cycleGuard Reviews 

665
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

cycleGuard provided very good insurance cover for fairly severe accidental damage to my previous road bike, when I hit a pothole whilst cycling down a hill in the rain. Their "New for Old" policy co... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Unlike any other experience with insurance companies when having to make a claim, Cycle Guard’s process was simple, quick, straightforward and personalised. What’s more the call centre was very quick... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Having insurance from a company that knows the problems cyclists face on the road each day from other road uses. The possibility your bike can be stolen or damage without warning. It gives a reducti... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a great experience with Sharon with my claim. Living in London can be stressful especially when owning a valuable bike that you commute to work with. My one got stolen and Sharon was really helpfu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Fietsverzekeringsmaatschappij

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Providing insurance for the UK's cyclists for over 20 years


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

665 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(665)

4 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Useless - choose a different provider.

Useless - do not get this insurance. My bike was stolen from me whilst I was having dinner and had the bike by my side. Claim was rejected as their definition of theft has to involve some sort of violence and entry and exiting - basically a wording issue. Claim rejected immediately.
Made formal complaint and will go to Ombudsman. Guy I spoke to was extremely rude and patronising and was sounded as if he was questioning the bike had been stolen - saying things like I do not understand how that happened? Insurance cover that offers no cover.

7 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not Worth It

Not Happy with the service.Claim handler was rude and almost made me feel like I stolen my bike myself.
**After Cycle Guard comment**
I said I wasn't happy with the way your claim handler talked to me.TBH he wasn't very helpful as I said I wasn't comfortable while taking with your handler and about how I lock my bike ,I was in rush and I been locking my bike correctly from last 7-8 months since I been cycle guard and tbh I am not even sure if I put lock in my bike incorrectly,As I said I was in rush I don't remember.Why don't you investigate more by watching CCTV or something from station ?

5 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo cycleGuard

Antwoord van cycleGuard

Hi Rohan (Yaz Rooh)

We are sorry to hear that you are unhappy with the result of your claim.

Looking at the notes on your claim it shows that your bike was taken from a train station after having been incorrectly locked up.

The quick release wheel and lock were left intact at the scene as the thief was easily able to take the bike without having to deal with the lock due to the incorrect locking which wasn't done through the frame.

This is the reason we have a clear guide within the policy on how to correctly lock your bike as doing it in the way your bike was locked greatly increases the likelihood of your bike being stolen.

This is a claim for the theft of a bike from a train station. The insured returned to find the lock and rear tyre still locked to the rack but no bike. The claim was declined due to the lock requirements not been correctly followed as if it was locked through the frame then the likelihood of the bike being taken would have been reduced.

Our claims team have let me know that you confirmed to them that you understood the reason for the decline of the claim.

We are sorry that you have had your bike taken. Please feel free to visit our website or refer to your policy documentation for future guidance on how to correctly lock your bike to deter thieves.

The cycleGuard Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Useless

Useless. They refused to pay out on a dodgy and very arguable technicality. If I had enough strength I’d take them to the Ombudsman, but life is too short.

Don’t use them, they’re cheap for a reason.

1 juli 2022
Logo cycleGuard

Antwoord van cycleGuard

Sorry to hear that you are unhappy with the result of your claim.

Unfortunately, having confirmed that you had left your bike unattended, and away from your insured location, for roughly three weeks your bike was not covered for this claim.

Bikes can only be left locked and unattended away from the insured location for a maximum of 24 hours, as per the policy wording, and therefore your claim was not upheld.

We have sent you the details of how to reach out to the Ombudsman within your complaint letter response and would encourage you to reach out to them if you feel we have made a mistake in our decision.

The cycleGuard Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Your consultant needed a photo of the…

Your consultant needed a photo of the damages but I told him a buckled wheel would not show up as until you revolve it it doesn’t show . So he wrote to the repair shop who confirmed that it was buckled by the vehicle running over it ( and almost me too) . So all speedily resolved - thank you

24 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

My electric bike was stolen recently, which was very upsetting for me and also very inconvenient as it is my main transport. CycleGuard made a bad experience so much easier by their quick and efficient service. The bike was stolen on a Monday and I had an acceptance of the claim within three days, so I was able to replace the bike within the week. After sending the receipt to cycleGuard, they emailed back promptly to say that the money would be in my account within five working days.
Very impressed with this company and would recommend them to any cyclist, they are not the cheapest but you get what you pay for!

4 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really helpful with my claim

Really helpful with my claim. I reported my claim online and within a day, they proactively gave me a call to take further details. They accepted my claim within a week and provided me with a voucher worth the same amount as the bike that was stolen. Highly recommend their services.

28 april 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Looking for another provider - far too much hassle!

Would avoid - any problems with your policy will be extremely difficult to rectify. Very glad I didn't have to make a claim.
cycleGuard could not correctly set up my direct debit over the course of the whole first year. Despite several attempts by myself to keep paying, every month, it just became too much hassle. Several months in I was told not to worry chasing the direct debit issue and that my insurance remains valid. Great, problem is finally in hand I thought. But no, still no direct debit taken each month. Upon renewal I was told that I owed money - I contacted the cycleGuard team to tell them "I know, I have told you many many times that the direct debit is not coming out of my account". I told them that I was happy to pay but requested it was split over the coming 12 months instead of a large lump payment. Was told they would look in to this and call back - no call received. Emailed to chase the call - nothing back. Have now received an email saying my policy has been cancelled due to inaction. Will take my business elsewhere - far too much hassle from this company!!

10 maart 2022
Logo cycleGuard

Antwoord van cycleGuard

Hi Ryan

We are sorry to hear that we appear to have fallen short of the high level of service that we strive to deliver.

We have had a challenge with payments from a small group of customers banks but this has not been rectified.

Best of luck with your new provider but if you do ever feel like giving us another chance we would be delighted to have you back.

Thanks

The cycleGuard Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Having your bike stolen is never an…

Having your bike stolen is never an easy experience. But cycleGuard, by expediting my claim, as quickly and efficiently as they did, made it that little bit easier.
Would definitely recommend them.

18 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I didnt want their insurance and they had

I didnt want their insurance and they kept writing like i already had it, high pressure BS

17 januari 2022
Logo cycleGuard

Antwoord van cycleGuard

Hi Laurence

Sorry to hear that you appear to have had a challenge with a cycleGuard policy.

Trustpilot invites are only sent to customers at the point that they take a policy out (it is an automated process) and i noticed that this review was from an automated invite which would suggest you had or have a policy.

If you no longer require the policy then it is quick and easy to cancel. You can either call or email us and we will take care of that for you.

Thanks

The cycleGuard Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer