We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Flooring extremely bad quality. Have been trying to return the faulty flooring for 4 days now but apparently they use a sister company to deal with any complaints and they do not respond. Would not re... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Quality of the flooring was good, no damages. The delivery driver was brilliant. My delivery was meant to be on a Wednesday, stayed in all day, didn’t arrive. Phoned next morning they said they will g... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From the choices, offers, price, customer service, samples, delivery cannot fault anything at all. From my experience so far this has to be one of the most switched on companies I’ve bought from. T... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered a few samples and they were delivered quickly. The 'Supremo Royal Rigid Core Natural Country With Built In Underlay 6mm' boards appear much better quality than other samples I've received... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Vloerenwinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Discover quality Luxury Vinyl Flooring at Vinyl Flooring Direct. Order online or by phone.


Contactgegevens

3,8

Goed

TrustScore 4 uit 5

112 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 62% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Flooring extremely bad quality

Flooring extremely bad quality. Have been trying to return the faulty flooring for 4 days now but apparently they use a sister company to deal with any complaints and they do not respond. Would not recommend

3 mei 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful! Refund please!!

I thought I'd reviewed these already but TP sent me an e-mail. So.....Being as I am SILL WAITING for my refund I'll go again.
Pre-ordered £1000 of flooring.
Pay delivery, £39.00

Get an email stating I need to ring and arrange a delivery day. No problem at all. Further down the page, they state they "only drop it off kerbside".....Really, I am disabled and told customer service on the phone. Her reponse "can you not get someone to help you?"
Not really the point love. Anyway, this was a pre-order (not in stock until the 5th may) but they charged me within 5 minutes. So money taken, no chance of delivery and can't order from a better place as they have my cash and she doesn't know when that will be refunded.

Terrible way to do business. Damn shame, the flooring looked really nice in the pics.....

Never again!

PS.
The web site still says "order processing" and still no sign of a refund....Lets be careful out there.

1 mei 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

Thank you for your feedback, and we are sorry to hear that you were unhappy with your experience.

Our deliveries are made via specialist pallet networks, and kerbside delivery terms are outlined on our website prior to purchase. We do understand that this may not be suitable for every customer, and we apologise if this was frustrating in your circumstances.

Regarding the pre-order payment, as with many bespoke and pre-booked stock items, payment is taken at the time the order is placed in order to reserve the stock allocation. Refunds are processed in line with our standard procedures.

We are also sorry to hear that you were disappointed with the communication you received from customer service. Your comments will be reviewed internally as we always aim to provide helpful and respectful support to all customers.

We appreciate you taking the time to share your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor service and very high…

Very poor service and very high delivery costs.

Got a sample which showed the product to be white and the photos on the website showed very fine marbling effect. The laminate we received has vey big grey splodges which look like paint has been thrown over the sheet, nothing like the photos on the website.

The delivery costs are very high - £40 on an order worth £70 - and returns have to go back to separate warehouse at the customer's expense which makes it economically pointless.

Website also doesn't seem to work properly with some areas being unresponsive.

I wouldn't use this site again.

7 april 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you were disappointed with your experience.

Regarding the product appearance, samples and website images are intended as a guide, however due to the nature of laminate and printed décor designs, pattern variation and shading can occur between boards and batches.

Our delivery charges reflect the size, weight, and specialist handling required for flooring products, and return conditions are outlined within our terms and conditions prior to purchase.

We also appreciate your comments regarding the website functionality and will pass this feedback to our technical team for review.

We are sorry that we did not meet your expectations on this occasion and appreciate you taking the time to share your experience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I m ordered a few samples

I m ordered a few samples, but didn't come

5 april 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

Thank you for your feedback, and we are sorry to hear that your samples did not arrive.

This is certainly not the experience we want our customers to have. Please contact our customer service team with your order details so we can investigate this for you and arrange replacement samples if required.

We appreciate your patience and hope to resolve this for you as quickly as possible.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Quality of the flooring was good

Quality of the flooring was good, no damages. The delivery driver was brilliant. My delivery was meant to be on a Wednesday, stayed in all day, didn’t arrive. Phoned next morning they said they will get back to me and let me know what’s happened. Phoned again!! Said they have asked the courier to phone me. Arrived Friday 2 days late.

28 maart 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

Thank you for your feedback, and we’re really pleased to hear you were happy with the quality of the flooring and the delivery driver.

However, we’re very sorry for the delay and the inconvenience caused by your delivery not arriving on the scheduled day. This is not the service we aim to provide, and we understand how frustrating it must have been to stay in all day without an update.

We also apologise for the lack of clear communication when you contacted us, and for the delay in resolving the issue with the courier. We will be looking into this to understand what went wrong and to prevent it happening again.

Thank you for your patience, and we appreciate your understanding.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

High value and quality fits materials…

High value and quality fits materials and look

2 april 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

We appreciate your positive feedback and are glad that your experience with us was satisfactory. We continuously aim to maintain high standards of service and product quality for all our clients.
We would be pleased to welcome you back and assist you with any future needs. Thank you for choosing us, and we look forward to your next visit.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Haven’t put them down yet but they look…

Haven’t put them down yet but they look great and seem very solid so should make a very nice and firm floor.
I collected the tiles from the warehouse and the collection was seemless.
Very efficient.

5 maart 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

We appreciate your review and are glad to hear that you were satisfied with the quality of our products and services. Delivering consistent, high-quality results and excellent customer service is our priority, and your feedback confirms we are on the right track.
We invite you to visit us again and explore our newest offerings. We look forward to serving you in the future.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

Thank you for your feedback. We’ve checked our records and cannot find any order under your details. To ensure your safety and avoid any potential scams, could you please double-check that the order was placed with us?

If it was, please send us the PayPal transaction details so we can investigate further and resolve the issue. We want to make sure this is sorted as quickly as possible.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Sent the wrong sample reordered the…

Sent the wrong sample reordered the right one which has a marble effect black vein sent me plain piece of flooring with no black vein anywhere

29 januari 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

We’re very sorry for the confusion with your sample. Some pieces may not show the black vein as prominently due to the way the flooring is cut, which can result in natural variations. We understand this can be disappointing and appreciate your patience.

Please contact us directly, and we’ll be happy to help ensure you receive pieces that meet your expectations.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good aftercare

Good customer aftercare , Nice friendly people on the phone

29 januari 2026
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

We appreciate your kind review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered two tile samples.

I ordered two tile samples. They were so quick on arriving and packed well. Thank you for your service.

9 december 2025
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

We’re so happy you enjoyed it

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful customer service

I bought many boxes of vinyl flooring for my house and some of them came damaged, I told the delivery that person they were damaged and they told me to email them about it. I then emailed and they said they would only refund me for 2 planks out of what must have been 3 entire boxes which where damaged. I showed pictures of proof via email as their website form doesn’t allow you to add phone images to the refund form (probably to prevent people from even being able to get a refund) and then after I had converted, then the image size was too big so I couldn’t add them at all and so I had to email to 2 different emails as one of their emails that is on their website they just don’t respond to, after they said the pictures where not enough proof even though the pictures where from the second it was delivered and included the wooden base and plastic wrap it was delivered in. The reason it must have not had “enough proof” was because the delivery person had taken a picture of the side it was not damaged in even though I had told him about the damage. I will not be buying from them again.Absolutely Malicious return/shipping damage policy. DO NOT RECOMMEND TO ANYONE

28 augustus 2025
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful customer service

I bought many boxes of vinyl flooring for my house and some of them came damaged, I told the delivery that person they were damaged and they told me to email them about it. I then emailed and they said they would only refund me for 2 planks out of what must have been 3 entire boxes which where damaged. I showed pictures of proof via email as their website form doesn’t allow you to add phone images to the refund form (probably to prevent people from even being able to get a refund) and then after I had converted, then the image size was too big so I couldn’t add them at all and so I had to email to 2 different emails as one of their emails that is on their website they just don’t respond to, after they said the pictures where not enough proof even though the pictures where from the second it was delivered and included the wooden base and plastic wrap it was delivered in. The reason it must have not had “enough proof” was because the delivery person had taken a picture of the side it was not damaged in even though I had told him about the damage. I will not be buying from them again.Absolutely Malicious return/shipping damage policy. DO NOT RECOMMEND TO ANYONE

9 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sample from VFD

I have only ordered a sample from company which was delivered quickly the product looks good quality

28 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Vinylflooringdirect

Antwoord van Vinylflooringdirect

Thank you for taking the time to rate our service.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer