend Collection Pot100% for an easy user experience and customer service always responded to our queries.

We were advised by CHAT GPT to use Collecton Pot as a safe alternative to handing out our bank details…. Plus a QR code looks more fun and professional!!

13 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Anthea Brown,

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review!

Congratulations on your wedding! We're so pleased to hear that Collection Pot helped make collecting gifts from your guests simple and stress-free, and that you felt confident using it for such a special occasion.

We love the idea of using a QR code for your wedding, it’s a great way to make things easy for guests while adding a modern touch. And we're especially glad to hear that our team was able to help whenever you had any questions.

Thank you for recommending us and for trusting Collection Pot to be part of your celebration. We hope you had the most amazing honeymoon and wish you both lots of happiness for the future!

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

10% charge on all contributions is a…

10% charge on all contributions is a bit steep and when I went to withdraw the pot your suggested contribution to Collection pot was 50%! I was able to change it to 0% but by that time I was more than a little irritated. I think that the 10% charge puts a lot of people off contributing so it feels like being taken advantage of because nobody carries cash anymore.

13 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Stuart,

Thank you for sharing your feedback.

We're sorry to hear that the suggested contribution fee and the redemption tip caused some frustration. We completely understand how this could be off-putting, but we're glad you were able to change it to 0%, these elements are always optional.

We appreciate your comments about the fees and will share your feedback with the team. Our aim is to provide a simple and secure way for people to collect money without needing to share bank details or handle cash, but we understand that cost is an important consideration.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super simple to use

Super simple to use. Good email updates of what's happening with the pot. Had to keep delaying closing and was all very intuitive. Have used in past and would again as preferred online collection tool.

10 juli 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It took a week for an issue to be fixed…

It took a week for an issue to be fixed before I could access the collection pot to organise an gifts for a colleague that was leaving. Then when I could I couldn't withdraw the money and I could only spend it through the Collection Pot site, which is not what i wanted to do but didn't want to have to wait longer as the colleague had already left. So found things but it was not ideal. The customer support team were friendly and helpful but it took too long and the fact I could not then use the money for what i wanted was really disappointing. I will not be using collection pot again.

12 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Layla,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We're really sorry to hear about the issues you experienced with your Pot. We understand how frustrating it must have been, especially when you were trying to organise a leaving gift and were working to a deadline.

We're glad to hear our support team were friendly and helpful, but we appreciate that the delays and the withdrawal restrictions made the experience disappointing. Your feedback is important, and we'll share it with the team as we continue to improve the service.

We're sorry that Collection Pot didn't meet your expectations on this occasion, and we appreciate you giving us a try.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Easy but felt like being charged twice

Easy way to collect money for collection. Don't like that collection pot auto apply a few for both donations AND to take money out at the end. There is the ability to remove but it felt like we were being charged twice to use this service.

7 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Alice,

Thanks for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear you found Collection Pot an easy way to collect money. We understand your concerns around the fees and appreciate you sharing how this felt from your experience.

We always aim to be transparent about the costs involved, and we’ll continue looking at how we communicate our fees so the process feels as clear as possible.

Thanks again for your feedback, it really helps us improve.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Service level dropping

Hi have been using collection pot for 4 years...this year they increased the transaction fee, lots of parents had payment issues & live chat does not work...sadly this year I can not recommend them

12 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi BM75,

Thanks for sharing your feedback, and we’re sorry to hear this year’s experience hasn’t met your expectations. We really appreciate you choosing Collection Pot for the past 4 years and understand how frustrating it must have been to experience payment issues and difficulties getting support.

We’ve reviewed our live chat and can confirm it is working well, but we appreciate that your experience did not reflect this. If you experienced any issues accessing support, we’d be happy to look into this further.

We’re always working to improve the experience for organisers and contributors, and we’ll make sure your feedback around transaction fees, payments, and support is shared with the team.

Thank you again for your continued support over the years, and we hope we’ll have the opportunity to provide a better experience in the future.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Do not recommend. Site tries to trick you and you and…

Site tries to trick you and you and contributors at each step to extract money from you. “Optional” tips are optional in (preselected) by default for as much as 10%.

11 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Wojciech,

Thanks for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that the process left you feeling this way.

We want to reassure you that contributions top-ups are optional, and we provide the ability for organisers and contributors to remove them if they choose not to add one. We’re always working to make the payment journey as clear and straightforward as possible, and we appreciate your feedback on how these options are presented.

We’ll share your comments with the team as we continue to review and improve the experience for our users. Thanks again for taking the time to let us know your thoughts.

Warm regards,
Customer Success Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great!

It was easy to use compared to the traditional writing in a card. It also worked across our large site.

8 juli 2026
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Customer care needs more attention

Website is a terrific concept which is why I keep returning with every work retirement I have to organise! :) Just to highlight that when "cashing out" there was a blue ! for additional info, but when pressed, the font didnt fit the text box (an error in your web formatting) - these things happen. I contacted your AI chat that transferred me to staff (great). I was specific with the detail, page, heading, blue !, explanation, but rather then following instruction I was asked to further clarify (which is just to repeat what I already said!) & then was asked for screengrabs! Totally unnecessary & completely frustrating! (staff assumed I was on a mobile - I wasnt). I felt I waited long enough, so proceeded still without knowing the answer, which was stressful as it was a lot of money that wasnt mine. So my final interaction with Collection Pot was both stressful & frustrating. I understand staff are juggling several queries at once, but rather than flinging out various standard questions, time should be taken to actually read the query.

3 juli 2026
Logo Collection Pot

Antwoord van Collection Pot

Hi Pamela,

Thanks so much for taking the time to leave such detailed feedback. We’re really glad to hear that you love the concept of Collection Pot and that you’ve trusted us to help organise multiple work retirements over the years, it means a lot to us.💛

We’re sorry that your latest experience left you feeling frustrated, especially when you were trying to complete a cash out and wanted reassurance that everything was correct.

Our support team asked for a screenshot so they could help you in the most effective way by having a clear view of exactly what you were seeing on the page. We appreciate that you had already provided lots of detail, but sometimes a screenshot can help us identify the issue more quickly and avoid giving you the wrong advice.

That said, we completely understand your point about feeling like you had to repeat yourself, and we’ll share this feedback with the team. We want our support conversations to feel helpful and personal, not like you’re having to go through unnecessary steps.

We’ll also take a look at the formatting issue you mentioned with the information box. Thanks again for your continued support and for taking the time to help us improve.

Warm regards,
Customer Success Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer