RMG London Reviews 

330
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

RMG done great change in managing the development more than 100% better than before. Staff are professional and always available to help, assist and guide. Thanks to all. Special appreciation to Mr. A... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Last Friday 16th October mysteriously I misplaced or lost my car park fob. On Saturday I went to the Concierge office with all my documents to get a replacement. First guy I saw just said send us a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If you intend to but a flat or house that has a service charge, or as they call it an Estate charge, and the name RMG is involved then for the sake of your mental health, walk away. Have no involvemen... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ABSOLUTELY DISGUSTING. How can you justify a service charge going from £139 to £705 in 5 years for DOING NOTHING? In 5 years the building got worse, not better. No cleaning, no maintenance, no commu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Eigendomsbeheerder

Geschreven door het bedrijf

RMG London is one of the most respected property management companies in London with more than 100 years of successful property management experience. The RMG London portfolio is diverse and ranges from mansion blocks to new developments incorporating flats and houses. No building is too small or too large, we manage buildings with 3 units and are working on mixed use developments with over 3000 units. We provide a boutique property service through our London based property team and employ over 250 onsite staff. We are proud to work with residents, developers and freeholders providing bespoke residential management services. We always take a personal, client-focused approach to residential property management, delivering high-quality customer service. Our Property Managers work together with our team of highly trained specialist, Health & Safety Surveyors, Accountants and Back Office support staff who will ensure we deliver you a Property Management service that is comprehensive and second-to-none. As Managing Agents, we have a unique and important role to play in managing other people’s homes and money. Our experience and in-depth knowledge of property management, together with our dedication to professionalism and high standards, is what sets us apart. Every day, we work to deliver the best possible customer service. We achieve this by always listening to our customers’ opinions and needs, by investing in a great team, continually improving our skills and ideas and, above all, by remaining open and honest at all times. From financial analysts and surveyors, to legal experts, health and safety professionals and compliance specialists, we have the expertise, the industry understanding and the network of tried and trusted professionals to ensure all vital jobs are done expertly. We’ll work closely with you, ensuring you and your residents receive the best possible management service and maximum benefit from the range of services we provide, whatever the size of your property, development or portfolio. RMG London offers an efficient, cost effective service, our extensive knowledge of London, its history and property management ensures that we maximise the future prospects of your property. Your property is individual with very specific qualities, facilities, and requirements. We specialise in residential property management, we take the time to fully understand and fulfil your property aspirations providing our clients with a tailored choice of block management. We always take the time to assess each property personally, plan the services, and make sure they are carefully and seamlessly managed.


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

330 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,4

Alle reviews

(330)

124 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank Monir for his excelelnt service.

Last Friday 16th October mysteriously I misplaced or lost my car park fob. On Saturday I went to the Concierge office with all my documents to get a replacement. First guy I saw just said send us a email. I said I am here in person but to no avail. Thankfully Monir, who has been most helpful in the past to guide me through complicated digital app, was there and he took over my request. He was able to handle the whole process seamlessly and issued me with the a new fob. I would like to thank Monir for his hands on customer care and friendly service.
Aftab Noorani
27 Allard House

17 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Aftab,

Thank you for taking the time to leave a review for Monir!

I will ensure this is passed over to him.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

RMG done great change in managing the Beaufort Park

RMG done great change in managing the development more than 100% better than before. Staff are professional and always available to help, assist and guide. Thanks to all. Special appreciation to Mr. Anwer Hassan for his support. He is available to overcome any issue and for his follow up till the job get it done in high standard of quality.

20 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Aziz,

Thank you for leaving such a great review for Anwer and the team!

I will ensure this is passed over to them.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Karan is helpful

Karan is helpful Friendly and efficient

15 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Chong,

Thank you for taking the time to leave a review for Karan!

I will ensure this is passed on to him.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Satish has helped me so much in the…

Satish has helped me so much in the Concierge office I have a new car registered for car park. I could never have done it without him. He is brilliant

12 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review for Satish!

I will ensure this is passed on to him.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

RMG London - Holyfields, Tunbridge wells

I am very happy with the service I receive from RMG. Our property manager is Sam Fells. He answers questions promptly and the grounds and gardeners are fantastic. Having lived in flats in the past (I am a house owner now) I have had some bad experiences with agents but this experience has been totally different. Thank you RMG 👏🏻👏🏻

10 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi James,

Thank you for taking the time to leave a review for Sam!

I will ensure this is passed on to him.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing experience with the…

Very disappointing experience with the service charge billing

I’m extremely disappointed with the way my service charge account has been handled.

After setting up a Direct Debit, I noticed that the total amount that would have been collected over the payment plan would have been around £120 more than the actual outstanding balance, even including the instalment fee. Because of this, I cancelled the Direct Debit about a week after setting it up and contacted the company to explain that I would rather pay the outstanding balance in full.

After discussing the matter with them via live chat, I explained that I was preparing to pay the balance in full and was simply waiting for a final, corrected invoice.

However, the invoice I subsequently received still included the £35 instalment fee. I questioned this and explained the situation again, but despite the fact that I cancelled the Direct Debit shortly after setting it up and am willing to settle the balance in full, they are still refusing to remove the fee.

What makes this particularly frustrating is that there was no delay in payment. I cancelled the Direct Debit because of discrepancies with the account and because I wanted to resolve the balance and pay it in full.

I have included my email correspondence below so that others can see how the matter has been handled.

Overall, I find the billing process unnecessarily complicated and the customer service disappointing. I would have expected a much more reasonable approach, especially when I am trying to pay the balance in full rather than avoid payment.

My email and RMG response below:
Thank you for your email.
I’m afraid I’m unable to reconcile the balance shown on your invoice with the actual statement available on the RMG app. Please find the relevant statement attached for your reference.

It appears that the £35 instalment fee has been incorrectly included among the service charge deficit payments. Based on the statement, my outstanding balance should be £692.41, please find attached.

Could you please review this and issue a revised invoice reflecting the correct balance? I would also appreciate receiving the revised invoice by post, as previously requested.

Thank you for your assistance, and I look forward to receiving the corrected invoice shortly.

RMG response:

Good afternoon.

As payment was delayed whilst on a payment plan, the instalment fee would stay on the account as these are charged if payment is spread across more than 2 months, and with it being 6 months without a payment being made, the charge will remain.

With you being on a payment plan until the end of the service charge year, you can spread this out across the next 6 months if any easier.

Kind regards,

7 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Pawel,

Thank you for your review. I'm pleased to see that this matter has now been resolved and that the fee has been removed from your account.

We appreciate you bringing your concerns to our attention and apologise for any inconvenience caused.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this firm of cheats and incompetents

If you intend to but a flat or house that has a service charge, or as they call it an Estate charge, and the name RMG is involved then for the sake of your mental health, walk away. Have no involvement with this firm of incompetent thieves. Multiple bills within days, no transparency. When ask pertinent questions you get vague responses. An utterly incompetent group of people with a complete disregard for customers with genuine concerns. . AVOID THEM AT ALL COST.

26 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Matt,

Thank you for taking the time to share your concerns.

I located your account and emailed you about this.

Many thanks,

Gerogia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Think very carefully before committing to an RMG London property.

Extremely disappointing – huge cost increases, poor transparency and a service that doesn’t justify the charges

Our experience with RMG Living has been extremely disappointing and unjustifiable.

We moved into our property with the understanding and reassurance that the costs involved would not increase significantly. Unfortunately, that has not been the case, our costs have effectively doubled!!!!!

The lack of transparency has also been incredibly frustrating. We have repeatedly asked for clearer information, explanations and detailed breakdowns of the costs, only to find ourselves constantly having to chase for answers or being ignored. Getting straightforward information should not be this difficult.

And then there is the question of what we are actually paying for?

The service provided does not feel remotely proportionate to the costs being charged. We don’t have adequate visibility of what work is being carried out, when it is being carried out or where the money is actually going. When you are being asked to pay significantly more, it is entirely reasonable to expect transparency and evidence of the services being provided.

For those of us who are already living in these properties, the situation is incredibly frustrating because these aren’t costs we can simply choose to walk away from. We made major decisions based on the information and assurances available to us at the time, and we now feel we’re paying the price for that.

RMG Living needs to provide far greater transparency, accountability and communication to its customers. People deserve to know exactly what they are paying for, why charges are increasing so substantially, and where their money is going.

At this point, we are extremely unhappy with both the level of service and the way these significant cost increases have been communicated and handled.

25 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Henah,

Thank you for taking the time to share your concerns.

I have located your account, and I have sent you an email regarding this.

Many thanks,

Gerogia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor services bob bill increases

Poor services bob bill increases

24 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi John,

I am really sorry to hear that you feel this way.

I have been able to locate your account and will contact you directly.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

RMG - Ripping Money Group?

My experience with RMG has been extremely frustrating, particularly when it comes to transparency, communication and the way service charges are being handled.
One of the biggest concerns is the Port of London Authority licence fee. As far as I am aware, residents who purchased properties on this development were not clearly informed that they could ultimately be responsible for this cost. There also appears to be a question over what the landowners and management company knew about the potential liability at the time properties were being sold. This is important information that could potentially have influenced a buyer's decision, and residents deserve a clear explanation of what was disclosed and when.

When residents have asked RMG for supporting documentation, detailed calculations and a proper explanation of the charges, the responses have often been vague or simply referred back to the estate management plan. That does not adequately answer the questions being raised. Residents need to understand exactly what they are being charged for, how the figures have been calculated, what work has actually been carried out and whether the costs being passed on represent reasonable value for money.

The handling of invoices has also been extremely concerning. Bills have reportedly been issued, amended and reissued multiple times, creating confusion about what residents are actually expected to pay. At the same time, service charges have increased dramatically, with some residents seeing increases of more than 50%. For households already trying to manage rising living costs, being presented with bills running into thousands of pounds without clear supporting information is incredibly stressful.

There are also concerns about invoices appearing on the resident portal without adequate direct notification and about increased payments being taken from accounts. When significant amounts are involved, residents should be given clear and timely information so they can understand and query a charge before being expected to pay it.

More broadly, the level of service does not appear to reflect the amounts residents are being asked to contribute. There are areas of the development that look poorly maintained, while some reported problems have remained unresolved for lengthy periods. In some cases, residents have been told for months or even years that matters are still being investigated or looked into.

What residents are asking for is not unreasonable: clear accounts, proper evidence, accurate invoices, transparent explanations, effective communication and genuine efforts to obtain value for money. Instead, many residents seem to be left chasing answers while costs continue to increase.

The whole situation has become incredibly frustrating and, for some residents, extremely stressful. People should not feel as though they are simply being treated as a source of funds while struggling to obtain straightforward answers about where their money is going.

I sincerely hope the landowners take the concerns being raised by residents seriously and review whether the current management arrangements are delivering the transparency, accountability, service and value for money that residents should reasonably expect.

Based on my experience, I would not recommend RMG.

7 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Gauti,

I am sorry to hear this. We would really like to contact you to resolve this; I haven't been able to locate an account with the details you have provided.

Please can I ask that you email trustpilot@rmguk.com, providing your full name and property address, and one of the team will be in contact to see how we can best help.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just got our latest RMG bill for living…

Just got our latest RMG bill for living in a freehold property in ebbsfleet valley and has doubled to £858 per year . I feel sorry for the leasehold properties now having to pay £1400 per year, this is seriously going to effect the sale of properties on the development especially with no clear verification of what the charges are for ….

18 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Marcus,

Thank you for taking the time to leave a review.

I have been able to locate your account and have sent you an email regarding this.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

RMG - Relentless Money Grabbers

Living on an estate managed by RMG has become a financial and administrative nightmare. Hit with relentless, unreasonable cost hikes built entirely on non-transparent financial structures, hiding behind vague, scripted nonsense and excuses about development cost redistributions. Estate agents in the area market the charges at ~50% of their actual cost and state that "no additional fees will be taken". This is not the case, you will be charged and it continues to rise. Even for automated email reminders. We are in 2026...this cannot be allowed.

Basic day-to-day management is equally dysfunctional. Simple things like securing essential parking permits are met with sluggish, glacial response times and deliberate rigid processes designed to trap and extort. An example, I ordered 2 booklets and two weeks later I called as they hadn't arrived. I was told they can take upto 4 weeks. I waited 5 weeks to give them the benefit of the doubt. Upon calling them I was told "you've waited too long to contact us". I demanded proof of postage and low and behold I received them the next day. A petty example that shows how they operate. I will never again knowingly live in an area where RMG are operating.

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Aaron,

I am sorry to hear this. We would really like to contact you to resolve this; I haven't been able to locate an account with the details you have provided.

Please can I ask that you email trustpilot@rmguk.com, providing your full name and property address, and one of the team will be in contact to see how we can best help.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Legalised theft

RMG is the management company in the newbuid estate where I live. Service charge was about £400/year in the first year which we were aware of when bought the house. The second year fees went up to £600/year and now in the 3rd year of living here fees are up to £880/year. This is for a freehold 3bed semi. Communication is non existent apart from when the fees are due. When asking what’s with the doubling in price, all you get is a standard letter explaining nothing. Service is not great, things take way too long to get repaired/sorted. I would avoid this company or any estate that’s managed by RMG.

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Ioan,

Thank you for taking the time to leave a review. I'm sorry to hear that you feel this way.

I can see that your Property Manager has recently responded to your email regarding this matter and provided further information.

If you have any additional questions or would like to discuss this further, please reply directly to the email and the team will be happy to help.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Diabolical

Diabolical. If I could rate them any lower than 1 star I would. They don’t know what the hell they’re doing and just make the bills up as they go along!!

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Katie,

I'm sorry to hear that you feel this way.

I've been able to locate your account; however, we do not currently hold any contact information for you directly. I can confirm that I have emailed the other named account holder to try and assist with this matter.

If you would prefer us to contact you directly, please email us at trustpilot@rmguk.com with your account details, and we'll be happy to help.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

One star. I would give RMG zero if I could utter crooks

am absolutely sick and tired of dealing with RMG. As far as I am aware, nobody who bought a property on our development was told they would be responsible for a Port of London Authority licence fee. It appears RMG and the landowners knew this cost could eventually be passed on. I feel buyers were denied information that could have affected their decision to purchase.

When residents ask for evidence from RMG and a proper breakdown, we get generic replies that barely address the questions. RMG keeps pointing to the estate management plan, as though that settles everything. It does not explain the actual costs, how they were calculated, or why each household has been billed. Residents who have examined the figures have found some of the increases being passed on to us shocking. Is RMG actually seeking value for money, or just paying out and expecting us to foot the bill? Multiply invoices sent to residents then changed multiply times they just cant get it right, its causing huge anxiety for the residents.

Service charges have risen by over 50% for many residents. Invoices appear on the portal without direct notice, and residents have reported increased payments being taken from their accounts without agreeing to the higher amounts. RMG needs to provide clear evidence of what is owed and explain its authority for collecting it. People cannot simply be expected to find thousands of pounds while they are still trying to check their bills. Its a utter fiasco.

The service itself is utterly poor. Parts of the development look run down, and some issues have dragged on for over two years while we keep hearing that RMG is “looking into it”. We are paying more and struggling to get basic answers, let alone a well-maintained estate.

Residents are fed up with being treated like RMG’s piggy bank. I hope the landowners see sense and replace RMG with an organisation willing to work with residents, answer questions properly and demonstrate value for money. I would never recommend RMG.

22 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi,

I am sorry to hear this. We would really like to contact you to resolve this; I haven't been able to locate an account with the details you have provided.

Please can I ask that you email trustpilot@rmguk.com, providing your full name and property address, and one of the team will be in contact to see how we can best help.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely disappointing service and unsustainable charges

Extremely disappointing service and, in my experience, completely disproportionate and unsustainable charges.

I would strongly urge anyone considering buying on an estate managed by RMG to do their homework first and scrutinise the service charges very carefully.

Over roughly two years, the charges on our estate have increased by more than 50%. Yet when residents ask basic and entirely reasonable questions about the increases, budgets, expenditure and how costs have been apportioned, getting a clear and meaningful explanation is incredibly difficult.

The lack of transparency is one of the biggest issues. Residents should be able to understand exactly what they are being charged for, why they are being charged it, how the costs have been calculated and where the money is being spent. Instead, responses to queries have often been vague and fail to properly address the questions being asked.

Then there are the additional charges for late payment. When an account is already subject to substantial service charges, adding penalties that can approach 50% of the outstanding amount feels excessive and extremely punitive.

The overall impression is that residents are expected to keep paying more and more, while receiving insufficient clarity or accountability about the costs behind those increases. It is very difficult to see this as good value for money.

Quite frankly, a let down and absolute rip-off.

Buying a home is one of the biggest financial decisions most people make. Had I known before purchasing that the management charges could increase by this magnitude, combined with the lack of transparency and additional penalties, I would seriously have reconsidered buying on this estate.

RMG needs to provide residents with much greater transparency, clearer financial breakdowns and proper answers to legitimate questions about how their money is being spent. Residents deserve better than vague explanations and ever-increasing bills.

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi,

I am sorry to hear this. We would really like to contact you to resolve this; I haven't been able to locate an account with the details you have provided.

Please can I ask that you email trustpilot@rmguk.com, providing your full name and property address, and one of the team will be in contact to see how we can best help.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

RMG London gives you a nightmare.

This company is rabbeting your money but offering zero accountability.

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Dorothy,

I am sorry to hear this. We would really like to contact you to resolve this; I haven't been able to locate an account with the details you have provided.

Please can I ask that you email trustpilot@rmguk.com, providing your full name and property address, and one of the team will be in contact to see how we can best help.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ABSOLUTELY DISGUSTING

ABSOLUTELY DISGUSTING. How can you justify a service charge going from £139 to £705 in 5 years for DOING NOTHING?
In 5 years the building got worse, not better. No cleaning, no maintenance, no communication, no accountability. You chase them for weeks and they still ignore you.
We pay more and more every year for less and less. £139 to £705 is pure robbery. This company is a scam. Avoid any property managed by RMG.

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Lavinia,

Thank you for taking the time to leave a review.

I have been able to locate your account and have sent you an email regarding this.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

RMG = Residents’ Money Grabbers

Extremely disappointing service from…

It has been over a year since we moved into our new property, and during that entire time, the property has received virtually no maintenance or proper service. Yet, we continue to receive bills that make absolutely no sense.

We have emailed RMG repeatedly and received little to no response. The complete lack of communication and accountability is disgraceful. It feels like residents are simply being ignored while bills continue to arrive.

This is not the level of service anyone should expect from a property management company. Very poor communication, very poor service, and absolutely no sense of accountability.

Based on our experience, I would strongly advise anyone dealing with RMG to question their charges and insist on clear answers and proper communication. Truly a disgraceful experience.

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Nish,

Thank you for taking the time to leave a review.

I have been able to locate your account and have sent you an email regarding this.

Many thanks,

Georgia

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fleecehold was coined specifically to explain companies like RMG

I live in a freehold house that has two separate service charges on top of the usual council tax, one of those service charges comes from RMG London.

Their service is appalling. I won't say it is any worse than the other management company I deal with, as they all seem to be just as bad as each other, but is is really bad.

Firstly, there is no consistency in when they send invoices. Every year I receive multiple invoices, never on the same dates as the previous year. This wasn't so much an issue in previous years (I bought the house over 4 years ago), as the bills were not so extortionate. But now when they are asking for over £700, it has a genuine impact on my finances. Thankfully I'm comfortable financially and have savings to back me up, but being asked for that type of money towards the end of the month would be incredibly stressful for someone in a less fortunate situation. Most recently I had two invoices of different amounts on the exact same date towards the end of August, and then a few weeks later they sent me another one in the middle of September. How can anyone plan around that?

Secondly, the cost increase is rapid. In 2023 my bill was £362. 2024 was £391, 2025 was £484, and now 2026 is £707! When people were buying these properties, they were told that cost increases are expected to match inflation only. If inflation was that high we would be in a state of national emergency.

Thirdly, I don't see where all this money is going. If my area was in pristine condition then I could understand, but it simply isn't. On the odd occasion they will send someone over to cut my front lawn. In the gaps between it becomes a mess or I cut it myself. Yes there are other maintenance costs for the area, but I don't see why I'm paying council tax and two separate service charges and still the greenery in the area is a yellow uncut mess. I appreciate this sounds like a very minor issue, and it would be if the bills were not so high. But when I'm paying thousands of pounds a year between these management companies and the council, I feel the least I can expect is for the grass to be well kept.

Lastly, RMG London are not able to properly explain clearly why their spending is increasing so much. They make broad claims such as "we had to spend more money than expected on X", or "calculations for previous years were based on assumptions that were underestimated and now we have corrected it". None of this means anything however and residents have no ability to validate what they claim.

As a result of all this, I seriously doubt:
1. That they are making any effort to find reasonably priced contractors to carry out works
2. That they have competent people managing the money that residents pay to them
3. That they have competent people managing resident accounts
4. That they are not pocketing serious amounts of the money they are taking from residents.

Ultimately the term "fleecehold" was coined specifically because of companies like RMG London fleecing money from "freehold" house buyers. This is a national problem that needs to be resolved by the government, as the laws around this do not protect people like myself or my neighbours, even though there are thousands of us complaining about their services consistently.

Until the government does something about this, your only option to protect yourself is to ensure you do not buy a "freehold" property with management fees. I would say this regardless of if the management company is RMG or not. As I said, I have two service charges that I have to pay yearly, plus council tax. After 4 years I still don't understand where that money is going.

I will never buy a "fleecehold" house again and the current situation with RMG London is pushing me to the point of considering moving away, even though I like everything else about the area I live. It just is not worth it. The problem now is these service charges are driving down house prices and are putting people off buying (and rightly so). Do the same yourself and avoid RMG London at all costs.

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo RMG London

Antwoord van RMG London

Hi Cavan,

Thank you for taking the time to leave a review.

I have been able to locate your account and have sent you an email regarding this.

Many thanks,

Georgia

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer