Yorkshire Caravans & Motorhomes Reviews 

692
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant service from start to finish! When I went to collect the van, Liam was absolutely amazing throughout the handover. He helped me sort out the van insurance and went above and beyond to make s... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We had a very good experience buying an Adria caravan from Yorkshire Caravans, so contacted them to see if they would buy it back. We have always found the staff to be helpful including the shop &... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I started to deal with a gentleman called stu in parts via email. Straight from the start a pleasure to deal with. Really helpful and things were never a problem that he didn’t sort. Got a good de... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Needed a replacement Alko stabliser hitch. Decided to use this supplier, the price was very good and delivery advertised as 2-3 days, it arrived the next day, that is great service. Noticed a part was... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Camperdealer

Geschreven door het bedrijf

Yorkshire Caravans & Motorhomes is the UK’s oldest and largest independent retailer of Caravans, Motorhomes, Awnings & Leisure accessories.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

692 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 98% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(692)

484 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dave (DC) was amazing in the awnings…

Dave (DC) was amazing in the awnings department had plenty of time and patience for us to debate what we actually wanted answered all our questions and advised us the best he could with the information that we had given him he even entertained our 1 and a half year old and kept him engaged while we talked threw everything

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Jake,

Thanks for the lovely review! It sounds like Dave really looked after you and made the whole process easy, even keeping your little one entertained along the way! 😊 We really appreciate you taking the time to share your experience.

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Approached by Dave, who was super helpful in getting me set up with a Dometic caravan awning which was on offer. Really nice chap, and first class service.

23 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Lee,

Thanks for the great feedback! It’s lovely to hear Dave was able to get you sorted with the Dometic awning and that you were happy with the service. We really appreciate you taking the time to leave a review.

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Warranty claim

Warranty claim. I called and spoke with Emma who even though I didn't buy my caravan from them did agree to help. Emma has been an absolute superstar throughout the whole process of my warranty claim. I honestly don't know what I'd have done without her help. Thank you. Roger

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Roger,

Thank you for such a lovely review! We’re really glad Emma was able to help you through the warranty process and made things a little easier. We’ll make sure she sees your kind words – she’ll really appreciate them.

Thanks again for taking the time to share your experience.

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really nice place

Really nice place. Bought a motorhome from Grant. No pressure selling and seems like a genuine reliable bloke.

The chap who did the handover Mel. He was brilliant and a true credit to the company.

Really great service and yes I would recommend

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Darren,

Thanks for the great review! It’s great to hear Grant made the buying process easy and pressure-free, and that Mel looked after you so well at handover. We’ll make sure your kind words are passed on to them both.

Thanks again for recommending us, and we hope you enjoy your new motorhome!

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Adria Swan Neck Tap

Purchased Adria Swan Neck Tap via ebay. Price was excellent and delivery was swift. Service from Stu was excellent.

10 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Rob,

Thank you for the great review! We’re glad you were happy with the price, quick delivery and service from Stu. We’ll make sure your kind words are passed on to him.

Thanks again for choosing us!

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nathan was Very professional and helpful

Nathan was Very professional and helpful

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Louis,

Thanks for your review! We’re glad Nathan was able to help and provided such a professional service. We’ll make sure your kind words are passed on to him.

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

The stars are for Debbie in sales, the only plus points.

The 2 stars are for Debbie in sales, who was very professional. Sadly the caravan had internal and possibly chassis damage - probably worth repairing, IF that's what I was looking for. The advert DID NOT mention ANY damage, nor was it mentioned when I phoned before a 2.5 hour drive. The images on the website and 360 view are NOT of the caravan for sale and show NO damage. Take great care when buying from this seller.

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

We're sorry to hear that you were disappointed with your experience and appreciate you taking the time to leave your feedback.

We're pleased to hear that Debbie looked after you well during the sales process, although we're sorry the caravan itself wasn't what you were expecting.

If you'd like to discuss your concerns with us directly, please feel free to get in touch and we'll do our best to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We couldn’t be happier with the…

We couldn’t be happier with the customer service we have received from Dave in awnings sales department. He was patient and very knowledgeable of the products. He went out of his way to make sure we bought the right awning for what we needed (Ventura vita air and tunnel). He also interacted with our 3 year old daughter which you don’t get in a lot of places. Dave was extremely patient with all the questions we had (we had ALOT). Thanks Dave for making our long drive out today worth it.

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Emma,

Thank you for such a lovely review! It’s great to hear Dave took the time to answer all your questions and make sure you got the right awning for your needs. We’re glad he helped make the long drive worthwhile – and we’ll make sure he knows he has a little fan in your 3-year-old too! 😊

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Awnings review

Spoke to dave in the awning department a few times since buying our caravan extremely helpful every time. Nothing to much trouble excellent

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Karen,

Thanks for the great review! It’s brilliant to hear Dave has been so helpful every time you’ve spoken to him. We’ll make sure your kind words are passed on. Thanks again for choosing us!

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent!

Mick was superb in helping us get the right caravan at the right price. Nothing was too much trouble for him, and he went above and beyond in his efforts to get things sorted quickly and efficiently. We pick up the caravan in early September. If there were to be any issues, I am confident that Mick would be proactive in addressing them promptly.
Thank you.

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Ann,

Thanks for the great review! We’re glad Mick was able to help you find the right caravan and make the process so straightforward. We’ll make sure your kind words are passed on to him.

Enjoy your new caravan, and we’ll see you in September! 😊

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Was not the best buying experience....

Was not the best buying experience we had buying a caravan everything was rushed and the handover chap rushed off mid tour to help someone who was driving out and complained of a creaking car "soooo we will wait here then shall we" and to top it off i handed my V5 for a number plate and it came back with coffee stains all over it! Honest to say i wont be buying from here ever again

8 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

We're sorry to hear that your experience with us wasn't what you expected.

We appreciate that the handover felt rushed and that being left waiting while the team member helped another customer wasn't ideal. We're also sorry about the condition of your V5 when it was returned to you — that's certainly not how we would want it handed back.

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry that your experience has left you feeling that you wouldn't return to us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Update to all !

Update to all !! (that read reviews ) these people have now removed there original Ad for the caravan luckily we have screen shots and time stamped pictures that I sent to my works email stinks of a company trying to cover there tracks . Be less bother and aggro and negative feedback to transfer our money you owe us back Yorkshire caravans if there is anyone that has experience with these cowboys and feels the same we are considering with a few other unhappy customers handing out printed versions of all complaints and trust pilot reviews at the main entrance off there property boundary’s posts your feedback we are now watching this daily and regular we will be in touch

20 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

We'd also like to clarify that the removal of the caravan advert is not an attempt to "cover our tracks". The caravan is no longer available for sale, so the advert has simply been removed as part of our normal process. There is no reason for us to hide the advert or the circumstances surrounding the sale.

We understand that you're frustrated, but we would ask that any further concerns are raised with us directly so that they can be dealt with constructively. We remain willing to discuss the situation and find a way forward.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Our experience with Yorkshire Caravans…

Our experience with Yorkshire Caravans has been extremely disappointing. After a four hour round trip to view a caravan advertised as a 2016 Swift Challenger, we were told by the salesman, Andy, that the caravan did not exist. He then offered us a 2021 Sprite Major SB, which was above our budget, but claimed he had spoken to a manager who agreed to reduce the price.
We were told the caravan had not yet been valeted, which we accepted. However, during our initial viewing we pointed out a hazy sunroof window and were told it was simply dirt from being stored under trees in what they referred to as “the jungle advert stated NO PETS ANDY mentioned we could take a quick look at . the caravan was covered in dog hair. We have dogs ourselves, so this was not a major concern, and we agreed to proceed with a collection date of 19 August 2026.
When we arrived on the agreed date, excited to collect the caravan, we were asked to pay the remaining balance before being allowed to see it or begin the handover. This was justified by staff needing to leave by 5pm, which immediately raised concerns. Once we were finally allowed to view the caravan, my wife discovered two large cracks in the sunroof window—damage that should never have been missed by experienced technicians or during a pre delivery inspection.
We also found a cleaning report inside the caravan detailing mould and other areas requiring significant attention.
After raising all of this, Scott, the second salesman, offered three options to address the cracked sunroof window: – wait 12 weeks for Swift to supply a replacement, – take the caravan and return it later for repair, – or simply apply sealant to the cracks.
Given our statutory rights and short term right to reject a faulty caravan, we refused a repair. Under the Consumer Rights Act 2015, Yorkshire Caravans are obligated to refund all monies paid, including the deposit, as they have failed to supply goods as described and in the agreed condition. This constitutes a breach of contract.
It is also important to note that Scott stated we would receive a full refund. Andy, the original salesman, was on holiday on the day we arrived to collect the caravan and was not present to confirm or discuss the agreement. We shook hands with Scott on the basis of a full refund and left the site.
Despite this, we have now been informed that £2,000 of our money will be withheld because we did not take the caravan. This is money we worked extremely hard to save, and we had already booked holidays and purchased items in preparation for what we believed would be our pride and joy.

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

We're sorry that this has been your experience, particularly after you had travelled to collect the caravan and were understandably looking forward to taking it home.

We do want to clarify a few points, as we don't feel the review gives the full picture. The caravan was originally purchased online, but you subsequently visited us, viewed the actual caravan and inspected it before agreeing to proceed with the purchase. You were also made aware that there was an issue with the panoramic roof and that a replacement was being arranged. Unfortunately, Swift delayed delivery of the replacement roof until next week. We accept that we should have made you aware of this delay before you travelled to collect the caravan, and we're sorry that you weren't informed sooner.

When this was raised on the day, Stuart offered to arrange delivery of the caravan to you free of charge once the replacement roof arrived, so that you wouldn't have to make another journey to collect it. We had also already agreed a £1,000 reduction on the caravan at the time of purchase.

In relation to payment, our usual process is to take the remaining balance in advance so that funds can be cleared before collection. As you wished to pay on the day, this was accommodated, but it was explained that our accounts team finish at 5pm and that if payment was made later in the day, we may not be able to confirm cleared funds and collection would therefore need to take place at another time.

The cleaning report mentioned in the review did note mould in a cupboard, which was identified as being caused by a previous spillage. This had been cleaned and there was no remaining residue.

We appreciate that you have concerns regarding the deposit. Our terms and conditions explain the position where a customer chooses not to take delivery of a vehicle they have agreed to purchase. However, if you would prefer to choose another caravan from our stock, we are happy to transfer your deposit to an alternative vehicle.

We're sorry that things have ended up this way and appreciate that the last thing you wanted was to make a wasted journey. We hope we can still find a way forward that works for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We enjoyed browsing the sale…

We had a great time browsing the sale items, Rachel and Lesley were very helpful

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Arthur,

Thanks for the lovely review! We’re glad you enjoyed browsing our sale items and that Rachel and Lesley were able to help. We’ll make sure your kind words are passed on to them!

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

One star is very generous

One star is very generous, we were supposed to pick up a brand new 2026 acadia 545, less than 24 hrs before agreed hand over a phone call to say, the tech had come to fill the heating fluid and its leaked all over the floor so the caravan is a write off ( brand new ).
We were told the heating system comes empty and is filled on pdi, we had looked around the caravan a fort night before and there was fluid in the heating system and a date sticker when it was filled at the factory and presumably run up before factory despatch the floor was ok.
Things not adding up if you are looking at SG4SA00C3T2676019 it should written off according to YC.
On top of that we had holidays booked no caravan and fighting to get the£2000 deposit back.
Bunch of cowboys avoid like the plague, nice cafe, have a coffee and walk away.
Iam retired have plenty of time on my hands to tarnish this company any way i can untill i get my deposit back.
Matt allwright is a keen caravaner i'll see if he would like to know more, all you disgruntled people contact rogue traders.

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Steve,

We're really sorry to read this and completely understand how disappointing it must have been to have your collection cancelled at such short notice, particularly with holidays already booked.

We appreciate you have concerns about what happened with the caravan and your deposit. I've passed your review and the concerns you've raised to the relevant team so they can look into the situation and contact you directly.

We're sorry that what should have been an exciting new-caravan purchase has turned into such a frustrating experience, and we hope this can be resolved for you as soon as possible.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Be careful dealing with this company i…

Be careful dealing with this company i brought a caravan on the 18th July it needed a new toilet and the water system looked at.
Emailed and phoned answered the email in the beginning but have not heard from them .
When buying a caravan look around before using this company

18 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Sharon,

We're sorry to hear you've had a disappointing experience with us.

We'd like to look into this and make sure your concerns get to the right people. If you could email courtney.sheppard@yorkshirecaravans.com with the name the purchase was under, the caravan involved and any outstanding issues and concerns, we'll pass this on to the relevant team to look into.

We hope to hear from you so we can try to get things resolved.

- Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We went and bought our first full…

We went and bought our first full awning last Thursday and cannot thank Pete enough , he was amazing with us didn’t pressure us in to anything answered all our questions and went above and beyond for us. Thank you Pete we will definitely be returning for anything else we need.

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Toni,

Thank you for the lovely review! We’re glad Pete was able to help you find the right awning and made the whole process easy and pressure-free. We’ll make sure your kind words are passed on to him.

Thanks again, and we look forward to seeing you again! 😊

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional service

We have been customers with Yorkshire Caravans & Motorhomes since Oct 2025. Our personal experience with the YCM team as always been well above satisfaction with the service received so far. All the people we have met so far have always been professional, experienced and very helpful. We have previously mentioned in a different post about some of the exceptional people within the great team YCM have, Peter & Paul in the caravan sales, Dave in the awning dept, but on this post we wanted also to emphasise more in particular about the professional and customer service from Emma Maud from the warranty dept. What a great lady she is. Nothing is ever a problem. We always found Emma very welcoming, polite and helpful. Since picking up our new caravan back in Dec 25, she has thoroughly dealt with a few of our minor issues from our new Lusso 2 without any delays. It is really satisfying for a customer to know that they will always find the help and support when needed the most, and in total confidence we can say that’s what we have always experienced and received from Emma Maud. Big thank you to her from us…

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Richard,

Thank you so much for such a lovely and detailed review, and for continuing to choose us since October. It really means a lot to hear how well you’ve been looked after by the team.

We’ll make sure Emma sees your kind words. It’s fantastic to hear she’s been there to help with the little issues along the way and has always made you feel supported. We’ll also pass on your thanks to Peter, Paul and Dave.

Thanks again for your continued support – we really appreciate it! 😊

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Went to buy a campervan

Went to buy a campervan but ended up with a mobile home due to helpful and knowledgeable staff, no pressure to buy and left to look in your own time, when staff asked they were very helpful, process of buying was easy, excellent cafe to use while we discussed with family on buying options, handover at time was good and came away very happy

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Thank you for your fantastic review! It sounds like your visit took an unexpected turn, but we’re glad you found the right vehicle in the end! 😄 It’s great to hear the team gave you the time and space to make the right decision and that everything went smoothly through to handover.

Enjoy your new motorhome and thanks again for choosing us!

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service throughout by Peter in…

Great service throughout by Peter in sales who was knowledgeable throughout and sourced the van when we couldn’t and Andy for the handover process who explained everything to us newbies.

A great company to deal with and cant recommend them highly enough.

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Yorkshire Caravans & Motorhomes

Antwoord van Yorkshire Caravans & Motorhomes

Hi Mark,

Thank you for your lovely review! We're pleased Peter could help you find your new van and that Andy explained everything to you :) .
We really appreciate the recommendation and hope you enjoy your new motorhome!

– Yorkshire Caravans & Motorhomes

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer