Northern Polytunnels Reviews 

1.022
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

everything came well packaged on a palette. instructions were clear and easy to follow. I even managed to erect the polytunnel on my own (2 would be better). There was a problem with a couple of miss... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I am perfectly happy with the service given so far. The materials arrived when expected and were very well packed. The ony reason for only giving 4 stars is because I will only know that everything d... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We bought our Polytunnel and Fruit cage in 2013,both very well made and lasted thoroughout the years until the recent Storms hit us here in the Far North of Scotland causing damage. The sales team wer... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nearly four years ago, we bought a “rugged” polytunnel, which had sturdier hoop metalwork, as we are at the junction of two valleys that get hammered by gales from time to time. The tunnel was easy t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Tuinbouw leverancier
  2. ook in
  3. Fabrikant
  4. Tuincentrum

Geschreven door het bedrijf

We’re a family-run team of polytunnel specialists based in Lancashire, with over 50 years’ experience designing and manufacturing high-quality growing structures. From domestic garden polytunnels and allotment covers to commercial multi-span polytunnels and livestock shelters, we’re proud to support growers of every kind, whether you’re growing tomatoes in your back garden or running a large-scale horticultural business. We design, manufacture, and dispatch everything in-house from our UK site, meaning we can keep quality high, costs fair, and lead times short. And because we’re growers ourselves, we know how important strength, simplicity, and reliability are. That’s why our EasyBuild Polytunnel was developed to be our toughest, most user-friendly design yet, with features like oval steel tubes, aluminium sliding doors, and a fully modular, tool-free build system. We also supply specialist covers, replacement polytunnel plastic, ventilation kits, doors, accessories, and spare parts, so whether you're building from scratch or tackling a repair, we’ve got you covered. Our customers range from schools and community gardens to professional growers, garden centres, and research facilities. If you need advice, our expert team is always on hand to guide you. Key product areas: Garden & allotment polytunnels Commercial single-span & multi-span polytunnels Replacement polytunnel covers & repair kits Livestock & storage shelters Polytunnel ventilation systems Polytunnel refurbishment and repair services Trusted since 1969. Made in Britain, built to last.


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(1.022)

51 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good personal chat and advice

Good personal chat and advice. Delivery, quality, and high quality plastic cover

3 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Thank you for your kind review. We are very happy to read this. kind regards.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super fast delivery went up very…

Super fast delivery went up very easily. Very happy

6 oktober 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

We are so pleased that you are happy with your purchase and the service you received from us.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I promised an update after 2 year's…

I promised an update after 2 year's experience. That promise was made in 2014, so this review is a little late, but on the other hand you have the benefit of 9 years experience with the product! I'm pleased to report that the fruit-cage generally performed well, though there were the occasional niggle. These niggles were principally a poorly fitting door, the central poles coming apart, and the netting eventually developing holes. All in all, though, I am pleased with the product.

16 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Thank you for your review Mr Shirt

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchased an allotment polytunnel

Purchased an allotment polytunnel. Quick delivery. Easy assemble after watching some YouTube tutorials. Would definitely recommend.

30 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

The YouTube tutorials are fab aren't they. Enjoy your purchase.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Five year review

Five year review here- In the Alps with snowfall of 60cm/2ft at a time most winters, and the polytunnel (30*14ft) has remained impeccable. Even the original plastic is still in a decent state! I'm getting an extra 10 weeks growing season on tomatoes etc. Buy quality, and it pays you back!

4 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

This is wonderful news. Keep enjoying it.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very quick delivery and a great…

Very quick delivery and a great product. The self adhesive polly tunnel guttering. So pleased with it.

8 september 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Thank you for taking the time to review us, we really appreciate it. Glad you like it.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

"Easy Build" it ain't!

Just finished erecting a 8'x10' Hobby Plus "Easy Build" Polytunnel. The Polytunnel design, sturdiness and practicality is worth 5 stars. My reduction to 4 stars is due to the guides for building (booklet & video) which are vague, assumptive, incomplete and in several cases contradictory. I lost hours of my life working out what needed to be done and watching the video frame by frame. Oh how I wished they would provide Ikea-style diagrams. "Easy Build" it ain't!

17 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Thank you for taking the time to review us, sorry to hear you didn't' find the instructions useful, we will feed this back to our design team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Well made.

Fast speedy transaction, well made tunnel definitely made to last.
My Alpacas love their home,

30 augustus 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Wonderful news! we hope they continue to enjoy it.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

4m x 6m field shelter

We bought a 4m x 6m field shelter, which we have found to be robust and well manufactured. Had some help to put it up only to find that some parts were missing - this was sorted out by Northern Polytunnels after a little to and fro-ing. Unfortunately, I then had to employ someone to put up the tunnel but figured it'll be worth it. Unfortunately, once up, it became clear that the cover had deteriorated down the fold line and there were some small holes in it. A further call / email to NP resulted in them deciding the damage had happened in transit. The cover has been replaced without a quibble which is fabulous, but I now have to pay someone to take down the original and put this one up! So overall, good product, disappointing quality control and customer service equivocal. Take home message, don't start assembling until you've checked you've got everything and it's all in one piece!

6 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

We are still in the process of putting…

We are still in the process of putting up our allotment polytunnel. It’s a very exciting project but we have been surprised by lack of instructions.

18 augustus 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Hi Rachel, a document entitled INS378 should have been included in your delivery, Would you like us to email a set to you?

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Easy Build but not necessarily Easy Delivery!

I recently bought a 36' x 12' Easybuild Polytunnel from Northern Polytunnels. The product itself is of excellent quality - a very high standard of manufacture and looks to be more robust than a previous one that I had bought from another company.
The instructions to erect it are clear and the process itself is straightforward for anyone with reasonable DIY skills. The process rewards care and attention to detail, so it took me three days all in, working largely on my own - it would certainly be quicker with two people.
The company are extremely helpful and supportive on the phone and dispatch from the company was just 2 working days after I placed the order.
So why only 4 stars? Sadly NP were badly let down by the delivery company (DX). Despite everything leaving the factory together, DX decided to split up the consignment. So I received 9/10 packages in three deliveries spread over 2 days. And the tenth package? Well, it takes a special type of carelessness to lose a pack of five 11' long steel tubes weighing 20Kg - DX not only rose to the challenge but also refused to admit that they had lost them. NP had to send out new ones and in the end, the final package of the consignment arrived 1 week after the first.
Overall, I would highly recommend Northern Polytunnels, but don't plan your weekend's work until you have all the materials in your possession!

17 augustus 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Jonathan, We are so sorry to read of the issues you had with DX, it must have been extremely frustrating for you, pleased to see you have everything now and that you are very happy with the product and the service you received from us. Enjoy!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Pleased with our order

No problem with the ordering and polytunnel replacement cover was delivered within the week.

16 augustus 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Thank you for taking the time to review us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

cost more in postage than the items i…

more than happy now. have agreed to refund me with excess postage charge

6 augustus 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

We are currently in the process of working on the carriage charges on our website, this is a lengthy process, but we are sorting it. if you would like to call us or provide us with your contact number we will happily refund you. Apologies for any inconvenience this has caused.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

ordered and paid for parts online …

ordered and paid for parts online phoned 3/4 days later asking when be delivered to find out they didnt have any in stock!

31 juli 2023
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Please accept our apologies in this matter, unfortunately there isn't a live link between our stock reporting system and our website, however you should have been contacted and advised once the order was received into the office that the item was out of stock, for this, we apologise.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Way too much polythene!

Buying the poly tunnel was straightforward with good advice by email and phone. Delivery was prompt. However, the instructions for the construction of the door frame were unclear and it was not covered at all on the video. Also, the polythene was absolutely massive - at least 4 if not 6 metres longer than needed. Building a poly tunnel on an allotment with hedges and bushes and not on an acre of flat lawn was more challenging than the video suggested, particularly with so much waste polythene.
That said, we are pleased with the end result.

12 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Northern Polytunnels

Antwoord van Northern Polytunnels

Thank you for taking the time to review us.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer