Mels Cleaning Reviews 

697
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I booked Mel’s Cleaning to handle the end of tenancy cleaning at my home and I was extremely happy with both the ease of making the booking and the cleaning itself. I had very little time to... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have used many cleaning company’s for my extensive old house which has lots of hidden nooks and crannies that can easily be missed. Mel’s cleaners are the best. They never miss a spot of dust, their... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As a family we've struggled alot over the last few months, maybe even years. Life has got to much, health issues and life events have taken their toll and our house became neglected. Mels... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Will definately be using these again. Very professional, punctual and pleasant organised by team leader Missy. A very friendly approach and work ethic. Was very easy to book convenient times around ow... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

697 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 50% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(697)

16 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AWFUL DO NOT USE

Where do I start, paid in advance to have an end of tenancy clean and didn’t receive any sort of confirmation so rang and asked if they have received the money they informed me that they had and they would be with me at 2pm I said they was supposed to be at the house for 10 and made sure they they knew the house was furnished and all the white goods needed cleaning, the “cleaners” turned up and started cleaning upstairs they then went on to say they had been called in as the cleaners who was supposed to be there where having “car troubles” and are nothing to with mels cleaning they then went on to say that actually only 1 of the 2 of them was actually a cleaner and the other one was a builder, I had paid £250 for 4 hours with 2 cleaners My partner who was dealing with the house was so shocked and didn’t know what to say but We needed the house cleaning as was doing the key handover to the landlord that evening, a short time later my partner had to go to get some cash out before he left they said to him can you sign some paper work just to say we turned up my partner agreed signed the paper and went to the cash point came back 20 minuets later and they had gone only being there 3 out of the 4 hours they where supposed to be and not showing him any of the cleaning they had done later on that evening we did the inspection with the landlord and honestly didn’t look like the house had been cleaned at all the cupboards where still filthy the fridge, washing machine and dishwasher hasn’t been touched and not cleaned at all floors hadn’t even been hoovered bathroom wasn’t touched, was told the house would be spotless and they needed the 4 hours for 2 cleaners so they could do the skirting boards and all the little details that was the least of the issues the house was no different to when they came I have been calling them now for 2 weeks speaking with different members of the team trying to come to some sort of resolution but nothing I’m now getting charged another £200 from my landlord to get another cleaning company in to do there job, haven’t even received the invoice I have requested at least 10 times a refund would have been good considering the photo evidence I have but nothing as they claim the cleaners are part of mels cleaning and that my partner signed off the clean how could he have done that if one minuet he’s there and they are still “cleaning” and tells them he needs to go out to the cash point but when he returns they had gone so no one to show him the cleaning or to sign it off
I’m really disappointed

12 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Georgie,

Your clean was booked in by your partner Ben and a confirmation email was sent out detailing the date and time of the appointment and also the details for you to be able to make payment - without having received your confirmation email you wouldn't have been able to pay for the service in the first place.

The cleaners had attended and completed the cleaning for you on the day scheduled, and Ben was present for the duration of the clean albeit for the last 15 minutes or so. Ben was given the satisfaction form to sign, at which point he signed off not one, but three copies. Who would sign three forms without reading any of them?

Ben had contacted us the day after the cleaning to say that the LANDLORD was not happy with the cleaning, so we had explained that the form had been signed by him to say all was completed satisfactorily.

We then spoke with yourself, and you stated that the landlord was charging you £150.00 for another clean, not the £200.00 as mentioned above.
We advised that if there are any concerns your landlord must give you the option of getting things to standard before they can deduct anything from your deposit, additionally you should have received a formal check out report detailing any issues.
During this phone call (and the ones following) Ben was being extremely rude and swearing constantly in the background. During one call this was to the extent that you had to tell him to go upstairs.

We then contacted the team leader and they reported back that Ben was with the team during the cleaning and he had specifically advised them not to clean the fridge and that he wasn't getting his deposit back anyway. The cleaning of the white goods was on the original job spec so this would have been completed if they hadn't been advised differently on the day.

To say that it looked like no cleaning at all was completed is bizarre as Ben was there whilst they were cleaning.

The team also advised that the level of cleaning needed at the property was intensive due to the condition of the property, especially as there was obvious signs and odours of a dog being at the property for a long period.

You state that you have been calling us for two weeks but have not reached a resolution - you fail to mention that despite signing off the cleaning as being satisfactory, we had as a gesture of goodwill, offered a partial refund for the service which you accepted. You later called back to say you wouldn't actually accept that as you wanted the full payment for the service to be refunded.

You have dismissed any offer of a resolution.

It seems that what you actually want is just to have had your end of tenancy clean completed free of charge.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

FABULOUS!!

FABULOUS!!! highly impressed by both the efficience of the cleaners and also the very precise methods they employ. They managed to do an absolutely smashing job on my aunts bungalow after many years of neglect. The place hasnt looked so clean for years. The girls were wonderful and made sure my elderly aunt was comfortable throughtout their visit and even took 5 minutes out to sit and have a chat with her which really brightened her day after many months of not having any company in the house.
Very very pleased. Thank you

10 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Simone,

Thanks for the lovely feedback, the team were full of stories from your aunt when we checked in with them after the service!

They are glad to have been able to help you all.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Despite paying in advance

Despite paying in advance, being flexible with days, and being let down twice at the last minute; a week later and I still await a refund. I was assured a refund would be processed last Friday, it’s now Wednesday. Unfortunately I don’t think this company can be trusted presently, a shame it all started so well.

9 maart 2022
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

This review is a further negative review from a person that had already left feedback last week. The reviews left are all relate to the same service.

Being able to leave multiple negative reviews of the same service highlights the credibility of the Trustpilot review process - should multiple positive reviews be left they are immediately removed.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I would like to thank missie and the…

I would like to thank missie and the gang.
They worked really hard made my decisions to get rid of rubbish easy, it all looks so different now.
I will not hesitate too recommend or use them again.
Big Thank You Mels Cleaning

7 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Susan,

Thanks for leaving your feedback today, we are glad that Missy and the team made the service so easy for you and that you were so pleased with the results.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Missy and her team were brilliant when dealing with a very difficult clean we needed doing after losing a loved one
From the office staff to the team that came out it was faultless
Thank you again

3 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi San,

Thanks for the review today, we are glad that we were able to help and make things a bit easier during a tough time for your family.

Kind regards

Mels Cleaning

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Two days late, binned all our food and took our cleaning products.

Arranged for a team to complete an end of tenancy clean last Tuesday at midday. Paid upfront. received a text at 10am saying they would be slightly late and would be arriving at 10.30am. When we rang and spoke to Alex he was very professional and informed us that he would rearrange and send the team to another location to arrive at ours for midday as originally planned. At midday we received a call saying they were delayed and wouldn’t be there until 4pm. At 4.30pm we rang and were told 1.they were outside 2. They were running late. After this we were told they were still on another job and would come and collect a key so we wouldn’t have to hang around. At the same time we received a text saying there was a car accident and the team would be there at 7pm opposing what was said over the phone. Someone did come and collect the key and we were assured it would be done that evening.
I told them that I understood it was late so completing it on Wednesday would be okay if they couldn’t do it that evening.
The clean wasn’t completed until Thursday - after numerous calls and texts assuring it would be done Wednesday. We asked that we be told when the clean was complete so we could evaluate the work (as instructed in the email by the company) we were not called. We arrived and found the fridge and freezer had all been binned with cigarette ash all over the top so it was not salvageable, and laundry cleaning items taken. We rang and was told this was unacceptable and we would hear back. We have been told repeatedly when we ring that we would hear back about what could be done and have not even though it’s now been a week later.
There is obviously an issue with communication as no one has rang us back and everyone we have spoke to when we rang has been so apologetic and said they would ring back and don’t.
I would suggest not leaving anything in the house if you’re having a clean done. The cleaning was good - they even did the oven.

Update: spoke to Tracey who was very helpful and wanted to make it right. Have been given a partial refund of 25%

2 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First of my regular cleans completed…

First of my regular cleans completed this morning and very pleased with the service so far. Prompt arrival and the 2 ladies were very professional, the even had cards 5o hand as my friend is also after a service. So far so good

2 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Ty,

Thanks for the feedback, it's great to hear that you were happy with the cleaning this morning, the team look forward to seeing you again in 3 weeks.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Extremely pleased

Extremely pleased with my end of tenancy clean.
The landlord had let maintenance on the property lapse to the point thousands are now going to have to be spent rewiring, replacing stairs and such however the team managed to work around all the issues and clean to an excellent standard.
The team also were able to flex when I was stuck in traffic behind an accident around school pickup.
They were professional and understanding. Will definitely recommend and use again.
Many thanks

1 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Heather,

Thanks for your lovely review today. It's great to hear that you were so pleased with the service and the flexibility of the team. We know sometimes these things can happen and it is unavoidable, so why make things any harder!

If there is anything we can do to help in the future, do get in touch.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Failed to show 3 times, then refunded

I have been left bitterly disappointed by my experience with this cleaning agency.

I had an end-of-lease clean booked for 10am on a Tuesday in Weymouth (Dorset). It was arranged and paid for 6 weeks in advance, by a very professional sounding lady who clearly described the service and made me feel comfortable that I could rely on them to thoroughly deep clean the apartment and hide the fact that I'd secretly had a cat in there (something I specifically pointed out to them).

On moving day, I was all packed up by 10am but nobody was here so I called the office. After 30 minutes they were able to explain that the 'cleaning crew' had had an emergency with her school-aged daughter and was delayed. Of course these things happen and family comes first, so I passed on my best wishes but begged them to find an alternative to allow me to complete my move. In the meantime I rearranged my own plans for the day.

At 12:00 I had to leave to catch a flight so I spoke to the estate agent and got them to agree that the cleaners could collect the key directly from the office and come the following day. Mel's Cleaning agreed to this with thanks for the extra time, and I continued my difficult move overseas.

However, the following day (Wednesday) came and went. Thursday came and went. On Friday afternoon the estate agent called me to say that the cleaners had not yet been in touch, and that the landlords had arrived to spend the weekend only to find the flat uncleaned. Horrified, I immediately called Mel's Cleaning and insisted that they get in touch with the estate agent at once. They did so, arranging to collect the keys at 10am on Saturday morning.

Well, at 10:30 on Saturday morning, guess what? The estate agent called me to say that nobody had shown up, and also "Were you keeping a cat in the flat?", because of course they had seen cat hairs that were supposed to have been cleaned up long before anyone had the opportunity to see them.

I called Mel's Cleaning and was met with voicemail. I left a message and was pleasantly surprised to actually get a call back an hour or so later. The caller told me that the appointment with the estate agent had not actually been confirmed because they'd said they needed consent from the landlord. Abi then proceeded to contact both the estate agent and the landlord directly to attempt to rearrange the clean.

This went on for some time, until finally at around 12:30pm the estate agent called and told me she had no faith in the cleaner and felt she was "fobbing us both off". I later exchanged emails with the landlord who clarified, "I spoke directly with Abi and quickly formed a view that she was, quite simply, a liar. We had expected her today (Saturday) at 10.00 a.m. but, after several conversations, she finally admitted around 12.15 that her team would not be coming."

At this point, as outgoing tenant, I was expected to take action, so I asked the estate agent for a local company recommendation, called up Dust Bunnies Dorset and had a new clean arranged for 9:30 Monday morning.

Abi was sincerely apologetic and said that she wished we would allow her to continue to resolve the problem, but agreed to issue a refund. I passed her my bank details and received the full refund 6 days later.

26 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Emily,

Thanks for your feedback.

Firstly, the only confirmed visit we had for the property was on the day that you were moving. On the day we had called you to advise due to the circumstances the cleaners were not able to attend.

You had advised liaising with the Letting Agents regarding access to the property however it was never agreed with them that a team would attend the following day. On Friday we managed to speak with Amanda from the letting agents who advised that the property owners had arrived at the property and she was not certain if it would be suitable for us to attend on Saturday. She said that she would pass our mobile number to the owners so that they could call to confirm - as it was getting late in the day we gave the mobile number so they could call anytime.
We did not receive any communication to confirm that they were wanting us to go out, nor with regards to how a team would be able to gain access should they have gone out on the off chance that it would be ok. It was at no point arranged or even suggested that keys would be collected at 10am.

From the initial contact on Saturday we spent the morning calling our cleaning teams to arrange the visit at short notice, during which time we liaised with both the landlord and the letting agent. We then advised the soonest we could have a team would have been Monday morning at 9am. This was offered to the letting agent who bluntly informed us this would not be suitable.

To state in your review that the landlady stated that one of our team members is "quite simply a liar" is insolent and superfluous.

In your email correspondence with ourselves, during which time we were trying to reach a resolution for you, you had stated that you would have preferred for us to have been able to attend but you would have to fall back on the team that is well known to the agents as it would need to be completed before Monday:

" When the estate agent tells me that she thinks the cleaner is "just fobbing us both off", the only appropriate reaction is to find an alternative.

I'm assuming that there's no way you'll still be able to get the clean sorted before Monday, given the late notice..? Therefore we have to fall back on the local team who are already well known to the agent."

It seems your letting agents were more favourable to their preferred company completing the service, than any urgency for the cleaning to be completed before Monday.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

i have recently had a full end of lease…

i have recently had a full end of lease cleaning service from Mels Cleaning.
I had reached out as i nedeed a really thorough clean including the carpets and upholstery as i had a rental that was fully furnished.
I called and was given a very reasonable quote which i was happy to proceed with and they got me all booked in within a few days. The team who came out to me were prompt and very courteous and they had everything needed to get the job done.

24 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Leanna,

Thanks for the lovely review today. We are really happy to know that you were so pleased with the cleaning team that had attended for you.

We do look forward to hearing from you again should you need any further cleaning at your new property.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The cleaners arrived on time and…

The cleaners arrived on time and carried out the clean very thoroughly. All parts were covered. They even discovered a quiche someone had left in the oven!

23 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi David,

Thanks for taking the time to leave your feedback. Pavlina and the team are pleased to know that you were happy with the service and they look forward to seeing you again in a few weeks for your next visit.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Transformed my house back to a home

I found the service from Mels cleaning really high standard making the booking was straight forwad . Tracey was sympathetic and easy to communicate with. The cleaning team Marena did a wonderful job they were so hardworking and thorough. They did lots of extras organising my kitchen They completely transformed my house back to my home .I just hope that the ladies are paid a high rate to reflect the higher cost of this service..It was worth it..

18 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Roz,

We are really pleased that you were so happy with the results that the cleaning team achieved when they came out for you. The teams always do their very best to make sure they complete a thorough job.

We are happy that you found the process of booking straightforward and that you felt at easy speaking with Tracy, we always ensure we take the time to understand each persons specific requirements.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Excellent

The crew that turned up at my house were excellent They just got on with it and I stayed out of way

16 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Maureen,

Thanks for your review today, your comments are greatly appreciated.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great all round

great service and cleaning was top quality. 100% recommend

16 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi James,

Thanks for the review, much appreciated!

Mels Cleaning

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointed

Very disappointed. Arranged bi-weekly cleaning which to begin with, I was very happy with the service and cleaners. Then I was informed that our cleaners no longer worked for Mel's Cleaning and a replacement would be found for my next clean in 2 weeks. I emailed prior to this clean for an update, no response. No cleaner came. I emailed again, no response. Eventually, I emailed to say that I no longer wanted to continue using Mel's Cleaning given the poor service I had received - and again, no response. Disappointed to say the least.

16 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Sophia,

Thank you for your feedback.

We had to sadly cease your regular cleaning service when the local team had to leave us at short notice. We had informed you of the fact the team had left, and that as soon as we had a replacement team we would be able to recommence the cleaning for you. At the current time we do not have a team available in your area.

We can only apologise if you had sent emails that you had felt were not replied to, we have checked through our system and cannot see any further emails that we had received from you.

We understand that you were very pleased with the cleaning when the team had initially attended for you, and we would be more than happy to get in touch again when we do have a regular team available.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely service provided by a happy and…

Lovely service provided by a happy and competent team. The booking systen was smooth and straight forward and they helped even when i felt like i was asking silly questions

15 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Sophie,

Thanks for taking the time to leave your review and feedback, we are glad that you were pleased with the service you recieved.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very impressed

Had a lovely team that came out to help me with my moving out clean
Missy and her team were very professional and can't thank the girls enough for helping me out short notice
It's just been a smooth journey from start to finish

4 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Talal,

Thanks for the review, Missy and the team will be really happy to know you were pleased with the cleaning they completed for you.

Do get back in touch if there is anything we can help with in the future,

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The cleaners were very polite

The cleaners were very polite, punctual and did an excellent job to the satisfaction of myself and my letting agent.

4 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Richard,

Thanks for your review today. We are glad that you and your agent were pleased with the end of tenancy cleaning, and thanks for passing our details over to them!

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Beautiful service the company was easy…

Beautiful service the company was easy to book with and listened to what I needed they did not try to make me have any service I didn't need. They cleaned at my house to a high standard and I was very happy. I would be wanting to use them again for cleaning for me.
Thank you for the hard work that was done

3 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Nat,

Thanks for taking the time to leave your feedback. Its great to know that you found the service so helpful.

Mels Cleaning

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wow we was due to have a inspection…

Wow we was due to have a inspection from our landlord and we required a full deep clean the 2 lovely ladies arrived full of enthusiasm so cute the girls tackled our bathroom their was nothing that was to much we are blown away by how professional both the girls where nothing appeared to much our house smells divine hopefully our landlord is happy well done thank you so much

3 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Mels Cleaning

Antwoord van Mels Cleaning

Hi Lorraine,

Thanks for the lovely review today.

We are glad to hear that you were so happy with the team that had attended for you and the work that they had completed.

Mels Cleaning

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer