Erwin Hymer Group Reviews 

93
•
TrustScore 2 uit 5

2,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Hymer- so nicht! Unser free S 600 war 4x in der Garantiezeit in der Sindelfinger Werkstatt. Positiv, daß alles auf Kulanz behoben wurde. Was bleibt sind der billige Möbelbau aus Plattenmaterial (kau... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Crosscamp: eigentlich interessant, aber bei genauem Hinsehen eine absolute Frechheit ! Startpreis von knapp 50.000,-€ - völlig ok, nicht schlecht. Aber: möchte man ein Navigationssystem komme... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Die Fahrzeuge von Hymer sind prima, der Kundenservice sowohl per Mail als auch telefonisch ist eine Katastrophe. Man merkt, daß kein Interesse für wirklich Services besteht. Selbst Fehler des... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hi. Following an issue with my CV80 regarding the locking mechanism on the pop up roof Elddis have agreed to replace the faulty part following an intervention byRachel Moncrief who works for Elddis/H... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

2,2

Slecht

TrustScore 2 uit 5

93 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,2

Alle reviews

(93)

20 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hymer kann ich nicht mehr empfehlen

Unser neues Hymer Wohnmobil Typ MF-T 570 (Mercedes Benz 3,0Liter Diesel 4WD / teilintegriert) wurde mit nur einseitiger Dachreling und welligem Dekor ausgeliefert. Im System des Spannungswandlers 12 Volt DC auf 230 Volt AC bestand ein Wackelkontakt. Qualitätskontrolle gibt es dort scheinbar nicht mehr. Im Nachhinein fielen diverse Verkleidungen und Blindstopfen von Möbeln ab. Nach ca. 20 E-Mails und Anrufen dauerte es 7 Monate, bis die Fa. GÜMA in Wertheim (Verkäufer) entsprechend Ersatz liefern konnte. Zwischenzeitlich tätigte ich einen Anruf beim Hymer Service in der Zentrale mit der Bitte um Unterstützung. Die Dame dort am Telefon wies mich unfreundlich ab und betonte, bei Hymer kann keinesfalls geholfen werden. Verantwortlich wäre der Verkäufer, in dem Fall die Fa. GÜMA.
Loben muß ich bei GÜMA ausdrücklich meine dortige Ansprechpartnerin im Service, Frau Stefanie Bender. Sie hat sich sehr freundlich und mit stoischer Geduld um meine Belange gekümmert.
In der Garantiezeit ist nun außerdem der Geber für den Schmutzwasserfüllstand ausgefallen und 2 Verriegelungsmechanismen der Seitenklappen. Die Verarbeitung des Fahrzeuginneren entspricht nicht der Womo-Oberklasse (Kaufpreis 129.000€).
Aufgrund der geschilderten Erfahrungen kann ich die Marke Hymer nicht mehr empfehlen. Das war definitiv anders, als der Seniorchef noch in der Geschäftsleitung war.

1 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Declined warranty work for damage caused by water ingress.

Last May we discovered a fault with water coming in around the seal to our panoramic window on our Elddis caravan. Unfortunately, a lot of water got in before I thought to raise the front of the caravan to stop the water flowing forward off the roof.

Our workshop inspected and found the problem to be the seal around the top of the window. They submitted a claim to Erwin Hymer to replace the seal with all of the associated work, which Erwin Hymer subsequently accepted.

Because of the long delay in getting hold of the replacement parts and the workshop being able to book in a slot to complete the work, it was early December before this job was actually started. At this stage, a crack was then found on the front plastic panel just, coming from the the top of our panoramic window so a claim was also submitted for this. This claim was declined.

I contacted Erwin Hymer directly to explain the circumstances preceding the discovery of the cracked panel. In my view, the most likely cause of the cracking would be due to framework movement around the window caused by swelling and shrinking of the timber because of it getting very wet and then drying out in the very hot summer. We did have a temporary repair done when the fault was found which, unfortunately, failed and let in more water, probably causing further swelling and movement of the wooden frame.

Despite the above explanation, Erwin Hymer have still refused the claim, stating that the cracking could have been caused by stressing as a result of travelling on abnormally rough roads (not something we can recall doing at any time).

It seems, looking at social media, that there have been a huge number of complaints regarding cracked panels on Erwin Hymer group caravans. Having had ownership of a previous caravan for over 12 years with no such faults and seeing the number of cases, it would appear that there is fundamental flaw in the suitability of their caravans for 'touring'.

My advice to anyone considering a purchase of any Erwin Hymer group caravan would be to ask to see all details of the warranty before purchasing the caravan (they advertise a full, 'worry free', 10 year water ingress warranty) and to accept that there is a reasonably high likelihood that they will be faced with a several thousand pound repair bill within the first few years of owning their new caravan (with no guarantee that exactly the same fault could re-occur).

6 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Erwin Hymer Group

Antwoord van Erwin Hymer Group

We are sincerely disappointed to read the issues you have raised.

Please could we kindly ask you to email our Customer Care team in order that they can investigate the issues raised and to liaise with you directly:

customer.care@erwinhymergroup.co.uk

In order to assist you as promptly and efficiently as possible, we would ask that you reference this review in your email. Please also include your contact details and the best telephone number for our team to speak to you. Please also include your 17-digit VIN (Vehicle Identification Number) if you’re able to.

We are completely committed to each and every one of our Customers and strive for continued improvement in the service we provide.

Thank you for your patience and your understanding whilst we seek to resolve the problems you have raised with us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Misleading Manufacturer's Warranty

Be aware before you buy Caravan or Motorhome of these makes: Elddis, Compass, Xplore, Buccaneer.

The Erwin Hymer's 10 year water ingress and body integrity warranty is not worth the paper it is written on.
The small print of the warranty states that Exterior Panels, Plastic Products (This includes the front and back panels of the caravan) and Chassis components are only covered for 12 months from date of purchase. You may question what exactly a 10 year water ingress and body integrity warranty covers. It would appear that in terms of the fundamental requirements of a caravan, that of keeping you dry, only the seams are covered.
We purchased a new Buccaneer Barracuda caravan in 2018.The current new market value of this caravan is nearly £50,000.
On its 4 year service water ingress was detected in the front offside locker. This was traced to the ridge capping where the front panel joins the roof. A small 6mm stress crack had also appeared in the front plastic panel adjacent to the ridge capping on the roof. The workshop stated this is a common fault caused by the caravan flexing whilst being towed. Clearly no fault of ours. They stated that even if they replaced the front panel they could not guarantee it would not happen again and would have to undertake some strengthening work to prevent this.
A warranty claim was submitted to Hymer but they declined it completely. After some extensive arguing they eventually agreed to honour the claim, however when the work was done they would only agree to cover the seam under warranty, stating that the front panel is a plastic part that is only covered by warranty for 12 months. This leak occurred some time between the 3 year and 4 year service. We now have a caravan with a piece of heat tape on the roof to prevent the water getting in. I'm sure any reasonable person would not find it acceptable.
Be very wary of their sales literature and the salesman when buying a caravan or motorhome, as they will reassure you that you are covered for 10 years for water ingress and body integrity. This is clearly not the case and is being misrepresented at the point of sale. Having checked Social media, many more people have complained regarding the warranty.

15 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Erwin Hymer Group

Antwoord van Erwin Hymer Group

We are sincerely disappointed to read the issues you have raised.

Please could we kindly ask you to email our Customer Care team in order that they can investigate the issues raised and to liaise with you directly:

customer.care@erwinhymergroup.co.uk

In order to assist you as promptly and efficiently as possible, we would ask that you reference this review in your email. Please also include your contact details and the best telephone number for our team to speak to you. Please also include your 17-digit VIN (Vehicle Identification Number) if you’re able to.

We are completely committed to each and every one of our Customers and strive for continued improvement in the service we provide.

Thank you for your patience and your understanding whilst we seek to resolve the problems you have raised with us.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer