Urang Property Management Limited Reviews 

355
•
TrustScore 3 uit 5

2,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ezelle is professional, friendly, and a pleasure to work with. Communication is always smooth, and we truly appreciate her trust and support. We value our working relationship and look forward to work... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Urang inherited our block within Central London, they made the switch over pretty flawless, and with ease. Two years on and they continue to shine. Our account manager is very clear on concise at exp... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I still can’t believe this company is in business. They’ve been managing a building in which we have property and there hasn’t been any situation in which they proved to be useful. 1. Acc... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Failed to pay our building communal electricity bill in time, despite multiple residents notifying them. Our building had no communal electricity for well over 3 months. A long time to get a response,... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Eigendomsbeheerder
  2. ook in
  3. Vastgoedadviseur
  4. Vastgoedonderhouder

Geschreven door het bedrijf

At Urang, we understand that your property or properties will likely be your largest investment. It can be stressful, complex and time-consuming to manage, not least to get the results you expect. That’s why, for over 20 years, we’ve been building a team of exceptional London Property Management experts here to solve whatever property-related problems you may face. Urang Group has six main departments, spanning all areas of London Property Management: 1. Block & Property Management 2. Property Maintenance, Cleaning & Support 3. Building Works 4. Legal Services (e.g. Right To Manage) 5. Project Management & Surveying 6. Support Services.


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

355 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 58% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,8

Alle reviews

(355)

56 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

0/5, would give 0 stars if I could.

Awful awful awful management company. Everything takes 1-2 months MINIMUM. I first contacted Urang in January about water damage in our bathroom, and we are still only halfway through resolving this nearly 7 months later. For the rates they charge I would at least expect responses to emails, but alas.

It is also difficult to even pay for services as the leaseholder portal it a joke and nobody will respond to advise further. Since Urang took over everything has got 10x harder and more stressful. I spend way too much of my time chasing a company that I am PAYING to ‘manage’ my property. Shocking.

21 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Jamie,

Following our initial response on 23 June, we reached out again on 26 June to request further information so we could investigate your concerns and respond in detail. As we have not received any additional details either via the Truistpilot platform or via email, we are unfortunately unable to take this forward.

If you would still like us to review the matter, please do get in touch via onlinereviews@urang.co.uk—we would be happy to assist.

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'd like to recommend the Company Sec…

I'd like to recommend the Company Sec function at URANG. Crische is helpful, efficient, professional and persistant. A pleasure to deal with. I hope she'll soon be joined by a colleague as good as she is at her job.

19 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Reviewer

Thank you so much for your kind feedback. We are delighted to hear that you have had such a positive experience with our Company Secretarial team, and especially with Crische.

Your comments have been passed on to her and are truly appreciated.

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The service from the company…The company secretarial administrator

The service from the Company Secretarial Administrator was excellent, prompt and very helpful

19 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Rosemary,

Thank you for your kind words. We are so pleased to hear that you received prompt and helpful service from our Company Secretarial Administrator.

Your feedback is greatly appreciated and will be shared with the team—it is always encouraging to hear when our efforts make a positive difference.

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with this company

Very pleased with this company. They manage a block of 8 apartments and are very thorough and professional

20 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear James

Thank you for your positive feedback. We are really pleased to hear that you are happy with the service we provide and appreciate you taking the time to share your experience.

Managing smaller blocks with care and attention is just as important to us as our larger sites, so it is great to know our approach has made a positive impression.

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Professional, Communicative, Problem-Solvers

This is my 2nd review on TrustPilot regarding Urang Property Management. I would like to specifically mention Ms Aluve Vuntu (and the team supporting her) as the sole reason for my vastly exceeded expectations.

Since the purchase and move into my flat close to 9months ago, I have experienced highly professional and prompt service, clear and detailed communication, and effective resolution of any issues encountered. Some of the (unforeseen) issues were highly time-sensitive and there was no delay in addressing them.

Aluve was always available on email and at the end of the telephone. Her manner is always pleasant and reassuring, and her approach towards any issues sensible and solution-oriented. It is clear to me from the way she works that she is empowered by an organisation that trusts its employees to take decisions (when needed).

19 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Karen,

Thank you for your kind and detailed review. We are so pleased to hear that your experience was such a positive one.

Aluve and the team will be especially grateful for your recognition—your comments about her professionalism, responsiveness, and thoughtful approach truly reflect the standards we strive for across our service.

We really appreciate you taking the time to share your feedback. We wish you all the very best!

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I don't think there could be something…

We've had so many issues in our block and Urang have generally been unresponsive or hard to deal with - most of us are enraged at just hearing the name. From an original version of this review it transpired how upset I'm about not receiving updates and answers about anything, it makes you think it's first a people's problem, then an organisation problem.

Surprisingly, you'll get a reply to your one star review but really no action when it comes to stuff that matters.

16 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Donato,

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that your experience as a former director left you dissatisfied.

This is a complex development with a number of ongoing maintenance items, many of which are actively being addressed. While we understand the frustration that can come with delays, progress on certain matters often depends on external contractors and, in some cases, requires clear instruction from the client before we are able to proceed.

We do acknowledge the importance of having a clear and transparent issue-tracking process and are continually working to improve communication with both residents and directors.

We would like the opportunity to review your specific concerns as these are not mentioned in your review. Please feel free to reach out with further details to onlinereviews@urang.co.uk.

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very bad customer service - do not use!

Urang is an absolutely dreadful managing agent with terrible customer service. I have now had to email them three times over the last fortnight regarding the disrepair and poor maintenance of the communal patio area/courtyard at the development where I live. The area gets overgrown with weeds and there is algae growing on the patio slabs making the surface slippery when wet. There is a drainage system that runs through the middle of the full length of the courtyard and it’s overgrown with weeds leading to the area getting flooded during heavy rainfall. Despite the high service charge, every year you have to complain to get it done, even though it’s just basic maintenance of the communal areas. Similarly, they send out contractors that do not complete or do their jobs properly. Recently they sent someone out to fix the light fitting in the communal corridor outside my apartment and they haven’t put the ceiling tile back into its proper position. This is the second contractor they have sent out. How many contractors does it take to change a light bulb?! How much is it costing? Then there’s the window cleaning - it’s an explicit leasehold clause that the windows must be cleaned regularly - they rarely ever do - maybe once every other year! Urang’s marketing is all about taking the stress out of property management but from my point of view having to deal with them every time you have a basic maintenance issue is always very stressful. They are either very slow at responding to emails or do not respond at all. Avoid this managing agent!!!

2 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Gavin,

Thank you for sharing your experience. We are sorry to hear that you feel let down by the service and upkeep of the communal areas.

We understand how frustrating it must be to chase basic maintenance, and we would like the opportunity to review the situation in more detail. If you are willing, please send further information to onlinereviews@urang.co.uk so we can understand the concerns specific to your development.

We are committed to improving where needed and would welcome the chance to follow this up directly.

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Urang Property Management Limited

I have found that dealing with Urang Property Management Limited to be a very professional and enjoyable experience.

24 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Panos

Thank you so much for your kind words. We are really pleased to hear that you have had a positive and professional experience with us. Feedback like yours is genuinely appreciated by the whole team.

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DON"T GO NEAR THESE GUYS

URANG has "property managers" based in South Africa. They have never even visited UK, even on holiday. The MD tries to avoid this being public knowledge. He doesn't care about health and safety or anything other than spectacular profits. If you remove him by RTM he will try to sue you for £20k each through County Court. The greed and dishonesty is making people ill. The MD pays a man full time to write fake reviews to "pretend" they are decent. They are NOT.

6 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Reviewer

Thank you for your feedback. We are unable to identify you from your review, but would be happy to look into any concerns you may have directly—please feel free to email us at onlinereviews@urang.co.uk.

For clarity, Urang is a London-based business with a physical office and UK-based staff. While we do have an international team as part of our operations, the business is firmly rooted in the UK.

We take all reviews seriously, both positive and negative. All our reviews are from real individuals and reflect a range of genuine experiences.

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor service. Avoid at all costs.

Poor service.
They spend more time trying to get new business, rather than taking care of the leaseholders/ people who pay them to manage their properties.

16 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear BB

As mentioned in our initial reply (17/04/2025), we are genuinely sorry to hear about your experience and had hoped to look into your concerns further. However, we have not received any direct contact from you since our response.

Without more information, we are unfortunately unable to look into this issue in any detail. Should you wish to discuss it further, we would still welcome an email to onlinereviews@urang.co.uk.

Kind regards,
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not trust this company!

Do not trust this company! They charge for services that do not exist!
Disgusted with this company! Charges a fortune for nothing!

4 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Whitney,

Thank you for your feedback. We understand your concerns, however, we believe there may be a misunderstanding regarding our role.

We do not issue service charge demands to tenants. As the leaseholder for your flat is East End Homes, any charges you have received would have come directly from them. We cannot comment on what they may have invoiced you.

That said, the Directors of your block have addressed this matter and contacted East End Homes directly on your behalf. If you require further clarification, we recommend following up with your landlord or East End Homes directly.

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Since gaining RTM

Since gaining RTM, our block has been using Urang for a few years. After some not-so-great experiences with previous property managers, Ruan Pretorius took over as our Property Manager, and things swiftly changed for the better.

Ruan is proactive and consults with the Directors to ensure we are aware of our options and the associated costs. He is responsive, and makes sure things get done, which makes such a difference.

He's also very flexible when it comes to using our own local tradespeople, which the residents appreciate as it saves the block money.

We look forward to continuing to work closely with Ruan, and with Urang.

31 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Hi Barry

Thank you for your kind words, we appreciate the time you have taken out of your day to write this. I will make sure to pass on the positive feedback to Ruan and the team.

We look forward to a continued positive experience.

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Greg Beeby and Gemma Welsh are great

Greg Beeby and Gemma Welsh at Urang are a great team. They are always really calm and compassionate and very quick to respond to questions, even if they don't have the answer right away and really proactive in helping out residents. in helping, no matter the question. Great service!

21 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Wendy

Thank you for taking the time to leave us your positive feedback. We appreciate the hard work of our employees being appreciated.

We wish you all the best!

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Based on my experience and feedback…

Based on my experience and feedback from others, Urang property management company stands out as one of the best in terms of value for the price. Their communication is clear and timely, and they are highly responsive to property-related inquiries and concerns. I would like to extend my special appreciation to Tatevik Abrahamyan for her prompt assistance and exceptional support throughout our apartment ownership

28 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Hi Jayashri

Thank you for your kind words and for taking the time to give us this positive feedback; we appreciate it very much. I will ensure that the team mentioned hear your words affirming their hard work.

We look forward to a continued positive experience.

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Urang have managed our block of flats…

Urang have managed our block of flats for over 15 years. We have had various managers over the years, with all of them being great. The addition of an administrative support group has improved their service even more. All matters are addressed with diligence and speed. We are very happy with Urang and the level of service we receive.

25 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Hi there

Thank you for your loyalty over the past 15 years. We are delighted you have had a great experience with our team and appreciate your feedback on our administrative support. We look forward to continuing to provide you with excellent service.

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Agent Helpful

Our agent is attentive to our particular needs and remembers ongoing issues and deals with them in a timely and detailed way.

30 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Hi Simon

Thank you for your positive feedback, we appreciate you taking the time to write this for us.

We look forward to a continued positive experience.

Kind regards
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Experienced , committed and well priced

Urang have managed Tradewinds Residential development for many years and , as a director for tge building’s RTM , I work closely with them. Urang do a difficult and demanding job well for Tradewinds. The company has an extensive and mature setup of multidisciplinary team abke to support with most aspects of managing the development . Their fees are reasonable , and Tatie , Caylin and Joe are a pleasure to deal with .

You can’t keep all of the people happy , all of the time , In such a demanding context , but urang do their very best . Sam Jones, Tradewinds AKA Wards Wharf Approach

10 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Sam

Thank you for your wonderful feedback. We're thrilled to hear about your positive experiences with our team over the years at your block. Our dedicated staff strives to deliver the best service possible, and it's great to know that they have left a positive impression on you. We appreciate your support and look forward to continuing our partnership!

Kind reagrds
Jess
Urang Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I've been extremely happy with the…

I've been extremely happy with the service provided by Isabel at Urang. She is a true professional and always go above and beyond. Even if is a minor or more challenging issue, Isabel quick response arranging for a repair, and even followed up to ensure everything was resolved to my satisfaction is the best you can wish for a property manger. She is always available to answer my questions or address any concerns. What I appreciate most is that even in the most challenging situation we always find the best proactive approach, anticipate potential problems and address them before they become major issues. Another great advantage is Urang's contractors: they are always in time at the site, very skilled, extremely professional and always very polite. I highly recommend Isabel and Urang to anyone seeking reliable and professional property management.

10 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Carmen

Thank you for taking the time to leave Isabel and Urang such lovely feedback, we really appreciate it.

I will pass this on to her and the team and we look forward to a continued positive working experience.

Kind regards
Jess
Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Staff appreciation

I mostly deal with the accounts department and must say that they are all always very eager to assist and do so in a timely fashion. They are also always friendly.

24 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Hi Celeste

Thank you very much for taking the time to give us feedback. We appreciate your kind words. I will pass this on to the team.

We look forward to a continued positive experience.

Kind regards
Jess
Customer Satisfaction Coordinator

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

URANG took over the management of the…

URANG took over the management of the block which the flat I own is based.

Communication was almost non-existent with a template introduction email and then nothing for months. Eventually I got a holding email with no answers or dates by which they will reply.

What is the point?! If you don't want to do the work don't be in the industry.

Absolute shambles.

4 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Urang Property Management Limited

Antwoord van Urang Property Management Limited

Dear Henry

Thank you for your feedback. Clear and timely communication is essential, and it is regrettable that you have felt let down in this regard.

Your property manager responded to your email sent on Monday, 3/03/2025 at 08:55, providing an update on your service charge query. A follow-up email was sent on Thursday, 6/03/2025, explaining that the budget is currently being finalised, with a draft expected to be ready by the end of the week.

It is understood that communication has not met your expectations, and there is a commitment to improving this going forward. A further update will be provided by the end of the week.

If you require any additional information in the meantime, please do not hesitate to reach out by sending an email to onlinereviews@urang.co.uk.

Kind regards,
Jess
Customer Satisfaction Coordinator

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer