fuelGenie Reviews 

542
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Few issues I have is occasionally the card gets declined in Shell garages with the staff telling me they don't accept this card. It works after trying few times or in some instances, they switch to an... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Only fuel card we've ever had, no problems, just limited to supermarket fuel. Only thing that is slightly annoying is that since COVID they started taking weekly payments, which is fine, but it's ran... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Applied to this service so we have one point of call for business fuel use. Fuel genie have been excellent from the start. Even increasing our limit after initial enquiry as the cost of fuel has risen... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Managing our fuel costs has been so easy with Fuel Genie. The online portal is great for ordering new cards, downloading excel reports and the invoices are straightforward. Our account managers hav... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Business to Business-service

Geschreven door het bedrijf

fuelGenie is owned and operated by Worldline IT Services UK Limited, working with Tesco, Morrisons and Sainsbury's. Worldline IT Services Limited has been operating fuel card programmes for the UK’s leading supermarkets for 17 years.

Fill up and save with fuelGenie business fuel cards

Geschreven door het bedrijf

fuelGenie business fuel cards help UK sole traders, SMEs and growing fleets cut fuel costs and stay in control of driver spend – with no transaction fees on fuel. Fill up at great value pump prices across more than 1,350 Tesco, Morrisons and Sainsbury's forecourts. With fuelGenie+, that becomes 2,300+ locations, adding most Shell and Welcome Break stations. fuelGenie+ customers also get up to 45 days to pay,* and no surcharges – the price at the pump is the price you pay. One HMRC-approved VAT invoice help reduce the admin headache, and the free online account and app let you track usage, set limits and manage your cards 24/7. *Subject to status. Terms apply.

Contactgegevens

3,7

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

542 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,7

Alle reviews

(542)

36 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We decided to close our account…

We decided to close our account primarily because of the poor customer service. The call handlers were disinterested, unhelpful, and showed no urgency in resolving issues. On top of this, we constantly had to wait weeks for new or replacement cards to be issued, which was frustrating and inconvenient. Despite years of spending and paying on time, they refused to increase our credit limit, which showed a lack of support for loyal customers. Overall, the service was far from user-friendly, and we would not recommend this company.

27 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi there, thank you for your comments.
We're really sorry to hear your experience is not what we'd expect for our customers, and we'd like to investigate your comments some more.
Unfortunately we can't find your account from the information provided in your message, so would it be possible to send us an email to enquiries@fuelgenie.co.uk, along with your account number as a reference, with further details of the dates and times you have experienced the issues, and we'll do our best to investigate further.
Many thanks,
The fuelGenie Team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor first impression.

Applied for an account on the 5th of august which was accepted, email states that the cards would arrive within 5 working days, it’s now been 8 working days, 1st time I called I was told they were dispatched on the 7th, when I enquired again I was told they were dispatched on the 6th. So it’s either lies or no one knows what’s happening. I was then told they would then send them again but expedited, which is another 3-4 working days after the weekend so will be another week.
Have cancelled my account before I even got a chance to use but they didn’t seem bothered about it, just said no problem. Might have been a blessing in disguise.

15 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Thank you for your comments, we're very sorry you haven't had the experience we expect our customers to have with fuelGenie.
Unfortunately we can't see the details of your account from the information provided, would you be willing to email our team at enquiries@fuelgenie.co.uk with your account number or account name, and we can investigate the communication you have had with our team to try and resolve the issue.
Many thanks,
The fuelGenie Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great communication and easy !

Great communication and easy !

6 augustus 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi Charles Head,

Thank you for your feedback, we appreciate you taking the time to share your thoughts!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

i would’ve provide 5 stars but the list…

i would’ve provide 5 stars but the list of gas stations is a lie. not all of Shells stations accepts this card, not all of the tesco accept this card, just Saynaburys. so is frustrating getting to a shell or tesco station and after filling up the tank and walk in for payment, they tell you that they don’t accept fuelgenie card. specially IG and E postcodes. and driving to south of London they acceptit. same names: “shell and tesco”.

30 juni 2025
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick response to my request

Quick response to my request - with a favourable reply

11 juli 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi,

Thank you for taking the time to leave us this feedback!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent fuel cards

Best thing I ever did for my small business. Easy to use and great customer service. Always fast and professional.

6 juli 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi Heather,

Thank you for taking the time to leave us this feedback!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Small buiznes

I work well with this company, but there is one problem - access to fuel stations is limited by hours, which is a big problem if you are on the road and need to refuel, then you have to use other companies that provide access 24 hours a day

1 juli 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi,

Thank you for your feedback, we appreciate you taking the time to share your thoughts!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick and efficient service

Quick and efficient, absolutely no problems experienced at all.

25 juni 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi,

Thank you for your feedback, we appreciate you taking the time to share your thoughts!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

ExcExceptional Service and Hassle-Free Experience with FuelGenieeptional Service and Hassle-Free…

I’ve had an absolutely fantastic experience with FuelGenie and couldn’t be happier with their services. The application process was incredibly straightforward and quick, and making credit changes, reapplying, or requesting new cards has been completely hassle-free and handled with the utmost professionalism.

What truly sets them apart is their outstanding customer care and professional support team. Every time I had a question or issue, they responded promptly and efficiently, leaving me feeling valued and reassured.

Overall, I highly recommend FuelGenie. If you’re looking for a reliable, professional, and stress-free service, this is definitely the one to choose!

21 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi,

Thank you for your feedback, we appreciate you taking the time to share your thoughts!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Speedy Service

The request raised with Fuel Genie was actioned within 1 working day.
Thank you for your prompt response

12 mei 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi Shuttleworth Trust,

Thank you for taking the time to leave us this feedback!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent so far

Excellent so far, several months in. Have tried several other fuel card providers and all have stealth fees that are added without consent. Have found fuel genie to be an open and honest fuel card system and highly recommended.

12 mei 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi C Hampton,

Thank you for your feedback, we appreciate you taking the time to share your thoughts!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never use this company.

Never use this company.
They are adding extra amounts which is very difficult to track, especially if you are making extra payments, to top up your cards. On top of that, if you paid them the deposit for the fuel card, they won't return it to you. That is a scam company.

17 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Thank you for your comments, unfortunately we can't find your account from the details provided so we're unable to check your account and advise accordingly.
Can you send an email to enquiries@fuelgenie.co.uk along with your account number, contact details and the details of your issue in order for us to investigate further please?
Many thanks,
The fuelGenie Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company

Great company, very helpful and good customer service

16 april 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi,

Thank you for your feedback!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking customer service.

Absolutely shocking customer service.

Signing up was an easy process but no card arrived. We called and were informed there was a delay due to a backlog of accounts.

Then we receive an invoice. Until you register a card you cannot access your account so we have no idea why we're being invoiced. Made several calls and was told the card was on it's way and no direct debit would be taken until the card was activated.

Then we get notified a direct debit was taken so we immediately cancelled the direct debit. They've still no clue where our card is and we still can't access our account.

Then we've had our account suspended and they've applied a £49 fee (which is completely illegal) and we still have no card and no access to our account.

I'm put through to credit control who have no interest in assisting, as far as they are concerned if a payment is missed or any issues with the direct debit then they apply a £49 fee. The fact I haven't received our card is not their problem, I need to raise the issue with customer services, I'm told to ring back and they hang up.

Shocking customer service, constantly passing the buck and if there are any issues they'll slap you with a £49 fee.

UPDATE: I've been waiting over a week for a response to all my emails, calling is useless as I get passed from department to department. We have yet to receive our card and activate our account yet they've tried to take a direct debit payment, charged £49 and now we've received further emails threatening legal action. Why? Because the direct debit payment we refused was a 50p charge to which they applied a £49 fee. These people are morons.

Please be aware that this company operates from a PO Box and are only available Monday to Friday limited hours. You cannot contact them in the evening or at weekends.

RESPONSE: Abysmal generic response from FuelGenie, particularly considering I've sent emails on a daily basis for the past 10 days. Trustpilot provided them with evidence of my account, they just chose to ignore it.

11 april 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Thank you for reaching out! Unfortunately we can't find your account from any of the details supplied as part of the comment, so please feel free to contact us directly at enquiries@fuelgenie.co.uk with your account number as a reference, the details of the issue, and a member of our credit control team will take a look at your account and reach out to you. Many thanks, The fuelGenie Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Pointless service

Pointless service. All happy to have your business for 4 years but the minute you miss a DD they want a deposit on the account even though they collect any spend every 7 days.

Terrible service with no benefits! Compare a lot of other companies with benefits and much more flexibility.

Already have emailed your enquiries team before a wrote this comment. No reply to the email but quick to a negative comment.

27 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Thank you for reaching out!
Unfortunately we can't find your account from any of the details supplied as part of the comment, so please feel free to contact us directly at enquiries@fuelgenie.co.uk with your account number as a reference, the details of the issue, and a member of our credit control team will take a look at your account and reach out to you.
Many thanks,
The fuelGenie Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend, very efficient company.

I have been using FuelGenie fuel cards for a few years and they are very cost effective for my business. They have always very efficiently dealt with issues and continue to be a great way of my workers purchasing fuel. Highly recommend.

25 maart 2025
Logo fuelGenie

Antwoord van fuelGenie

Hi,

Thank you for taking the time to leave us this feedback!

Kind regards,
The fuelGenie team.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer